• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback op de Elementalen.

DeletedUser1294

Guest
Dus in principe hoeft er geen tekort te zijn aan 'Tree Gum', alleen moet je dan mensen die hout als bonus hebben ook een paar fabrieken uppen en aant werk laten zetten :)
Het probleem is, dat de houtfabrieken maar 350 sap produceren tegen 2800 maansteen en dat de kosten in zaden gelijk zijn. Als ik sap zou produceren (wat ik in het begin wel een paar keer heb gedaan) kom ik in de problemen met mijn zaden.
 

DeletedUser

Guest
@Lalaa het mooie van kanalen is dat ze werken als cultuurgebouwen. om te werken hoef je ze nergens aan vast te zetten. ze werken prima in elk hoekje van je stad. ze hoeven dus niet aan elkaar of aan het portaal te zitten om te werken.

Het nadeel van de kanalen vind ik dat je er burenhulp op kunt ontvangen. Iedereen klikt gelijk enthousiast op die kanalen nu, lief bedoeld maar die dingen hebben maar een hele lage cultuurwaarde :(. Mijn gebouwen van 16x hogere cultuurwaarden staan vervolgens te smeken om een beetje aandacht (klikje ;)) en mijn cultuurbonus zakte als een baksteen. Binnen de bs maar een mailtje erover rondgestuurd, dat was snel geregeld :D
Maar om nu al mijn buren een mailtje erover te sturen ...... :eek:
 

DeletedUser1427

Guest
Het nadeel van de kanalen vind ik dat je er burenhulp op kunt ontvangen. Iedereen klikt gelijk enthousiast op die kanalen nu, lief bedoeld maar die dingen hebben maar een hele lage cultuurwaarde :(. Mijn gebouwen van 16x hogere cultuurwaarden staan vervolgens te smeken om een beetje aandacht (klikje ;)) en mijn cultuurbonus zakte als een baksteen. Binnen de bs maar een mailtje erover rondgestuurd, dat was snel geregeld :D
Maar om nu al mijn buren een mailtje erover te sturen ...... :eek:

Die kanalen komen waarschijnlijk ook als eerst zichtbaar als spelers via de app burenhulp geven, omdat dit het eerste gebouw (met cultuur) van de Elementalen is zal deze gebouwen vast eerder getoond worden ook.
 
overal het zelfde !
Voor degenen in Elementals, heb je gemerkt dat er een tekort aan Tree Gum is voor je hele wereld? Ik ben op de En-server, dus misschien gebeurt het daar alleen. In de handelaar heeft mijn hele FS een tekort aan boomgom. Iedereen in mijn hele wereld doet er eindeloze aanvragen voor bij de handelaar.Ik heb 20 pagina's met handelsverzoeken en een persoon die het aanbiedt als nulsterrenhandel met een verhouding van ongeveer 10: 1 dat niemand natuurlijk neemt. De enige manier om Tree Gum op dit moment voor iemand te krijgen is blijkbaar om het bij de groothandel te kopen, natuurlijk, wachtend tot het elke keer opnieuw wordt ingesteld. Ik vraag me af of anderen deze onbalans zien of is het een elementair elementair goed waar je veel behoefte aan hebt? Ten slotte denk ik niet dat het een efficiënt gebruik van beperkte ruimte is om te proberen alle drie soorten van tier one-fabrieken te bouwen om Tree Gum te krijgen. Ik heb mijn boost gekregen en de volgende is geüpgraded om de twee dingen te maken die ik zou moeten kunnen ruilen voor wat ik niet heb - Tree Gum. Wat mis ik hier, behalve Tree Gum ?!

In theorie zijn er evenveel staal, hout en marmerproducenten. bij de gewone goederen zien we wel wat inbalans maar zijn er niet echt dat het problemen geeft.
Bij t4 is er natuurlijk een kleinere pool, ook reageren we iets te snel nu. een paar dagen geleden was alles platinum weinig marmer en geen sap, nu begint sap te komen, is marmer er in overvloed en begint ook een tekort aan platinum te ontstaan. iets wat een paar dagen nog teveel was.

Over een week kan het verhaal weer even anders te zijn, samen kunnen we het ook oplossen door niet zodra we klaar zijn te stoppen met produceren maar even door te produceren zodat iedereen een kans heeft.

Nu is alles nieuw en de markt flink oververhit, gewoon even tijd geven. als straks de eerste druk van de ketel is zal het een stuk beter gaan..
 

DeletedUser1120

Guest
@Lalaa het mooie van kanalen is dat ze werken als cultuurgebouwen. om te werken hoef je ze nergens aan vast te zetten. ze werken prima in elk hoekje van je stad. ze hoeven dus niet aan elkaar of aan het portaal te zitten om te werken.
ja dat is wel fijn dat ze overal kunnen , heb alleen geen plek meer, straks nog wel in het hoekje van me stad de enigste uitbreiding die we krijgen, dan is mijn veld vol :>) nu doe ik alles verkkenen, maar niet vrij spelen spaar het op , voor de neiuwe bevolking mischien krijgen we dan gront , ik heb van didi wat beken hoe je het een beetje kan plaatsen, wilde eigenlijk alles heel gezellig plaatsen maar daar heb ik de ruimte niet voor, ik vind dit de mooiste bewoners die we tot nu toe gehad hebben :>)
 

DeletedUser2600

Guest
@ CrazyWizard ben nu bezig met het portaal,en wacht tot het produceren tot hij in de onderzoekboom klaar is
heb niet zoveel tijd gehad als jullie en mana en zaden heb ik niet kunnen sparen,zat maar een maand tussen doen het nieuwe hoofdstuk er was.
had ook geen bevolking voor T4 fabrieken te maken en te uppen ook mijn marmer fabrieken kon ik niet uppen.
dus was verplicht boselvenhabit te zetten.dus moet ik heel anders te werk gaan,eerst portaal dan kanaal en dan lucht zetten.
dan zo vlug mogelijk in de onderzoekboom woongebouwen doen,dan woongebouwen uppen zo dat ik die boselvenhabit kan weg doen.
maar zal er ook wel komen :)
 
Als je 's avonds je t4 goederen op de handel zet geld de decay dan ook ? Want anders zou je de dacay kunnen ontlopen door al je t4 spul op de handel te zetten voor nul sterren en het de volgende morgen weer van de handel af halen.

Ja ook de markt vergaat. wel gaat dan ook de vraag 10% mee omlaag dus je krijgt er geen scheve handel door.

Een fabriek in de up gooien, die van de weg af halen en in de ochtend weer aansluiten en annuleren werkt wel. maar daar heb je redelijk grote hoeveelheden voor nodig.
 
Die kanalen komen waarschijnlijk ook als eerst zichtbaar als spelers via de app burenhulp geven, omdat dit het eerste gebouw (met cultuur) van de Elementalen is zal deze gebouwen vast eerder getoond worden ook.
waarschijnlijk? moet jij geen duidelijkheid scheppen ipv verwarring? :p
Voor zo ver ik weet toont de app altijd het gebouw met de hoogste cultuurwaarde eerst, ongeacht uit welk hoofdstuk ze komen. Wel heb ik al gemerkt dat het gebouw dat je te zien krijgt random is, en niet eentje waar toevallig een spreuk op staat. Dat lijkt me wel nog een mogelijke verbetering (dat eerst de 'bespreukte' cultuurgebouwen aan bod komen in de app)
 

DeletedUser

Guest
Die kanalen komen waarschijnlijk ook als eerst zichtbaar als spelers via de app burenhulp geven, omdat dit het eerste gebouw (met cultuur) van de Elementalen is zal deze gebouwen vast eerder getoond worden ook.

Ik dacht dat in die app altijd het cultuurgebouw met de hoogste cultuurwaarde als eerste zichtbaar was.
Maar die kanalen hebben absoluut de laagste cultuurwaarde in mijn stad :confused:
 

DeletedUser1427

Guest
Ik dacht dat in die app altijd het cultuurgebouw met de hoogste cultuurwaarde als eerste zichtbaar was.
Maar die kanalen hebben absoluut de laagste cultuurwaarde in mijn stad :confused:

Klopt wat je zegt. De cultuurgebouw met de hoogste waarde wordt als eerst getoond via de app versie. Ik moet mijn antwoord ook even herzien want ik bedoel eigenlijk dat het kan voorkomen dat de kanalen uiteraard zichtbaar zijn via de app als deze voor dan de hoogste gebouwen zijn. Excuses voor de verwarring.

@Wonder nar, bedankt voor het attenderen ook :)
 

DeletedUser1026

Guest
Het probleem is, dat de houtfabrieken maar 350 sap produceren tegen 2800 maansteen en dat de kosten in zaden gelijk zijn. Als ik sap zou produceren (wat ik in het begin wel een paar keer heb gedaan) kom ik in de problemen met mijn zaden.
Is dat meteen al zo'n groot verschil? Ik dacht dat er relekwieen verzameld moesten om de bonus te verhogen. Nou moe...Dan heb ik een massa zaden verspild... Is er ook een prijs voor de beste verspiller? lol. Tja, ook het Elvenarleven kan erg hard zijn...
 
Is dat meteen al zo'n groot verschil? Ik dacht dat er relekwieen verzameld moesten om de bonus te verhogen. Nou moe...Dan heb ik een massa zaden verspild... Is er ook een prijs voor de beste verspiller? lol. Tja, ook het Elvenarleven kan erg hard zijn...

die getallen gaan uit van een 700% bonus. die je bereikt bij ik dacht 500 relekwieen. (is al zo lang geleden zit al boven de 3k)
 

DeletedUser1026

Guest
die getallen gaan uit van een 700% bonus. die je bereikt bij ik dacht 500 relekwieen. (is al zo lang geleden zit al boven de 3k)
Ja dat klopt, maar die heb je nog niet voor de nieuwe goederen, daar moeten toch nog eerst relekwieen voor verzameld?
 
Ja dat klopt, maar die heb je nog niet voor de nieuwe goederen, daar moeten toch nog eerst relekwieen voor verzameld?
upload_2018-2-18_22-31-48.png
 

Bijlagen

  • upload_2018-2-18_22-31-44.png
    upload_2018-2-18_22-31-44.png
    184,3 KB · Weergaven: 66

DeletedUser1026

Guest
ja ik zie t al, ik ben gewoon zo stom geweest om al te produceren voor ik de bonus heb onderzocht in de kennisboom, ik dacht dat het opnieuw begon... scheelt maar 150.000 elfenboomsap... ik heb er nu 25.000. zonde. ;(

Edit: klopt ook weer niet helemaal... hahaha. Ik heb wel mijn 'gewone' bonus op 752% staan niet die voor de marmer (die dan voor de Maansteen telt) Dus bovenstaande 150.000 telt alleen als ik mijn marmer ook op 700% ofzo had staan en dan via de handel Elfenboomsap 1 op 1 had geruild... Maar omdat de marmerrelekwieen bij mij nodig waren om de voorradenspreuk te maken, heb ik er daar nog maar rond de 100 stuks van over... Dus mijn schade door te vroeg te produceren is niet zo groot als bovenin staat. Ik geloof dat ik het nu eindelijk 'door' heb... Of mis ik nog wat? :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser990

Guest
Wat ik eruit begrijp : je T4 bonus goed is dus een andere dan je gewone bonus.
Is er al bekend welke waarbij hoort!
Het plaatje hierboven geeft aan marmer en staal klopt dat voor iedereen?
Ik heb namelijk ook marmer en heb nog 1 staal fabriek staan, anders begin nu nog 1 houtfabriek erbij te zetten.
Of is dat overdreven, ben nu nog in Haflingen!
 

DeletedUser237

Guest
Hoe zit het met de uitbreidingen ? In het nieuwe hoofdstuk zit er maar eentje en ik moet er nog 5 hebben. Dus eigenlijk 4 waar ik niet aankan want ik zit aan maximum van provincies die uitbreidingen geven. En 7000 diamanten voor 1 vakje vind ik teveel.
 

DeletedUser

Guest
Wat ik eruit begrijp : je T4 bonus goed is dus een andere dan je gewone bonus.
Is er al bekend welke waarbij hoort!
Het plaatje hierboven geeft aan marmer en staal klopt dat voor iedereen?
Ik heb namelijk ook marmer en heb nog 1 staal fabriek staan, anders begin nu nog 1 houtfabriek erbij te zetten.
Of is dat overdreven, ben nu nog in Haflingen!

@marjan de 1e
Huidige bonus ->> T4 bonus
Marmer ->> Staal
Staal ->> Hout
Hout ->> Marmer

Een andere fabriek dan je 2 bonusfabrieken erbij zetten heeft niet zoveel zin. Kost meer ruimte/bewoners/zaden dan dat het iets opbrengt
 

DeletedUser990

Guest
@marjan de 1e
Huidige bonus ->> T4 bonus
Marmer ->> Staal
Staal ->> Hout
Hout ->> Marmer

Een andere fabriek dan je 2 bonusfabrieken erbij zetten heeft niet zoveel zin. Kost meer ruimte/bewoners/zaden dan dat het iets opbrengt
Had staal bewaard omdat daar weinig handel (in mijn omgeving) in is, maar nu dus op jacht naar staal relekwieen.
Wel vast nog 1 staal erbij zetten? zuiver voor T4 goederen dan? Dus 2 staalfabrieken lvl 25
 
Bovenaan