• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback nieuw hoofdstuk: Ambassades!

EDIT: En zet je huizen dan ook op zolder voor het volgende hoofdstuk!

Dat is inderdaad misschien een beter idee voor het geval er weer zo'n vervelende opdracht komt. Met 50K vrij volk is er niet echt urgentie voor dit gedoe. Maar eens kijken hoeveel teleports ik dan heb en of er al een indicatie is dat het volgende hoofdstuk wel weer te doen is en niet nog meer bizar veel van alles vraagt, terwijl het niet leuk is om te doen. Anders hou ik gewoon op met hoofdstukken. Ik kom niks tekort nu :)
 
Volgens mij kun je rustig aannemen dat er weer zo'n opdracht komt, is standaard in elk hoofdstuk volgens mij, net als stadhuis, wapenkamer, en een fabrieks-soort.

In dat opzicht is dit hoofdstuk heel erg minimaal, echt alleen maar de standaard dingen allemaal een beetje meer, geen nieuw dingetje whatsoever. Niets waarvan je straks kunt zeggen: "dat hebben we in het ambassades hoofdstuk erbij gekregen".

De rasgoederen produktie is helaas weer volkomen vastgemetseld, 3 gebouwen alles vaste grootte, en dat is het dan. Voor de leuk mag je dan nog "zoveel als je wilt" bier en thee dingen zetten, maar dat heeft allemaal geen enkele impact op voortgang.
Laat ons schuiven en prutsen met gebouw-opstellingen, puzzelen hoe je produktie moet organiseren!

Produktie vond ik deze keer sneller gaan, maar wellicht komt dat omdat ik nu meer ruimte had. Bovendien heb ik in Elvenar een groot deel van de gebouwen 2x afgebroken voor een ander event wat ook niet helpt natuurlijk. Het handelaar wonder lijkt wel veel impact te hebben, wellicht doordat produktie heen en weer gaat tussen de gebouwen.

De onderzoeken vindt ik eerlijk gezegd beter te pruimen dan in Elvenar. Daar had je "300-veel K t6" voor alles. In Ambassades is er meer afwisseling en hebben ze ook beter gezorgd dat de markt niet uit balans getrokken wordt door steeds het zelfde te vragen.

Je hebt wel veel KP nodig, dus zonder toernooi is dit hoofdstuk een ramp. Dat is nu mijn grootste struikelblok, maar ik heb geen haast, kp komt vanzelf.
 

DeletedUser2578

Guest
Dwerg en feeënambassade staan nu op lvl 4. Dat scheelt een hoop want je kan ook 7, 9 en 21-uurs opdrachten maken. Nu op weg om de Senaat op lvl 4 te krijgen.
 
Dat scheelt een hoop want je kan ook 7, 9 en 21-uurs opdrachten maken.
1592079915852.png


De vierde optie is niet 21 uur maar ook 3 uur. Alleen heb je daarvoor minder wetsvoorstellen nodig en er moeten ideeën bij. Als je genoeg meditatiecirkels hebt en de senaat met andere dingen dan wetsvoorstellen kan dat een handiger optie zijn. Ook levert die meer op:
3 uur: 73/uur
7 uur: 48/uur
9 uur: 42/uur
3 uur met ideeën: 92/uur

Ik ben overigens van strategie veranderd. Wetten maken duurt eindeloos door de 4 productiestappen, terwijl er ook steeds onderzoeken zijn die dwergen- en feeenvoorsstellen nodig hebben (zie onderste rij in de onderzoeksboom). Ik heb de verbeterde fabrieken allang open qua KP, maar kom heel lang niet aan de dwergenvoorstellen als ik daar steeds wetten mee blijf maken. Je moet dus kiezen wat je eerst doet en dan nog langer wachten met het ander.
Ik gebruik de gebouwen nu voor de voorstellen en wetten genereer ik wel met portaalwinsten als een onderzoek vol is met KP.
Zo kan ik beiden tegelijk doen. Ik zou natuurlijk beter kunnen wachten tot senaat lvl 4 is, maar ik heb zo'n berg portaalwinsten dat ik dat nu wel aandurf. Mochten de voorstellen echt oplopen (wat niet erg waarschijnlijk lijkt) dan kan ik er altijd nog wetten mee maken.
 
Bekijk bijlage 5538

De vierde optie is niet 21 uur maar ook 3 uur. Alleen heb je daarvoor minder wetsvoorstellen nodig en er moeten ideeën bij. Als je genoeg meditatiecirkels hebt en de senaat met andere dingen dan wetsvoorstellen kan dat een handiger optie zijn. Ook levert die meer op:
3 uur: 73/uur
7 uur: 48/uur
9 uur: 42/uur
3 uur met ideeën: 92/uur

Ik ben overigens van strategie veranderd. Wetten maken duurt eindeloos door de 4 productiestappen, terwijl er ook steeds onderzoeken zijn die dwergen- en feeenvoorsstellen nodig hebben (zie onderste rij in de onderzoeksboom). Ik heb de verbeterde fabrieken allang open qua KP, maar kom heel lang niet aan de dwergenvoorstellen als ik daar steeds wetten mee blijf maken. Je moet dus kiezen wat je eerst doet en dan nog langer wachten met het ander.
Ik gebruik de gebouwen nu voor de voorstellen en wetten genereer ik wel met portaalwinsten als een onderzoek vol is met KP.
Zo kan ik beiden tegelijk doen. Ik zou natuurlijk beter kunnen wachten tot senaat lvl 4 is, maar ik heb zo'n berg portaalwinsten dat ik dat nu wel aandurf. Mochten de voorstellen echt oplopen (wat niet erg waarschijnlijk lijkt) dan kan ik er altijd nog wetten mee maken.

Ik zou nooit een wet maken, je komt in deze fase om van de portaalwinsten en je kan slechts 1000% gebruiken, dus waarom zou je ook maar 1 wet produceren?
 
Ik zou nooit een wet maken, je komt in deze fase om van de portaalwinsten en je kan slechts 1000% gebruiken, dus waarom zou je ook maar 1 wet produceren?
Precies. Daarom ben ik na 1 keer wetten maken en zag wat dat kostte van strategie veranderd, zoals ik net al aangaf.

Overigens zou ik liever een korter boeiend en leuk hoofdstuk doen zonder portaalwinsten dan op deze manier om de ellende heen moeten manoeuvreren.
 
21-uurs is idd. bij gebouwen Bierfestival en Theehuizen. Als je genoeg portaalwinsten hebt dan komt het goed uit om gebruik van te maken, daar zijn ze voor bedoeld! :) Ik heb ook portaalwinsten maar niet veel meer.

Heel klein beetje wroeten in de toren, en binnen no time heb je echt geen idee meer wat je er mee moet doen.

Overigens zou ik liever een korter boeiend en leuk hoofdstuk doen zonder portaalwinsten dan op deze manier om de ellende heen moeten manoeuvreren.

Ik vraag me zeer af of dat wel wenselijk is.
Wat is overigens een boeiend hoofdstuk? en wat is kort? want die 2 zijn praktisch niet verenigbaar.
Nederzetting goederen blijven producties die vanzelf saai worden, en hoe korter een hoofdstuk hoe minder er in past. Je krijgt dan dus het huidige hoofdstuk in vieren opgedeeld met 4 verschillende nederzettingen, ben je nog langer bezig ;)

Als je puur naar vertier kijkt, zien we nu dat evenementen korter zijn en vaker langskomen, dit is je "hoofdstuk"
Dat andere is een achtergrond ding dat vanzelf vooruit krabbelt.

Ik denk dat we als veteranen te verwend zijn en gewoon gewend zijn bij een nieuw hoofdstuk er doorheen te blazen met alles wat we hebben.
We zijn aan het einde en klaar en verwachten al snel weer meteen klaar te zijn, we zijn een hoofdstuk doorkomen niet meer "gewend" en we voelen ons pas op ons gemak als we weer in "ruste" zijn, terwijl nieuwe spelers die fase helemaal niet kennen.
Kijk naar bv het Orc hoofdstuk, ik hoor weinig nieuwe spelers klagen dat het saai en vervelend is, terwijl het voor de veteranen onder ons 1 van de meest vervelende hoofdstukken ooit was. de timing van een hoofdstuk bepaald voor een flink deel hoe je een hoofdstuk ervaart.
1 van de oorzaken was dat we al heel lang stil stonden en onze steden hadden volgebouwd. ineens was er 2 a 3x zoveel ruimte nodig voor de nederzetting dan bij dwergen en feetjes en moesten we halve steden afbreken en dat was een schok die een negative ervaring heeft achtergelaten die tot op de dag van vandaag is blijven hangen, terwijl nieuwe spelers er zo inrollen en het heel anders ervaren.

Maar vanuit een natuurlijk verloopt is het logisch dat elk hoofdstuk meer tijd kost, het is voor de r.o.i. van innogames natuurlijk ook meer interessant.
Doordat een hoofdstuk langer duurt krijg je voor dezelfde investering meer speeltijd uit een speler.
En wat maakt het nu echt uit?

Dat geeft mogelijkheden of om de kosten te drukken of de mensen in te zetten om nieuwe dingen te ontwikkelen die het spel verrijken (lees meer inkomsten genereren)
Elk jaar lijkt er wel weer iets leuks bij te komen en we staan eigenlijk nooit meer stil, we zijn kwa spel niet meer afhankelijk van "hoofdstukken" zoals vroeger maar met de toevoegingen door de jaren heen met toernooi, evenementen, BSA, toren, handwerken zijn we eigenlijk altijd wel bezig.
 
Kijk naar bv het Orc hoofdstuk, ik hoor weinig nieuwe spelers klagen dat het saai en vervelend is, terwijl het voor de veteranen onder ons 1 van de meest vervelende hoofdstukken ooit was. de timing van een hoofdstuk bepaald voor een flink deel hoe je een hoofdstuk ervaart.

Ik vond dat hoofdstuk vooral vervelend omdat de gebouwen en daarmee mijn stad zo lelijk werden. De producties waren echter wel een boeiende puzzel. We konden veel paddestoelenboerderijen en verzamelplaatsen neerzetten (als je inderdaad de ruimte wist te maken, wat weer een puzzel op zich is) en dan was het de kunst de verschillende producties van 12, 24, 36 en 48 uur zo te plannen dat alles goed uitkwam en je steeds weer verder kon. Zo ging het ook bij boselven, draken, halflingen, enz. De laatste 2 hoofdstukken voelt het meer alsof bij elke stap die je vooruitkomt de handrem strakker aangetrokken wordt. Het is geen puzzel meer, maar uitzingen. Inderdaad is het meer iets dan op de achtergrond door-dobbert, terwijl we nu genoeg andere dingen te doen hebben. Daar vind ik het spel niet leuker van worden en dat is dan ook mijn feedback zoals gevraagd. Daarom heb ik dus liever wat kortere hoofdstukken die wel een leuke puzzel zijn. Daartussen kunnen dan BSA's. Dan zitten die twee elkaar ook niet meer zo in de weg. Mijn stad helemaal vol zetten met gastras gaat uiteraard niet samen met ruimte maken voor BSA.
 
De laatste 2 hoofdstukken voelt het meer alsof bij elke stap die je vooruitkomt de handrem strakker aangetrokken wordt. Het is geen puzzel meer, maar uitzingen.
Hier ben ik het helemaal mee eens! Het nieuwe gastras is - zelfs qua ruimte - geen moeilijke puzzel, maar een uitputtingsslag! De belachelijk hoge hoeveelheden gevraagde goederen 'veroorzaken' ook prompt weer bergen 'scheve' handel op de markt! Net als al in het vorige hoofdstuk, lijkt het Inno hier alleen maar te doen om het uitputten van voorraden en spelers in de verleiding brengen dingen met dure diamanten af te kopen. Dat het een commercieel bedrijf is, snap en respecteer ik… maar de managers maken zich er zo er wel heel makkelijk van af! :(
 
Dat vaste patroon van producties is iets van al veel hoofdstukken

Tovenaars en Draken, Amuni, Constructen, waren de hoofdstukken met geen tot weinig opties, bij de Ambassades hebben we beperkt opties, en bij de Elvenar hadden we weer een zeldzaam hoofdstuk met alle mogelijke opties. daar zaten sinds de halflingen voor het eerst geen limiet op de gebouwen.

Met veel thee en bierhuizen kan je producties maken die minder wetvoorstellen vragen waardoor je daar wat meer opties bezit, al blijf je beperkt bij het aantal ambassades.

Orks en goblins zijn uitgekomen in juli 2016, gezien je stadpunt en registratie van het forum in 2018 vermoed ik dat je toen nog geen eindspeler was, en als dat klopt heb ik me punt bevestigd ;)

Hier ben ik het helemaal mee eens! Het nieuwe gastras is - zelfs qua ruimte - geen moeilijke puzzel, maar een uitputtingsslag! De belachelijk hoge hoeveelheden gevraagde goederen 'veroorzaken' ook prompt weer bergen 'scheve' handel op de markt! Net als al in het vorige hoofdstuk, lijkt het Inno hier alleen maar te doen om het uitputten van voorraden en spelers in de verleiding brengen dingen met dure diamanten af te kopen. Dat het een commercieel bedrijf is, snap en respecteer ik… maar de managers maken zich er zo er wel heel makkelijk van af! :(

Die bergen scheve handel hebben 2 oorzaken
  • er zit een behoorlijk onbalans tussen de spelers met de verschillende goederen, zo zijn er veel meer bismut producenten dan paddestoelen en zeepmakers. ook is er een "tekort" aan obsidiaan. maar alles is muv als je bismutproducent bent goet te verkrijgen / te ruilen.
  • Als een speler t5 nodig heeft maar een overschot aan t4 dan kan het voordelig zijn om t4 om te zetten in t5, met de nieuwe ruilverhouding liggen de waarden veel dichter bij elkaar en hebben we geen x4 of x16 verhoudingen meer. maar 1.5 of 2.25 dat is een stuk schappelijker, je t4 "bederft" toch maar terwijl je zo wat sneller je t4 voor een onderzoek compleet hebt. (en daar dus minder verlies), x-tier hoeft dus helemaal niet slecht te zijn igv sentient goederen.
Juist doordat je momenteel langer doet over het vullen van een onderzoek, heb je veel meer tijd om de goederen bij elkaar te verzamelen, om maar niet te spreken over dat een deel juist om reguliere goederen vraagt ipv sentient, dit geeft je nog meer tijd en eindelijk een manier om die giga grote berg reguliere goederen ietsje kleiner te maken.
Ik ben dan ook zeer blij dat ze van die alles kost bakken T6 zijn afgestapt en juist alles een beetje verdeeld is over van alles wat.
Het is mischien veel maar juist omdat het verspreid is en je niet steeds hetzelfde nodig hebt is het goed te doen.

Waarom je er op komt dat ze op die manier meer diamanten proberen te verzamelen snap ik niet helemaal, ze hebben het een paar jaar geleden zelfs ontmoedigt door goederen VEEL duurder te maken om af te kopen in de onderzoeksboom. juist om dat te voorkomen. (en als je het toch doet is het echt kassa! voor inno-games)

Bij ""normaal spelen" zal je ~2 onderzoeken per week voltooien, dat is ruim voldoende tijd om al die spulletjes bij elkaar te harken,
De verwachte tijd dat je over het hoofdstuk doet is dus ~ 6 maanden.
Mocht je sneller gaan dan met een beetje strategisch plannen kan je jezelf ook veel meer tijd verschaffen, zo doen veel spelers eerst de bovenkant van de tweede helft van de onderzoeksboom (portaalwinstbare onderzoeken) om meer tijd te krijgen om de rasspulletjes voor de onderkant te verzamelen.

Het enige echt slechte aan dit hoofdstuk vind ik de producties in de senaat die veeeeeeeel te kort zijn. zeker in het begin. 3 uur is echt te weinig, dit had minimaal 6 uur moeten wezen (en dus een dubbele productie)
 
Die bergen scheve handel hebben 2 oorzaken
Met 'scheve handel' bedoel ik niet de crosstier handel, maar (bijv) 6000 gekke zeep vragen voor 5000 paddestoelen… dus spelers die gebruik (of lees als je wilt misbruik) maken van de schaarste om hun zakken te spekken… niet leuk! :confused:
 
Laatst bewerkt:
En een hoofdstuk 'moeilijker' maken, door alleen maar de aantallen gevraagde goederen giga te verhogen (een trend die inderdaad al in hoofdstuk 14 begon) vind ik een kwalijke ontwikkeling. Ik wil mijn stinkende best doen om een ingewikkelde puzzel op te lossen, maar dit is alleen maar eindeloos producties draaien en hopen dat je het op de markt kunt ruilen tegen wat je nodig hebt... en waar eindigt dat? Ik denk dat dit - op de lange duur - alleen maar averechts werkt en steeds meer spelers de hoofdstukken meer en meer links laten liggen, een trend die nu al is begonnen
 
Met 'scheve handel' bedoel ik niet de crosstier handel, maar (bijv) 6000 gekke zeep vragen voor 5000 paddestoelen… dus spelers die gebruik (lees als je wilt misbruik) maken van de schaarste om hun zakken te spekken… niet leuk! :confused:

Tja heeft weinig te maken met het hoofdstuk en alles met dat er voldoende spelers zijn die te lui of te onwetend zijn zelf aanbiedingen op de markt te zetten en te wachten tot deze worden opgepikt.
Het voorbeeld dat je noemt staat zelden lang in 2 sterrenformaat. and andersom paddo's voor zeep idem. als ik 60 trades zet heb ik 90% binnen 30 min binnen.

het zijn altijd dezelfde handvol spelers die hier (slim) gebruik van maken, het is niet dat de markt er volledig mee overdonderd wordt.
Alleen als bismut speler ben je redelijk genaait als je geen goede gildeleden hebt om je vooruit te helpen.

Als ik buiten de gilde pak, wil ik regelmatig de aanbiedingen door onderaan de lijst met 2 sterren beginnen om zo kleine spelers vooruit te helpen.



En een hoofdstuk 'moeilijker' maken, door alleen maar de aantallen gevraagde goederen giga te verhogen (een trend die inderdaad al in hoofdstuk 14 begon) vind ik een kwalijke ontwikkeling. Ik wil mijn stinkende best doen om een ingewikkelde puzzel op te lossen, maar dit is alleen maar eindeloos producties draaien en hopen dat je het op de markt kunt ruilen tegen wat je nodig hebt... en waar eindigt dat? Ik denk dat dit - op de lange duur - alleen maar averechts werkt en steeds meer spelers de hoofdstukken meer en meer links laten liggen, een trend die nu al is begonnen
Misschien dat ik als RPG fan hier minder problemen mee heb, ik ben gewend dat als je een karakter ontwikkeld in het begin alles snel gaat, maar hoe verder je skills ontwikkelen hoe meer moeite het kost om een volgend niveau te bereiken.
Ik zie het persoonlijk hier als hetzelfde principe, hoe verder je komt hoe langzamer het gaat. en daar heb ik dan weinig problemen mee.

Ik denk ook dat met de introductie van de toren ze ook weinig keuze zouden hebben, tenzij elk onderzoek enkel om nederzetting goederen zou vragen. en de productie van die goederen ketting geen goederen buiten dat van de nederzetting vraagt.
Ze hebben behoorlijk tijd en geld in de toren gestopt, en ongeacht of je dat een leuk iets vind of een gedrocht zou een "snel hoofdstuk" betekenen dan bijna alle grote spelers(veteranen) tijdens de introductie stil komen te vallen in de toren omdat dan alle energie naar het hoofdstuk gaat.
Dit zou een behoorlijk schade opleveren aan de toren.

Doordat je zoveel kennispunten nodig hebt (en het hoofdstuk dus traag is) blijft er ruimte in je stad om de toren te blijven spelen.
Zonder de toren was ik het denk ik meer met jullie eens geweest.

Had in dit hoofdstuk ook graag iets meer interessante onderzoeken gezien, hoop dat kwa onderzoeken het volgende hoofdstuk een hoop goed gaat maken want dit was echt een "tussen hoofdstuk" met weinig leuks / goeds voor de ontwikkeling van je stad.
 
maar dit is alleen maar eindeloos producties draaien
Zoals je t1 produkties die je al jaren elke dag draait??

Ik ben opgehouden om een hoofdstuk als iets korts en tijdelijks te zien. Voor mij is het een uitbreiding in je produkties en activiteit die enige tijd duurt, zonder me druk te maken over de lengte er van. De rasgebouwen horen als het ware bij de stad op dit moment.
 
Ik ben opgehouden om een hoofdstuk als iets korts en tijdelijks te zien. Voor mij is het een uitbreiding in je produkties en activiteit die enige tijd duurt, zonder me druk te maken over de lengte er van. De rasgebouwen horen als het ware bij de stad op dit moment.

Zo zie ik het ook. En het is waar dat er variatie is in de goederen die nodig zijn. Dus je hebt tijdens het vullen met KP de tijd om je goederen aan te vullen met produkties en/of te ruilen in de handel.

Wat niet weg neemt dat ik graag zo snel mogelijk er door ben. Omdat ik graag mijn Ow's sneller wil uitbreiden. Zodat ik nog beter kan vechten in toernooi en nog beter goederen kan produceren ;) :)
 
Tovenaars en Draken, Amuni, Constructen, waren de hoofdstukken met geen tot weinig opties,

Bij Amuni is er de optie om, als je de ruimte hebt, heel veel lvl gastras neer te zetten en die niet te upgraden. Die geven namelijk meer goederen/prestige en zo ga je sneller door het hoofdstuk. Dat is echt wel een mogelijke variant waarbij het aantal mogelijke gebouwen veel minder beperkend is. In die andere hoofdstukken waren ze inderdaad gelimiteerd.

Orks en goblins zijn uitgekomen in juli 2016, gezien je stadpunt en registratie van het forum in 2018 vermoed ik dat je toen nog geen eindspeler was, en als dat klopt heb ik me punt bevestigd ;)

Ik was al een flinke tijd bezig voor ik me bij het forum registreerde dus daar zit wel een verschil in. Maar inderdaad was ik toen nog geen eindspeler. Dat was pas na Amuni of Constructs. Ik moest eerst nog ff bijsloffen :)
Ik snap niet helemaal wat dat uitmaakt. Ik moest toch dezelfde onderzoeken en opdrachten door?

Ik ben dan ook zeer blij dat ze van die alles kost bakken T6 zijn afgestapt en juist alles een beetje verdeeld is over van alles wat.

Dat ben ik helemaal met je eens.

Bij ""normaal spelen" zal je ~2 onderzoeken per week voltooien

2 per week haal ik bij lange na niet. Nauwelijks 1 per week. Die schatting van 6 maanden wordt dan al gauw een jaar.
 
Bovenaan