• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Multiplayer in de Toren der Eeuwigheid

Ik doe vechten (tot bovenaan) vooral als ik een stapel hulpgebouwtjes heb staan.
Aangezien ik die maak in de magische academie kost het mij alleen wat reli's en spreuken.
De rest haal ik uit de toren, dus het kan makkelijk uit.
Als er genoeg gebouwtjes staan, moet ik wel veel legers inzetten, maar gaat er nauwelijks iets verloren.
Wel goed opletten welk leger je inzet als er meerdere rondes zijn.
Dus niet een leger inzetten wat wel goed werkt tegen de eerste ronde, maar geen verweer heeft tegen de vijanden in de volgende.

Leuk is dat je dan op je gemak ook het toernooi maximaal kunt doen.
Het is alleen wel vaak de magische academie in de gaten houden voor hulpgebouwtjes en pas inzetten als je meerdere kunt neerzetten.
Ik heb ook prima vechtwonderen (dankzij ow-kp's uit het toernooi) en een feniksgebouw wat ik voor het vechten voer.
Werkt prima. Scheelt goederen.
 
Ikzelf onderhandel naar de top.
Troepen zet ik liever in in het toernooi, in het toernooi zijn goederen niet de beste "toernooiboosters" dus die zet ik graag weer in in de toren waar ze veel effectiever zijn.

Afhankelijk van je wonderen heb je wel een flinke productie nodig, het aantal wonderlevels bepaald o.a. de moeilijkheidgraad en omdat ik veel heb betaal ik ongeveer 3x zoveel als iemand zonder wonderen.

Ik hoopte weg te komen met ene grote piramide en een wapenkamer (orkproductie levert sentient goederen) helaas heb ik momenteel meer sentient nodig dan me wapenkamers kunnen produceren en ben ik een t4 en een t5 aan het bouwen.

Munten zijn voor mij de grootste uitdaging, en burenhulp is verplicht om deze reden, hamers zijn me goedkoopste goederen omdat die met de hamerspreuken heel snel bij te maken zijn.
Reguliere goederen kom ik in om, zaden val ik in om, manaproductie heb ik nauwelijks en soms moet ik wat bijmaken door wat spreuken te gebruiken (drakenabdij), orks bulk ik ook van met 12 wapenkamers.
En sentient kan ik wegkomen als ik straks 1 van elk bezit.

deels helpen mijn wonderen enorm, deels wordt ik erdoor zwaar benadeeld dus hoe het precies werkt voor andere spelers weet ik niet.
 

DeletedUser1031

Guest
Ik ben er wel trots op dat ik de toren elke week tot in de top bevecht :)en het nog leuk vind ook .
Van het handelen daar doe ik niet aan, eerlijk, ik snap er ook niets van hahaha
Ja het vechten kost iets meer soldaatjes, maar ik hou toch genoeg soldaatjes over om te toernooien.
Ik heb 2 x na mekaar de toren gedaan, met het resultaat dat onze bs nu ook echt gemotiveerd is om mee de toren te beklimmen ;)

Warme groetjes van Rozenelfje xxxx
 

DeletedUser2989

Guest
Nog een paar puntjes .....en de allereerste gouden toren trofee wordt binnengesleept op Arendyll NL. :):):)
 
Van het handelen daar doe ik niet aan, eerlijk, ik snap er ook niets van
Het is gewoon een Elvenar-variant op Mastermind, dat spelletje waarbij een speler een code maakt met wat gekleurde bolletjes en de ander die code moet raden. Na elke keer raden laat de codemaker weten welke kleur goed is en hoeveel er op de goede plaats staan… Vooral de eerste 2 etages van de toren zijn - met wat geluk - prima te doen.
 

DeletedUser2989

Guest
We hebben de gouden trofee binnen !!!!!!!.
Maar eh......@DonFrank, krijgen we nou 5 koper ? o_O

Schermafbeelding 2020-03-12 om 11.17.08.png
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik heb de oorzaak al gevonden:

Screenshot_20200312-121135_Elvenar.jpg


Ik vind deze manier van het toekennen van de gouden medaille erg kleinzerig, het is voor de meeste broederschappen al een enorme klus om de 1330 punten binnen te halen en nu blijkt dat het een
rangschikkingstrofee is en niet een gegarandeerde medaille...

Overigens is de tekst ook nog in het Engels. @DonFrank
 

DeletedUser2989

Guest
Ik lees nergens dat er maar voor 1 BS een gouden trofee per keer wordt uitgereikt. Staat ook niet in de aankondigingen. De enige vereiste die wordt aangegeven is 1330 punten.

Schermafbeelding 2020-03-12 om 12.38.29.png
 

Deleted User - 147694

Guest
De screenshot die ik maakte komt uit de (Android) app-versie.

Gesproken over verwarring qua informatievoorziening...
 

DeletedUser2989

Guest
Dank je wel, @CrazyWizard . See you there, soon.
Je gaat me toch niet vertellen dat je krap zit in je tijdboosters;)

Ik moet zelf ook nog de derde ronde afronden. Een aantal BS-leden was zo gedreven bezig dat ze geloof ik dinsdag al bovenin de toren stonden.

We zijn er inderdaad best wel een beetje trots op dat het gelukt is, want de gouden trofee is niet makkelijk te bemachtigen.
We hebben een enthousiaste ploeg die wel wat uitdaging aan kan en het leuk vindt samen ergens voor te gaan.
 

Deleted User - 124539

Guest
Dank je wel, @CrazyWizard . See you there, soon.
Je gaat me toch niet vertellen dat je krap zit in je tijdboosters;)

Ik moet zelf ook nog de derde ronde afronden. Een aantal BS-leden was zo gedreven bezig dat ze geloof ik dinsdag al bovenin de toren stonden.

We zijn er inderdaad best wel een beetje trots op dat het gelukt is, want de gouden trofee is niet makkelijk te bemachtigen.
We hebben een enthousiaste ploeg die wel wat uitdaging aan kan en het leuk vindt samen ergens voor te gaan.
Helemaal waar!!! :p
 
Dank je wel, @CrazyWizard . See you there, soon.
Je gaat me toch niet vertellen dat je krap zit in je tijdboosters;)

Ik moet zelf ook nog de derde ronde afronden. Een aantal BS-leden was zo gedreven bezig dat ze geloof ik dinsdag al bovenin de toren stonden.

We zijn er inderdaad best wel een beetje trots op dat het gelukt is, want de gouden trofee is niet makkelijk te bemachtigen.
We hebben een enthousiaste ploeg die wel wat uitdaging aan kan en het leuk vindt samen ergens voor te gaan.

Helaas wel, heb me doelstelling van 2 jaar aan boosters nog niet bereikt.
573 dagen 2 uur en 31 minuten op voorraad atm ;)

De toren is inderdaad een leuke uitdaging, hoewel er genoeg klagers zijn dat het te duur is.
Wensputten lijken echter redelijk uit te sterven, afgelopen event enkel op dag 1 te verkrijgen, en aankomend event zijn er helemaal geen wensputten meer te krijgen. mogelijk hebben ze het licht gezien dat ze wel heel erg goed waren en dat je ermee voor elkaar kon boksen om heel het spel vrij te spelen zonder 1 cent uit te geven in een goed tempo.

De toren lijkt echter de nieuwe wensput te zijn.
Ik ben net eens bezig geweest met een calculator en tot de conclusie gekomen dat de toren potentieel 417 diamanten per week kan opleveren.
Dit onder de voorwaarde dat zowel jezelf als je gilde elke week de toren in zijn geheel uitspelen.

Natuurlijk kost het ook een paar diamanten om zover in de toren te komen maar ik geef zelden meer dan 50-100 diamanten uit, dan blijft er dus 317+ diamanten netto over gemiddeld.
En wat moet je anders met al die goederen, munten, hamers en andere zooi anders dan maar oppotten tot in de eeuwigheid.

doe dat een paar weekjes en je hebt er weer een uitbreiding bij. niet slecht als vervanger.
Nadeel is natuurlijk wel dat de toren er om vraagt om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen, er is weinig speelruimte en je kan het dus niet veroorloven om een aantal spelers te hebben die niet meedoen.

Dat maakt het allemaal een stuk lastiger.

Voordeel van de toren is wel dat het redelijk vlot speelt, je kan vechten maar ook goed kan onderhandelen waardoor het voor ieder wat wils is
bij ons is het een redelijk populair onderdeel van het spel.
 

DeletedUser2989

Guest
Zie dat er net op beta een aantal veranderingen zijn aangekondigd wat me verhaal hierboven wat lastiger maakt.
De timers gaan korter worden dat is wel prettig.

https://beta.forum.elvenar.com/inde...cenes-the-spire-of-eternity.12989/#post-84216

Ik heb je verwijzing net doorgelezen. De timerverkorting is is idd wel plezierig.
Diamanten worden meer naar niveau 3 en de groepskisten geplaatst. Dat vind ik jammer. Voor endgamers is dat niveau nog wel te doen, maar voor heel veel anderen is het heel zwaar om elke week 3 niveau's te spelen en ook nog eens fors te moeten investeren in de toernooien omdat de ow nog veel minder sterk zijn. 2 niveau's vind ik goed te doen voor iedereen en geeft ook leuke prijzen. Als het hele kleine wijzigingen zijn, maakt het natuurlijk niet zoveel uit.

Over dia's; ik heb nu 2 geesten. Die hebben in een paar weken al meer dan 1000 dia's gegeven. Samen met de wensputten, die er nu nog ruim zijn, gaat het sparen voor uitbreidingen inderdaad behoorlijk snel.
 
Bovenaan