• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback - Hoofdstuk 19: De wraak van de banneling

:eek: Pfff, als je die aantallen zo bij mekaar ziet staan zou je kunnen neiging hebben ermee te stoppen :eek:
:mad:Maar dat ben ik helemaal niet van plan. En anderen in de BS ook niet. We gaan gewoon stug door! :mad:
En ooit, misschien wel in een verre toekomst, zien we het einde van de tunnel.
En dan kunnen we zeggen: Wir haben es geschaft!:cool:
 

DeletedUser5121

Guest
En dan kunnen we zeggen: Wir haben es geschaft!:cool:

Das hast du richtig gesagt:p
Het probleem van Yogi op Winyandor snap ik wel, maar verder staat er nergens dat je het hoofdstuk binnen 4 weken af moet hebben. Het mag intussen toch wel duidelijk zijn dat Elvenar een geduldspel is. Veel geduld, creatief en slim denken in oplossingen en flexibiliteit zijn (voor mij althans) sleutelbegrippen om een hoofdstuk rustig uit te spelen.;)
 
Ach, dit hoofdstuk heeft een aantal flessenhalzen die je redelijk vertragen mits je geen diamanten gebruikt.
  • De verheven goederen verdeling en wat je nodig hebt.
  • De hoeveelheid mana die alleen al nodig is voor de gast volk gebouwen.
  • De hoeveelheid zaden die je nodig hebt voor je spirituele goederen.
  • De hoeveelheid Unurium die je nodig hebt voor je verheven goederen.
  • als keuze mana of zaden voor de soldaatjes die je moet maken en de traagheid waarmee dat gaat.
Al met al, een leuk aantal problemen die je naast de ruimte mag oplossen voor je bij de eindstreep bent en dan weer aan de eind muur/verborgen poort kunt krabben tot dat je verder mag naar een volgend hoofdstuk.
 
Alleen jammer dat geduld bij mij altijd relatief kort duurt. Up die broedplekken het liefst met 5 tegelijk maar met 1 voor 1 kom ik er ook wel.
Voordeel van dat je moet wachten op mana is dat ik geen boosters hoef te gebruiken om verheven goederen te verhandelen.
En kan dan alle tijd gebruiken voor het verzamelen van die wezens van het licht/donker.
 
Die wachttijd bij de handelaren moet echt korter. Als je toevallig de verkeerde goederen moet hebben is het net alsof je door een meter diepe blubber moet lopen met 3 handel tijdstippen met kleine hoveelheden per dag.

inderdaad , ik zit met een berg verheven goederen die niemand moet hebben maar mijn handelaren gaan niet vooruit (en dus ik ook niet)
 
Heb een tip voor iedereen die de ultieme wezens kan gaan maken.
Er is een klein verschil tussen de wezens van het licht en de wezens van de nacht.
Je kunt daar door het beste de ultieme wezens met de wezens van de nacht maken.
het verschil in de totalen zit ergens tussen de 3 en de 10 keer dat je de ultieme wezens productie mag doen.
Dit is afhankelijk van je Bloeiende HandelaarsGilde niveau, je fort van wraak niveau en het niveau van je broedplaatsen plus de aantallen.
bij lage levels gaat het verschil richting de 10 en bij hoge levels gaat hij richting de 3.
Het lijkt misschien niet zo veel maar van wegen de grote aantallen die je moet maken kan het verschil oplopen tot een paar dagen meer of minder in H19 zitten.

Doe er je voordeel mee.
 
Ben nu aanbeland bij ultiem fort van de wraak. Hoef alleen nog de wezens te maken en nog wat kp er in.
Ik vraag me af of het zin heeft om als dat onderzoek gereed is of ik het fort wel moet uppen. Heb de materie al en ook die voor het laatste onderzoek. Kan wel uppen maar ga niks meer gastras maken en heb dat naar dat onderzoek ook niet meer nodig hooguit om het fort evt. te uppen.
Volgens mij heeft het hooguit zin voor de opdrachtenreeks iets waar ik niet zoveel om geef.
Als het dia oplevert of van iets een behoorlijk aantal zou dat het overwegen misschien waard zijn.
Als uppen geen zin heeft kan ik die verheven goederen beter gebruiken om leden van mijn bs te helpen.
 
Krijg je zonder uppen wel het dingetje wat je nodig hebt bij de verkoop?

Kan me eerlijk gezegd niet echt voorstellen dan Inno een extra level toevoegt als je het ook kunt doen zonder te uppen naar dat level.
 
De nederlandse wiki mist de helft van de informatie, maar de engelse wiki heeft een lijstje, en wat tekst:

Screenshot from 2022-02-03 15-39-30.png

Hier hebben we "White matter", "Black matter", en "Ultimate matter" volgens de wiki, waar de laatste nodig is om het laatste onderzoek te voltooien blijkens de Note.

Interessant genoeg hebben we maar 2 materie soorten in onze nederzetting goederen:
Screenshot from 2022-02-03 15-42-36.png

Dus waar ze nu de ultieme materie toevoegen is nog een msytery :)
 
Bedankt Albert. Daar ben ik enorm mee geholpen.
Kon er idd niks over vinden op de wiki maar ook niet aan de engelse gedacht.
Nu weet ik dat ik moet uppen en dus ook wat meer wezens moet maken om die ultieme te kunnen krijgen.
 
De nederlandse wiki zou een pure vertaling moeten zijn van de Engelse wiki, maar de nederlandse versie is regelmatig niet compleet.
 
begonnen nu aan hfst 19
Ik heb weer geluk dat mijn bonusgoederen degene zijn die niemand wilt.
Gelukkig helpt mijn BS mij er een beetje door.
Maar die bonus goederen voelt niet echt fair... degene die de juiste goederen hebben sprinten er met gemak doorheen.
 
Heb een tip voor iedereen die de ultieme wezens kan gaan maken.
Er is een klein verschil tussen de wezens van het licht en de wezens van de nacht.
Je kunt daar door het beste de ultieme wezens met de wezens van de nacht maken.
het verschil in de totalen zit ergens tussen de 3 en de 10 keer dat je de ultieme wezens productie mag doen.
Dit is afhankelijk van je Bloeiende HandelaarsGilde niveau, je fort van wraak niveau en het niveau van je broedplaatsen plus de aantallen.
bij lage levels gaat het verschil richting de 10 en bij hoge levels gaat hij richting de 3.
Het lijkt misschien niet zo veel maar van wegen de grote aantallen die je moet maken kan het verschil oplopen tot een paar dagen meer of minder in H19 zitten.

Doe er je voordeel mee.
heb je de kosten voor het zaad ook goed bekeken? Die extra kosten vind je het marginale verschil tussen licht en nacht waard?
 
Je kunt ook mana gebruiken en met 873k mana per dag heb ik daar geen problemen mee.
Zaden maak ik 104k zonder de handelaar en 215k met
Dus met af en toe switchen kom ik een heel eind.
Moet over 3 dagen wel even 1.7m mana hebben om mijn T1 fabriek naar level 33 te schoppen maar dat is dus geen probleem.
Daarna heb ik verders geen mana meer nodig en is die productie in zijn geheel voor de wezens.
 
Laatst bewerkt:
gasten alleen kost me al te veel mana ;)zit ook wle boven die 800k per dag en nog te kort. ok, meer dan 10 fabrieken kost alleen al aan gastweg al behoorlijk wat extra mana, tel ik dat van de fabrieken zelf gemakshalve nog maar niet mee. Heb wezens eigenlijk continu op zaad gedraaid en ultiem vooral op lichte. Was een heel stuk goedkoper dan met nachtwezens. De bloeiende handelaar speelt hierin ook wel een rol...
 
Oke, uit jou opmerking begrijp ik dat jij nog steeds torens aan het bouwen bent.
Ik ben die fase allang door en heb alleen 10 broedplaatsen op 4 staan en portaal op 3.
pas zodra je door de bottleneck stenen hart-straat / voorbereid oefenterrein heen bent heb je die ultieme wezens nodig.
Ik hoop dan ook dat je tegen die tijd alle 144 torens van licht en je 72 torens van de nacht gedaan hebt zodat je door die mana zuigers heen bent.

Zoals ik al eerder aangaf moet ik nog de laatste van de T1 fabrieken ontwikkelen en een upgrade geven, Ik heb in dat stukje eerst mijn T1/T4 fabriek gedaan, daarna mijn T1/T7 fabriek en nu blijft mijn echte T1 fabriek over.
Ik heb marmer als T1 dus komt voor mij opdracht 65-71 in 1 klap klaar als ik die upgrade gedaan heb.
Ik baal wel van opdracht 73 die 500k mana van mij verlangt en dat is gewoon een pest opdracht.
Maar ook daar kom ik wel doorheen.
 
Laatst bewerkt:
Nee, heb geen torens meer nodig. Heb 14 van de 16 broedplaatsen op 4 (2 op 1 ivm ruimte) en alle t1 op 33. De manadruk is er dus gelukkig wel weer af. Maar goed, mana was gewoon echt lange tijd geen optie en moest min of meer noodgedwongen over op zaad.

Maar dus even terug naar het gebruik van licht- of nachtwezens voor ultiem....
Ongeacht of je mana of zaad gebruikt kost het gebruik van nachtwezens voor ultiem je gewoon meer aan mana/zaad dan dat lichtwezens je kosten.
De zaad/mana kosten voor licht zijn +/- 2/3e van die van de nacht. Maar uiteindelijk heb je voor 1 slot ultieme wezens evenveel productiesloten uit je broedplaatsen nodig ongeacht of je voor licht of nacht gaat. In mijn geval kosten beide me ongeveer 2,67 productieslot. In een broedplaats maak ik per slot 246 licht of 374 nacht. Dat is dan dus 660/246 voor licht en 1000/374 voor nacht, beide dus +/- 2,67 productieslot. Als licht me per productieslot minder mana/zaad kost dan dat de nachtwezens me dat kosten, maar ik voor t maken van1 slot ultieme wezens net zoveel productiesloten vanuit de nacht als vanuit de lichtwezens nodig heb (beide dus +/- 2,67), dan is de rekensom snel gemaakt toch?
 
Laatst bewerkt:
Als je op die manier gaat rekenen dan moet je ook de witte en zwarte magie mee nemen die voor beide producties van ultieme wezens 29k zijn per productie slot.
Aangezien ik die portaal spreuken gebruik voor de aanvulling heb ik uiteindelijk meer witte magie over dan zwarte magie.
Dus is het iets handiger om die ultieme met zwarte wezens te maken zodat ik uiteindelijk wat meer witte magie verbruik.
Voor de rest ben ik wat beperkter in mijn ruimte dan jij maar heb dan ook genoeg tijd voor dit hoofdstuk en zoals gezegd, de mana druk is eer bijna af.
En voor die 500k extra mana, ik laat mijn mana even 1 dag oplopen en schakel dan even over op zaden maken.
Mijn abdij staat nog op level 13, Ik zou hem wel graag hoger willen hebben maar ik heb de tijd en ik weet wat er aan gaat komen dus sommige dingen kunnen sneller gaan als dat me lief is.
Alleen gaat wel mijn BHG eerst naar level 30/31. (nu nog op 21)
 
Bovenaan