• Beste forum bezoeker,

Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback - Hoofdstuk 19: De wraak van de banneling

Das allemaal leuk en aardig @Bor maar vergeet niet dat verkennen steeds langer gaat duren en dat je richting 100 uur gaat.
Stel dat het idd 620 provincies is voor volgend hoofdstuk en je zit op 570 provincies dan gaat het zeer lang duren zonder boosters voor je die hebt.
Een week heeft maar 168 uur en zit nu al tegen de 84 uur aan dus 2 in de week. Maar 10 provincies verder en je zit op 88 uur dan red je 2 in een week al niet meer zonder boosters. Er komt dan een moment dat in voren verkennen ontzettend lastig gaat worden. Als die verkentijden niet omlaag gaan kunnen ze wel nieuwe hoofdstukken maken maar daar schieten ze niks mee op omdat er maar weinigen of niemand nog niet aan kan beginnen vanwege een tekort aan verkende/veroverde provincies om te kunnen ontgrendelen.

Maar goed het punt was die opdracht van verzamel 600 verken cq verover provincies en dat in begin van het hoofdstuk. Deze had beter verder naar achteren geschoven kunnen worden. Voor de beloning hoef je het niet te doen want dat levert maar 2 runescherven op. Het gaat er meer om als je er nog 30 moet doen dat je de opdrachten in de verhaallijn een behoorlijk tijd niet meer kan doen. Of maak deze weigerbaar zodat je verder kan met de opdrachten die wel fatsoenlijk haalbaar zijn.
Dan zet je toch die boosters uit de toren in?

Je kan niet alles hebben,

Deleted User - 149888

Guest
Ik zag bij de, volgens de Italiaanse site, niet weigerbare opdrachten weer, net als bij het hoofdstuk Handelaars van Unur, 3 opdrachten staan die ik absoluut niet ga doen, nl. oefenterrein naar level 32, huurlingenkamp naar level 24 en train 20000 ProfJager II.
Ik vervuil mijn stad niet met die gebouwen, dat heb ik bij de Handelaars van Unur destijds al aangegeven. Daar stonden die opdrachten voor oefenterrein en huurlingenkamp aanvankelijk ook bij de niet weigerbare opdrachten.
Ik weet dat ik de opdrachten niet hoef te doen en ze gewoon kan verwijderen zodra er een nieuw hoofdstuk begint, maar ik vind dat, als INNO ons dwingt om al die gevechtsgebouwen te hebben, Elvenar een kant op gaat die ik niet meer leuk vind.
Gelukkig bleken in het hoofdstuk Handelaars van Unur die opdrachten toch weigerbaar te zijn en ik kan alleen maar hopen dat ze dat nu ook weer zijn.

DeletedUser5121

Guest
Bekijk bijlage 6404
Zo staat hij er in , in het spel @Yulia ;)

*Krabt achter haar oren*
Ik snap het al. De verheven T8 goederen zijn bij mij Fijnste vliegpoeders en daarom staat dat ook zo in mijn onderzoeksboom. Bij een ander zal er etherische spray staan of wonderwas.
Dank voor de wake-up call @Vonkentrekker. Ik volg dus gewoon de letterlijke opdrachten. Maakt het wel een stuk makkelijker.

@Carlala, je kunt die lijst zeker als indicatie gebruiken, maar het automatisch vertalen levert ook fouten of onduidelijkheden op. Zo wordt 'instants' bijvoorbeeld niet vertaald, maar moet je die in NL zoeken onder 'Directe effecten' in je inventaris.

@Carlala Ik heb Yulia ook op die site gewezen voor alle opdrachten en het haar netjes gevraagd of ze vertaling voor ons wilde doen en het resultaat hier wilde plaatsen.
Ik ga verder even met haar overleggen hoe de lijst voor het forum zo te maken zodat zij ze zelf kan posten als een permanente lijst en ook de eer voor haar werk kan krijgen.

@wunjo wetende dat jij tegen al die vecht gebouwen bent, heb ik mijn twijfels of jij de doelstelling van H19 wel begrijpt.
Wat jij bij je gast volk gaat maken zijn juist troepen van licht en duisternis en ultieme wezens die dienen als verdediging tegen een los geslagen tovenaar, die alles en iedereen wil vernietigen.

*Krabt achter haar oren*
Ik snap het al. De verheven T8 goederen zijn bij mij Fijnste vliegpoeders en daarom staat dat ook zo in mijn onderzoeksboom. Bij een ander zal er etherische spray staan of wonderwas.
Dank voor de wake-up call @Vonkentrekker. Ik volg dus gewoon de letterlijke opdrachten. Maakt het wel een stuk makkelijker.

@Carlala, je kunt die lijst zeker als indicatie gebruiken, maar het automatisch vertalen levert ook fouten of onduidelijkheden op. Zo wordt 'instants' bijvoorbeeld niet vertaald, maar moet je die in NL zoeken onder 'Directe effecten' in je inventaris.
Ahaaaaa, okè. bedankt voor de info, ;)

@Carlala Ik heb Yulia ook op die site gewezen voor alle opdrachten en het haar netjes gevraagd of ze vertaling voor ons wilde doen en het resultaat hier wilde plaatsen.
Ik ga verder even met haar overleggen hoe de lijst voor het forum zo te maken zodat zij ze zelf kan posten als een permanente lijst en ook de eer voor haar werk kan krijgen.

@wunjo wetende dat jij tegen al die vecht gebouwen bent, heb ik mijn twijfels of jij de doelstelling van H19 wel begrijpt.
Wat jij bij je gast volk gaat maken zijn juist troepen van licht en duisternis en ultieme wezens die dienen als verdediging tegen een los geslagen tovenaar, die alles en iedereen wil vernietigen.
Dank je Bor!

De toren geeft ruim 1 week aan tijdboosters per week (mist je gilde goud haalt)

Dan gaat het dus meer dan 2x zo snel.
Met het argument dat yogi gaf zou je verkenners op 1 min moeten zetten, want als er morgen een nieuwe wereld opent dan moet je wel die 600 provincies kunnen halen als je in sneltreinvaart door de hoofdstukken vliegt.

Een beetje geduld mag wel ;)
Daarnaast krijgen we 1 hoofdstuk per 6+ maanden. zelfs met 1 week verkenners(dan heb je er al meer dan 700 geschout) is dat al 26 of meer weken. dus zo heel gek ik 40 provincies niet.

Als je je torens bouwt kan je die gelijk verkopen en krijg je toch de witte en/of zwarte materie binnen.
Scheelt bouwtijd cq boosters.

Die wachttijd bij de handelaren moet echt korter. Als je toevallig de verkeerde goederen moet hebben is het net alsof je door een meter diepe blubber moet lopen met 3 handel tijdstippen met kleine hoveelheden per dag.

Ik heb op beta al een verzoek gedaan om in volgende hoofdstukken niet alles van 1 soort te vragen zo als nu maar van 2 soorten.
Nu: je hebt nodig 120k van T7+1 of T7+2
gewenst: je hebt nodig 60k van T7+1 en 60k van T7+2
de hoeveelheid handel is gelijk maar je handelt nu wel met de 2 andere groepen die iets maken tegelijk en hoeft dan geen 4k6 T8 naar 8k9 T7+1 of T7+2 te verhandelen en tijd boosters te gebriuken.

6 uur wachten maakt handelen zo vreselijk kansloos, je bent dagen bezig voor 1 doel puur omdat de handelaar niet terugkomt.

En als iedereen datzelfde had, ok. Maar dit is weer booster-goed specifiek, je pakt een deel van de spelers.

Ik weet dat het beter zou zijn dat als er handelaar voorwaarden zouden zijn.
Je mag tot 3x een handelaar pakken per handelaar die je plaatst.
Dat dwingt spelers tot het plaatsen van goederen die anderen nodig hebben zodat die mineralen en etherische spray meer op de markt komen en ook de makers van die goederen geld uit moeten geven aan de handelaren om ze te gebruiken.
Als maker van Alruin en vliegpoeder ben ik gewoon 2x de klos omdat ik voor alles de handelaar zelf moet plaatsen en zeer zelden gewoon kan pakken wat er ligt.

Yup, heb ook die bonus goederen.

Maak er maar 3x gapakt van, broedplaatsen uppen naar level 2 kost 58K etherische spray, wordt ook nooit gepakt.
Voor 10 broedplaatsen heb je dan 580K nodig, a 4600 per keer, is 126 x handelen, waar je alleen met wachten op de handelaar al precies 2 weken verder bent.
Voor level 3 mag je dat grapje nog een keer doen, maar met 73K, wat neerkomt op 17.6 dagen wachten op de handelaren.

Dus alleen al voor 2 levels broedplaatsen ben je ruim een maand aan het wachten op de handelaren.
Dan heb ik je andere punten nog niet eens meegeteld, maar een maand of 4-5 wachten zijn we wel bezig op deze manier, zonder de wachttijd in het hoofdstuk zelf.

Is onwerkbaar op deze manier.

Yup, heb ook die bonus goederen.

Maak er maar 3x gapakt van, broedplaatsen uppen naar level 2 kost 58K etherische spray, wordt ook nooit gepakt.
Voor 10 broedplaatsen heb je dan 580K nodig, a 4600 per keer, is 126 x handelen, waar je alleen met wachten op de handelaar al precies 2 weken verder bent.
Voor level 3 mag je dat grapje nog een keer doen, maar met 73K, wat neerkomt op 17.6 dagen wachten op de handelaren.

Dus alleen al voor 2 levels broedplaatsen ben je ruim een maand aan het wachten op de handelaren.
Dan heb ik je andere punten nog niet eens meegeteld, maar een maand of 4-5 wachten zijn we wel bezig op deze manier, zonder de wachttijd in het hoofdstuk zelf.

Is onwerkbaar op deze manier.
Fijn Vooruitzicht :(

Er zijn nog te weinig spelers in het hoofdstuk op dit moment, naarmate er meer spelers komen wordt het probleem kleiner.

Maar handelaren zouden niet dit soort lange extra wachttijden moeten introduceren.

Er zijn nog te weinig spelers in het hoofdstuk op dit moment, naarmate er meer spelers komen wordt het probleem kleiner.
En dan praten de meeste spelers over wereld A.
Moet je op Winy zijn. Inclusief mezelf nog maar 3 spelers in 19.
Ik gebruik wel gedeeltelijk boosters om aan die verheven goederen te komen anders zit ik er volgend jaar kerst nog in.

Het grote probleem is zover ik alles lees dat voor ieder hetzelfde gevraagd word.
Niet ieder heeft dezelfde bonussoort en dus niet eerlijk voor wie dan niet de juiste bonussoort heeft.
Zoals @Bor al aangaf is bonus+1 eigenlijk veel eerlijker en bevordert het ook meer afname.

Op A speel ik al een tijd niet meer maar wat had ik graag die kerstbomen en sneeuwuil set die ik daar nog heb staan wel graag op Winy willen hebben. De hoeveelheden mana die je nodig hebt is wel heel erg veel. Broedplek plaatsen 510k mana. Uppen naar 2 kost 700k mana. Uppen naar 3 kost 890k mana en naar 4 kost 1M mana. Totaal kosten voor 1 broedplek is 3.1M mana. De meesten plaatsen 10 broedplekken is dus 31M mana. Dan nog een weg die 450k mana per vakje kost en kom je ook al gauw richting 9M mana. Voor gastras zit je dan al gauw op 40M mana.
Dan heb ik gastrasgoederen maken nog niet meegerekend. Als je al een gebouw wilt uppen of een OW is de kans groot dat dat ook mana kost.
Zelfs met een abdij en een doolhof op 30 moet je flink doorproduceren om aan de benodigde hoeveelheden te komen.
Ik wilde 16 broedplekken plaatsen maar heb het al bijgesteld naar 12 en misschien dat ik het ook maar bij 10 houd. Kom anders flink mana tekort.
Voorlopig concentreer ik me maar eerst op wezens van het licht en donker maken om verder te kunnen komen in de onderzoeken. En dan maar beetje bij beetje de broedplekken uppen. En alvast maar 3M mana sparen voor het uppen van stadhuis.

Bovenaan