• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback - Hoofdstuk 19: De wraak van de banneling

Ik geef je geen ongelijk Yogi, ik heb zelf mijn T9 fabriek klaar in de inventaris op level 31 maar ik moet minimaal 5 ontwikkelingen voor dat H19 klaar is ( 6 als je de wonder opdracht mee telt)
 
Heeft er nog iemand tips over het verkrijgen van unurium? ik heb twee musea,s staan en een superieurhandelsgebouw die ik afwissel met zaden /unurium :) en ik haal het ook uit de toren per kist.
 
Moet je nog meer? :)

Ik heb een wat andere aanpak gekozen, tempel der geesten naar 6 geduwd, handelsgebouw geheel op Unurium.
Voor de zaden zonsondergangstorens naar 11, 17 festival kramen, 8 elvenade logistiek centrum (leuke kleine 3x1 gebouwtjes), en een ijsglijbaan.

Is waarschijniijk wat overkill, ik heb vandaag 155K unurium, en 300K zaden. (Sind gisteravond klaar met uppen broedplaatsen en bijkweken sentient goederen, dus vandaag nog niets gebruikt hiervan.)

Redenatie van deze aanpak is dat ik het Unur musuem gebouw veel te groot vind, en dat die ruimte beter besteed is aan zaad gebouwen.
 
Moet je nog meer? :)

Ik heb een wat andere aanpak gekozen, tempel der geesten naar 6 geduwd, handelsgebouw geheel op Unurium.
Voor de zaden zonsondergangstorens naar 11, 17 festival kramen, 8 elvenade logistiek centrum (leuke kleine 3x1 gebouwtjes), en een ijsglijbaan.

Is waarschijniijk wat overkill, ik heb vandaag 155K unurium, en 300K zaden. (Sind gisteravond klaar met uppen broedplaatsen en bijkweken sentient goederen, dus vandaag nog niets gebruikt hiervan.)

Redenatie van deze aanpak is dat ik het Unur musuem gebouw veel te groot vind, en dat die ruimte beter besteed is aan zaad gebouwen.
Hahaha,,, ja ik heb nooit genoeg! maar dat is weer een goed plan,ik ga dat ook zo hanteren! thanx!!
 
Laatst bewerkt:
Begin al vast maar unurium te sparen want T3 en T6 uppen kost 170k per gebouw. :D
Maar alle gekheid op een stokje. Je maakt genoeg unurium met je handelsgebouw en de toren en straks event met oprapen helpt er ook goed bij.
Af en toe zal je je handelsgebouw even op zaden moeten zetten maar als je triomf der getijden hebt staan maak je daarmee al net zoveel zaden als 3 marktkraampjes (wel even op zaden zetten).
Je kan je beter druk maken om mana daar heb je pas veel van nodig. Dus hoop dat je veel spreuken hebt want al die managebouwtjes in je stad kosten alleen maar ruimte.
 
Begin al vast maar unurium te sparen want T3 en T6 uppen kost 170k per gebouw. :D
Maar alle gekheid op een stokje. Je maakt genoeg unurium met je handelsgebouw en de toren en straks event met oprapen helpt er ook goed bij.
Af en toe zal je je handelsgebouw even op zaden moeten zetten maar als je triomf der getijden hebt staan maak je daarmee al net zoveel zaden als 3 marktkraampjes (wel even op zaden zetten).
Je kan je beter druk maken om mana daar heb je pas veel van nodig. Dus hoop dat je veel spreuken hebt want al die managebouwtjes in je stad kosten alleen maar ruimte.
Pffffff dat geeft de burger moed! hahaha :cool:
 
ik denk dat het er op neer komt dat je moet stoppen met zadenproductie in handelaar (uit eventgebouwen en wonderen is natuurlijk wel ok).
Ik zelf overweeg om dan te stoppen met productie van Tier4-6 en maak enkel nog Tier 7-9. voor de noodzaak aan T4-6 zou ik dan rekenen op een hoog level piramide wonder, en productie van orcs in onder andere wapenkamers.
 
Ik weet dat mana gebouwen ruimte op eten die je ook kunt gebruiken voor zaden productie gebouwen maar de 2 gebouwen die ik het liefst heb staan zijn de festivalkramen H19 versie omdat die me 1920 zaden per 12u opleveren en mana zagerij H19 omdat die me 5400 mana per 6u geeft.
dat is dus 3840 zaden per gebouw per dag en 21600 mana per gebouw per dag.
Ik heb dan ook 15 festival kramen en 14 mana zagerijen voor de zaden en mana producties naast een paar hele oude set gebouwen.

Voor de Unurium producties gebruik ik een Tempel der geesten op level 8 (hoger mag zekers) en een Bobblins koeriersdienst.
Voor de toren is dat een aardige aanvulling maar de klapper is per event opraping rondom je stad en met het inleveren van een event opdracht.

En ja, ook ik moet af en toe schakelen tussen zaden en Unurium in mijn handelsgebouw.
Let wel op dat je ieder gebouw wat kan omschakelen in producties controleert nadat het een upgrade heeft gekregen omdat het soms terug valt naar de basis productie.

En verder is het een kwestie van balanceren tussen zaden verbruiken met T4-6 producties en T7-8 producties, maar die laatste 2 heb je hard nodig voor de producties van je gastvolk gebouwen
 
Tip: tempel der geesten uppen naar min lvl 16 (als t lukt is hoger alleen maar mooier. en daarnaast veel toren spelen. Heb in het begin kort unurium moeten bijmaken met de handelaar en dat lag er volgens mij vooral aan omdat ik zelf sneller wilde dan dat inno het gepland heeft.
Heb iig geen enkele keer op unurium hoeven wachten en de zaadvoorraad/productie is ook geen in gevaar geweest.
Voor het beeld: heb de tempel op 21 speel wekelijks de toren volledig en dat icm onlangs het event resulteerde in een unur voorraad van over de 1M zonder dat de handelaar ook maar een moment unur heeft gemaakt. Snap dat het een investering is om die tempel te uppen en ja hety zal ten koste van andere ups gaan, maar hij is t nog meer dan dubbel en dwars waard
 
Ik vraag me af hoeveel spelers er in de volgende opdracht trappen?
Offer Ultieme wezens 1000
OF
Fok Ultieme wezens 4000

Zodra je deze opdracht krijgt heb je naar alle waarschijnlijkheid nog 22.900 ultieme wezens nodig.
 
Ik vraag me af hoeveel spelers er in de volgende opdracht trappen?
Offer Ultieme wezens 1000
OF
Fok Ultieme wezens 4000

Zodra je deze opdracht krijgt heb je naar alle waarschijnlijkheid nog 22.900 ultieme wezens nodig.
Escapes zijn altijd goed. In H17 kwam die 80k parels quest te laat. Was daar blij gewest met een escape om ipv daarvan er 20k te doneren. In h19 zal men niet snel tegen dit probleem aanlopen, maar lukt het ze wel, dan is dit een mooie escape.
 
Het ging me hier niet om de escape mogelijkheid door dan nog wat extra te bouwen maar ik denk dat niemand zin heeft om 1000 te doneren terwijl ze dan nog ongeveer een 22k+ moeten maken.
Iedere 1000 die je moet maken kost je +/-10x de producties en dat is dan weer ruim 2 dagen extra broedplaatsen laten werken.
En dat wil je al helemaal niet meer extra gaan doen.
 
Al vanaf H12 trek ik me al niks van die opdrachten aan.
Kost je alleen maar tijd en voor meer dan de helft zijn de beloningen waardeloos.
Lekker skippen als volgend hoofdstuk begint.
 
Het ging me hier niet om de escape mogelijkheid door dan nog wat extra te bouwen maar ik denk dat niemand zin heeft om 1000 te doneren terwijl ze dan nog ongeveer een 22k+ moeten maken.
Je doet de aanname dat iedereen druk bezig is met rekenen hoeveel je nog moet en hoeveel dagen dat nog kost voor het hele hoofdstuk.

Dat is jouw hobby en ook de mijne (hoewel ik er dit hoofdstuk flink vanaf stap, en ik moet zeggen het geeft veel minder stress!! tot dusver zeer aan te bevelen dus). Iemand die niet rekent en minimaliseert op tijd/kosten heeft geen bewuste negatieve gevolgen.
 

Aeva

Chef
Ik kijk best naar of iets gemakkelijk te bereiken is door vooruit te denken, maar ik laat er zeker geen hogere wiskunde op los. Bovendien, zoals @AlbertDeWijze al zegt: het is minder stressvol en dus veel leuker om niet alles te calculeren (ook IRL, laat je eens verrassen).
 
Ik kijk best naar of iets gemakkelijk te bereiken is door vooruit te denken, maar ik laat er zeker geen hogere wiskunde op los. Bovendien, zoals @AlbertDeWijze al zegt: het is minder stressvol en dus veel leuker om niet alles te calculeren (ook IRL, laat je eens verrassen).

Zo zie ik het ook.
Ik sta vol bewondering voor wie alles in dit spel tot in de puntjes uitrekent. Misschien raken die dan ook sneller door een hoofdstuk. Maar de vraag is hoe stresserend het is dat je precies weet waar je nog eindeloos veel van nodig hebt. :eek: :eek::eek:
Ik probeer ook af en toe wat te plannen. Maar ik probeer daar niet in te overdrijven. Zo geraak ik er ook wel ;)
 
Bovenaan