• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Meiviering

Zal al enorm helpen als je een melding in beeld krijgt (hoeft geen informatiescherm te zijn) dat je door je opdrachten bent en even kort hoe lang het nog duurt tot de volgende opdracht komt.

Is duidelijk een ding dat de ontwikkelaars denken dat het een leuk nieuw spelelement is, maar waarbij het door spelers als verwarrend, onlogisch of ronduit irritant ervaren wordt. Maar goed, zal net als dit prijzensysteem wel weer terugkomen zonder iets met de klachten te doen. Wat ze ook met BSA versie E gedaan hebben, onpopulair bij spelers, maar gewoon doordrukken om de spelers te pesten. Althans, dat is mijn idee er van. :(

Is gewoon wennen, en is een manier om iedereen bezig te houden gedurende het hele event.
Ik vind het wel prima eigenlijk, al zit ik nu event vast voor een week ofzo. 40 toernooi heb ik niet meer liggen.

Ook wel apart om iedereen zoveel nadruk te zien leggen op de opdrachten terwijl dat echt de kleinste factor is in dit evenement als het om prijzen gaat.
 

Deleted User - 147694

Guest
Is een Versie E light, maar eigenlijk is versie E een Versie D extra zwaar.
 
Is een Versie E light, maar eigenlijk is versie E een Versie D extra zwaar.

Ach als je voor de ranglijst gaat maakt er geen knoop uit, en als je de kortste route voor de prijsjes gaat is het zelfs redelijk goed te doen. mischien wel makkelijker dan de oude al weet ik dat niet zeker

Er is een relatief makkelijker route beschikbaar, afgelopen BSA zijn we dag 2 ergens pas een keer begonnen en hebben we het zonder sheet gedaan gewoon route dacht links links rechts maar dat weet ik niet meer zeker.
De route is iig erg makkelijker met enkel smidsen als 1 daagse producties en de rest alleen maar 9 uur of korter.

volgens mij waren in de oude versies altijd kettingen / elegante standbeelden nodig.
 
Meiviering? Operatie Scharrelzaad, die naam past wel beter.

Ik ben eigenlijk altijd wel enthousiast over evenementen, BSA's en dergelijke acties en ik doe met plezier en vol overgave mee. Daarbij gaat het me niet eens echt om de beloningen, de zuinigheid van Inno is zo'n beetje spreekwoordelijk. Net als bij een dagje uit: het gaat niet alleen maar om de bestemming, maar zeker om het plezier tijdens de reis.

Ik speel sinds afgelopen oktober (redelijk) intensief, dus alles wat daarvoor is geweest, daarover kan ik niet meepraten en ik kan er niet mee vergelijken. En nu het scharrelzaadevent richting einde komt is mijn bijna-eindconclusie: teleurstellend.

Het systeem van een random kanskaart vind ik nog best aardig. Mooie prijsjes zijn de instant-troepen (25 als bonus vandaag!), de KP's, de 10 extra zaadjes en soms geinige gebouwtjes. Waarschijnlijk ga ik die laatste nooit allemaal gebruiken, maar ach, ze zijn best leuk en er heeft iemand z'n best op gedaan. Een beetje flauw, zurig zijn de enkele relikwieën. De prijsjes husselaar... dat is geen beloning. Die is ronduit gemeen en een straf. Deze maakt het juist moeilijker om bij de volgende gok een mooi prijsje te winnen en degene die dat ding heeft bedacht, moet haast wel een sadist zijn. Of een onverbeterlijke partypooper.

En ja, ik was één van degenen, maar zeker niet de laatste, die in verwarring kwam doordat plotseling een timer op de opdrachten kwam. Dit is echt een fout in de communicatie die game-technisch niet zou moeten. Verwarring over de regels van het spel zou geen onderdeel van het spel moeten zijn, althans niet veroorzaakt door een communicatiefout.

Een lekkere vlotte voortgang in een leuk evenement wordt bestraft. Foei... vanaf hier nog maar één per dag.
Wat een truttigheid. We zijn toch geen kleuters op een kinderpartijtje?

Inno: als u wil dat we het evenement niet te snel af hebben, maak het dan zo dat dat niet kan. Door óf zoveel opdrachten te bedenken dat we dat noooooit af krijgen. Of die opdrachten zo lastig te maken dat ze gewoon lang duren en niet zo makkelijk af te maken zijn in weinig tijd. Er zitten nu dagopdrachten bij als het kopen van 6 KP's. Dat hebben we in 7 muisklikken gedaan. Dat is toch niet uitdagend, spannend of aantrekkelijk? Dat is fantasieloos, onverschillig en truttig. Niet creatief.

Hoe dan ook: maak het uitdagend, maak het aantrekkelijk om te doen. En straf niet omdat we het spelletje goed spelen.

Met nog 10 dagen te gaan heb ik nog 1 artefact nodig. Dat is uiteraard wel weer heel leuk: het lukt waarschijnlijk wel om die boom met 10 artefacten te vullen binnen de loop van het event. Het is alleen een beetje raar dat ik eerste nog een 'grote prijs' moet ontvangen, te weten: een Meiboom!

Wat moet ik met nog één? En hoezo is dat een grote prijs? Of duidt dat 'groot' slechts op het oppervlak van 16 tegels?
Net als de husselaar ervaar ik dat niet als een prijs, maar als een straf. Niet aantrekkelijk en niet leuk.

Kortom: hoewel er mooie en leuke elementen in dit evenement zitten (de gevulde meiboom is echt mooi) hou ik aan dit evenement meer teleurstelling over door de straffen dan plezier van de beloningen. Anders gezegd: het resultaat is best leuk, maar de weg er naartoe is vervelend en onprettig, wat het resultaat een wat zurige nasmaak geeft.

Hopelijk wordt het volgende evenement weer een stuk leuker! (En die kans is nu wel weer groter.)
 
het lukt waarschijnlijk wel om die boom met 10 artefacten te vullen binnen de loop van het event. Het is alleen een beetje raar dat ik eerste nog een 'grote prijs' moet ontvangen, te weten: een Meiboom!
Dat is niet raar, de mei-boom begint op level 1, en elk artefact doet er 1 level bij, dus na 9 artefacten zit je al op level 10.

Het 10e artefact past niet meer in de 1e boom, dus krijg je eerst een 2e boom voor de volgende 9 artefacten.
 
Een lekkere vlotte voortgang in een leuk evenement wordt bestraft. Foei... vanaf hier nog maar één per dag.
Wat een truttigheid. We zijn toch geen kleuters op een kinderpartijtje?

Inno: als u wil dat we het evenement niet te snel af hebben, maak het dan zo dat dat niet kan. Door óf zoveel opdrachten te bedenken dat we dat noooooit af krijgen. Of die opdrachten zo lastig te maken dat ze gewoon lang duren en niet zo makkelijk af te maken zijn in weinig tijd. Er zitten nu dagopdrachten bij als het kopen van 6 KP's. Dat hebben we in 7 muisklikken gedaan. Dat is toch niet uitdagend, spannend of aantrekkelijk? Dat is fantasieloos, onverschillig en truttig. Niet creatief.

Hoe dan ook: maak het uitdagend, maak het aantrekkelijk om te doen. En straf niet omdat we het spelletje goed spelen.
Dat eerste hebben je geprobeerd met oneindige opdrachten, het resultaat was oneindig veel hoofdprijzen, er zullen altijd spelers zijn die een manier vinden om dit de maximaliseren.
Het tweede deel is waar alle spelers keer op keer steen over been klagen, dat opdrachten niet te doen zijn en dat ze te lang duren.

binnen het huidige systeem is er gewoon geen goede manier die iedereen happy zal maken.
Als je beide delen zou willen doen kom je toch gouw uit een een "evenement dorpje" met gastras achtige producties die resulteren in event eenheden.
Dit is de enige "open" manier die ik kan bedenken waarbij het ongelimiteerd is en toch een "harde" softcap heeft omdat je x ruimte en tijd bezit. en dus niet omgelimiteerd kan produceren.
dit is echter niet iets dat "makkelijk en snel" te maken is, al heeft FoE wel speciale "dorpjes" niet voor events maar voor een bonus ofzo, het kan dus wel maar zal een hoop tijd/geld kosten.

Kan niet zeggen dat de communicatie niet goed is geweest. er is een filmpje geweest en en ook in de aankondiging staat het vermeld.
Dat mensen niet (willen) lezen / luisteren kan natuurlijk geen fout zijn van elvenar.
 
Ach als je voor de ranglijst gaat maakt er geen knoop uit, en als je de kortste route voor de prijsjes gaat is het zelfs redelijk goed te doen. mischien wel makkelijker dan de oude al weet ik dat niet zeker
Beetje off topic hier, maar voorlaatste BSA waren de punten op de route 1.5 keer meer en put 1.67 x meer dan alle BSA daarvoor. Afhankelijk van het aantal rondes put zo rond de 1.6 gemiddeld. Laatste BSA was put 4 ipv 5 en punten op de routes soms 0%, maar ook wel 25%, maar anderen 10% en 14% minder dan voorlaatste BSA. Het zal uit te werken zijn. Ik maak liever een schatting. Als we uitgaan van het oude systeem van 3x3 per ronde put was de toename naar 3X4 in de put 33% meer. Aanname dat het gehannes met route punten over 2 BSA meer en minder ook zo'n beetje uitmiddelt op ongeveer 1.33 (waar het wel op lijkt, of althans in de buurt zit). Dan is de score van Isionia zo ongeveer 96K. De winst van Winya Yesta voorlaatst even met 3 x 5 per ronde put was 57K nog wat en dat komt dan op rond de 106K. Voordeel van 5 stuks per put is dat het sneller gaat. Voordeel van terug naar het oude systeem van 3x3 is dat uitslagen vergelijkbaar zijn.
 

DeletedUser2516

Guest
Pffff, ik vind het wel aardig om een quest te spelen, maar nu krijg ik dus 1 opdracht per dag, die overigens nauwelijks in redelijkheid valt uit te voeren.
Ik moet of een technologie onderzoeken of 30 visioendampen; een technologie kost dagen zo niet weken (kep eergisteren er net 1 onderzocht) en 30 visioen dampen kosten ook heel veel tijd of heel veel tijdbonussen. De senaat onderzoeken zijn al waanzinnig zwaar; het spel plezier gaat er wat mij betreft wel langzaam maar zeker vanaf.
 
Pffff, ik vind het wel aardig om een quest te spelen, maar nu krijg ik dus 1 opdracht per dag, die overigens nauwelijks in redelijkheid valt uit te voeren.
Je mag best langer dan een dag over een opdracht doen, dan krijg je die van morgen als deze klaar is.

Ik heb wat pech met de recepten, allemaal 2 of 3 damp, dat schiet niet op als je 30 moet. Over een paar uur nog maar eens kijken of het beter is (veel slechter kan iig niet :) ).
 
Je mag best langer dan een dag over een opdracht doen, dan krijg je die van morgen als deze klaar is.

Ik heb wat pech met de recepten, allemaal 2 of 3 damp, dat schiet niet op als je 30 moet. Over een paar uur nog maar eens kijken of het beter is (veel slechter kan iig niet :) ).

pak vaak die van 1-2 zonder versnellers gewoon mee. moet iets met al die spelfragementen waar je niet meer vanaf komt.
Beter iets dan niets.
 

DeletedUser2578

Guest
Als ik alle nodige artefacten haal dan denk ik eraan om de Meiboomviering voor een tijdje neer te zetten; het zit er mooi uit en bij H16 geeft het toch wel wat munten, voorraden en sentient goederen die je weer goed kan gebruiken bij het spelen van de Toren en je nederzettingsgoederen.
Yes, ik heb het gehaald!✔ Mijn Meiboomviering staat op lvl 10 feest te vieren!:D Per 24 uur krijg ik: 1miljoen 170K munten lol, 88K voorraden, 8,500 Maansteen en 3 KP. Mooi als booster voor de Toren, het maken vd nederzettingsgoed en onderzoek:cool: Middels ook de 2e Meiboom binnen en nu op weg naar Portaalwinst van 15% en een Meiboomartefact! ;) Deze keer vondt ik het event veel makkelijker dan de vorige.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan niet zeggen dat de communicatie niet goed is geweest. er is een filmpje geweest en en ook in de aankondiging staat het vermeld.
Dat mensen niet (willen) lezen / luisteren kan natuurlijk geen fout zijn van elvenar.

Ik had het dus niet over de communicatie als geheel. Ik doelde slechts op het deel waar we als spelers 'ineens' nog maar één opdracht per dag krijgen, waarbij het opdrachten-dialoogvenster niet meer te openen en in te zien is.
Gezien de vele vragen hierover in het forum, sta ik hier volgens mij niet alleen in.
 

DeletedUser2578

Guest
Vind het ook goed te doen, je lijkt vooral beloond te worden om veel online te zijn.
Ik ben echt niet veel online geweest, geen tijd om lang in het spel te blijven hangen. Ik logde alleen 1 keer in de ochtend en 1 keer s'avonds in en dan probeerde ik wel om zo snel mogelijk veel opdrachten te doen, that's all. Leuk dat het eindelijk een keer gewoon is te doen! :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had het dus niet over de communicatie als geheel. Ik doelde slechts op het deel waar we als spelers 'ineens' nog maar één opdracht per dag krijgen, waarbij het opdrachten-dialoogvenster niet meer te openen en in te zien is.
Gezien de vele vragen hierover in het forum, sta ik hier volgens mij niet alleen in.

Bovendien zul je deze keer enkele veranderingen in de opdrachten opmerken! Er is een beperkte verhaallijn die je moet voltooien. Zodra dat is voltooid, ontgrendel je extra episodische opdrachten. Elke nieuwe dag van het evenement wordt een van deze opdrachten toegevoegd aan de lijst met beschikbare opdrachten. Alle opdrachten belonen je met 10 voorjaarszaden, genoeg om nog een bloem te openen.
https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/meiviering.8753/

1.50 begint het deel over de questlijk rond minuut 2:00 wordt dit ook specifiek aangehaald dat er elke dag 1 extra opdracht wordt vrijgegeven.
Deze youtube video is in het spel met popup en al als nieuwsbericht verspreid.

Nogmaals dat je het niet wist betekend dat je geen zin had om of de aankondiging te lezen of de youtube video te kijken of beide.

Nog duidelijker zijn betekend een popup in het spel die je niet kan wegklikken, die je moet lezen (met vragen beantwoorden of te zien of je het echt hebt gedaan) en niet verder kunnen spelen tot je naar behoren hebt beantwoord.
Dit lijkt me een erg vergaande en niet de meest klantvriendelijke manier van communiceren.

Dus ik heb geen idee wat ze anders hadden moeten doen om het aan je duidelijk te maken.
Er was absoluut niets mis met de communicatie aan de zijde van elvenar.
 
Elvenar speel ik nog geen twee maanden en dit is mijn eerste evenement waar ik aan deelneem en mijn eerste post op dit forum. Hopelijk is de feedback enigszins waardevol.

Goed:
  • Veel dag beloningen bestaan uit gebouwen die thematisch heel goed passen bij de viering.
  • De meiboom is voor een beginnende speler een mooie boost voor het produceren van munten.
Minder:
  • Sommige opdrachten kunnen enkel worden voltooid door ergens erg lang op te wachten, zoals een dag wachten op de creatie van twee betoveringen, waardoor die dag slechts eenmaal gegokt kan worden. Als speler verwacht ik beloond te worden voor tijd die ik besteed in een spelletje, dus waarom de keuze voor dit soort remmende opdrachten?
  • Meiboom level 7 levert scherven op maar op hogere levels word dit vervangen door kennispunten. Omdat ik net ben begonnen met Oude Wonderen en zelden aan runen of scherven kan komen ga ik mijn boom voorlopig niet verder evolueren ondanks dat ik dit inmiddels kan. Waarom is de productie niet cumulatief tussen levels?
  • Ik kreeg na het voltooien van veel opdrachten een tweede meiboom. Leuk voor de vele munten, maar waarvoor? Wel handig om eventueel extra te evolueren voor andere producten (zie voorgaande punt)
Slecht:
  • Het krijgen van de thematische dagelijkse beloning is een gokspel, niets meer en niets minder. Mijn motivaties om eraan mee te doen is het verkrijgen van het dagelijkse gethematiseerde gebouw als beloning voor een mooie stad (intrinsieke positieve motivaties) en de angst dat dit gebouw nooit meer terug komt en dat ik met dat laatste extra gokje het gebouw misschien toch nog ga krijgen (extrinsieke negatieve motivaties). Nadat ik op een dag na veel moeite en 20 gokjes (en reshuffels) nog de dagelijkse beloning niet heb gehaald heb ik dit gokspel verlaten met een negatieve nasmaak. Als speler van een spel wil ik dat ik invloed heb op mijn keuzes en dat de uitkomst ervan zinnig is. Gokken is een slechte game design keuze voor behoud van spelers op lange termijn.
  • Bugs in de tekst uitlijning binnen vensters waardoor (vertaalde?) uitleg niet leesbaar is.
Samenvattend ben ik blij met de gebouwen die ik als beloning heb gekregen en vind ik de meiboom viering leuk bedacht. Als het gokken achterwegen kan worden gelaten. Het is een lente viering, dus waarom spelers niet belonen door iets thematisch te laten groeien / kweken en door een speler naar eigen keuze te laten oogsten op een voor hem / haar geschikt moment? Het huidige systeem is niet hetzelfde als de beruchte "loot boxen" omdat je niet perse moet betalen (indirect met diamantjes) om te kunnen gokken maar omdat je je gokjes ook koopt door tijd te besteden aan opdrachten, maar gokgedrag stimuleren is niet zuiver.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 147694

Guest
Sommige opdrachten kunnen enkel worden voltooid door ergens erg lang op te wachten, zoals een dag wachten op de creatie van twee betoveringen, waardoor die dag slechts eenmaal gegokt kan worden. Als speler verwacht ik beloond te worden voor tijd die ik besteed in een spelletje, dus waarom de keuze voor dit soort remmende opdrachten?
Je kunt de betoveringen ook verzamelen door toernooiprovincies met betoveringen als prijs af te ronden en als je geluk hebt kun je via burenhulp per dag tot maximaal 3 betoveringen krijgen, maar dan moet je wel enorm veel geluk hebben. :)
Ik kreeg na het voltooien van veel opdrachten een tweede meiboom. Leuk voor de vele munten, maar waarvoor? Wel handig om eventueel extra te evolueren voor andere producten
Het doel van een "gratis" spel is om de spelers naar de cash shop te krijgen om ze te verleiden om aankopen te doen, door middel van aankopen met diamanten kun je meer zaden kopen waardoor je meer meiboomartefacten kunt vrijspelen/winnen/verkrijgen. Hoe je het ook wend of keert, deze game bestaat om geld te verdienen, de keuze is aan spelers zelf of ze dat willen doen, maar de spelers die het wel doen zorgen er voor dat de game kan blijven bestaan.
 
Sommige opdrachten kunnen enkel worden voltooid door ergens erg lang op te wachten, zoals een dag wachten op de creatie van twee betoveringen, waardoor die dag slechts eenmaal gegokt kan worden. Als speler verwacht ik beloond te worden voor tijd die ik besteed in een spelletje, dus waarom de keuze voor dit soort remmende opdrachten?

Vroeger gebeurd het wel dat sommige spelers een event van een maand in 3 dagen klaar hadden en dan gingen klagen dat ze niks te doen hadden. Zo is er altijd wel wat. Nu is het een redelijk afwisseling van lange en korte opdrachten. Ik vind het op zich wel okay zo. Al moet ik zeggen dat ik me er op Arendyll niet echt mee bezig houdt. Geen prijzen die de moeite zijn. Op Winyandor wel voor de cultuurgebouwen die wel veel meer per m2 geven dan wat in het standaard bouwmenu kan.

de angst dat dit gebouw nooit meer terug komt en dat ik met dat laatste extra gokje het gebouw misschien toch nog ga krijgen (extrinsieke negatieve motivaties). Nadat ik op een dag na veel moeite en 20 gokjes (en reshuffels) nog de dagelijkse beloning niet heb gehaald heb ik dit gokspel verlaten met een negatieve nasmaak. Als speler van een spel wil ik dat ik invloed heb op mijn keuzes en dat de uitkomst ervan zinnig is. Gokken is een slechte game design keuze voor behoud van spelers op lange termijn.

De crux van die bouwspel is dat je voortdurend gebouwen vervangt door betere. Er zijn iets van 6 events per jaar en als je in een volgend hoofdstuk bent, zijn de prijzen beter. Je hoeft dus de eerste 10 hoofdstukken of zo nooit bang te zijn iets te missen, want er komt altijd wat beters (extrensieke positieve motivatie). Zo kun je ook je stad steeds weer veranderen en mooier maken. In de laatste hoofdstukken kunnen prijzen wel of niet nuttig zijn afhankelijk van hoe je speelt, wat je al hebt en waar je heen wilt. En wat Inno doet met de kwaliteit van de prijzen, die ook nogal kan fluctueren. Het ene event zijn ze beter dan het andere.
Die gokkaart is inderdaad vreselijk. Meestal hebben we gelukkig 3 kistjes waar je wel redelijk kunt sturen op wat je graag wilt hebben. Hopelijk komen die de volgende keer weer terug. De theorie achter gokelementen in spellen is dat men het gewenste toch koopt met diamanten als men geen geluk heeft. Althans zo schijnt het te werken. Ik snap daar niks van. Dingen middelen wel uit bij een bepaalde kans (bijvoorbeeld in de toren) en zoals gezegd komt er altijd weer een nieuwe kans. Geduld is een schone zaak in dit spel.
 
Bovenaan