• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback De Elvenar

Weet iemand welk onderzoek je het beste als eerste kunt doen? Verbeterde kluis der wijsheid en gelijk uppen of woongebouwen in elvenarstijl? Want ik vraag me af als je de kluis eenmaal hebt ge upt naar 2 kun je dan nog elfencollecties en elfenmanifesten produceren of kan dit dan alleen nog maar door de ruilfunctie?

Je blijft elfencollecties en elfenmanifesten produceren. Een deel zul je moeten ruilen voor mensencollecties en mensenmanifesten. Kijk maar in je raadzaal:
1574422523978.png

Voor mensen is dit andersom: zij produceren mensenspullen en moeten de elven-variant ruilen. Het is trouwens niet echt ruilen, maar een ruilproductie aanzetten van zoveel uur.

Volgorde van onderzoeken is natuurlijk vooral hoe je het spel speelt. Ik doe verbeterde kluis, verbeterde raadzaal en geavanceerde kluis eerst om de gastrasproductie naar de max te krijgen. Daarna ga ik bovenlangs naar de 3 sterkere units. Ik vecht veel dus dat is het meest nuttig voor mij. Daarna ga ik uiteindelijk onderlangs. Ik heb maar 3 huizen en zat volk dus die upgrade heeft weinig urgentie. Maar als je krap zit in volk en/of nauwelijks vecht zal die juist wel prioriteit hebben.
 
Je blijft elfencollecties en elfenmanifesten produceren. Een deel zul je moeten ruilen voor mensencollecties en mensenmanifesten. Kijk maar in je raadzaal:
Bekijk bijlage 4535
Voor mensen is dit andersom: zij produceren mensenspullen en moeten de elven-variant ruilen. Het is trouwens niet echt ruilen, maar een ruilproductie aanzetten van zoveel uur.

Volgorde van onderzoeken is natuurlijk vooral hoe je het spel speelt. Ik doe verbeterde kluis, verbeterde raadzaal en geavanceerde kluis eerst om de gastrasproductie naar de max te krijgen. Daarna ga ik bovenlangs naar de 3 sterkere units. Ik vecht veel dus dat is het meest nuttig voor mij. Daarna ga ik uiteindelijk onderlangs. Ik heb maar 3 huizen en zat volk dus die upgrade heeft weinig urgentie. Maar als je krap zit in volk en/of nauwelijks vecht zal die juist wel prioriteit hebben.
Dank je wel voor de uitleg. Ik snap het nu helemaal;)
 
Je blijft elfencollecties en elfenmanifesten produceren. Een deel zul je moeten ruilen voor mensencollecties en mensenmanifesten. Kijk maar in je raadzaal:
Bekijk bijlage 4535
Voor mensen is dit andersom: zij produceren mensenspullen en moeten de elven-variant ruilen. Het is trouwens niet echt ruilen, maar een ruilproductie aanzetten van zoveel uur.

Volgorde van onderzoeken is natuurlijk vooral hoe je het spel speelt. Ik doe verbeterde kluis, verbeterde raadzaal en geavanceerde kluis eerst om de gastrasproductie naar de max te krijgen. Daarna ga ik bovenlangs naar de 3 sterkere units. Ik vecht veel dus dat is het meest nuttig voor mij. Daarna ga ik uiteindelijk onderlangs. Ik heb maar 3 huizen en zat volk dus die upgrade heeft weinig urgentie. Maar als je krap zit in volk en/of nauwelijks vecht zal die juist wel prioriteit hebben.
3 Huizen?? das weinig, fijn als je daar genoeg aan hebt.
 
Ik ben eerst naar de huizen gegaan. Geen probleem. Door die te doen, heb ik zoveel overschot qua huizen dat ik er een paar op kon slaan en daardoor meer ruimte heb voor het gastras. Het kan dus wel degelijk voordeel bieden.
 
O ja, topic van deze discussie is de Elvenaren.
Nu BSA weer voorbij is gastrassen terug aan het zetten. Naar 6 academies en 2 elk atelier, fabriek en landbouw daar tegen aan. Morgen 2 kluizen er bij zodat ik op 4 kom. Met 2 schiet het niet op. Ik ben al bijna 2 weken bezig om van onderzoek kluis naar kluis 2 te komen en heb nu 4140 collecties en manifesten. Ik blijf maar ruilen om die 350K inkt op dat niveau te houden. Als spiri-goederen niet beperkend zijn, kunnen er blijkbaar gastrasgebouwen bij. Eens kijken hoe de balans uitpakt als ik die verdubbeld heb.
 
O ja, topic van deze discussie is de Elvenaren.
Nu BSA weer voorbij is gastrassen terug aan het zetten. Naar 6 academies en 2 elk atelier, fabriek en landbouw daar tegen aan. Morgen 2 kluizen er bij zodat ik op 4 kom. Met 2 schiet het niet op. Ik ben al bijna 2 weken bezig om van onderzoek kluis naar kluis 2 te komen en heb nu 4140 collecties en manifesten. Ik blijf maar ruilen om die 350K inkt op dat niveau te houden. Als spiri-goederen niet beperkend zijn, kunnen er blijkbaar gastrasgebouwen bij. Eens kijken hoe de balans uitpakt als ik die verdubbeld heb.
het is de bedoeling ons maanden bezig te houden, wel dat zal zo wel zijn denk ik, maar zodra de eerste klaar is ind e gilde, zal hij de rest wel helpen sponsoren met de benodigde spiri-goederen. en als de volgende klaar is dan ook wel. Dan gaat het iets vlotter gaan vermoed ik, ik kijk al uit naar de eerste die klaar is :)
 
Maanden okay, maar niet jaren ajb. Als je kluizen eenmaal hebt staan, zijn spiri-goederen geen probleem met 2 van elk T4, T5 en T6 plus D222 lvl 11 en af en toe wat spreuken er op. Alles wat ik op de markt aan 1 op 1 binnen tier handel neer zet, wordt in razendsnel tempo opgepakt. Goddank speelt de meerderheid dit spel gewoon eerlijk.
 
Aha.....met prijsgebouwen bedoel je toch magische woonhuizen? :(

Prijsgebouwen krijg je in events en zo. Magische moet je kopen. Die hebben dus een prijs, maar zijn geen prijs ;)

Zoals Nar zegt:
1574775882008.png


Daarvan heb ik er 12 :)
Het is beste is om alles terug te rekenen naar wat het oplevert per m2 (hokje in je stad). Woonhuis lvl 33 geeft 260 volk/m2. Venar's III hoofdstuk constructs geeft 410 volk/m2. Dat is ruim 1.5 keer meer. Dus heb in event rustig tot die dag alles opgepot en toen alle kistjes gekozen die de grootste kans gaven.

Plus nog wat andere gebouwen met goed volk/m2 zoals hazelstad. Gouden afgrond hoog lvl helpt ook flink op een klein oppervlak. Stonehenge, beren, zeemeerminnenparadijzen geven ook allemaal wat en zo telt het wel op.

Komend winter event hele goede gebouwen voor volk :)
Iglo dag 7 en winter vijver dag 12. Kijk bij Gems. Misschien komt er later nog betere en dan dus daarop wachten.
 
Laatst bewerkt:
Kost ook aardig wat aan spirituele goederen:
Bekijk bijlage 4541

Misschien iets om rekening mee te houden...
Ja deze heb ik ook staan,(simia) ik dacht dat dat wel gunstig was, of bedoel jij dat dat niet gunstig is omdat ie zoveel aan spirt.goederen kost?dan kan ik beter venars stenen neerzetten en de simia weg doen? en misschien wat woongebouwen,daar heb ik er ook best veel van,
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2578

Guest
Naar 6 academies en 2 elk atelier, fabriek en landbouw daar tegen aan. Morgen 2 kluizen er bij zodat ik op 4 kom. Met 2 schiet het niet op. Ik ben al bijna 2 weken bezig om van onderzoek kluis naar kluis 2 te komen en heb nu 4140 collecties en manifesten. Ik blijf maar ruilen om die 350K inkt op dat niveau te houden. Als spiri-goederen niet beperkend zijn, kunnen er blijkbaar gastrasgebouwen bij. Eens kijken hoe de balans uitpakt als ik die verdubbeld heb.
Herkenbaar. Wil je normaal door het onderzoek komen dan heb je zeker 4 kluizen en minimaal 6 academies nodig. Ik heb even naar de opzet van je nederzettingsgebouwen gekeken en het is precies zoals het hoort. Fijn dat je de ruimte voor hebt. Voor het BSA had ik academies verwijderd maar nu begin ik ze weer bij te bouwen want anders is het niet te doen. Wegens mijn wensputten moet ik toch nog even wachten met verder bijbouwen van ALF. Wat wel vervelend is dat er mega spiri-goederen en goddelijke zaden worden gevraagd om het onderzoek te kunnen vrij spelen.
 
Ja deze heb ik ook staan,(simia) ik dacht dat dat wel gunstig was, of bedoel jij dat dat niet gunstig is omdat ie zoveel aan spirt.goederen kost?dan kan ik beter venars stenen neerzetten en de simia weg doen? en misschien wat woongebouwen,daar heb ik er ook best veel van,

Ik bedoelde alleen dat deze ook nog eens een hoop spiri goederen kost naar onderzoeken en upgrades stadhuis, kazerne, T1 enz.
Simia is het enige gebouw waarbij je op den duur die spiri goederen terugverdient, omdat de afname minder wordt. Bij alle andere gebouwen moet je ze gewoon spenderen en komt er nooit wat terug. Dat deze upgrade duur is, lijkt me dus geen reden om hem niet neer te zetten.
Ik heb nu circa 900K aan spirituele goederen in totaal op de plank. Afname met Simia (als de upgrade klaar is) 6.4% = 57600 per nacht. Afname zonder Simia 10% = 90000. Verschil 32400 minder verlies elke nacht. Ik vind dat wel gunstig.

Verband Simia en Venar's stenen en/of woongebouwen snap ik niet, omdat Simia geen volk kost en geen volk oplevert.
Als je nog Venar's stenen III hebt, zou ik die zeker neerzetten.
Naast prijsgebouwen met veel volk/m2 heb ik mijn aantal huizen kunnen reduceren door:
1. alle wonderen neerzetten die units sterker maken en die met voorrang upgraden
2. toernooien vechten (vuurfeniks zak voer, vechtversterkers plaatsen) en niet zo ver gaan dat je verliezen gigantisch worden. Ik heb eerste ronde dit marmer toernooi gister 35 provincies gedaan zonder onderhandelen en zonder dat ik het heel erg merk in mijn aantallen troepen.
3. weinig onderhandelen vraagt minder standaard goederen
4. minder standaard goederen zijn minder fabrieken nodig (vooral T2 en T3; T1 hoog level zijn nu nodig in events en kun je dus beter daarom laten staan ook al heb je goederen niet nodig)
5. minder fabrieken is minder volk en dus minder huizen nodig
6. minder fabrieken is ook minder werkplaatsen en daardoor ook weer minder huizen nodig
7. dit allemaal samen ook nog minder cultuur nodig.
Na een tijd had ik veel ruimte en veel volk vrij. Lekker flexibele stad :)
 
Ik bedoelde alleen dat deze ook nog eens een hoop spiri goederen kost naar onderzoeken en upgrades stadhuis, kazerne, T1 enz.
Simia is het enige gebouw waarbij je op den duur die spiri goederen terugverdient, omdat de afname minder wordt. Bij alle andere gebouwen moet je ze gewoon spenderen en komt er nooit wat terug. Dat deze upgrade duur is, lijkt me dus geen reden om hem niet neer te zetten.
Ik heb nu circa 900K aan spirituele goederen in totaal op de plank. Afname met Simia (als de upgrade klaar is) 6.4% = 57600 per nacht. Afname zonder Simia 10% = 90000. Verschil 32400 minder verlies elke nacht. Ik vind dat wel gunstig.

Verband Simia en Venar's stenen en/of woongebouwen snap ik niet, omdat Simia geen volk kost en geen volk oplevert.
Als je nog Venar's stenen III hebt, zou ik die zeker neerzetten.
Naast prijsgebouwen met veel volk/m2 heb ik mijn aantal huizen kunnen reduceren door:
1. alle wonderen neerzetten die units sterker maken en die met voorrang upgraden
2. toernooien vechten (vuurfeniks zak voer, vechtversterkers plaatsen) en niet zo ver gaan dat je verliezen gigantisch worden. Ik heb eerste ronde dit marmer toernooi gister 35 provincies gedaan zonder onderhandelen en zonder dat ik het heel erg merk in mijn aantallen troepen.
3. weinig onderhandelen vraagt minder standaard goederen
4. minder standaard goederen zijn minder fabrieken nodig (vooral T2 en T3; T1 hoog level zijn nu nodig in events en kun je dus beter daarom laten staan ook al heb je goederen niet nodig)
5. minder fabrieken is minder volk en dus minder huizen nodig
6. minder fabrieken is ook minder werkplaatsen en daardoor ook weer minder huizen nodig
7. dit allemaal samen ook nog minder cultuur nodig.
Na een tijd had ik veel ruimte en veel volk vrij. Lekker flexibele stad :)
Helder! wel veel om te onthouden dus lees af en toe ff terug, maar zou jij een keer in mijn stad willen kijken als je er tijd voor heb? en dan eventueel tips kunnen geven over het eea. ik vraag me ook af of ik iets aan het wonder overwinningsbronnen hebt,
 
ik vraag me ook af of ik iets aan het wonder overwinningsbronnen hebt,
Die maakt lichte eenheden sterker en dat zijn (samen met magische) degenen waarvan de verliezen het grootst zijn. Dus heb je er zeker wat aan om de bronnen neer te zetten en te upgraden: minder verliezen van lichte eenheden.
 
Die maakt lichte eenheden sterker en dat zijn (samen met magische) degenen waarvan de verliezen het grootst zijn. Dus heb je er zeker wat aan om de bronnen neer te zetten en te upgraden: minder verliezen van lichte eenheden.
mijn persoonlijke mening. Ik heb achteraf veel spijt gehad van die overwinningsbronnen. Ik hoopte met dat wonder het boekrollen en toverstoftoernooi makkelijker te kunnen maken, maar dat is het helemaal niet geworden. Het enige voordeel dat ik er aan heb is dat ik nu sneller hondjes kan trainen (die dan ook sneller dood gaan in die toernooien). Maar lichte eenheden zijn gewoon te zwak tegen de eenheden waar ze zogezegd goed tegen zouden moeten zijn.
 
Kluizen op lvl 2 kunnen brengen.
Inno heeft nu ook nog eens 20% BTW ingevoerd:
1574957882607.png


We moeten dus eerst ideeën en personeel maken dan daarmee de 6 producten in ALF om vervolgens kegeltjes en bolletjes te fabriceren. Uiteindelijk moeten die omgezet worden naar de andere soorten en daarbij moeten we 300 betalen om er 240 te krijgen?????? 20% van wat we met zo veel moeite voor elkaar gekregen hebben moeten we dus domweg laten verdampen.
Dat we niet te snel door dit hoofdstuk heen moeten ala, maar dit is wel een heel nare manier om ons te vertragen. Voelt een beetje als erfenisbelasting. Niet leuk, vermindert spelplezier en voelt wrang. Hadden ze beter dit 1 op 1 kunnen zetten en de hoeveelheden hoger maken. Dan voelt het alsof je wat bereikt hebt, maar nu voelt het als dat ons wat afgenomen wordt. Geen goed idee :(:(:(
 
Bovenaan