• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback De Elvenar

DeletedUser2578

Guest
Ja dat denk ik ook, anders is het gewoonweg niet te verklaren.
Met boosters kom je een eind vooruit maar dat is niet genoeg want je hebt natuurlijk ook goddelijke zaden (die best schaars zijn) voor je spirituele goederen nodig, etc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2578

Guest
Tjeeeeh dat zijn er heel veel, vooral die van 14 en 8 uur!:D
Boosters zijn erg handig, vooral als je fabrieken of nederzettingsgebouwen moet upgraden. Ik gebruik ze dan ook steeds en gaan dan ook op maar zodra in de MA weer een aanbieding is maak ik ze weer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3012

Guest
welke onderschatting?
Hmm, dan ziet mijn voorraad er nogal schamel uit niet? (*big grin van vroeger*)
Untitled.png
 

Deleted User - 147694

Guest
Ja dat vraag ik me ook af. Er zijn zelfs spelers die nu al door het hele hoofdstuk heen zijn!o_O Hoe doen ze dat?

Op dag 2 was de speler met het overeenkomende nummer al klaar met hoofdstuk 15.

Gezien de productietijd van alles wat in het hoofdstuk gevraagd wordt om onderzoeken af te kunnen ronden, is de game goed gesp:diamond:ns:diamond:rd.

Needless to say, I am lovin' it. :cool:
 

DeletedUser2578

Guest
Op dag 2 was de speler met het overeenkomende nummer al klaar met hoofdstuk 15. Gezien de productietijd van alles wat in het hoofdstuk gevraagd wordt om onderzoeken af te kunnen ronden, is de game goed gesp:diamond:ns:diamond:rd.
Haha ja een heel hoofdstuk 15 binnen 2 dagen af kan gewoon bijna niet anders dan dat het is :diamond:gesponsord!:diamond:
 

DeletedUser2989

Guest
Gezien de productietijd van alles wat in het hoofdstuk gevraagd wordt om onderzoeken af te kunnen ronden, is de game goed gesp:diamond:ns:diamond:rd
Mooi dat er zulke royale sponsoren zijn. Daardoor worden andere mensen in staat gesteld het spel te spelen zonder diamanten te kopen. Zonder dia kopers geen Elvenar spel.
 
Een week verder en weer een stapje verder. Kluis der Wijsheid onderzocht en 2 neergezet.
Het ging mij al erg lang duren dus heb ik er maar een 4e landbouw en 4e fabriek bijgezet. Ik heb het te doen met een ieder die maar 1 setje kan plaatsen. Dan duurt het dus ongeveer een maand. Voor 1 onderzoek...
De producties kosten 100 uit elke van de 3 ALF voor 6 uur, terwijl de ALF 180 in 7 uur produceren dus dat gaat makkelijk met 1 setje ALF per kluis waar die toch al tegenaan moet staan. Dat verschil van 6 uur en 7 uur snap ik niet zo, in de praktijk doet iedereen 3 producties per etmaal, lijkt me. Dan zet je ze dus allemaal om de 7 uur aan. Bijvoorbeeld om 8, 15 en 22 uur. Ik ga althans niet met die kluis om 8, 14, 20 en 2 uur aan de gang.
Academies moeten dus blijven draaien om de ALF aan de gang te houden om de kluis te laten werken.
Met 2 kluizen duurt het ongeveer een week om kluis lvl 2 te onderzoeken dus over een week update wat er dan verschijnt.
 

DeletedUser286

Guest
Een week verder en weer een stapje verder. Kluis der Wijsheid onderzocht en 2 neergezet.
Het ging mij al erg lang duren dus heb ik er maar een 4e landbouw en 4e fabriek bijgezet. Ik heb het te doen met een ieder die maar 1 setje kan plaatsen. Dan duurt het dus ongeveer een maand. Voor 1 onderzoek...
De producties kosten 100 uit elke van de 3 ALF voor 6 uur, terwijl de ALF 180 in 7 uur produceren dus dat gaat makkelijk met 1 setje ALF per kluis waar die toch al tegenaan moet staan. Dat verschil van 6 uur en 7 uur snap ik niet zo, in de praktijk doet iedereen 3 producties per etmaal, lijkt me. Dan zet je ze dus allemaal om de 7 uur aan. Bijvoorbeeld om 8, 15 en 22 uur. Ik ga althans niet met die kluis om 8, 14, 20 en 2 uur aan de gang.
Academies moeten dus blijven draaien om de ALF aan de gang te houden om de kluis te laten werken.
Met 2 kluizen duurt het ongeveer een week om kluis lvl 2 te onderzoeken dus over een week update wat er dan verschijnt.
Nice. Met portaalwinsten haal je de gs van de kluis echter sneller binnen. Daar kun je dus weer tijdwinst boeken. Ik kan gelukkig meer sets plaatsen, hoewel ik weer e.e.a. heb afgebroken om setjes T1 + extra WP te plaatsen voor het aankomende BSA. Dan maar een week (of twee) vertraging. No problem ;) Valt me tot dusverre nog niet eens zo tegen de snelheid van vordering ;)
 
Nice. Met portaalwinsten haal je de gs van de kluis echter sneller binnen. Daar kun je dus weer tijdwinst boeken. Ik kan gelukkig meer sets plaatsen, hoewel ik weer e.e.a. heb afgebroken om setjes T1 + extra WP te plaatsen voor het aankomende BSA. Dan maar een week (of twee) vertraging. No problem ;) Valt me tot dusverre nog niet eens zo tegen de snelheid van vordering ;)
Ik verbreek alle portaalwinsten. Dat vind ik de kluit en, belangrijker, mezelf belazeren. Als ik het hoofdstuk af heb, wil ook het gevoel hebben het helemaal zelf echt gedaan te hebben. Bovendien leidt tijdswinst er alleen maar toe dat we na dit hoofdstuk langer zitten te wachten op het volgende. Dan ben ik mijn gewonnen tijd dus weer kwijt. Weg winst.
Ik zou 4 kluizen neer kunnen zetten, maar doe dat niet. Ten eerste inderdaad vanwege verherbouwing voorBSA volgende week. Ten tweede heb ik het donkerbruine vermoeden dat we dan gierend vastlopen op de spiri-goederen. Niet alleen heel veel nodig voor de producties en de onderzoeken gastras, maar ook nog eens massa's voor upgraden stadhuis, kazernen, wapenkamers, T1 fabrieken en huurlingenkamp. Waar de balans ligt tussen producties van onderzoeksgoederen en spiri-spul ga ik na het BSA wel eens uitvogelen.
Het gaat inderdaad nog wel redelijk vooruit als je voldoende ruimte hebt ondanks dat de vereisten heftig zijn. Al heb ik dan wel zat ruimte, ik zou nou niet direct echt willen zeggen dat het me mee valt. Ik kan me zo voorstellen dat er best wel eens spelers zijn met veel minder ruimte, die hier op gaan afhaken. Als je 1 set ALF+kluis kunt neerzetten, duurt elk onderzoek weken en zou dit hele hoofdstuk zo maar eens een jaar of zo kunnen gaan duren. Ook omdat 400K T6 met 1 fabriek erg moeilijk haalbaar is. Ik snap wel dat dit moeilijk gemaakt is opdat we niet zo lang op het volgende moeten wachten, maar ik begin me toch wel af te vragen of het nu niet een beetje al te ver doorgeslagen is. Gaan spelers dan dit uitzitten of dan toch maar fabrieken en huizen slopen ondanks dat dat erg pijnlijk is op de ranglijst of gaan ze dan gewoon een ander spel doen? Misschien is meer kleinere stapjes waarbij we toch het gevoel blijven houden vooruit te gaan ipv het grootste deel van de tijd te zitten wachten een betere benadering voor een volgend hoofdstuk...
 

DeletedUser286

Guest
Haha, duidelijke spelvisie! Waardeer die. Het gaat mij ook niet om de ranglijst. Heb ook al e.e.a. moeten afbreken voor de constructen. Die ruimte is nu voor de Elvenar, maar zoals gezegd heb ik daar weer een aantal zaken van weggehaald t.b.v. het BSA: vind ik een stuk leuker dan individueel groeien. Ik zit niet voor niets al jaren in een BS ;) Hoor vanuit mijn BS dat er belachelijk veel wordt gevraagd bij de Elvenar en als je dat idd met maar 1 of 2 sets moet doen, dan kost het veel tijd voor 1 onderzoek. Dat zou een reden tot afhaken kunnen zijn ja, of zoals enkelen ... doen: veel dia's spenderen, maar of je daar nou veel voldoening uit haalt als je het hoofdstuk al vrijwel heb afgerond, betwijfel ik ten zeerste. Het is idd, zoals je zegt de sport het zoveel mogelijk met eigen inzet voor elkaar te krijgen.
 
Bovenaan