• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback De Elvenar

Daarom heb ik het niet neergezet en ook wegens tekort aan ruimte maat T6 verzamelen blijft een probleem. Vannacht had ik nog 202k T6 en vanmorgen was er nog maar 161 T6 van over gebleven. Er is dus 41K ingehouden!:confused: Dat is wel erg veel!:confused: Zo zal het heel duren voordat de nodige hoeveelheid T6 is verzameld, en bij hfst. 15 wordt bijna alleen maar T6 gevraagd, kan wel een jaar mee bezig zijn. Ik ben nu maar gestart met het bouwen van een 3e T6.

Ik denk dat je je ergens vergist hebt, het aantal of mogelijk een upgrade of iets dat t6 heeft weggesnoept.
Het verval is minimaal 2% en maximaal 10% voor 202K is dat dan tussen de 4040 en maximaal 20200. 41K is dus niet mogelijk.
 

DeletedUser2578

Guest
Het verval is minimaal 2% en maximaal 10% voor 202K is dat dan tussen de 4040 en maximaal 20200. 41K is dus niet mogelijk.
Dat is idd. een groot verschil. Ik heb niks ge-upgrade dat T6 nodig had. Er is iets fout gegaan of ik heb me vergist. Ik zal het even checken, heb een supportticket aangemaakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2989

Guest
Er gaat maximaal 10% uit in de nacht, dus bij jou is dat dan 20200. Als je zeker weet dat dat bij jou 20% is, misschien checken met support.
 

DeletedUser2578

Guest
Support heeft het snel via een overzicht gecheckt, Txs!:) Het was gelukkig -20200 i.p.v. 40200. Ik had mij idd. in de cijfers vergist:oops: Gelukkig was het anders maar toch is per nacht -20200 van je T6 niet weinig he.
 

DeletedUser2578

Guest
Door het juiste wonder te upgraden (Simia Sapiens) kun je er wel iets aan doen...
Maakt het werkelijk een verschil? Uit ellende van elke nacht behoorlijke afname van de T6 (-20200) heb ik nu maar de OW Simia Sapiens neergezet van met veel moeite opgespaarde T6. Hopelijk gaat het een verschil maken, ben benieuwd, we gaan het zien....
 

DeletedUser2578

Guest
met de nadruk op het woordje 'iets'... een voorbeeld van 'alle beetjes helpen'? :rolleyes:
Alle beetjes is goed maar wil niet zeggen dat het werkelijk genoeg is. Ik zag net dat als je het naar lvl 2 wil upgraden dat het al bijna 100K mana en 10K goddelijke zaden kost, en bij de volgende lvls steeds meer. Gelukkig is er een pluspunt; voordeel aan eenhedenproductiebonus. Anyways, ik heb het nu als hulpmiddel neergezet dus ik ga het ook uitproberen en zien hoe het uitpakt.
 
Alle beetjes is goed maar wil niet zeggen dat het werkelijk genoeg is. Ik zag net dat als je het naar lvl 2 wil upgraden dat het al bijna 100K mana en 10K goddelijke zaden kost, en bij de volgende lvls steeds meer. Gelukkig is er een pluspunt; voordeel aan eenhedenproductiebonus. Anyways, ik heb het nu als hulpmiddel neergezet dus ik ga het ook uitproberen en zien hoe het uitpakt.

Zaden kan ik niet over oordelen, dat concept heeft bij mijn account nooit bestaan door de vele wonderlevels.
Maar mana zou normaal gezien geen probleem meer mogen zijn, we zijn doodgegooid met veel te goede mana eventgebouwen afgelopen jaar.
 
Maakt het werkelijk een verschil? Uit ellende van elke nacht behoorlijke afname van de T6 (-20200) heb ik nu maar de OW Simia Sapiens neergezet van met veel moeite opgespaarde T6. Hopelijk gaat het een verschil maken, ben benieuwd, we gaan het zien....

Ik heb Simia op lvl 11 en dan is afname 6.4%. Bij die 202K van jou was dat 13K ipv 20K oftewel 7K verschil. En dat elke nacht.
Ik heb nu 390K zeep. Zonder Simia afname 39K met mijn Simia afname 25K en dus 14K minder weg.
Ja, ik vind dat wel uitmaken.
Wat meer helpt is er permanent spreuken op gooien. Die verhogen meteen met % afhankelijk van je handelscentrum, terwijl de Simia vooral veel effect heeft bij hoge hoeveelheden.
 
Vannacht had ik nog 202k T6 en vanmorgen was er nog maar 161 T6 van over gebleven. Er is dus 41K ingehouden!
Dat kan niet alleen verdampen zijn. 10% van 202k is iets meer dan 20k, dus je moet nog ergens 20k aan uitgegeven hebben. Als je de simia hebt staan is het percentage nog lager, dus je extra uitgave hoger.

Je moet wel goed opletten wat dingen kosten in dit hoofdstuk, voor je het weet geef je je sentient uit. Bijv het bouwen van de simia en tijdsprong wonderen kost al sentient goederen.
Een 3e t6 bouwen is een goed idee. Ben nu ook een 3e t5 aan het bouwen, de ongeveer 350k t5 voor de woningen en de wapenkamer onderzoeken duren anders ook een eeuwigheid (hoewel het maar2 zijn, als je voldoende magische goederen spreuken hebt kun je die ook gebruiken).
 

DeletedUser2578

Guest
Zaden kan ik niet over oordelen, dat concept heeft bij mijn account nooit bestaan door de vele wonderlevels.
Door de vele wonderlevels werkt het bij jou anders, makkelijker. Als ik geen goddelijke zaden heb kan ik geen spiri-goederen T6, 5, 4 maken, helemaal niks, niente, nada, dan staat alles stil, lol. Zaden zijn dus wel belangrijk voor het maken van T6 en er is veel van nodig omdat veel T6 wordt gevraagd.

Maar mana zou normaal gezien geen probleem meer mogen zijn, we zijn doodgegooid met veel te goede mana eventgebouwen afgelopen jaar.
Mana zal wel gaan lukken hoewel de Academies steeds om mana vragen en er is ook een opdracht om het stadhuis te upgraden waarvoor 750K nodig is en het upgraden per woning wordt 30k gevraagd. Maar spreuken en cultuurgebouwen helpen wel een eind op weg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2578

Guest
Ik heb Simia op lvl 11 en dan is afname 6.4%. Bij die 202K van jou was dat 13K ipv 20K oftewel 7K verschil. En dat elke nacht. Ik heb nu 390K zeep. Zonder Simia afname 39K met mijn Simia afname 25K en dus 14K minder weg. Ja, ik vind dat wel uitmaken.
Fijn om te lezen dat het wel helpt, dan heb ik het niet voor niks neergezet en ik denk dat het meer effect heeft wanneer de OW op een hoge lvl staat.

Wat meer helpt is er permanent spreuken op gooien. Die verhogen meteen met % afhankelijk van je handelscentrum, terwijl de Simia vooral veel effect heeft bij hoge hoeveelheden.
Ja, de magische spreuken gebruik ik constant en in combi met de Simia verwacht ik dat het wel een verschil zal maken. Maar goed mijn Simia staat nu pas op lvl 1 dus dat wordt flink upgraden.
 

DeletedUser2578

Guest
Je moet wel goed opletten wat dingen kosten in dit hoofdstuk, voor je het weet geef je je sentient uit. Bijv het bouwen van de simia en tijdsprong wonderen kost al sentient goederen.
Klopt.

Een 3e t6 bouwen is een goed idee. Ben nu ook een 3e t5 aan het bouwen, de ongeveer 350k t5 voor de woningen en de wapenkamer onderzoeken duren anders ook een eeuwigheid (hoewel het maar2 zijn, als je voldoende magische goederen spreuken hebt kun je die ook gebruiken).
Een 3e T6 en 5 fabriek is idd. wel nodig omdat er veel van wordt gevraagd maar ook omdat het elke nacht met 10% afneemt. Maar goed ik probeer nu de sentient in balans te krijgen :)
 
Maar goed ik probeer nu de sentient in balans te krijgen
Weet niet of "balans" wel het goede woord is, het is vooral produceren tot je er bij neervalt :D

Het 1e punt is zaden, je moet voldoende maken op een dag om de sentient fabrieken draaiende te houden. Het mag op het einde van de dag wel op zijn (dan verdampen er ook geen zaden :) ), maar de volgende ochtend moet je direkt weer nieuwe hebben.
Ik doe dat door veel provincies en wonderlevels (voor het handelshuis), 2 festivalkramen uit de academie, en wat event gebouwen.

Het 2e punt is produktie. Als je 300k sentient op voorraad heb, raak je in de nacht (zonder wonderen) 10% dus 30k kwijt. Dat betekent dat je de 1e 30k op een dag al kwijt bent puur om de 300k te handhaven. Alles na die 30k op een dag is dan groei van de voorraad. Produktie stuur je door het aantal fabrieken, het level van de fabrieken (level 25 geeft meer dan level 24), en de tijdsprong die een beetje doet (afhankelijk van het level, hoewel level 1 al helpt en dat kost alleen maar ruimte). Magische produktie-spreuken helpen ook, maar als je die niet voldoende hebt zijn ze een keer op.

Het 3e punt is reductie van die 10% afname. De simia is het enige wonder die dat doet. Simpelweg plaatsen scheelt al flink (en kost alleen ruimte), meer kun je krijgen door het level te verhogen. Als je meer wil dan level 1 moet je daar wel flink in investeren, want 1 level omhoog doet 0.2% vermindering (elk veelvoud van 5 een beetje meer). Dat lijkt wel aardig, maar 0.2% van 300k is maar 600. Je verliest met 1 level omhoog dus 600 minder, dus 29400 ipv 30000. Je hebt al gauw 10 levels nodig wil je dit echt gaan merken. Buizerd heeft al eens wat andere voorbeelden gepost over dit onderwerp.
 
Ga er maar vanuit dat komende hoofdstukken dan minstens even zwaar zijn.
Dus zodra je klaar bent in je OW investeren en die naar hogere levels tillen.
Veel toernooi spelen voor de kp en die in je OW pompen.
Zorgen dat je simia, tijdsprong, zonsondergang en piramide op minimaal level 20 hebt staan bij aanvang van nieuw hoofdstuk en evt. doolhof mocht er veel mana gevraagd worden.
 
Op dit moment heb ik 4 landbouw, 3 fabrieken, 2 ateliers en ben bijna door het onderzoek 'Standbeeld Elvenar-harpspeler' heen. Kan ik straks 1 atelier afbreken of zijn ateliers verder in het hoofdstuk nog nodig? Ik vraag me ook af welke nederzettingsgebouwen zijn voor hoofdstuk 15 het meest nodig?
Hoi, ik moet nu het stadhuis onderzoeken, en moet dan eerst het standbeeld onderzoeken voor dat ik het stadhuis kan doen, klopt dat? dan eerst standbeeld, woningen en wp voor ik bij het juiste onderzoek ben,had jij dat ook zo, of is er nog een andere weg waardoor ik eerder bij het onderzoek stadhuis kom?
 
Hoi, ik moet nu het stadhuis onderzoeken
Als je met je muisaanwijzer op het stadhuis zweeft, zie je groene lijntjes tussen de opdrachten... als je die terugvolgt, zie je precies welke opdrachten je gedaan moet hebben om het stadhuis te kunnen doen...
 
Bovenaan