• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback broederschapsavonturen

DeletedUser2804

Guest
Joepie!!! Mijn bs helemaal blij, eindelijk.
En de beloningen, wie het kleine niet eert is het grote niet weert.
En gelukkig zonder vooraankondiging, wat was daar veel geneuzel over, nu heeft iedereen gelijke starttijd.
Geniet ze mensjes xx
Dank je wel! Wij genieten hoor, ook van de kleine prijzen! Vroeger, speelde wij het spel "mens erger je niet" lol! Nu spelen we Elvenar, ergernis ten top! Jammer hoor, het is zo leuk, maar zoals met alles je moet het wel willen, ZIEN! Veel plezier iedereen!
 

DeletedUser990

Guest
wat een geluk dat ik in broederschap voor de leut zit en niet voor de plaats!
Zijn net met 2e ster begonnen proberen 1 kleur te doen en dan 3e ster eerst 1 kleur, daarna de andere kleuren van 3e ster.
Maar de put halen we niet! De 1e plaats ook niet, maar de chat is leuk!
 

DeletedUser2521

Guest
Wat is de gebruikelijke wijze??? Helemaal niet? En waarvoor dient dat posthoorntje dan?
Marvan, maandag om 18:15

Inderdaad, communicatie kan beter. Maar na een aarzelend begin vanavond levendigste chat sinds maanden in mijn bs en het leidt tot teamwork. Volgens mij is dat alleen al winst...
 

DeletedUser1751

Guest
Ik vind het broederschapsavontuur erg leuk. Vermaak me prima en de chat is weer een stuk levendiger dan voorheen.

Een minpuntje is dat er 3 routes zijn, grofweg ingedeeld in handelsproductie (rood/geel/oranje, whatever) en werkplaatsproductie (groen en blauw). Het zou leuker zijn als OF groen OF blauw iets met vechten te maken heeft. Bijvoorbeeld: train x troep van x gebouw/eenheid, een gevecht waarbij minimaal 2 leden eenheden (wellicht een groter veld, met meer troepen dan 5) moeten afgeven en na elkaar een actie mogen uitvoeren (dit vergt best veel interactie op de chat waarschijnlijk, wat de bedoeling is van het BSavontuur, meer interactie onder leden).



Ik snap ook helemaal niet wat de beloning van de top50 voor extra biedt. Dan heb ik het dus over de evenementklassementspunten. Als je eerste bent geeindigd, dan krijg je 15k punten. 2e krijgt 10k punten. dus als ik het goed begrijp komt er het volgende uit (voorbeeld)

bs1 eindigt 1e met 4000 punten
bs2 eindigt 2e met 3950 punten
bs 1 komt dan totaal op 19000 en bs2 komt op 13950.

Er komt geen verschuiving in de ranking van het avontuur. wat is dan het nut van die evenementsklassementspunten???

Daarnaast, mochten de punten toegevoegd worden aan het volgende avontuur een paar weken later, dan is er een exponentiele groei voor de 1e plek die bijna onmogelijk kan worden ingehaald (m.a.w. de grote spelers in het eerste avontuur, zullen altijd de grote spelers zijn in de toekomst)
 

DeletedUser2114

Guest
Ik vind het broederschapsavontuur erg leuk. Vermaak me prima en de chat is weer een stuk levendiger dan voorheen.

Een minpuntje is dat er 3 routes zijn, grofweg ingedeeld in handelsproductie (rood/geel/oranje, whatever) en werkplaatsproductie (groen en blauw). Het zou leuker zijn als OF groen OF blauw iets met vechten te maken heeft. Bijvoorbeeld: train x troep van x gebouw/eenheid, een gevecht waarbij minimaal 2 leden eenheden (wellicht een groter veld, met meer troepen dan 5) moeten afgeven en na elkaar een actie mogen uitvoeren (dit vergt best veel interactie op de chat waarschijnlijk, wat de bedoeling is van het BSavontuur, meer interactie onder leden).



Ik snap ook helemaal niet wat de beloning van de top50 voor extra biedt. Dan heb ik het dus over de evenementklassementspunten. Als je eerste bent geeindigd, dan krijg je 15k punten. 2e krijgt 10k punten. dus als ik het goed begrijp komt er het volgende uit (voorbeeld)

bs1 eindigt 1e met 4000 punten
bs2 eindigt 2e met 3950 punten
bs 1 komt dan totaal op 19000 en bs2 komt op 13950.

Er komt geen verschuiving in de ranking van het avontuur. wat is dan het nut van die evenementsklassementspunten???

Daarnaast, mochten de punten toegevoegd worden aan het volgende avontuur een paar weken later, dan is er een exponentiele groei voor de 1e plek die bijna onmogelijk kan worden ingehaald (m.a.w. de grote spelers in het eerste avontuur, zullen altijd de grote spelers zijn in de toekomst)
Die klassementspunten zijn niet voor het avontuurklassement, maar voor het echte klassement waar de Broederschappen ingedeeld staan op volgorde van meeste punten naar minste;)
 

DeletedUser1751

Guest
Ah okay, ik vind dan wel dat ze er een rare naam aan geven (evenementsklassementspunten), dat geeft de indruk dat het speciaal voor het klassement van het evenement is. Broederschapsklassementspunten zou ik dan al een stuk duidelijker vinden. Dat geeft meer de implicatie dat het niet voor het avontuur is.
 

DeletedUser2037

Guest
Die broederschap-avonturen kunnen van mij de prullenbak wel in.
Er zijn dus Bondgenoodschappen die blijkbaar meerdere accounts hebben en dus ook speciaal voor dit evenement een account hebben. Zo blijkt dus dat bij "Droomoord" (de op dit ogenblik bovenaanstaande BS) dat bij de onderste 5 leden alleen maar werkplaatsen en hout/staal/marmer fabrieken staan.
Als dit de manier is waarop men wil winnen, niet netjes, maar zet ze dan op een andere server als het niet eerlijk kan

Manny
 

DeletedUser990

Guest
Die broederschap-avonturen kunnen van mij de prullenbak wel in.
Er zijn dus Bondgenoodschappen die blijkbaar meerdere accounts hebben en dus ook speciaal voor dit evenement een account hebben. Zo blijkt dus dat bij "Droomoord" (de op dit ogenblik bovenaanstaande BS) dat bij de onderste 5 leden alleen maar werkplaatsen en hout/staal/marmer fabrieken staan.
Als dit de manier is waarop men wil winnen, niet netjes, maar zet ze dan op een andere server als het niet eerlijk kan

Manny

Ach je moet maar zo denken sommige mensen spelen niet om het spelen maar om te winnen ( op de 1e plaats staan).
Dat heb je bij alle spelen, is het spel net gestart hebben zij 10 opdrachten of overwinningen.
Dus hou het voor jezelf leuk en bedenk wat een geklik zij doen om aldoor de juiste opdracht te voorschijn te halen.
Dus de klikklagers weet je wie dat zijn.
Dat vind ik de 1e plaats niet waard, de stress aldoor, heb ik wel de juiste opdracht.
 

DeletedUser2186

Guest
Is het voor ieder lid in het broederschap die op de eerste kaart heeft meegedaan ook zo dat zij automatisch delen in de beloningen op het einde van iedere kaart, of moet iedereen aan een bepaalde kaart hebben meegewerkt? Heb al veel gelezen, maar vind het antwoord niet op deze vraag. We willen iedereen de kans geven die mee geproduceerd heeft, maar onze tweede kaart is vol (blauwe route gevolgd). Er zijn mensen aan het werk en op school. Dus nu stellen we het openen van de volgende kaart uit om zeker te zijn dat ook zij de kans krijgen om te delen in de prijzen op het einde van deze kaart. Maar als ze meegewerkt hebben aan de eerste kaart, is dat dan nodig?
 

DeletedUser

Guest
Is het voor ieder lid in het broederschap die op de eerste kaart heeft meegedaan ook zo dat zij automatisch delen in de beloningen op het einde van iedere kaart, of moet iedereen aan een bepaalde kaart hebben meegewerkt? Heb al veel gelezen, maar vind het antwoord niet op deze vraag. We willen iedereen de kans geven die mee geproduceerd heeft, maar onze tweede kaart is vol (blauwe route gevolgd). Er zijn mensen aan het werk en op school. Dus nu stellen we het openen van de volgende kaart uit om zeker te zijn dat ook zij de kans krijgen om te delen in de prijzen op het einde van deze kaart. Maar als ze meegewerkt hebben aan de eerste kaart, is dat dan nodig?

Voor iedere kaart geldt, dat de leden die op die kaart hebben meegedaan de rondeprijs krijgen. Dus volgende kaart even uitstellen voor de avondploeg ;)
Een eventueel eindprijs krijgen alle leden die met het avontuur hebben meegedaan.
 
Is het voor ieder lid in het broederschap die op de eerste kaart heeft meegedaan ook zo dat zij automatisch delen in de beloningen op het einde van iedere kaart, of moet iedereen aan een bepaalde kaart hebben meegewerkt? Heb al veel gelezen, maar vind het antwoord niet op deze vraag. We willen iedereen de kans geven die mee geproduceerd heeft, maar onze tweede kaart is vol (blauwe route gevolgd). Er zijn mensen aan het werk en op school. Dus nu stellen we het openen van de volgende kaart uit om zeker te zijn dat ook zij de kans krijgen om te delen in de prijzen op het einde van deze kaart. Maar als ze meegewerkt hebben aan de eerste kaart, is dat dan nodig?
Ze moeten idd tenminste per kaart 1x storten willen ze kunnen meedelen in de prijs van die kaart, waar ze die bijdrage doen op die kaart is niet van belang maar op het moment dat je de prijs pakt is deze alleen voor degene die dus in die kaart hebben meegedaan.
 

DeletedUser1026

Guest
Ik heb nog niet alles gelezen (nu niet zoveel tijd) maar misschien weet iemand het:
Is er een extra bonus als er een pad (kleur) helemaal klaar is? Of zijn het alleen de 300 pnt per routepunt? Wij spelen altijd EERST het blauwe pad helemaal vol en kijken dan hoe het met de tijd is, bij 'genoeg' tijd zouden we eventueel meer willen. Is het dan belangrijk om weer eerst bijv alle groen te vullen voor aan de oranje/rode te beginnen? Of tellen gewoon het aantal volle routepunten x 300pnt?
 
Ik heb nog niet alles gelezen (nu niet zoveel tijd) maar misschien weet iemand het:
Is er een extra bonus als er een pad (kleur) helemaal klaar is? Of zijn het alleen de 300 pnt per routepunt? Wij spelen altijd EERST het blauwe pad helemaal vol en kijken dan hoe het met de tijd is, bij 'genoeg' tijd zouden we eventueel meer willen. Is het dan belangrijk om weer eerst bijv alle groen te vullen voor aan de oranje/rode te beginnen? Of tellen gewoon het aantal volle routepunten x 300pnt?
je krijgt zo idd meer punten maar niet perse meer beloning, daarvoor moet je bij de beste 50 eindigen om een extra prijs(je) in de wacht te slepen dat niet echt in verhouding staat met de inspanning. Dus mijn advies zou zijn doe 3x de blauwe route en je hebt de belangrijkste prijzen
 

DeletedUser990

Guest
je krijgt zo idd meer punten maar niet perse meer beloning, daarvoor moet je bij de beste 50 eindigen om een extra prijs(je) in de wacht te slepen dat niet echt in verhouding staat met de inspanning. Dus mijn advies zou zijn doe 3x de blauwe route en je hebt de belangrijkste prijzen

Wij zijn begonnen met de blauwe route 1e ster, toen de groene route en nu weer de blauwe route. Gewoon de badges geteld. Routes met minste badges genomen.
Morgen waarschijnlijk klaar met blauwe route en dan gaan we rode of groene route spelen, zodat iedereen de restanten in kan leveren. Voor de punten dus. Het is niet de bedoeling dat we de put gaan doen. De prijs halen we dus zaterdagavond, vlak voor einde binnen. Als alles natuurlijk zo leuk blijft gaan.
 
Bovenaan