• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

BSA

Beloning: 1 tijdversneller van 2 uur. Het kon er weer van af hoor, bij Inno.

BSA's zijn leuk als groepsactiviteit, niks meer niks minder.
Om de BS-genootjes die nog artefacten missen aan één of twee extra te helpen en om een gezellige week met elkaar te hebben. Die hebben we zonder BSA ook zeker wel, maar een gemeenschappelijk doel geeft een beetje extra.

Voor de beloningen kun je het beter laten, levert bij lange na niet op wat er in gaat.
Op naar de volgende.
 
Het feit dat een grote groep spelers zich soms vrij negatief over het BSA uitlaat, is zwaar overdreven.
Dat is maar net wat je een grote groep noemt inderdaad, ik refereerde hier niet alleen naar dit forum, maar in het algemeen naar alle elvenar spelers. Als ik bijvoorbeeld op facebook lees wat er allemaal niet mis is met het bsa, dan denk ik dat 10% (een voorzichtige schatting) het BSA niet het leukste onderdeel van elvenar vindt. En dat is wereldwijd best een grote groep, en natuurlijk is er een nog veel grotere groep die het wel leuk vind.

Als je realistisch wilt zien hoe BS-en normaal gesproken een BSA spelen, is het verstandig om de vrijwel constante top 5 uit de uitslagen te halen. De toppers zijn nooit representatief. Hier niet en IRL ook niet.

Dat is nou leuk, dat je dat zo stelt, als je wilt weten hoe de de gemiddelde tennisspeler speelt in real life, moet je ook niet naar Wimbledon gaan kijken, maar op de plaatselijke tennisclub. Alleen de gemiddelde tennisspeler zal ook nooit van zijn leven Wimbledon winnen.

Ik blijf bij mijn stelling: jouw bewering "toen heeft Inno gemeld dat er per bsa een keuze uit die nieuwe 20 gemaakt zouden worden. Maar tot dusver zijn het altijd dezelfde 16 badges gebleven en zijn ze hun belofte (wederom) niet nagekomen." ongegrond is, en als je daar anders over denkt, ligt de bewijslast dus bij jou! En de negativiteit waar ik op doelde zit o.a. in je opmerking dat je toch nooit iets wint...

Hallo, het is een mededeling van Inno van bijna een jaar geleden. Ik weet dat ik het gelezen heb en blijf het jammer vinden dat ze dat nog niet nagekomen zijn. Verder mag een ieder natuurlijk mijn leesvaardigheid in twijfel trekken, ik zou zeggen 'be my guest'.

En de negativiteit waar ik op doelde zit o.a. in je opmerking dat je toch nooit iets wint...
Als je met behulp van zo'n opmerking in de context dat het om een loterij gaat, kunt concluderen dat iemand negatief is. Oké, prima, moet jij weten, ik zou zeggen, zo iemand is realist.
 

Aeva

Chef
Ik moest even nadenken over hoe deze discussie op de een of andere manier ietwat van de rails is afgelopen. Uiteindelijk ging het erom hoe laat het BSA zou beginnen. Dus ik heb even die vijf pagina's opnieuw gelezen en laten bezinken.
Mijn conclusie is dat er maar één duidelijke negatieve schrijver tussen zit en dat ben je zelf @De Lee-Graaf

Kennelijk is jouw manier van een BSA benaderen de uitzondering hier. En naar mijn mening op NL1, want er is maar één BS die het op jullie manier benaderd en dat zijn jullie. Een manier van spelen die geen enkele ruimte laat behalve precies doen wat er gezegd wordt en vooral niet gaan voor het spelplezier, de verrassingen en de gezelligheid, kortom voor het SPEL.

Als je een analyse op je spelers los wilt laten met als enige doel om het BSA te winnen en je hebt een bak met spelers die precies doen wat ze is opgedragen, tja dan ga je winnen met heel veel verschil met de nummer 2. Nu dat systeem geperfectioneerd is, kan er ook niemand anders meer winnen. Tenzij er een BS opstaat die het op exact dezelfde manier aanpakt.
Daar is dus je Wimbledon. In een league van amateurs derde klasse die voor de gezelligheid spelen, inclusief een heleboel bierteams, wil je de elite zijn. Gefeliciteerd. Je hebt geen concurrentie en als ik het zo bekijk, ga je die niet krijgen ook.
Iedere andere BS speelt voor de lol en kijkt waar ze kunnen komen met als hoogste 'prestatie' plek 2. De echte prestatie is natuurlijk de gezelligheid, het teamgevoel en met z'n allen iets voor elkaar krijgen. Voor de een is dat een route op map 1 voor de ander een top 10 plek, en dat zijn dan de uitersten.
 
Laatst bewerkt:
@Aeva Jouw analyse is perfect. Een BS speciaal gemaakt om te winnen is niet te verslaan, tenzij de BSA een compleet andere opzet krijgt.
Nu gaat het mij en mijn BS niet om te winnen, maar zo nu en dan een BSA spelen voor een extra prijsje (en niet alleen die extra artefacten en rijdende bibliotheken) zou toch wel leuk zijn.
Naar aanleiding van de discussie die in deze 5 pagina's staat ben ik een diep gaan nadenken en nadat mijn hoofdpijn van deze ongewone activiteit is weggetrokken heb ik wat op papier kunnen zetten. Nu te lezen bij suggesties en Ideeën. Ben benieuwd naar jullie reactie. :cool:
 
Kennelijk is jouw manier van een BSA benaderen de uitzondering hier. En naar mijn mening op NL1, want er is maar één BS die het op jullie manier benaderd en dat zijn jullie. Een manier van spelen die geen enkele ruimte laat behalve precies doen wat er gezegd wordt en vooral niet gaan voor het spelplezier, de verrassingen en de gezelligheid, kortom voor het SPEL.

Kennelijk heb je geen idee hoe wij dingen benaderen, het lijkt wel of je denkt dat er bij ons een soort maoïstische dictatuur heerst.
Niets is minder waar, er zijn bij ons namelijk geen regels, behalve 2 namelijk; gezellig het spel spelen en je moet het bsa leuk vinden, en ook nog in die volgorde.
Op nl1 zijn er sowieso meer dan tien bs-en die vaak meer punten halen dan wij op nl2. Dat er op nl2 minder bs-en zijn die op een competitieve manier bsa spelen is waar, maar nl2 is dan ook een stuk kleiner dan nl1. Een daarvan was King's Landing waar zowel Yogi als CW in spelen en die een behoorlijke tijd het bsa naar hun hand wisten te zetten. Dus zo uitzonderlijk is het niet wat wij doen. Ik denk ook dat ieder bs (zeker uit de top 20) het bsa kan winnen op nl2, als alle leden (zoals CW al betoogde) redelijkerwijs meedoen met zo'n bsa.

En last but not least: het winnen of goed proberen te spelen op een bsa doe je juist voor je plezier, want er is namelijk praktisch niets te winnen, behalve de eer. Prijzen die wel fijn zijn om te halen, zijn de artifacten, maar die kun je op je sloffen binnen tikken ook door de bovengenoemde 'bierteams'.
 
Laatst bewerkt:
Een BS speciaal gemaakt om te winnen is niet te verslaan

Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar dat is niet waar.

Ons bs is een bs waarbij alle leden het spelen van het bsa leuk vinden, dat is waar, maar verder is er niets speciaals aan onze bs. En dat leuke van een bsa is voor ons een zo hoog mogelijke score te halen.
Buiten het bsa om, spelen we elvenar net als iedereen, gewoon voor de lol om zo onze stadjes te laten groeien.

Waarom is het streven om goed te spelen in een bsa anders dan het streven om de beste speler of de beste broederschap te zijn?
Of ben je sowieso tegen alle ranglijstjes die op elvenar bestaan?
 
Bovenaan