• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

BSA

Ik keur BSA ook niet af. Nadeel is gewoon als je voor de ranking gaat je die 3 kaarten snel vol hebt en dan 3 dagen put werkt gewoon frustrerend.
Dan is een extra kaart of een dag minder gewoon veel leuker of minder vermoeiend. Er is zoveel variatie te bedenken met het BSA maar het is bijna altijd hetzelfde. Nu al weer 4x achter elkaar dezelfde versie. Dit jaar is nog maar april en nu al 3e keer BSA dan is het niet zo vreemd dat spelers BSA moe worden. Eens in de 4 maand is meer dan genoeg en dan willen spelers wel en dan blijft het een uitdaging.
3x 1 pad speel je als het moet op dag 1 al bij elkaar.
Dan kan je net zo goed bij Inno zeggen asjeblieft hier heb je de prijzen maar je hoeft niet te spelen.
Heb in het verleden het BSA vaak genoeg gewonnen op beide werelden en ook ontzettend vaak top 3 gespeeld.
Ik weet als geen ander dat BSA ervoor zorgt dat er een saamhorigheidsgevoel ontstaat en ervoor zorgt dat ieder beseft dat communicatie enorm belangrijk is. Heb op beide werelden een BS opgericht die mede door volop BSA te spelen ervoor gezorgd heeft dat een BS behoorlijk kan groeien.
Spelers op die manier laten zien dat overal potentie inzit en dat er veel mogelijk is.
 

Aeva

Chef
het bsa aan te vallen omdat het niet past bij je speelstijl past. Dat is wat ik hier bij sommige reacties bespeur.
Misschien kun je even uitleggen waar je dat dan ziet staan.
Als ik naar alle reacties kijk, zie ik geen aanval op het BSA in het algemeen of in relatie tot een persoonlijke speelstijl.
Wat ik wel zie, is dat het een belasting kan zijn door de toegenomen frequentie, zoals @Yogi69 aangeeft, of door de ondanks de aanpassingen toch zware eisen die veel van je stad vergen, daarbij maakt het echt niet uit of je een grote of een kleine stad hebt.
 
Verbeteringen in het bsa, daar is onze bs het ook mee eens.
- Maximaal 4 keer per jaar is echt wel voldoende voor een bsa en dan blijft het leuker om er vol voor te gaan.
- Variatie is meer dan welkom. Zeker in de frequentie waar nu de bsa's langskomen.
- Een vierde map is ook een prima idee, maakt het spel nog wat tactischer.

Het inkorten met meer dan 1 dag is echter geen goed idee (zie vorige posten voor uitleg).
 
Misschien kun je even uitleggen waar je dat dan ziet staan.
Als ik naar alle reacties kijk, zie ik geen aanval op het BSA in het algemeen of in relatie tot een persoonlijke speelstijl.
Wat ik wel zie, is dat het een belasting kan zijn door de toegenomen frequentie, zoals @Yogi69 aangeeft, of door de ondanks de aanpassingen toch zware eisen die veel van je stad vergen, daarbij maakt het echt niet uit of je een grote of een kleine stad hebt.

Als je Toernooi of Toren of BSA wilt spelen, dan is dat altijd een belasting, no pain, no gain.
Als je een met een BSA mee wilt doen om de eerste plaats, dan moet je daar wat voor opofferen, alle opmerkingen die raken aan het feit dat je wel een BSA wilt spelen maar er eigenlijk weinig of niets voor wilt doen, vind ik onheus. Dan kun je in diezelfde denktrant bijvoorbeeld ook zeggen dat het toernooi veel minder moeite moet kosten.
 

Aeva

Chef
@De Lee-Graaf Ik zie maar een opmerking die enigszins richting 'het zou veel minder moeite moeten kosten' gaat. Voor de rest zie ik enkel suggesties om het BSA interessanter te maken en opmerkingen dat iets minder vaak prettiger zou zijn.
 
Als je de armband niet meerekent dan zijn het juist de grotere spelers die makkelijker de combiversnellers en tijdboosters bij elkaar kunnen harken. Dia's zijn nergens voor nodig en door het bs waar ik in speel nooit gebruikt in een BSA.
Nee hoor tijdboosters en combinatieversnellers hebben maar met 2 dingen te maken:
1. hoe actief is je gilde in de toren der eeuwigheid
2. bezit en kan je een level 5 academie bezighouden / hoeveel bibliotheken heb je verzameld in het verleden / hoe vaak wil je BSA meedoen voor de top. door te doseren kan je langer sparen voor de goederen die je nodig hebt om een BSA run te maken.

Hoe groot of klein je bent is een mega fabeltje. elke speler vanaf H5 kan meer dan prima meedoen mits deze de interesse heeft om er de energie in te stoppen. veel spelers hebben niet de interesse om met die intensiteit te spelen die nodig is hiervoor. maar voor iedereen zijn de doelen mits je flexibel bent en bereid bent aanpassingen te doen relatief eenvoudig te behalen.

Verbeteringen in het bsa, daar is onze bs het ook mee eens.
- Maximaal 4 keer per jaar is echt wel voldoende voor een bsa en dan blijft het leuker om er vol voor te gaan.
- Variatie is meer dan welkom. Zeker in de frequentie waar nu de bsa's langskomen.
- Een vierde map is ook een prima idee, maakt het spel nog wat tactischer.

Het inkorten met meer dan 1 dag is echter geen goed idee (zie vorige posten voor uitleg).

Maximaal 4 keer per jaar betekend dat meerdere events geen "herkansing" krijgen in een BSA, dit zou vele "normale" spelers die minder fanatiek zijn maar wel met het BSA meedoen benadelen.
BSA moeheid is echt wel een ding, het is dan ook belangrijk te doseren, misschien kiezen om niet elke BSA er vol voor te gaan maar er enkele uitkiezen.

Het is denk ik geen goed idee om de grote meerdereheid te benadelen ter bescherming van de zeer BSA actieve hen zie zich niet zelf kunnen beschermen.

Variatie is zeker welkom, daarom hebben we nu ook dit formaat. er zijn 5 soorten BSA's atm waarvan er 4 momenteel "afgekeurd zijn"
Maar voor je met nog een variant komt moet je voldoende data en informatie hebben om een goed besluit te maken wat nodig is voor een "gezond" BSA.

De orginele 4 BSA's (die in het begin ook wisselden) draaien om totale stad/gildevernietiging. destroy2win.
De huidige heeft in mijn ogen een veel meer competative omgeving juist omdat er nu een bottleneck is.

Namelijk de VV badges. door 1 goedje sterk af te knijpen voorkom je dat destroy2win echt nodig is.
In elke variant zal dus z'n blokkade bestaan. waarbij VV voor de makers veruit het meest interessant is, en de makkelijkste is om uit te voeren.

Er mogen van mij best meer mapjes bijkomen maar dan wel onder dezelfde voorwaarde als kistje 11+ in het toernooi, prijsje totaal niet boeiend dus. je haalt deze voor de eer / plezier en niet voor de prijs. al zie ik niet in wat die "tactiek" dan moet zijn.
Als de prijs, op wat voor manier dan ook wel interessant zou zijn zou je alle andere spelers verplichten meer BSA te gaan doen, daar heb ik geen zin in.

Het is jammer dat BSA niet in deze vorm ooit is begonnen, wij hebben als gilde 2x meegedaan en gewonnen (allereerste BSA en Allereerste met de triompfboog als prijs)
In de huidige vorm was er best een kans geweest dat wij ook nog actief mee zouden doen, juist omdat je nu meer kan zonder totale vernietiging van je stad. er zijn meer opties.
Bij het oude formaat zagen wij al snel in dat het gekkenwerk zou zijn en tot totale vernietiging zou leiden.
In de huidige vorm kan je veel meer bereiken op merit, binnen de contouren van een normaal bespeelde stad.

De eerste was voor iedereen nieuw en was daarom leuk, spannend en draaide om coordinatie, de 2de keer dat we meededen hebben we de verrassingsstrategie geintroduceerd (sparen sparen en de competitie niet je hand laten zien, om in de laatste uren vanuit het niets op de komen stomen naar plek 1)
Daarna bleef er enkel nog de optie over om steden voor 100% in te richten op BSA en de rest van het spel te negeren, daar hadden we geen trek in. het spel is zoveel meer dan BSA.
Nu zijn we zo gewend aan 3 mapjes prijsjes ophalen snel vergeten dat de interesse voor een BSA allang verdwenen is.
De noviteit is allang weg, en de drive ook.

Maar ik zie niet graag destuct2win terugkeren.

Daarnaast er zijn momenteel 20 badges en Inno had beloofd wat meer afwisseling in de badges per bsa bij de invoering van dit nieuwe systeem, maar we hebben tot nog toe iedere keer dezelfde variant gespeeld . Dat is uitermate jammer en saai.
Weet je zeker dat het goed hebt gelezen/begrepen?

We zijn van ik dacht 14 naar 20 badges gegaan, hierdoor is er dus automatisch meer variatie t.o.v. het verleden.
Het verleden was ook maar saai als je het mij vraagt. erg saai zelfs, vind de huidige veel leuker

Ik vind deze juist veel leuker, als je voor de mapjes gaat kan je een route kiezen en elke route heeft zijn eigen kenmerk.
De linkerroute is meer toernooi / handwerk gebaseerd. de rechterroute is meer ruimte in je stad maken en producties starten en de middelste routen zit er tussenin.

Je hebt nu dus echt een keuze tussen de routes als broederschap, voor zij die voor de ranglijst gaan boeit dat niet want die doen alles, maar voor al die andere broederschappen heeft dat steeds weer een keuze om te kiezen hoe je het BSA wil ingaan en welke route je wilt doen.
Zij kunnen dus prima varieren in BSA's afhankelijk van waar ze zin in hebben of wat uitkomt.




Mijn algemene indruk is dat zij die de BSA's heel actief bespelen en het oude formaat kennen en zich hier op hadden ingericht het momenteel wat minder leuk vinden, en zij die wat meer casual zijn er veel meer plezier in hebben.
 
Laatst bewerkt:

Aeva

Chef
En even als aanvulling: wij deden alle routes, we doen nog steeds alle routes en ik denk niet dat dat ooit gaat veranderen tenzij er een enorme kink in de kabel komt (dan wordt het minder) of er komt een vierde route bij. Hoewel... vermoedelijk doen we dan nog altijd alle routes :)
 
@CrazyWizard , heel verhaal :)

Biebs, MA op lvl 5 en geen diamanten daarvoor kopen dan heb je het toch echt over spelers die een stuk verder zijn dan Hs. 5. En om de tijdboosters, die je voor voornamelijk voor eso's en soms voor Heksenmutsen nodig hebt, te kunnen inzetten heb je weer genoeg combiversnellers nodig en met de Toren alleen lukt dat niet, daarvoor heb je weer biebs nodig (heb je ook nodig voor de staf). Dus zijn de wat grotere (of verder gevorderde) spelers in het voordeel.
En inderdaad voor de Toren alleen kun je als beginnende speler ook prima uit de voeten. Daarnaast blijft voor kleinere spelers de armband een voordeel.

Ik ken ook nog de vorige opzet van het BSA en de huidige prefereer ik ook. Maar het is echt niet nodig om na ieder event weer een BSA te spelen om je artifacten op peil te brengen, dat was voor de opzet van dit nieuwe bsa ook niet zo. Je kunt zorgen dat als je geen bsa na een event doet er genoeg kans is om de artifacten te halen of gebruik de toren daarvoor. Acht of meer bsa's per jaar waar we nu op af stevenen is echt niet nodig.

De tactiek in mappen zit hem in het feit dat je als je een tekort voorziet in een bepaalde badge, je die badges kunt mijden in een map. De kritische badges zijn niet altijd dezelfde. Mede daarom is het putten ook leuk omdat je met putten tegen de meest kritische badge als eindpunt oploopt.

Hetgeen me tot je laatste punt brengt, inderdaad zijn de badges van 14 naar 20 gegaan en toen heeft Inno gemeld dat er per bsa een keuze uit die nieuwe 20 gemaakt zouden worden. Maar tot dusver zijn het altijd dezelfde 16 badges gebleven en zijn ze hun belofte (wederom) niet nagekomen. Het BSA zou er alleen maar leuker en tactischer op worden als je de badges meer zou wisselen.
 
Laatst bewerkt:
altijd weer opletten als je veel wp,s hebt heb al 2x op de verkeerde geklikt was met de drank bezig en dan denk je die 2 of 5 minuten zijn allang om en dan kijken je heb je ze op 1 dag of 3 uur gezegd en dan moet die 100 of meer weer annuleren.
Dus een vraag of er ook een annuleer vinkje komt?
 
@CrazyWizard , heel verhaal :)

Biebs, MA op lvl 5 en geen diamanten daarvoor kopen dan heb je het toch echt over spelers die een stuk verder zijn dan Hs. 5. En om de tijdboosters, die je voor voornamelijk voor eso's en soms voor Heksenmutsen nodig hebt, te kunnen inzetten heb je weer genoeg combiversnellers nodig en met de Toren alleen lukt dat niet, daarvoor heb je weer biebs nodig (heb je ook nodig voor de staf). Dus zijn de wat grotere (of verder gevorderde) spelers in het voordeel.
En inderdaad voor de Toren alleen kun je als beginnende speler ook prima uit de voeten. Daarnaast blijft voor kleinere spelers de armband een voordeel.
Biebs (meervoud) kan je tegenwoordig niet meer krijgen, en voor de diamanten ben je gewoon heel erg afhankelijk van in welke gilde je terechtkomt. je kan al redelijk snel als je toevallig in een zilveren BS terechtkomt in hoofdstuk 3 gewoon meteen ongeveer 150-200 diamanten per week scoren. dat zijn er genoeg om snel je academie omhoog te levelen.
Hoofdstuk is het probleem niet, je medespelers zijn het grootste probleem.

Ok levert de toren echt wel een leuk aantal combiversnellers, en weet je, als je 1 BSA overslaat heb je de volgende 2x zoveel versnellers.
Dat spelers in lagere hoofdstukken alleen goed zijn voor armbanden is echt dikke onzin.


Ik ken ook nog de vorige opzet van het BSA en de huidige prefereer ik ook. Maar het is echt niet nodig om na ieder event weer een BSA te spelen om je artifacten op peil te brengen, dat was voor de opzet van dit nieuwe bsa ook niet zo. Je kunt zorgen dat als je geen bsa na een event doet er genoeg kans is om de artifacten te halen of gebruik de toren daarvoor. Acht of meer bsa's per jaar waar we nu op af stevenen is echt niet nodig.
Volgend event heeft geen BSA dacht ik, er komt iiig weer een event aan met een setgebouw
Vorig jaar hebben ze 1x teveel artefacten uitgegeven en daarom ook een BSA gedropped, maar toen waren er toch heel veel boze spelers omdat ze er vanauit gingen dat er wel een BSA zou komen en ze daar op gerekend hadden.

De tactiek in mappen zit hem in het feit dat je als je een tekort voorziet in een bepaalde badge, je die badges kunt mijden in een map. De kritische badges zijn niet altijd dezelfde. Mede daarom is het putten ook leuk omdat je met putten tegen de meest kritische badge als eindpunt oploopt.
Ehhhmmm? what? ok nu zie ik het nut van een extra mapje helemaal niet meer in.


Hetgeen me tot je laatste punt brengt, inderdaad zijn de badges van 14 naar 20 gegaan en toen heeft Inno gemeld dat er per bsa een keuze uit die nieuwe 20 gemaakt zouden worden. Maar tot dusver zijn het altijd dezelfde 16 badges gebleven en zijn ze hun belofte (wederom) niet nagekomen. Het BSA zou er alleen maar leuker en tactischer op worden als je de badges meer zou wisselen.
Heb je een link? want dat kan ik me niet herrinneren dat ik dat gelezen heb ergens.
Ik zou toch graag zelf dat lezen, en evt de context die erbij staat.[/quote][/QUOTE]
 
@Crazy Wizzard

Ik hou maar op te reageren, want je wilt of gewoon gelijk hebben of het niet snappen, beide kan ik kennelijk niet oplossen :(

De melding van Inno over de nieuwe badges was ergens op bèta bij de invoering aldaar, ik spaar helaas geen links ;)
 
Ik hou maar op te reageren, want je wilt of gewoon gelijk hebben of het niet snappen, beide kan ik kennelijk niet oplossen
Het is jouw stelling, dus het is aan jou om aan te tonen dat het klopt... overigens doen je opmerkingen bij andere onderwerpen vermoedden dat je bij voorbaat van het slechtst mogelijk scenario uitgaat, dus misschien is daar ook je wantrouwen naar INNO op gebaseerd?
 
Het is jouw stelling, dus het is aan jou om aan te tonen dat het klopt...
Nee helaas, dat is niet waar, het is geen stelling maar feit. We proberen als bs iedere keer mee te doen om plaats 1 in het BSA, daarvoor moet je minimaal 45k aan score halen om een beetje gerust te zijn op een goede afloop en heel af en toe is 70k nog niet genoeg.
Om dat soort scores te halen moet je vooral zoals CW aangaf een heel gemotiveerde bs hebben, maar ook de details doen er toe.
We hebben een sheet waar iedere speler zijn hs. invoert en daarmee kunnen we kijken op welke manier een bepaalde speler de hoogste bijdrage kan leveren. Hoe je er ook tegenaan kijkt of wilt kijken er zijn gewoon rekenkundige verschillen tussen de hoofdstukken.
Dat is het enige wat ik wilde zeggen maar kennelijk mag dat niet of is dat ongepast, ik weet het niet. Maar als je niet zo intensief een bsa speelt is het ook vrij onbelangrijk. Het zij zo.

overigens doen je opmerkingen bij andere onderwerpen vermoedden dat je bij voorbaat van het slechtst mogelijk scenario uitgaat, dus misschien is daar ook je wantrouwen naar INNO op gebaseerd?
Nou, ik ben volgens mij helemaal niet negatief ingesteld, maar stel alleen vast dat Inno vaker wat belooft en dat niet of misschien tergend langzaam nakomt.
Waarom ik misschien een tikkie negatief overkom, is dat ik merk, dat er een grote groep elvenar spelers is die zich soms vrij negatief over het bsa uitlaat, en dat steekt wel bij spelers, zoals ik, die een bsa wel leuk vinden.
En keer op keer dat spelers die niet of nauwelijks serieus het bsa-spel spelen en dingen willen veranderen die het bsa juist zijn charme geven, daar kan ik inderdaad nogal negatief op reageren. Sorry daarvoor.
 
Laatst bewerkt:

Aeva

Chef
Het feit dat een grote groep spelers zich soms vrij negatief over het BSA uitlaat, is zwaar overdreven. Er zijn relatief heel weinig spelers lid van dit forum en er zijn er nog veel minder die een mening ventileren.
Verder zouden de BSA's niet zoveel gespeeld worden als ze nu worden als er echt een groot aantal spelers een hekel aan die avonturen hadden.

@rodeon heeft overigens wel degelijk gelijk als hij zegt 'het is jouw stelling, dus...' Jij doet een uitspraak en dan is het aan jou om die te onderbouwen. Als je dat niet kunt is het geen feit. En als je dat wel kunt, zou ik het maar onderbouwen zodat wij allemaal zien dat er een feit ligt onder jouw stelling.

Als je realistisch wilt zien hoe BS-en normaal gesproken een BSA spelen, is het verstandig om de vrijwel constante top 5 uit de uitslagen te halen. De toppers zijn nooit representatief. Hier niet en IRL ook niet.
 
[QUOTE inderdaad zijn de badges van 14 naar 20 gegaan en toen heeft Inno gemeld dat er per bsa een keuze uit die nieuwe 20 gemaakt zouden worden. Maar tot dusver zijn het altijd dezelfde 16 badges gebleven en zijn ze hun belofte (wederom) niet nagekomen. Het BSA zou er alleen maar leuker en tactischer op worden als je de badges meer zou wisselen.
[/QUOTE]
Heb je een link? want dat kan ik me niet herrinneren dat ik dat gelezen heb ergens.
Ik zou toch graag zelf dat lezen, en evt de context die erbij staat.
Het is jouw stelling, dus het is aan jou om aan te tonen dat het klopt...
Ik blijf bij mijn stelling: jouw bewering "toen heeft Inno gemeld dat er per bsa een keuze uit die nieuwe 20 gemaakt zouden worden. Maar tot dusver zijn het altijd dezelfde 16 badges gebleven en zijn ze hun belofte (wederom) niet nagekomen." ongegrond is, en als je daar anders over denkt, ligt de bewijslast dus bij jou! En de negativiteit waar ik op doelde zit o.a. in je opmerking dat je toch nooit iets wint...
 
Ik speel ook met een H3 account in een andere BS dit BSA.
Een account die er volledig op gericht is om wekelijk 10 kistjes met de BS te halen en ook elke week de top haalt in de toren.
En raar maar waar is het toch wel frappant dat ik met dat account van de belangrijkste badges het meest maak..
Speel elke week 20 provincies toernooi 5 ronden en haal me een partij spreuken binnen waar ik niks aan heb dus heel goed te gebruiken voor het BSA. Cultuur knal ik dan gewoon op de gebouwen en de hamerspreuken versnipper ik gewoon wat extra fragmenten maar ook tiara oplevert. Met 24 fabrieken ben ik hofleverancier voor de armbanden en daar heb ik niet eens spreuken voor nodig en kom boven de 200.
Versneller haal ik genoeg uit toren en MA en met een H3 account maak ik gedurende BSA met gemak 70 eso. Gewoon boosters gebruiken want wat moet ik er anders mee. Tijdens BSA draait mijn MA op volle toeren om heksenhoeden te maken die ik ook nog eens volop uit toernooi haal.
Verder nog een lap grond over waarmee ik op dag 2 al ruim 80 standbeelden en 80 kettingen mee heb gemaakt. Overige dagen staan daar wp voor en maak 3 dagen lang alleen maar smids om vervolgens wat boeren timmer en dwerg te doen.
Maak zelfs met gemak 80 tot 100 wonderbadges. Spaar al die instants van toernooi op voor BSA.
Het enige wat ik niet veel kan maken zijn legerbadges.
Niemand kan mij dus wijsmaken dat een H3 account niet veel meer kan doen dan alleen maar armbanden maken.
 
Bovenaan