• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<afgewezen> Aparte opslag gewonnen kennispunten

Aparte opslag gewonnen kennispunten

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 66 78,6%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 18 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    84
  • Enquête gesloten .

DeletedUser2349

Guest
Ik ben bang dat we de discussie hier wel kunnen stoppen. Hier het antwoord van Inno:

Release 1.50: in reactie op feedback van spelers, vanaf het volgende toernooi, zijn kennispunten in beloningen aan het einde van het toernooi vervangen door een instant om KP in een Oud Wonder te schenken, zodat je ze niet meer rechtstreeks vanuit je KP-bar hoeft te gebruiken .
Niet echt een oplossing waarop gehoopt was, maar dit lost nog steeds niet het probleem van een volle kennisbalk nadat je KP uit een OW hebt gekregen. Dus ik denk dat deze discussie nog niet gestopt hoeft te worden.
 
@CrazyWizard : toernooi kost te veel tijd, na een tijd gaan de meesten m.i. auto combat doen/afkopen, en er dan maar helemaal mee ophouden. Uitgezonderd mensen met een ernstige verslavingsproblematiek :cool:

Haha ik doe ook geen manueel hoor, hooguit als ik me echt verveel. en dan mischien 5 gevechten tijdens een geheel toernooi.
Meestal in de latere rondes. Als ik denk dat met manueel het goed te winnen is, op de automaat niet en de kosten astronomisch zijn in goederen die niet lekker lopen (bv 30k tier2 als deel van de onderhandelkosten)
zoals je zegt dat kost teveel tijd, en dat trek ik niet.

"meer" heeft geen betekenis bij exponentieel oplopende kosten. Je kunt 2 stappen sneller, en daarna wordt de helling weer steiler en ben je in hetzelfde tempo als je was.

Sorry waar gaat dit over? je krijgt "meer" voor dezelfde energie maar wel met een kleine beperking die geen beperking hoeft te zijn.
Al die andere bla bla is op andere delen van het toernooi van toepassing maar steekt geen hout in deze discussie over de beloning uit kistjes.

Ssst.. Breng ze niet op het idee om daar ook instant kp-pakketjes van te maken.
Persoonlijk zie ik dat ook wel zitten, al te vaak kennispunten misgelopen omdat een wonder op een voor mij ongustige tijd in de steigers gaat.

Ben even vergeten wie maar Soggysorts of Mykan maakte op het beta forum een gezonde conclusie.
Door deze verandering wordt meer ingezet op wonderen.

Vanaf het halflingen hoofdstuk wordt er zaden gevraagd, en wonderen spelen daar een cruciaal onderdeel in.
Hoe meer wonderen je hebt hoe hoger je oogst bonus is, hoe beter je oogst bonus is hoe makkelijker (of minder extreem moeilijk) de laatste 2 en toekomstige hoofdstukken zijn.
Door al wat eerder in te zetten op wonderen (en de beloning te verhogen) zullen spelers tegen de tijd dat ze de halflingen bereiken hopelijk beter voorbereid zijn om het zaden drama dat sommige van jullie ervaren te vermijden.

Je zadenproductie is voor spelers die niet extreem vooruit scouten namelijk 26(stadhuisnivo)*250(minimum provincies) = 6500 per 24 uur!!!
Elke keer dat je (een deel van de 24h) oogst (dit kan elke 3 uur dus maximaal 8x per dag) krijg je een bonus, deze bonus is 26(stadhuisnivo)* levels in wonderen.

In theorie kan je met 31 levels in wonderen je productie dus al verdubbelen!!!!!!! (de onmogelijke 8x oogsten)

Het is dus niet moeilijk om te zien hoe belangrijk het is dat spelers hun wonderen levelen zodat ze later in het spel niet vast komen te zitten.
 
ik vind deze verandering top.

Als snap ik niet goed wat het probleem is met het opsparen van kp pakketjes voor in de onderzoeksboom. De grote rem is daar toch de rasproductie?
En in het ander groot spel Forge of Empires kan je toch ook gewoon opsparen, zijn er dan geen problemen?

Dus ik zou er geen probleem mee hebben als je ze ook in de onderzoekboom kan gebruiken, maar ook als je ze niet kan gebruiken vind ik het goed. Het gaat er vooral om dat je niet meer online moet zijn op het moment dat het toernooi voorbij is om al die kp zo snel mogelijk weg te werken..

En eeuh, kp instants uit wonderenbeloning, wees daar maar zeker van dat dit er ook aan komt. Al weet ik niet hoe 'soon' (blauwdruk soon?)
 

DeletedUser1427

Guest
Dit idee komt in aanmerking voor een poll, dit topic wordt dan ook verplaatst naar de stemmingen.
 
En in het ander groot spel Forge of Empires kan je toch ook gewoon opsparen, zijn er dan geen problemen?
Die zijn er, en tegenwoordig komt vrijwel alles in de balk uit. Max 100 KP, en de timer stopt als je meer dan 9 KP in de balk hebt, en loopt dan weer verder (zonder reset!!) als je weer onder de 10 komt.

De reden is wellicht dat ze een nieuw groots gebouw hebben wat je beloningen vrijwel verdubbeld, zodat je met winst KPs kunt investeren. Needless to say, er zijn dus spelers die dagelijks 10,000-en KPs verhandelen.
 

DeletedUser1427

Guest
Dit idee komt in aanmerking voor een poll, dit topic wordt dan ook verplaatst naar de stemmingen.

Wij laten een poll van start gaan op 15-03-2018 om 14:00 uur, de poll duurt 2 weken en zal eindigen op 29-03-2018 om 13:00 uur. Veel succes met het verzamelen van de stemmen.
 

DeletedUser1427

Guest
Een poll is zojuist gestart voor dit idee, succes met het stemmen op dit idee!.
 

DeletedUser1570

Guest
Omdat de balk met kennispunten al te snel vol raakt, op onverwachte momenten, zelfs met de spreuk 'inspirerende meditatie' die de plaats voor kennispunten verdubbelt, dit voorstel: Wij willen de gewonnen kennispunten ontvangen in een aparte opslag.
Hoe het tot nu toe gaat hebben we weinig aan het winnen van kennispunten door anderen te helpen met hun Oude Wonderen, als dat betekent dat de teller van onze kennispunten daardoor stilvalt. Dan log je 's morgens (of eender wanneer) in en je verwacht een bepaald aantal kennispunten. Je krijgt (achteraf) bericht dat je er extra gewonnen hebt. Maar daar is helemaal geen plaats voor momenteel, "vol is vol"...
Je zou dit probleem apart kunnen aanpakken, maar hetzelfde probleem stelt zich wanneer je 25 KP wint in een evenement bijvoorbeeld.
(Enkel tijdens Broederschapsavontuur is daar met de KP-bundels een mouw aangepast, maar die kan je niet gebruiken voor Onderzoeken (ook wel Tech Tree of Kennisboom genoemd), dus dat beperkt je teveel als speler.) Ik pleit dus voor een opslagmogelijkheid, en NIET voor het veralgemenen van KP-bundels die beperkt zijn in gebruik.

Om het verloren gaan van KP tegen te gaan, en om mensen te motiveren elkaar te blijven helpen dient dit opgelost te worden. Wie is voor?

@Lionell, even voor alle duidelijkheid, we stemmen dus voor een aparte opslag van "losse" Kennispunten?
 
Lionell is er momenteel even wat minder, dus zal ik antwoorden: dat is wat we voorstellen, maar blijkbaar is er door de makers al gewerkt aan de bundels, dus we gaan door maar met een geringe kans op succes.
 

DeletedUser1570

Guest
Ja, daarom vroeg ik het ook. In elk geval bedankt voor je antwoord, @Aiki ! Hopelijk krijgen we heeeel veel voor stemmers! :)
 
Ik ben het met Didi eens. Deze KP's heb je gewoon gekregen omdat je in een OW hebt gedoneerd en tot nu toe kon je die gebruiken zoals je zelf wilde.

Punt was alleen dat je KP's verloor wanneer je balk vol was. Daar moest iets aan gedaan worden en zo kwamen we op die bundels omdat ze dan in elk geval van je balk af waren. Nadeel van de bundels is wel dat ze een bepaald aantal moeten hebben, dus een of KP-mijntje waar gewonnen KP's in komen zou eigenlijk veel handiger zijn, dan kun je ze ook per stuk gebruiken als je dat wilt. Maar dat ze alleen in OW's mogen vind ik echt een grote beperking.
Ik sluit mij bij jou aan anneke
 

DeletedUser1294

Guest
Voor grote spelers maakt het niet uit of je bundels krijgt om in wonderen te stoppen, maar kleinere spelers die het moeten doen met de 24 kp die ze per dag krijgen, zijn blij met elke 5 kp beloning die ze extra in hun onderzoeken kunnen stoppen, ook als ze deze hebben gekregen door één kp in een wonder te stoppen van een buur. Zij spelen meestal in kleine broederschappen waar misschien 3 kistjes worden gehaald met de toernooien en straks mogen ze deze 10 kp extra nog niet eens besteden zoals ze willen.
Ik denk dat juist de grotere spelers die vaak een overvloed aan kp's hebben, vergeten zijn hoe lang de kleinere spelers over hun onderzoeken doen.
 
Voor grote spelers maakt het niet uit of je bundels krijgt om in wonderen te stoppen, maar kleinere spelers die het moeten doen met de 24 kp die ze per dag krijgen, zijn blij met elke 5 kp beloning die ze extra in hun onderzoeken kunnen stoppen, ook als ze deze hebben gekregen door één kp in een wonder te stoppen van een buur. Zij spelen meestal in kleine broederschappen waar misschien 3 kistjes worden gehaald met de toernooien en straks mogen ze deze 10 kp extra nog niet eens besteden zoals ze willen.
Ik denk dat juist de grotere spelers die vaak een overvloed aan kp's hebben, vergeten zijn hoe lang de kleinere spelers over hun onderzoeken doen.
Helemaal mee eens!
 

DeletedUser1427

Guest
@Lionell, even voor alle duidelijkheid, we stemmen dus voor een aparte opslag van "losse" Kennispunten?

Zoals @Aiki aangeeft stem je voor een aparte opslag van "losse" Kennispunten. Ook wetende dat er wat veranderingen zijn en wellicht nog komen betreft de bundels. Het idee is toch anders dan wat er momenteel aan ontwikkelingen zijn, het zal de vraag zijn of dit idee wellicht meegenomen kan worden of dat dit idee niet aansluit, het proberen is het waard. Uiteraard heel veel succes met het uitbrengen van jullie stemmen :)
 

DeletedUser1570

Guest
Zoals @Aiki aangeeft stem je voor een aparte opslag van "losse" Kennispunten. Ook wetende dat er wat veranderingen zijn en wellicht nog komen betreft de bundels. Het idee is toch anders dan wat er momenteel aan ontwikkelingen zijn, het zal de vraag zijn of dit idee wellicht meegenomen kan worden of dat dit idee niet aansluit, het proberen is het waard. Uiteraard heel veel succes met het uitbrengen van jullie stemmen :)

Bedankt Lionell!
 
Korte versie:

Omdat de balk met kennispunten al te snel vol raakt: Wij willen de gewonnen kennispunten ontvangen in een aparte opslag.
Nu hebben we weinig aan het winnen van kennispunten door anderen te helpen met hun Oude Wonderen, als dat betekent dat de teller van onze kennispunten daardoor stilvalt.
De nieuwe KP-bundels kan je niet gebruiken voor Onderzoeken (Kennisboom), dus dat beperkt je teveel als speler. Ik pleit voor een opslagmogelijkheid, en NIET voor het veralgemenen van KP-bundels die beperkt zijn in gebruik.

Om het verloren gaan van KP tegen te gaan, en om mensen te motiveren elkaar te blijven helpen dient dit opgelost te worden. Wie is voor?
 
De tegenstemmen zijn nog wat gegroeid, de redenen daarvoor zijn mysterieus :)

Voor-stemmers welkom :):), dit maakt het spel beter voor iedereen.
 
Bovenaan