• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<afgewezen> Aparte opslag gewonnen kennispunten

Aparte opslag gewonnen kennispunten

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 66 78,6%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 18 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    84
  • Enquête gesloten .
Omdat de balk met kennispunten al te snel vol raakt, op onverwachte momenten, zelfs met de spreuk 'inspirerende meditatie' die de plaats voor kennispunten verdubbelt, dit voorstel: Wij willen de gewonnen kennispunten ontvangen in een aparte opslag.
Hoe het tot nu toe gaat hebben we weinig aan het winnen van kennispunten door anderen te helpen met hun Oude Wonderen, als dat betekent dat de teller van onze kennispunten daardoor stilvalt. Dan log je 's morgens (of eender wanneer) in en je verwacht een bepaald aantal kennispunten. Je krijgt (achteraf) bericht dat je er extra gewonnen hebt. Maar daar is helemaal geen plaats voor momenteel, "vol is vol"...
Je zou dit probleem apart kunnen aanpakken, maar hetzelfde probleem stelt zich wanneer je 25 KP wint in een evenement bijvoorbeeld.
(Enkel tijdens Broederschapsavontuur is daar met de KP-bundels een mouw aangepast, maar die kan je niet gebruiken voor Onderzoeken (ook wel Tech Tree of Kennisboom genoemd), dus dat beperkt je teveel als speler.) Ik pleit dus voor een opslagmogelijkheid, en NIET voor het veralgemenen van KP-bundels die beperkt zijn in gebruik.

Om het verloren gaan van KP tegen te gaan, en om mensen te motiveren elkaar te blijven helpen dient dit opgelost te worden. Wie is voor?
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1427

Guest
Omdat de balk met kennispunten al te snel vol raakt, op onverwachte momenten, zelfs met de spreuk 'inspirerende meditatie' die de plaats voor kennispunten verdubbelt, dit voorstel: Wij willen de gewonnen kennispunten ontvangen in een aparte opslag.
hoe het tot nu toe gaat hebben we weinig aan het winnen van kennispunten door anderen te helpen met hun Oude Wonderen, als dat betekent dat de teller van onze kennispunten daardoor stilvalt. Dan log je 's morgens (of eender wanneer) in en je verwacht een bepaald aantal kennispunten. Je krijgt (achteraf) bericht dat je er extra gewonnen hebt. Maar daar is helemaal geen plaats voor momenteel, "vol is vol"...
Je zou dit probleem apart kunnen aanpakken, maar hetzelfde probleem stelt zich wanneer je 25 KP wint in een evenement bijvoorbeeld. Enkel tijdens Broederschapsavontuur is daar met de KP-bundels een mouw aangepast, maar die kan je niet gebruiken voor Onderzoeken (ook wel Tech Tree of Kennisboom genoemd), dus dat beperkt je teveel als speler.

Om mensen te motiveren elkaar te blijven helpen dient dit opgelost te worden. Wie is voor?

Bedankt voor het overnemen van het idee van wij zullen hierbij dan ook enkele post gerelateerd op feedback van het voorgaande topic verplaatsen naar dit idee. Wij horen dan graag wat iedereen van dit uitgewerkte idee vindt.

Het voorgaande idee van @OITNB2017 :

Om frustraties tegen te gaan over verloren KennisPunten,die je de buren geeft bij hun Oude Wonderen, zou ik graag de KP's in een bundel willen sparen.
Net zoals nu in dit broedersschap avontuur, je geeft deze punten aan je buren om te helpen, maar wordt gestraft, ipv dat je beloont wordt, en dat motiveert dan niet om te geven, prima als daar een limiet op komt van 24 uur of zo, het systeem zit nu blijkbaar in het spel
lijkt me dan niet al te moeilijk om dit in te voeren
als ik wat vergeten ben dan hoor ik dat graag
een aanpassing erbij....een aparte opslag voor KP uit Oude Wonderen, evenementen, toernooien
KP uit gewonnen provincies tellen niet mee, die hebben we nodig voor onderzoek
ps Aiki kan jij deze link doorsturen,weet echt niet hoe dat moet :oops: alvast bedankt

Feedback gegeven door spelers:
De KP-bundels zoals die te winnen zijn in het Broederschapsavontuur zijn inderdaad ook een mogelijke oplossing om de gewonnen KP bij Oude Wonderen niet verloren te laten gaan, wat nu wel nog gebeurt omdat er nu eenmaal geregeld geen plaats is in de KP-balk of omdat je niet altijd online kan zijn én je niet weet wanneer iemand de upgrade van het Oud Wonder kan doen.
+ 1
Omdat we niet weten of Inno dat al zo bekijkt kunnen we het maar beter zelf aanbrengen als mogelijke verbetering van het spel, die gebruik maakt van bestaande elementen, en daardoor waarschijnlijk niet al te moeilijk te implementeren is.
Ik probeer anderen die dat probleem met de Ow's ervaren even op dit idee te attenderen ;)

ja dat vind ik ook een goed idee en mag zeker ingevoerd worden + 1

Goed idee :)
En ook een goed nieuwtje, dit idee is ook voorgesteld op de beta en is al "goedgekeurd" :D
Replace AW rewards with KP instants

Dat lijkt me duidelijk al uit de voorgaande reacties waar ik me bij aan sluit.
Zoals je in de post van @Didi kunt lezen is op de beta al een poll.
Hier kan dat ook geen kwaad, hoe meer signalen hoe beter :)

Sinds het huidige bsa hebben we al kennis kunnen maken met de nieuwe directe effecten met KP voor OW. Lijkt mij de ideale manier om de huidige KP uit OW te vervangen door deze directe effecten. Het enige nadeel is dat je die KP dus alleen voor OW kan gebruiken en niet meer voor onderzoek. Maar als hiermee de KP-balk "schoon" blijft van non-onderzoek KP's ben ik wel voor. Al is een aparte opslag met normale KP's die gewonnen zijn ook wenselijk, zodat je ze ook kan gebruiken voor onderzoek.
Dus een aparte opslag voor KP die gewonnen zijn uit OW, evenementen, toernooien en tijdens het voltooien van provincies.

Die van de provincies heb je echt nodig voor onderzoek, die zou ik niet in bundels gaan vastzetten...
 

DeletedUser1427

Guest
Ik had het over een scheiding van KP die je wint en die je verkrijgt met onderzoek. Ik wilde de KP die je wint uit provincies daarbij niet "discrimineren", aangezien ze bij dezelfde categorie horen. ;)
Kan mij overigens nog goed herinneren dat ik in mijn allereerste week in Elvenar niet lette op mijn KP balk en dat ik lekker bezig was in een provincie. Bleek ik dus zelf mijn onderzoek geblokkeerd te hebben door veel KP uit provincies te halen zonder ze direct te gebruiken. Dus voor de beginnende speler is dat misschien juist wel handig.
Als je nog geen OW kan bouwen kan je ook nog geen KP doneren in een OW van iemand anders en kan je dus ook geen directe KP effecten winnen uit iemands anders OW. (Vandaar dat push-accounts altijd minimaal in hoofdstuk 3 zitten.) Maar aangezien het voorstel is aangepast is dit waarschijnlijk geen issue meer.

Elune: Ik wilde de KP die je wint uit provincies daarbij niet "discrimineren", aangezien ze bij dezelfde categorie horen
De KP's die je krijgt bij de confrontaties in de provincies gaan toch niet in de bundels?

De KP uit gewonnen provincie overwinningen tellen niet mee voor de bundel, die hebben we hard nodig voor onderzoek

Het idee is mij eigenlijk een beetje onduidelijk. Gaat het nu om de invoering van KP-bundel beloningen voor KP's die gewonnen worden of om een aparte opslag voor gewonnen KP's? En waarom tellen de KP's die je wint in provincies niet mee voor een aparte opslag? Als er een aparte opslag komt kunnen die KP's toch ook voor onderzoek gebruikt worden? En wordt met "KP-bundel" de nieuwe directe effecten bedoeld of gewoon elke vorm van een beloning van KP's die je in een "bundel" krijgt zoals een bundel van 5, 10,15, etc.

mijn uitgangspunt was/is dat als ik in de ochtend inlog heb ik tussen de 8 a 10 KP in mijn balkje, en als ik een buur had geholpen met Oude Wonderen,kreeg ik ook maximaal 10 KP bijgeschreven, en met de melding dat ik 5 of meerdere KP's had gekregen voor het opknappen van deze OW's, dus mis ik deze, nu bij laatste BS toernooi kreeg ik als prijs een KP Bundel, en toen dacht ik hey zo verlies ik geen Oude Wonderen KP als ik deze in een bundel krijg,en zelf het tijdstip invul om ze in te zetten, en geen verlies op deze manier, en toen heb ik gevraagd of ik misschien wat dingen vergeten was, en daar reageerde jij en Aiki op, en dat heb ik er bij geschreven.....
en die van de provincie kan ik gelijk wegzetten bij onderzoek,ik doe meestal 2 provincies achter elkaar,dus daar geen opslag voor nodig, maar dan spreek ik voor mij zelf

Je uitgangspunt was en is nog steeds heel erg helder; het minder "belasten" v/d onderzoeksbalk. Met KP-bundel bedoel je dus de (nieuwe) directe effecten en niet een bundeltje van 5KP (of meer) uit een kistje van een OW van iemand anders.
Maar als er dus een aparte opslag komt voor "gewonnen" KP's, hoeven die KP's uit OW niet meer vervangen worden door directe effecten. Waardoor ik de gewonnen KP's nog steeds voor onderzoek kan gebruiken.
Dus stem ik nu voor een vervanging door directe effecten (KP-bundels in jouw woorden) óf voor een aparte opslag? Ik vind het namelijk wel fijn als ik nog steeds de vrijheid behoud om de gewonnen KP's zowel te kunnen gebruiken voor onderzoek of als storting in een OW. Nadeel van de nieuwe directe effecten met KP's is namelijk dat je ze alleen kan gebruiken in een OW en niet voor onderzoek (toch?).

een aparte opslag in principe, want ook ik wil de vrijheid om ze net als nu vrij te besteden waar ik wil, alleen net( KP Bundel zo genoemd vanwege BS toernooi )
zoals een zelfde beginscherm als nu komt, maar dan met de vraag wilt u deze KP nu innen of later

Voor nu wat wij kunnen opmaken zijn dit de relevante feedback waarbij ook concrete feedback is gegeven, uiteraard zijn er meerdere posts met positieve feedback, wij willen graag weten wat jullie van het uitgewerkte idee vindt van @Aiki.
 

DeletedUser

Guest
Sorry, ik begin een beetje huiverig te worden voor dit idee. Ik had al eerder geschreven dat het idee voor kp-bundels was goedgekeurd op de beta, omdat ze dat al van plan waren. (vraag me daarom af waarom dat er hier nog een stemming over moet komen).

Maar het blijft wel zo dat kp-bundels alleen in Oude Wonderen gestort kunnen worden.
Zie reactie van Marindor (CM beta)
Fellowship Adventures

Dus zolang dat gewonnen kps alleen maar direct teruggedoneerd kunnen worden in Oude Wonderen, ben ik niet enthousiast.
Verder zijn grote kp-bundels uitermate onhandig. Dan zou je ondertussen 2 of 3 wondermails moeten hebben lopen. Vergissingen zijn daarin snel gemaakt vrees ik
 
weet je dat je ze enkel in wonderen kan gebruiken dat stoort me niet. Je kan ze krijgen door in wonderen te doneren dus lijkt het me wel ok om ze daar terug te moeten spenderen.
Al is het natuurlijk wel een probleem eens je al je wonderen op max hebt, maar geef nu toe, welke 'normale' speler kan dat nu halen :)
 

DeletedUser990

Guest
weet je dat je ze enkel in wonderen kan gebruiken dat stoort me niet. Je kan ze krijgen door in wonderen te doneren dus lijkt het me wel ok om ze daar terug te moeten spenderen.
Al is het natuurlijk wel een probleem eens je al je wonderen op max hebt, maar geef nu toe, welke 'normale' speler kan dat nu halen :)
Ach als je eigen wonderen op max. zijn kan je ze toch weer doneren bij BS leden of wereldburen. Was toch niet verplicht in eigen wonder te stoppen. Wordt een mooie cirkel dan!
 

DeletedUser

Guest
weet je dat je ze enkel in wonderen kan gebruiken dat stoort me niet. Je kan ze krijgen door in wonderen te doneren dus lijkt het me wel ok om ze daar terug te moeten spenderen.
Al is het natuurlijk wel een probleem eens je al je wonderen op max hebt, maar geef nu toe, welke 'normale' speler kan dat nu halen :)

Lol, ben ik eindelijk eens een keer "normaal" ;)

Die kp-bundels uit het avontuur was idd leuk om in OWs te doneren, maar het moet niet zo worden dat je straks alleen nog maar je 1tje per uur kps in de onderzoeksboom kan stoppen en de rest "verplicht" in OWs moet gaan doneren.

Aangezien de devs er op tegen zijn dat je kp-bundels in de onderzoeksboom kan stoppen, zal dat dus niet gebeuren. Vandaar dat ik wat minder happy wordt van meer mogelijkheden voor kp-bundels.
 

DeletedUser1570

Guest
Sorry, ik begin een beetje huiverig te worden voor dit idee. Ik had al eerder geschreven dat het idee voor kp-bundels was goedgekeurd op de beta, omdat ze dat al van plan waren. (vraag me daarom af waarom dat er hier nog een stemming over moet komen).

Maar het blijft wel zo dat kp-bundels alleen in Oude Wonderen gestort kunnen worden.
Zie reactie van Marindor (CM beta)
Fellowship Adventures

Dus zolang dat gewonnen kps alleen maar direct teruggedoneerd kunnen worden in Oude Wonderen, ben ik niet enthousiast.
Verder zijn grote kp-bundels uitermate onhandig. Dan zou je ondertussen 2 of 3 wondermails moeten hebben lopen. Vergissingen zijn daarin snel gemaakt vrees ik

Ik ben het met Didi eens. Deze KP's heb je gewoon gekregen omdat je in een OW hebt gedoneerd en tot nu toe kon je die gebruiken zoals je zelf wilde.

Punt was alleen dat je KP's verloor wanneer je balk vol was. Daar moest iets aan gedaan worden en zo kwamen we op die bundels omdat ze dan in elk geval van je balk af waren. Nadeel van de bundels is wel dat ze een bepaald aantal moeten hebben, dus een of KP-mijntje waar gewonnen KP's in komen zou eigenlijk veel handiger zijn, dan kun je ze ook per stuk gebruiken als je dat wilt. Maar dat ze alleen in OW's mogen vind ik echt een grote beperking.
 

DeletedUser990

Guest
Heb op andere topic al gerageerd, maar als het nu alleen om de kp's gaat die je krijgt ook als je niet online bent.
Dus de KP's uit de toernooikistjes zaterdagavond en de Oude wonder kp's.
Toernooigevechten en provinciegevechten ben je on line, dus die kan je meteen besteden.
Meer dan 10 uur niet online ja dan ben je kp's kwijt. maar dat is het spel.
Maar zo raak je niet en je zaterdagavond kp's en gekregen oude wonder kp's kwijt.
 

DeletedUser1570

Guest
Marjan, je hoeft niet persé 10 uur off line te zijn om KP's te verliezen. Al heb je maar 1 Kennispunt en gaat off line, dan krijg je bijvoorbeeld van een of ander OW 10 KP's dan is je balk vol en stoppen de 'gewone'KP's. Als je dus na 5 uur terug komt ben je die 5 KP's die je er normaal per uur bij zou hebben gekregen kwijt, want je balk zat vol.
 
Marjan, je hoeft niet persé 10 uur off line te zijn om KP's te verliezen. Al heb je maar 1 Kennispunt en gaat off line, dan krijg je bijvoorbeeld van een of ander OW 10 KP's dan is je balk vol en stoppen de 'gewone'KP's. Als je dus na 5 uur terug komt ben je die 5 KP's die je er normaal per uur bij zou hebben gekregen kwijt, want je balk zat vol.
Anneke wat je hier zegt is een bug dus niet de normale werking. En als ik me niet vergis zou deze gefixt moeten zijn met versie 1.47. De versie die we nu hebben.
 
@Wonder nar : hoezo een bug? Heb je een link naar meer info?

@Didi1 en @anneke2016 : Ik dacht dat uit "de bundels als oplossing beperken je te veel als speler" en "we hebben een aparte opslag nodig" (1e post in dit topic) duidelijk was dat ik veel stemmen wil bijeenkrijgen om voor een flexibelere en ruimere oplossing te pleiten bij de devs. De KP uit provincies en individuele toernooiconfrontaties kan je meestal wel direct gebruiken zonder dat ze je je dagelijkse KP kosten, dus daar hoeft niks gedaan te worden, wel voor alle gevallen waar je ineens meer KP krijgt, vooral wanneer dat gebeurt buiten de tijd dat je ingelogd bent.
Vandaar ook dat ik niet gevraagd heb aan de mods om het vorige topic hierover over te nemen waar we nog te veel bleven steken op wat de devs al naar voren geschoven hadden, maar hier een nieuw topic gestart heb.
 

DeletedUser

Guest
@Wonder nar : hoezo een bug? Heb je een link naar meer info?

@Didi1 en @anneke2016 : Ik dacht dat uit "de bundels als oplossing beperken je te veel als speler" en "we hebben een aparte opslag nodig" (1e post in dit topic) duidelijk was dat ik veel stemmen wil bijeenkrijgen om voor een flexibelere en ruimere oplossing te pleiten bij de devs. De KP uit provincies en individuele toernooiconfrontaties kan je meestal wel direct gebruiken zonder dat ze je je dagelijkse KP kosten, dus daar hoeft niks gedaan te worden, wel voor alle gevallen waar je ineens meer KP krijgt, vooral wanneer dat gebeurt buiten de tijd dat je ingelogd bent.
Vandaar ook dat ik niet gevraagd heb aan de mods om het vorige topic hierover over te nemen waar we nog te veel bleven steken op wat de devs al naar voren geschoven hadden, maar hier een nieuw topic gestart heb.

@Aiki Dat begrijp ik, maar dat is door de devs al afgewezen, zie link in mijn vorige post. KP-bundels blijven enkel en alleen gebruikt te kunnen worden in Oude Wonderen.
 

DeletedUser1570

Guest
Deze komt van beta. ik dacht dat hetzelfde gemeld was op NL forum, maar vind die dus niet :)

https://beta.forum.elvenar.com/index.php?threads/missing-kps-receiving-rewards-offline.9708/

Dat is een beetje een dubieuze zaak. Marindor zegt: "Omdat we dit probleem niet langer zelf kunnen reproduceren, archiveer ik nu dit topic. Bedankt iedereen voor je geduld en hulp hierbij!"

Dat wil nog niet zeggen dat er een bug gefixt is. Ik ga er in het vervolg eens wat beter op letten.

Evengoed lijkt het me een prima idee om gewonnen KP's in een apart potje te krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmmm, als ik dit allemaal lees raak ik er niet aan uit waarop ik ja of nee moet stemmen.

Persoonlijk erger ik me ook aan het feit dat als je 's nachts of als je toevallig even langer offline ben je KP "verliest" als er KP bijkomen van hulp bij een oud wonder. De eenvoudigste oplossing zou zijn de opslag permanent groter te maken. Maar daar zullen de devs wel niet mee akkoord gaan :rolleyes:
 
Dat is een beetje een dubieuze zaak. Marindor zegt: "Omdat we dit probleem niet langer zelf kunnen reproduceren, archiveer ik nu dit topic. Bedankt iedereen voor je geduld en hulp hierbij!"

Dat wil nog niet zeggen dat er een bug gefixt is. Ik ga er in het vervolg eens wat beter op letten.

Evengoed lijkt het me een prima idee om gewonnen KP's in een apart potje te krijgen.
klopt, ik heb er ook geen vertrouwen in dat het echt opgelost is :).
Er is echter wel iets duidelijk mis geweest, alleen doet het zich nu niet meer voor (en niemand heeft het nog gemeld) maar dat wil niet zeggen dat het echt opgelost is :) Ik let er alleszins wel op nu, en als ik denk dat het niet klopt, meld ik het aan support.
 
@Wonder nar : op dit forum is het daar inderdaad ook al over gegaan, en ik dacht dat de mods zeiden dat dat de normale werking van de KP balk is. Blijkbaar is er soms meer aan de hand.
Excuses voor de uitweiding, we zullen maar terugkeren naar de kern van het huidige topic :) :

@Funkenschlag : Zie de eerste post in dit topic (ik houd me aanbevolen voor aanvullingen of een betere formulering) : extra opslagruimte is de vraag, dat zou een oplossing zijn in de verschillende situaties waar je offline bent en recht had op een relatief groot aantal *extra* KP.

En @Didi1 : dat er weinig animo was bij de devs voor KP-opslag in de inventaris had ik ook al gezien, maar het lijkt me zinvol hen er op te wijzen dat het spelers demotiveert om elkaar nog langer te helpen op de Oude Wonderen als de KP toch maar verloren gaan, én dat de mogelijke oplossing waar ze zelf mee zijn komen aanzetten de speelmogelijkheden beperkt, wat niet de eerste keer is (zie bv. keuze vechten of handel drijven en optionele onderzoeken), waardoor ze op den duur terechtkomen in een situatie waarbij de spelers niet alleen tijdens de tutorial, maar het hele spel door bij het handje gehouden worden, en de uitdaging verdwijnt. Dat het spel dan aan gaat voelen als een keurslijf in plaats van leuk, zelfs "als een job" zoals al letterlijk opgemerkt is. (Het is bv. ook werken momenteel als je wil bijhouden waar je overal gedoneerd had, de notificatie dat je iets terugkrijgt is een stap vooruit, ook al is er het foutje dat die pas bij een volgende login verschijnt) :cool:
 
Laatst bewerkt:
De eerste post is aangevuld met een verduidelijking dat het hier echt gaat om een vraag om een opslag te voorzien zodat KP niet onnodig verloren gaan algemeen, en spelers bij de OW's gemotiveerder zijn om elkaar te blijven helpen met de Oude Wonderen. En dus niet een vraag naar KP-bundels, omdat die te beperkend zijn. (@Didi1 )
Marindor heeft het wel over bundels, en zegt daar ook "for now" wat andere toepassingen dus niet definitief uitsluit. Voor de devs de bundels alsnog als oplossing voor alles rond KP naar voor schuiven zou ik het idee van de KP-opslag als de betere oplossing willen aanbrengen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan