• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<afgewezen> Aparte opslag gewonnen kennispunten

Aparte opslag gewonnen kennispunten

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 66 78,6%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 18 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    84
  • Enquête gesloten .

DeletedUser2114

Guest
Lijkt me inderdaad ook een goede oplossing, wat @Ritsjoena aangeeft. Als je online komt, krijg je een schermpje met 'je hebt geholpen met een oud wonder, hier is je beloning' en dat je die dan even dicht kunt klappen(maximaal een uur bijvoorbeeld) zodat je je kp die 'in de maak is' af kunt wachten, uit kunt geven en je kp daarna kunt claimen zonder iets te verliezen.
 
Ze moeten juist niet in bundels komen om in de onderzoeksboom te pompen.
De KP die je krijgt komen normaal uit wonderen, het is helemaal niet raar om ze dan ook weer in wonderen terug te stoppen lijkt me.

Ik heb ff stukje verder teruggelezen, en zoals wonder nar al aangeeft willen ze niet dat je ze kan opsparen voor in de onderzoeksboom te gooien. laten we eerlijk zijn, een nieuw ras en je hebt al honderden kennispunten klaarstaan om door de onderzoeksboom te vliegen, hierdoor ben je niet pas na 3 maanden maar al na 3 weken klaar. 6 weken later begin je te klagen dat het volgende gastras niet opschiet en ben je al weer bakken met kennispunten aan het sparen om veel te snel door weer een gastras te stuiteren.

In principe gaan we al veeeeeeeeel te snel door de onderzoeksboom dankzij toernooien.
 
vrij omslachtig @Ritsjoena en @stan2002 want dan komt er weer een timer en gezien dat het spel al zo langzaam is komt het niet altijd uit om de hele hap in een keer ergens te storten.
Gewoon meest simpele oplossing; gewonnen kp net als voorraden in een hokje zetten en te gebruiken naar vrije keus op een moment wanneer de speler dat uitkomt
 
met 100 schiet je niet op @CW dan heb je net een onderzoekje gedaan los van de rest die nodig hebt dus niet helemaal eens met wat je schrijft.
Dat we er te snel doorheen gaan komt ook dat vele veel tijd spenderen aan het spel. Dus heb ik helaas voor INNO geen medelijden dat wij sneller zijn dan hun ontwikkelingsafdeling. Daar hadden hun vooraf aan moeten denken niet wij
 

DeletedUser1570

Guest
Ik zie eigenlijk geen enkele reden om welke limiet dan ook te zetten op KP's die je hebt gewonnen? Ze moeten gewoon in een apart potje komen en je moet ze vrij kunnen besteden. Dat is een prima tegemoetkoming voor de de moeite die je er in steekt om ze te krijgen. De urenbalk is al beperkt genoeg.
 
Het grote voordeel van losse opslag zonder limiet is dat je een kapitaal aan KPs kunt opbouwen, wat een groot voordeel iov wat nu kan.
 

DeletedUser2349

Guest
Ik zou ze niet lang opsparen, maar er zouden inderdaad mensen het zo kunnen spelen.
Waarom per se met een tijdslimiet? Als zoenoffer om het argument voor de andere oplossing te ondervangen dan?
Ik zie eigenlijk geen enkele reden om welke limiet dan ook te zetten op KP's die je hebt gewonnen? Ze moeten gewoon in een apart potje komen en je moet ze vrij kunnen besteden. Dat is een prima tegemoetkoming voor de de moeite die je er in steekt om ze te krijgen. De urenbalk is al beperkt genoeg.
Het grote voordeel van losse opslag zonder limiet is dat je een kapitaal aan KPs kunt opbouwen, wat een groot voordeel iov wat nu kan.
Het lijkt mij idd niet dat je oneindig veel KP in een aparte opslag kan hebben, die je vervolgens de hele tijd opspaart. Ik ben tegen een tijdslimiet dat die KP bewaart blijven. Dus ik denk dat de beste optie dan is om de aparte opslag (potje) een bepaalde grootte te geven, dus een maximale capaciteit van bijvoorbeeld 75, 100 of 150 KP.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3236

Guest
Ik vind Ritsjoena's idee wel beter dan een aparte opslag. Het is bijna zeker dat mensen KP gaan sparen in die opslag.

Bijvoorbeeld voor event quests, of als ze vast zitten achter een andere bottleneck.
 

DeletedUser1570

Guest
@Elune "Het lijkt mij idd niet dat je oneindig veel KP in een aparte opslag kan hebben, die je vervolgens de hele tijd opspaart."

Ik snap niet wat daar op tegen is, je bent toch niet verplicht om dat te doen als je dat niet wilt?
 

DeletedUser990

Guest
@Elune "Het lijkt mij idd niet dat je oneindig veel KP in een aparte opslag kan hebben, die je vervolgens de hele tijd opspaart."

Ik snap niet wat daar op tegen is, je bent toch niet verplicht om dat te doen als je dat niet wilt?

Wat moet je met opgespaarde KP punten? Bewaar dan die je met de evenementen hebt gewonnen. Mijn zalen onder de berg is bijna vol, heb wel de bs leden gewaarschuwd dat ze even moeten opletten. De 1e krijgt 25 KP punten dat is dus hele dag geen uurpunten meer. Geen idee maar denk dat met opslag van 100 punten je een heel eind komt. Niet alle wonders geven 25 punten voor de 1e plaats.

Moest het wel per mail sturen, chat doet het nog steeds niet.
 
@anneke2016 : Dank dat je op dat punt een andere optie durft verdedigen :)
Ik zou dat niet bewust gaan opsparen, en als ik niet online kom wordt er ook niks gespaard natuurlijk, dus de kans dat ik het op die manier zou gaan spelen is zeer klein :D
Het verloren gaan van KP zoals het nu is leidt wel tot impulsief gedrag en gaat spaardrang tegen :D. Misschien zit ik vast in die mindset.
 

DeletedUser1570

Guest
@Aiki
Het lijkt me gewoon prettig dat je kennispunten apart kunt sparen. Voor evenementen, Oude wonderen en om door het kennisboek heen te lopen. Er zou best een limiet op de KPpot kunnen zitten en ik ben er ook van overtuigd dat Inno het nooit zal toestaan dat wij zomaar heel veel kennispunten zouden kunnen oppotten! :)

Maar misschien zou het ook wel leuk zijn om nog een ander doel voor de kennispunten te bedenken, bijvoorbeeld met KP's kun je gastrasgoederen kopen, waar je nu eindeloos op zit te wachten. Is weer eens wat nieuws. Dan zou ik nog gemotiveerder zijn om bij anderen via de oude wonderen 25 kennispunten te krijgen!
 
Er gaat toch iets meer steun moeten zijn willen we dit op de agenda krijgen :cool:
Zelfs een " +1 " als je dit een interessant idee vindt, kan al helpen.
 
Bovenaan