• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback aanpassing oude evenementsgebouwen

DeletedUser3554

Guest
Nog geen 12 uur later en de prijzen van hert avontuur zijn alweer flink gedevalueerd: jullie stonden er zeker op te wachten...
Waarom dan prijzen van 2016?
 

DeletedUser1570

Guest
@CrazyWizard In principe heb je natuurlijk helemaal gelijk. Het probleem is dat de meeste mensen geen blauwdrukken hebben en ze ook nooit zullen krijgen.

Voor wat betreft de gebouwen die ik nog in mijn inventaris heb kunnen ze niet tippen aan de "oude" evenementsgebouwen, dat was ook de reden dat er het laatste jaar steeds geklaagd werd over de prijzen en waarom de oude bleven staan.
Ikzelf was gelukkig vorig jaar op een mooie zomerdag zo zat van wintergebouwen (de gletchertuinen) dat ik ze toen al verwijderd heb, dus ik heb er niet zo veel last van, maar ik weet dat heel veel mensen wel zwaar gedupeerd zijn.
 
Omdat de tuintjes best wel goed zijn,
Hij is van ik denk 3600/3600 pop/cultuur naar 3500/3500 pop/cultuur gegaan. (hoofdstuk 12)
Er zijn niet heel veel betere "oude" event gebouwen te krijgen.

In dit specifieke geval zagen om te zagen.
 
@CrazyWizard In principe heb je natuurlijk helemaal gelijk. Het probleem is dat de meeste mensen geen blauwdrukken hebben en ze ook nooit zullen krijgen.

Voor wat betreft de gebouwen die ik nog in mijn inventaris heb kunnen ze niet tippen aan de "oude" evenementsgebouwen, dat was ook de reden dat er het laatste jaar steeds geklaagd werd over de prijzen en waarom de oude bleven staan.
Ikzelf was gelukkig vorig jaar op een mooie zomerdag zo zat van wintergebouwen (de gletchertuinen) dat ik ze toen al verwijderd heb, dus ik heb er niet zo veel last van, maar ik weet dat heel veel mensen wel zwaar gedupeerd zijn.

Hier ben ik niet helemaal van overtuigt,
een blauwdruk (straks restauratiespreuk) halen is veel makkelijker dan mensen denken.
Echter heel veel spelers hebben er nooit voor gespeeld, waarom zou je namelijk spelen voor een ding dat je toch niet kan gebruiken als niet dia speler.

Natuurlijk is het elke week halen niet voor elke middelgrote gilde weggelegd. maar spelers die heel graag hun event gebouwen behouden en dus willen upgraden zonder dia's te betalen als die bij elkaar komen dan kunnen er veel meer gilden ontstaan die met enige regelmaat een blauwdruk gaan halen.
Het allerbelangrijkste in het halen van een blauwdruk is dat iedereen in de gilde meedoet en dan ook echt iedereen, geen slackers, zeker voor gilden die geen overschot aan punten hebben zoals wijzelf.
Boekrol is een toernooi om bv te vermijden, maar bv het staaltoernooi is een heel stuk makkelijker. door je als gilde op 2-3 wat makkelijker toernooien te focussen heb je de tijd om samen wat troepen en goederen te sparen en er voor te gaan. en als je het dan haalt is de overwinning zoet.

Mocht er behoefte zijn wil ik wel weer ff in het verleden duiken om te kijken wat de makkelijke toernooien zijn en welke niet te doen zijn.
 

DeletedUser3554

Guest
Zijn de werknemers ook beter betaald, het was zeker een spoedklus om alles binnen 12 uur na net avontuur te regelen?
 

DeletedUser1570

Guest
Hartelijk bedankt voor de tip @CrazyWizard! Ik zal eens zien of ik de mensen in mijn BS toch nog wat kan motiveren!
festival.gif
 

DeletedUser

Guest
@Lionell Ik ben de dans gelukkig ontsprongen, verschil populatie 0 en cultuur +330

Maar een bs-lid is extreem zwaar getroffen. Verschil populatie -4000 en cultuur -10.000.
Hij overweegt nu te stoppen en wij zouden het verschrikkelijk vinden om een geliefd lid hierdoor te moeten gaan verliezen
Didi bij ons in de BS hetzelfde, 'n trouw lid wat al bijna 3 jaar meespeelt, is het zo beu dat hij aangeeft dat dit niet leuk meer is en ook overweegt te stoppen. Ik geef het even, maar vrees dat ons BS straks verleden tijd gaat worden :mad::mad::mad::mad::mad:
 

DeletedUser3554

Guest
Welke BS bestaat nog binnen een jaar met dit soort wangedrag van de spelmakers?

Schadeclaim indienen wegens gederfde inkomsten, velen zullen diamanten uitgegeven hebben..
Zo gemakkelijk om uit te rusten op het werk...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2031

Guest
I Second that! :mad::mad::mad::mad::rolleyes:
me too!!

Veel bevolking ingeleverd en ook nog ruim duizend cultuur kwijt..Inderdaad misschien wel een reden om te te stoppen, dit is echt niet leuk.Kan het nog teruggedraaid???Mensen lopen weg zo

Dit verstoort de balans niet. De eventgebouwen van de eerste paar events gaven meer populatie en cultuur dan de prijzen nu geven voor hetzelfde hoofdstuk. Dit wordt zo rechtgetrokken. De kleine spelers hebben hier geen last van, omdat het alleen over vrij oude eventgebouwen gaat. Die van de Walpurgisnacht gaan alleen maar omhoog.
Nou, mijn balans wel degelijk verstoord!! Sta zo diep in de min met cultuur en bevolking dat er niet tegenaan te werken valt!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2114

Guest
Nou, mijn balans wel degelijk verstoord!! Sta zo diep in de min met cultuur en bevolking dat er niet tegenaan te werken valt!!
Dat de balans in jouw stadje en vele anderen verstoord is, begrijp ik, maar de balans in het spel zelf is hiermee verbeterd. Gebouwen uit events uit 2016 gaven in hetzelfde hoofdstuk meer dan gebouwen uit events van 2018. Op deze manier zijn de waarden rechtgetrokken, zodat straks de mensen die tuintjes uit 2016 hebben, en verbeterd tot het laatste hoofdstuk, niet veel betere tuintjes hebben dan mensen met bijvoorbeeld een scheepswrak uit 2017 met waarden van het laatste hoofdstuk.
 
Ipv ooit 1 koninklijk spreukje ter compensatie, zou het beter zijn als de spelers die echt zwaar gedupeerd zijn, wat extra runes krijgen voor OWs (bijv. Gouden afgrond voor populatie en Vechtklooster/Heiligdom of Wachttoren voor cultuur) en ook wat extra kps erbij natuurlijk. Dat zou tenminste een compensatie zijn die structureel kan helpen, in plaats van een mini-doekje voor het bloeden
dat 1 spreukje is marketing hé, eens je het gebruikt hebt, denk je misschien: 'hé ik wil nog wel eens upgraden' en dan koop je diamanten of zoiets om meer te kunnen upgraden. Het is zoals een proevertje in de supermarkt. Proef en je wil misschien meer (kopen)
 
Zijn de werknemers ook beter betaald, het was zeker een spoedklus om alles binnen 12 uur na net avontuur te regelen?
eigenlijk niet, deze aanpassing was al 4 weken (of 3) klaar en stond toen op beta. Alleen hebben ze op beta dan een avontuurtje gedaan. Ze vonden het een goed idee om de generfde spelers op beta een mogelijkheid te geven om een oud generfed gebouw te vervangen door een hetzelfde gebouw, aangezien je dat gebouw enkel zo veel maanden geleden kon winnen en maw ook zo veel hoofdstukken geleden. Dus een prima kans om het oude gebouw dan op beta te vervangen door een nieuwe.
Alleen komt een avontuur een week later al naar de live servers, en was het dus deze keer voor de nerf update gekomen is. waardoor ze er zelf voor gezorgd hebben dat net meer spelers last hebben van de herbalancering... :)

Je hebt er nu natuurlijk niks aan, maar ik heb wel nog voor het avontuur gestart was er voor gewaarschuwd, zie https://nl.forum.elvenar.com/index....r-wanneer-start-het-avontuur.5452/#post-57143 Al had het natuurlijk wel beter geweest als iemand van het team hiervoor opnieuw gewaarschuwd had bij de aankondiging van het avontuur.
 

DeletedUser2542

Guest
Dat de balans in jouw stadje en vele anderen verstoord is, begrijp ik, maar de balans in het spel zelf is hiermee verbeterd. Gebouwen uit events uit 2016 gaven in hetzelfde hoofdstuk meer dan gebouwen uit events van 2018. Op deze manier zijn de waarden rechtgetrokken, zodat straks de mensen die tuintjes uit 2016 hebben, en verbeterd tot het laatste hoofdstuk, niet veel betere tuintjes hebben dan mensen met bijvoorbeeld een scheepswrak uit 2017 met waarden van het laatste hoofdstuk.

Tja en ik ben in augustus 2017 begonnen met spelen, dus heb helemaal niks van die supergebouwen uit 2016, maar ben er wel fors bij ingeschoten met 1000 populatie en ruim 4000 cultuur .... dus of ik ben een enorme pechvogel of er klopt toch iets niet helemaal met dat rechttrekken
 
Tja en ik ben in augustus 2017 begonnen met spelen, dus heb helemaal niks van die supergebouwen uit 2016, maar ben er wel fors bij ingeschoten met 1000 populatie en ruim 4000 cultuur .... dus of ik ben een enorme pechvogel of er klopt toch iets niet helemaal met dat rechttrekken

Ze hebben de gebouwtjes hergebruik bij latere events, waaronder het laatste winter event. Je hebt dus ook een aantal van de eventprijzen die aangepast zijn ook al ben je pas in augustus 2017.

Voor mijn twee account geldt precies hetzelfde, al is mijn tweede account minder getroffen dan de eerste.
 
Ik vraag me echt af of Inno denkt dat al die mensen die een hele rits gletcher- en stralende tuinen (enz.) hebben staan, die allemaal gaan inruilen voor magische woonhuizen? Want hoe moet je anders die arbeiders weer aanvullen?

En dan moeten die spelers ook nog heel veel diamanten in tournooien gaan steken om ooit eens een spreuk (vroeger blauwdruk) te gaan halen, want anders kan er helemaal niks geupgrade worden.

Ik zie die Innomensen al om de vergadertafel zitten, elkaar vergenoegd voorhoudend hoeveel diamanten daar wel voor gekocht moeten worden. Het geld gaat binnenstromen. Gelukkig kan ik daar dan nog wat lol om hebben, dat dat niet zal gebeuren.

Bekijk bijlage 3248
De waarheid is dat veel mensen al aangegeven hebben te gaan stoppen Het kost al heel veel inzet om verder te komen in het spel en als ze dan met terugwerkende kracht (daar hoef je in het gewone leven niet mee aan te komen zou wettelijk niet eens mogen) de zwaarverdiende cultuur en arbeiders afgenomen word dan is dit voor heel veel mensen net de genadeklap die ze ook niet meer te boven willen komen.jammer van zo`n mooi spel maar er zijn nog heel veel andere mooie spellen.Jammer!
 

DeletedUser3554

Guest
Ik speel nog geen 7 maanden en zowel de winter gebouwen en afgelopen avontuur gebouwen beide gedevalueerd. Twee gebouwen binnen 11 uur....???
 

DeletedUser3012

Guest
Het positieve is dus dat als je in staat bent aan blauwdrukken te komen je heel veel plezier gaat beleven aan de aangekondigde update.

Helaas @CrazyWizard , kan lang niet iedereen blauwdrukken krijgen, of nu die spreuken. Daar moet je voor in een erg goede broederschap zitten, en ik zit in een broederschap met vier leden waarvan er 1 in hoofdstuk 5 zit, 2 in hoofdstuk 6 zitten in 1 in 7.
 

DeletedUser1812

Guest
Voor de reevaluatie van de evenementengebouwen had ik een bevolkingsoverschot van ca. 550. Nu heb ik een tekort van ruim 2100. Ik ben dus zo'n 2650 bewoners kwijtgeraakt. Ik was bezig grondstoffen en bevolking te verzamelen om mijn stadhuis te promoveren. Mijn cultuurscore heb ik niet bijgehouden maar dat zal wel van dezelfde orde van grootte zijn. De uitgangspunten voor de verandering begrijp ik wel, maar niet dat spelers gestraft worden voor de strategie die zij gevolgd hebben om zo efficient mogelijk te groeien. Ik heb door de maanden heen enkel die gebouwen verzameld die een hoge opbrengst aan bewoners en/of cultuur hadden. Ik vind dat elke speler gecompenseerd moet worden voor zijn/haar geleden verlies door een persoonlijk "compensatiegebouw" van 1x1 aan te maken met als waarde de afgenomen bevolking en cultuur. Als de spelontwikkelaars tijdens het spel de regels veranderen dan hebben zij de plicht dat de spelers niet de dupe hiervan worden.
 

DeletedUser222

Guest
Ik ben diegene waar @Didi het over had die overwoog om te stoppen en heb hiertoe ook besloten.
Ik heb een bewuste keus gemaakt om bij de evenementen te gaan voor de gebouwen met de hoogste populatie omdat ik de verscheidenheid van gebouwen leuker vind dan al die rijen met huizen. Ik heb hier ook wat diamanten voor gebruikt. Er is dus tijd en geld in deze gebouwen gestoken en deze herbalancering voelt bij mij dan ook aan als diefstal.
Ook de beweegreden om de 'oude' en 'nieuwe' spelers naar elkaar toe te brengen vind ik flauwekul want toen er diamanten in de kistjes bij aanvang van een hoofdstuk kwamen vond men het niet nodig om gelijk te trekken en grepen de 'oude' spelers naast deze diamanten. Het is meten met 2 maten en argumenten gebruiken zoals het maar uitkomt.
Tevens is het gebrek aan informatie bijzonder droevig. Er zijn bij mij 12 gebouwen getroffen met in totaal 4000 populatie en sta ik nu stil. Dit zou ik kunnen oplossen door evenementgebouwen weg te doen en er huizen voor terug te zetten maar welke gebouwen? Er is namelijk totaal niets bekend over de update mogelijkheden en als je de verkeerde gebouwen kiest om weg te doen wordt je misschien nog eens getroffen.
Ook de algehele houding van Inno naar de spelers cq klanten vind ik getuigen van minachting en ik heb toch aardig wat spelen gespeeld maar Inno spant de kroon.
Ik kan nog wel even door gaan want het zit me hoog maar dat zal ik jullie niet aan doen. Ik zal Elvenar zeker de eerste tijd gaan missen en zeker de BS leden omdat ik een geweldige BS zit die al een aktie gestart waren on me te behouden. helaas moet ik hun teleur stellen, het zit me te hoog omdat ik nu ook het vertrouwen kwijt ben en bv aan evenementen niet mee zou doen.

Rest mij om iedereen te bedanken voor de prettige tijden ik zal niet alle namen noemen maar wil er toch 1 naar voren halen.
@Lionell hartelijk bedankt hier voor het forum. Met al je inspanningen heb je het forum zeker naar een hoog nivo getild. Toch knap om zoveel werk als vrijwillger te verzetten. Hulde :)

Het gaat jullie allemaal goed en misschien kom ik jullie nog eens tegen bij een ander spel.

Tot ziens
 
Bovenaan