• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback aanpassing oude evenementsgebouwen

DeletedUser2542

Guest
Ik heb tijdje terug een heel aantal met diamanten gekochte Godinnen van de vruchtbaarheid vervangen door eventgebouwen, ihb door de Vaderboom van zuurstokken - 5 stuks. En laten die nu gekelderd zijn in waarde, van 780 C / 780 P naar 117 C / 530 P. Dat deed ik op basis van de waarde van die vaderbomen op het moment dat ik ze kreeg uit het event!

Dus voel ik me nu behoorlijk besodemieterd voor 3450 diamanten (die godinnen zijn 690 het stuk). Krijg ik die nu ook terug?

Ik ben 5000 cultuur en 1200 populatie kwijtgeraakt, sta vet in het rood met populatie. Omdat ik altijd braaf en fanatiek meespeel met de evenementen en de goede gebouwen daaruit neerzet .... Gelukkig had ik net weer wat ruimte weten te maken om woongebouwen te uppen, anders had ik vet in de knel gezeten, geen ruimte om populatie terug te winnen .... niks anders bouwen door negatieve bevolking ...

Met terugwerkende kracht veranderingen doorvoeren in een spel is gewoon not done! Zeker niet als je er ook nog geld in hebt gestopt .....
 

DeletedUser2542

Guest
De gebouwen zijn RECENT nog gebruik in events. Bijvoorbeeld het laatste winter event. Prijzen uit eind 2017 en 2018! Dus ja het raakt de kleinere spelers ook.

Om een voorbeeld te geven: Ik speel vanaf mei 2017 dus de events waarin ze oorspronkelijk zijn uitgegeven heb ik nooit meegemaakt, want toen bestond mijn stadje nog niet. Toch heb ik een aantal gebouwen in mijn stadje uit de lijst en ik word er nu zo door benadeeld dat ik zwaar in de min ga met mijn cultuur en ook nog eens een kleine 1000 van mijn bevolking mag in leveren. Helaas heb ik de prijzen juist in de hoofdstukken gewonnen waarin de devaluaties het grootst zijn. Dat compenseer ik niet zomaar en al helemaal niet met dat spreukje ter compensatie wat je later misschien een keer krijgt.

Doordat ik straks geen cultuur meer heb en waarschijnlijk ook geen bevolking meer of nauwelijks kan ik voorlopig niet upgraden en groeien. Ik zal eerst die verliezen moeten compenseren... en een nieuwe balans in mijn stadje moeten zien te vinden als ik daar nog de motivatie voor kan vinden.


Er is dus wel degelijk sprake van een balans verstoring, misschien niet voor jouw stad, maar voor andere spelers wel.:mad:

In theorie zou je dus zowel in cultuur en bevolking in de min kunnen gaan, en dan ben je echt het haasje. Kun je geen woongebouwen uppen door gebrek cultuur... Dan moet je dus fabrieken etc gaan wegdoen om cultuur te plaatsen en dan woongebouwen te uppen. Lekker dan ....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Wie weet waar IK kan zien wat er veranderd is bij mij.
Gisteravond in de 2500 bevolking had en nu 1900.
Zit met cultuur ook nu op 125% terwijl ik aldoor royaal over de 150% zat.
Zelf dacht ik dat ik al mijn prijzen i.v.m. ruimtegebruik regelmatig verwisseld had.
Dus hoe kom ik er achter wat er veranderd is bij mij!

P.S. we hebben wel 2e stage alle 3 de paden vol gekregen , maar verder niet gekomen!

Dat vind ik een hele goede vraag Marjan. Desi heeft in de aankondiging wel een lijst geplaatst van de gebouwen die veranderd zijn (zie [URL="https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/balansaanpassingen-oude-evenementgebouwen.5499/"]Balansaanpassingen oude evenementgebouwen.[/URL] onder spoiler), maar een overzicht van plusjes en minnetjes per hoofdstuk zou wel zo duidelijk zijn geweest.
Dat was ook veel netter geweest. Nu is het meer van .... "we hebben iets veranderd, zoek zelf maar uit wat".

Ach ja, communicative vaardigheden en klantvriendelijkheid zijn zoooo achterhaald :rolleyes:
 

DeletedUser1570

Guest
Dat is heel spijtig uiteraard, dan had de speler vast ontzettend veel evenementsgebouwen in de stad staan. Wellicht wilt de speler ook in dit topic zijn of haar feedback achterlaten?

Beste Lionell dit klinkt een beetje grappig als we overspoeld worden met evenementen en de daarbij horende gebouwen. Verwacht Inno dan dat we die NIET in de stad zetten???
 

DeletedUser1824

Guest
Nou inderdaad anneke, wat een vreemde opmerking. We worden doodgegooid met evenementen die vaak meer kosten dan opleveren, en als we dan een leuk gebouw bij elkaar hebben gesprokkeld is dit het antwoord.
Ik ben ook meerdere duizenden popjes en cultuur kwijt. Ze doen er werkelijk alles aan om te zorgen dat mensen niet te hard door het spel razen... ik speel het al bijna drie jaar, met plezier, maar dat plezier komt steeds meer door de leuke chat die we hebben in onze bs, dan door het spel zelf.
 

DeletedUser1427

Guest
Beste Lionell dit klinkt een beetje grappig als we overspoeld worden met evenementen en de daarbij horende gebouwen. Verwacht Inno dan dat we die NIET in de stad zetten???

Om antwoord te geven op je vraag, Innogames geeft niet de verwachting om gewonnen gebouwen direct te plaatsen, dit is een optie die de speler zelf in handen heeft na het ontvangen van een evenementsgebouw. Dit is ook de reden dat dit gebouw eerst in de inventaris komt. De reden van de balans staat uitgelegd in de aankondiging. Mijn reactie op een post van @Didi1 was bedoeld als meelevend en zien dan ook graag feedback van spelers die toch voor hun gevoel zwaar zijn getroffen door deze balans. (of dit nu in een vervelende of positieve manier is).
 
Om antwoord te geven op je vraag, Innogames geeft niet de verwachting om gewonnen gebouwen direct te plaatsen, dit is een optie die de speler zelf in handen heeft na het ontvangen van een evenementsgebouw. Dit is ook de reden dat dit gebouw eerst in de inventaris komt. De reden van de balans staat uitgelegd in de aankondiging. Mijn reactie op een post van @Didi1 was bedoeld als meelevend en zien dan ook graag feedback van spelers die toch voor hun gevoel zwaar zijn getroffen door deze balans. (of dit nu in een vervelende of positieve manier is).
Sorry hoor Lionel maar Inno geeft niet de verwachting gebouw direct te plaatsen. Dat is natuurlijk gewoon "standaard" met kluitje in het riet antwoord. De waarde van een prijs wordt bepaald op moment van inning dus lang wachten met plaatsen gaat zeker ten nadelen van speler zelf en waarvoor zou een speler lang wachten als hij of zij net juist gespeeld heeft voor die prijs.
De reden van de balans is uppen van MOGELIJK aantal gebouwen en dan doormiddel van een "spreuk" die zoals het er nu uitziet alleen kan worden verkregen bij behalen van 10 toernooi kisten, lees dus een kleine groep BS's c.q. spelers.
Het feit dat er geen officieel overzicht is gegeven welke impact op welk gebouw en welk hoofdstuk geldt is op zijn zachts gezegd vreemd daar deze info gewoon voorhanden moet zijn want hij is ook zo doorgevoerd.
 
Dit verstoort de balans niet. De eventgebouwen van de eerste paar events gaven meer populatie en cultuur dan de prijzen nu geven voor hetzelfde hoofdstuk. Dit wordt zo rechtgetrokken. De kleine spelers hebben hier geen last van, omdat het alleen over vrij oude eventgebouwen gaat. Die van de Walpurgisnacht gaan alleen maar omhoog.
typerend dat je er dus geen bal van snapt

ik ben maar 2500 bevolking kwijt geraakt en rum 4000 cultuur...
ik zit rond de 200k klassemenst punten tovenaren en draken hoofdstuk
alles wat recent gewonnen is kan gewoon weg...

we hebben een BS-je met veel kleinere spelers die allemaal hun stinkende best doen, die zijn zwaar geraakt door nu zelfs negatieve bevolking

voor ons BS zijn 5 kisten in het toernooi haalbaar we halen er een enkel keer 6...
dus een 10de kist in toernooi is onmogelijk dus eerst het hele spel in onbalans gooien en er niets maar dan ook helemaal niest voor terugkrijgen
ERG STOMME ACTIE van INNOgames
goede manier om een spel on zeep te helpen
 

DeletedUser1570

Guest
Ik vraag me echt af of Inno denkt dat al die mensen die een hele rits gletcher- en stralende tuinen (enz.) hebben staan, die allemaal gaan inruilen voor magische woonhuizen? Want hoe moet je anders die arbeiders weer aanvullen?

En dan moeten die spelers ook nog heel veel diamanten in tournooien gaan steken om ooit eens een spreuk (vroeger blauwdruk) te gaan halen, want anders kan er helemaal niks geupgrade worden.

Ik zie die Innomensen al om de vergadertafel zitten, elkaar vergenoegd voorhoudend hoeveel diamanten daar wel voor gekocht moeten worden. Het geld gaat binnenstromen. Gelukkig kan ik daar dan nog wat lol om hebben, dat dat niet zal gebeuren.

lol.gif
 

DeletedUser3012

Guest
ERG STOMME ACTIE van INNOgames
goede manier om een spel on zeep te helpen

En dat is wat ik dus ook al denk.
Wel knap van Inno trouwens dat ze altijd weer een nieuwe manier vinden om het spel te verzieken
steeds weer op een andere manier
dus: 'keep going, InnoGames!'
Nee, serieus, je moet wel over een zéér speciale gave bezitten om steeds weer iets anders te verzinnen om dit spel te verkloten.
En dát woord had ik waarschijnlijk niet mogen gebruiken, maar ja, ik moet toch iets verzinnen om duidelijk te maken wat ik hier van vind?
Nog wat: ben ik even blij dat ik in populatie én cultuur alleen maar omhoog ben gegaan! maar anders zou ik zijn gestopt.
En dan zouden mijn laatste woorden op dit forum zijn geweest: 'Is dit nou even een duivelse actie van Innogames!!'
trouwens wel slim bedacht, want hoogstwaarschijnlijk kun je die gebouwen ook uppen met dias. Dat betekend weer lekker meer winst voor InnoGames:mad::mad:

Ik hoop dat ze dit nog rechttrekken, want anders loopt InnoGames de kans om een hoop winst in biljetjes, eh, spelers kwijt te raken
 

DeletedUser604

Guest
Beste Elvarianen,

Zojuist is er een aankondiging geplaatst die voor veel spelers van belang zal zijn:
Balansaanpassingen oude evenementgebouwen.

Uiteraard horen we graag jullie vragen en opmerkingen.

Met vriendelijke groet,

Het Elvenar team.

Ik vraag me echt af of Inno denkt dat al die mensen die een hele rits gletcher- en stralende tuinen (enz.) hebben staan, die allemaal gaan inruilen voor magische woonhuizen? Want hoe moet je anders die arbeiders weer aanvullen?

En dan moeten die spelers ook nog heel veel diamanten in tournooien gaan steken om ooit eens een spreuk (vroeger blauwdruk) te gaan halen, want anders kan er helemaal niks geupgrade worden.

Ik zie die Innomensen al om de vergadertafel zitten, elkaar vergenoegd voorhoudend hoeveel diamanten daar wel voor gekocht moeten worden. Het geld gaat binnenstromen. Gelukkig kan ik daar dan nog wat lol om hebben, dat dat niet zal gebeuren.

Bekijk bijlage 3248

Na de laatste updeat ben ik ineens beland in -313 bevlking terwijl ik ca 1000 plus had hoe kan dit nu??????
 
Volgens mij ben ik nauwelijks verschoven in mensjes en cultuur, maar ik had de meeste oude cultuur etc dan ook al opgeruimd.

Mijn grootste probleem met deze operatie is vooral dat Inno erg onbetrouwbaar blijkt te zijn. Als ik een prijs in een event bemachtig, heb ik geen enkele garantie dat hij morgen nog wat waard is. Deze thread toont aan dat ik zwaar in de problemen komen als ik daar op vertrouw.

Waarom zou ik nog proberen een event gebouw te bemachtigen? En daaruit volgend, waarom zou je nog met een event mee doen?
 

DeletedUser1570

Guest
@AlbertDeWijze Ik ben het helemaal met je eens, dat punt van betrouwbaarheid is het ergste!

Mijn dochter is 5000 bevolking kwijt. Van 3000 in de plus, naar ruim 1600 in het rood. Dit krijg je niet meer aangevuld, ze zit in het Boselven hoofdstuk. Ze heeft er geen zin meer in en stopt vanaf nu. Vind ik heel jammer.
 

DeletedUser3578

Guest
Normaal meng ik mij niet in allerlei discussies maar dit keer even wel.
Wat een ondoordachte update , hier stoppen 2 grote spelers door die update , zij verliezen ruim 4000 mensen. Is dit nu wat Inno wil bereiken ?.
Ik ben een relatieve nieuwe speler dus ik word er niet echt door de update geraakt maar het is schrijnend om te zien dat spelers die meer dan 3 jaar spelen hiervoor gaan stoppen.
Wat ik nu wel geleerd heb is om NOOIT diamanten in te zetten om een gebouw te kopen , het is zeer onbetrouwbaar , het kan maar zo zijn dat volgend jaar die gebouwen wederom aangepast gaan worden in waarde , het is zoiets geworden als de beurs . Resultaten uit verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Al met al , zeer triest om te zien wat er gebeurd om mij heen en dat allemaal door een update die ons door de st.... word geduwd , heel jammer !
 

DeletedUser

Guest
Ipv ooit 1 koninklijk spreukje ter compensatie, zou het beter zijn als de spelers die echt zwaar gedupeerd zijn, wat extra runes krijgen voor OWs (bijv. Gouden afgrond voor populatie en Vechtklooster/Heiligdom of Wachttoren voor cultuur) en ook wat extra kps erbij natuurlijk. Dat zou tenminste een compensatie zijn die structureel kan helpen, in plaats van een mini-doekje voor het bloeden
 
Ik speel dit spel nu ook ruim 3 jaar. sta nu op eens min 2144 spelers, dit is niet meer te doen. Heb er ook veel geld ingestopt echt zonde om zo je spelers kwijt te raken. Ik heb dan ook besloten om met dit spel te stoppen, als je zo wordt behandeld voor 3 jaar trouw spelen en je geld erin te stoppen.
 
Bovenaan