• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Discussietopic herontwerp gevechtssysteem

DeletedUser1105

Guest
ze hebben wel een groeiende community he, komen als maar nieuwe spelers bij... goed voor de zaak... ze vergeten wel dat 90% van die nieuwen stoppen na het bouwen van 1 huis en het uppen naar lvl 2 en dan zien dat het al 1u23m duurt naar lvl 3, 5% zullen wel 2de en 3de en 4de accounts zijn van al meer gevorderde spelers en die andere 5 % blijft volhouden. Dus ik vind het echt bizar dat ze niet naar hun gevestigde waarden van spelers luisteren. het zijn zij (wij) die hun boterhammen verdienen denk ik dan toch, niet? ik heb nog nooit een dia gekocht. Heb wel lang getwijfeld om een arbeider extra te versieren. Maar als ze dit doen, en eigenlijk heel hun spel in de soep laten draaien, maakt dat mn beslissing eens zo veel makkelijker!
 

DeletedUser448

Guest
Pfffff en ik maar denken dat het makkelijker en interessanter moest worden. We moeten gewoon aan het lijntje gaan lopen. Allemaal netjes de ontmoetingen uithandelen en de hoeveelheid onderhandingen geregeld door extra kosten die alleen na bepaalde hoofdstukken te maken zijn zoals de orken. Zo kunnen ze de spelers makkelijk gelijk houden en wordt het voor hun veel makkelijker alles te regelen. Ga je te ver vooruit verlies je gewoon al je gevechten en is handelen onmogelijk ; Iedereen in hetzelfde hoofdstuk ongeveer hetzelfde provincies vrijgespeeld. Lekker makkelijk voor de programmeurs. Jammer dat dit ten koste gaat van de persoonlijke speelstijl van veel spelers. Dat zelf het gebruik van de omgeving in je voordeel uit het vechten wordt gehaald:confused:. Dat is vast zodat de resultaten van automatisch vechten dan dichter in de buurt komen van vechten zonder automaat? Het zou toch wel erg lastig zijn als er weer spelers zijn die de voordelen van het afronden van ontmoetingen te goedkoop krijgen doordat ze tactisch nadenken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
voor zij die meer willen weten daag ik je uit om deze reactie van muf muf op beta te lezen.
1 grote waarschuwing, zorg dat je stoel stevig staat en gesp je goed vast in de stoel zodat je er niet van af valt.

https://beta.forum.elvenar.com/inde...cenes-battle-redesign.5816/page-12#post-38609

Oke, als ik het goed begrijp ben ik met mijn 300+ provincies en verkenningstijd van zo'n 2 1/2 dag veel verder gegaan dan de bedoeling was. Ik zal dus na de introductie van het nieuwe vechtsysteem op mijn lauweren moeten gaan rusten, en dus ook geen kans hebben om straks de nieuwe units uit te proberen. :confused::confused::confused:

Kortom in combinatie met de super-super-super trage Orks, heb ik vrijwel niets meer te doen in het spel, behalve wat oogsten (maar waarom eigenlijk heb al voor alle goederen ruim 1500K, munten en hamertjes zitten ook altijd vol). Bouwen zit er ook niet meer in, want alles staat vol. :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Dus het enige wat overblijft is beetje chatten, gelukkig zit ik in een hele leuke bs :)
 
ja daar komt het helaas op neer, je mag de aankomende 2 jaar niets meer scouten.

Heb even met wat mensen op beta gesproken, het oude vertrouwde afkopen gaat (nog) wel, wel wordt het een heel stuk duurder en zal je echt je best moeten doen de productie en de scout mee te laten groeien. met je 300+ provincies moet je denken aan +-50k goederen per gevecht dat je afkoopt.
Dat is geen kattepis maar wel met wat moeite haalbaar.

dat is natuurlijk totdat de volgende barriere wordt opgeworpen. want ze hebben net ruimte gemaakt voor z'n kleine 50 extra uitbreidingen. en de eerste 33 kosten je al minimaal 240 euro, en de rest mag u nu ook kopen, zonder (of met beperkt) betalen vrijspelen is uit den boze, het moet verboden worden.

de bedoeling is dus dat je op termijn een 70 uitbreidingen gaat/moet kopen
 

DeletedUser

Guest
ja daar komt het helaas op neer, je mag de aankomende 2 jaar niets meer scouten.

Heb even met wat mensen op beta gesproken, het oude vertrouwde afkopen gaat (nog) wel, wel wordt het een heel stuk duurder en zal je echt je best moeten doen de productie en de scout mee te laten groeien. met je 300+ provincies moet je denken aan +-50k goederen per gevecht dat je afkoopt.
Dat is geen kattepis maar wel met wat moeite haalbaar.

dat is natuurlijk totdat de volgende barriere wordt opgeworpen. want ze hebben net ruimte gemaakt voor z'n kleine 50 extra uitbreidingen. en de eerste 33 kosten je al minimaal 240 euro, en de rest mag u nu ook kopen, zonder (of met beperkt) betalen vrijspelen is uit den boze, het moet verboden worden.

de bedoeling is dus dat je op termijn een 70 uitbreidingen gaat/moet kopen

+-50k goederen per gevecht???? Dat is dan zo'n 400k goederen per provincie. Dan raak ik wel supersnel door mijn voorraad heen :( Dat hou je dus niet lang vol :rolleyes:

Je gelooft toch niet echt dat ik nog 1 cent uit ga geven aan dit spel. Ik ben echt niet zo verslaafd dat ik er maar geld in blijf pompen om een beetje te kunnen spelen. Als het ondoenlijk blijkt te zijn om op een normale manier (dat voor mij alleen diatjes voor hele mooie cultuurgebouwen) verder te spelen, dan stop ik er gewoon mee. Heel heel erg jammer voor de leuke contacten :(:(
 

DeletedUser7

Guest
toernooigevechten zijn nu een stuk makkelijker, dus je kunt er een stuk meer doen. Ik denk dat je nog wel even bezig blijft :p
 
heb je al meer als 2 ronden gebrpobeerd op beta jirre?
vergelijk dit even met onze oude toernooien

bugreport.png


1 dolle gek(die beduiden lager zit), en de rest op 10k of minder, daarmee sta je hier op nl rond de 35ste plek op hetzelfde moment (momentopname)

Wat veranderd is is dat het eerste gevecht in ronde 1 ook voor beginners mogelijk is.
Maar het toernooi algemeen is juist vele malen moeilijker geworden in het nieuwe systeem.
 

Bijlagen

  • bugreport.png
    bugreport.png
    77,6 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
toernooigevechten zijn nu een stuk makkelijker, dus je kunt er een stuk meer doen. Ik denk dat je nog wel even bezig blijft :p
Jij staat daar op plaats 628 ?????? :confused: Als het zoveel makkelijker is verwacht ik dat je wel veeeeel hoger staat. :p
heb je al meer als 2 ronden gebrpobeerd op beta jirre?...
Inderdaad, ronde 4 lukte nog net (wel veel verliezen), zit nu in ronde 5 maar wat ik ook probeer verlies gewoon altijd. :(
Ronde 1 & 2 kan je trouwens beter afkopen, is goedkoper dan de verliezen die je met gevechten lijdt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser7

Guest
Wel, de eerste ronden hebben in ieder geval geen hogere troepen meer. Had de latere ronden inderdaad nog niet geprobeerd. Als die lastiger zijn dan schiet het inderdaad niet zoveel op.
 

DeletedUser64

Guest
De toernooien op beta zijn een stuk moeilijker geworden. Ik ben vastgelopen op level 5 in de derde provincie. Ik heb sommige gevechten meer dan 5 keer geprobeerd, in wisselende combinaties troepen. Het lukt gewoon echt niet. Ik ben geen supergoede vechter, maar wel een ervaren vechter en heb advies gevraagd, maar kreeg te horen dat het niet te winnen is.
Op level 5 en 6 waren de eerste 2 provincies nog wel te doen. Een deel kon op auto, het grootste deel handmatig en 1-2 gevechten per provincie moesten onderhandeld worden na 3-5 mislukte pogingen om te winnen.
Ik was echter gewend om elk toernooi 5-10 provincies helemaal te doen, dat lukt dus echt niet meer, het lijkt er nog niet eens op.
Dat ik veel troepen verlies, dat kan me dus duidelijk niks schelen, ik maak gewoon weer nieuwe. Maar het is niet te doen en dat is niet leuk.
 

DeletedUser64

Guest
Ik ben blijven proberen, sommige gevechten meer dan 5 en misschien zelfs wel 10 keer. Ik heb veel eerst op auto geprobeerd en een deel lukte. Wat niet lukte heb ik handmatig geprobeerd, soms meerdere keren en als het dan nog niet lukte, dan onderhandelen. Ik heb ook provincies onderhandeld omdat ik te moe was of het niet meer zag zitten.
Maar ik ben tot zojuist bezig geweest om provincie 3 van level 5 toch te winnen, zonder succes. Ik wil dat straks nog op het beta forum posten.
Iemand anders in mijn BS op beta staat hoger dan ik en ik heb hem gevraagd hoe hij dat had gedaan. Meeste onderhandeld. Tja, ik was blij met het eerlijke antwoord maar daar leer ik niet van hoe ik mijn gevechten kan winnen.

Duidelijk is wel dat de combinatie van golem met sorceress maar in een enkel geval werkt. De zwaardacrobaten zijn best goed, maar worden door de diverse honden al snel afgeslacht. De treants doen het beter, maar ook daarmee lukt het lang niet altijd.
Ik heb geprobeerd: enkel golem, enkel treant, golem plus tovenares, golem plus treant, golem plus zwaard acrobaat, een andere combinatie met soms ook tovenares, en de boogschutter, maar die deed het helemaal niet goed.
Ik heb het geluk dat er een paar goede vechters in mijn BS zitten, maar die komen ook niet verder en weten het niet.

Makkelijk? nee, het was afzien en erg frustrerend
 

DeletedUser

Guest
toernooigevechten zijn nu een stuk makkelijker, dus je kunt er een stuk meer doen. Ik denk dat je nog wel even bezig blijft :p

Sorry Jirre, maar ik vind de toernooigevechten echt oer- en oersaai. Ben daar ook niet erg actief mee bezig.
 
Ik ben blijven proberen, sommige gevechten meer dan 5 en misschien zelfs wel 10 keer. Ik heb veel eerst op auto geprobeerd en een deel lukte. Wat niet lukte heb ik handmatig geprobeerd, soms meerdere keren en als het dan nog niet lukte, dan onderhandelen. Ik heb ook provincies onderhandeld omdat ik te moe was of het niet meer zag zitten.
Maar ik ben tot zojuist bezig geweest om provincie 3 van level 5 toch te winnen, zonder succes. Ik wil dat straks nog op het beta forum posten.
Iemand anders in mijn BS op beta staat hoger dan ik en ik heb hem gevraagd hoe hij dat had gedaan. Meeste onderhandeld. Tja, ik was blij met het eerlijke antwoord maar daar leer ik niet van hoe ik mijn gevechten kan winnen.

Duidelijk is wel dat de combinatie van golem met sorceress maar in een enkel geval werkt. De zwaardacrobaten zijn best goed, maar worden door de diverse honden al snel afgeslacht. De treants doen het beter, maar ook daarmee lukt het lang niet altijd.
Ik heb geprobeerd: enkel golem, enkel treant, golem plus tovenares, golem plus treant, golem plus zwaard acrobaat, een andere combinatie met soms ook tovenares, en de boogschutter, maar die deed het helemaal niet goed.
Ik heb het geluk dat er een paar goede vechters in mijn BS zitten, maar die komen ook niet verder en weten het niet.

Makkelijk? nee, het was afzien en erg frustrerend

bedankt, ben benieuwd met welk excuus muf muf dit keer zal aankomen. (misschien is het ook niet de bedoeling dat je meer dan 2 toernooiprovincies kan doen)
Zal je post op beta met intresse volgen.
 

DeletedUser613

Guest
Ik hoop wel dat die toernooien een beetje gaan lopen want waar haal je anders je runen vandaan haal als het mijn bonus is nu zo n 8 runen per keer binnen en met niet bonus zo n 5 a 6. :(
 

DeletedUser990

Guest
Oke, als ik het goed begrijp ben ik met mijn 300+ provincies en verkenningstijd van zo'n 2 1/2 dag veel verder gegaan dan de bedoeling was. Ik zal dus na de introductie van het nieuwe vechtsysteem op mijn lauweren moeten gaan rusten, en dus ook geen kans hebben om straks de nieuwe units uit te proberen. :confused::confused::confused:

Kortom in combinatie met de super-super-super trage Orks, heb ik vrijwel niets meer te doen in het spel, behalve wat oogsten (maar waarom eigenlijk heb al voor alle goederen ruim 1500K, munten en hamertjes zitten ook altijd vol). Bouwen zit er ook niet meer in, want alles staat vol. :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Dus het enige wat overblijft is beetje chatten, gelukkig zit ik in een hele leuke bs :)
Jij zit dus met 300+ boven het aantal, maar ik ben dus ook bezig met orks, zit dus natuurlijk in de 200 en ben gewoon "Leuk" dacht ik ring 10 aan het volmaken.
Hoever kan ik dan gaan met ring 11?

Is er al iets bekend hoeveel provincies je aan einde Orcs dus MAG vrijgespeeld hebben?
Scouten kan ik dat wel nu doen met ring 11?
 
Bovenaan