• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Spel: foutmelding, wie heeft hier ook last van?

DeletedUser3590

Guest
Nou door het steeds opnieuw opstarten van het spel verspeel ik dus een uur produktie met tijdbonus.
Dank je wel Inno
 

DeletedUser3590

Guest
Ach, die tijdbonus is toch al een onverwachte extra. En veel spelers hebben deze überhaupt niet. Je zou dus ook gewoon tevreden kunnen zijn met de extra productie die je wél zomaar kreeg.
Maakt niet uit of het een leuk extra is. Als je het krijgt wil ik gewoon het maximale er uit proberen te halen. Inno moet gewoon zorgen dat het werkt. Ze krijgen genoeg geld binnen van al die diamantjes dan kunnen ze daar ook wel wat goede IT-ers van betalen.
 

DeletedUser990

Guest
Ach het is inderdaad vervelend, maar toen ik opstartte en geen 100 berichten bij de chat zag staan dacht ik Hoera!
Even later jammer geen chat, maar ga nu kijken wat ik spelen kan. Maar heb dus wel even een fijn momentje gehad, door het verdwijnen van de 100.

Maar heb alle fabrieken weer aangezet evenals de werkplaatsen. Alle mana en munten geind.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2206

Guest
Chat werkt niet mail doet het wel kortom elvenar klus genoeg.
 

DeletedUser3590

Guest
word er gewoon schijtziek van met al dat opstarten .... bij mij is de lol er nu wel van af ..... als dit in de toekomst nog een paar keer gebeurt zien ze mij hier niet meer terug
 

DeletedUser1592

Guest
word er gewoon schijtziek van met al dat opstarten .... bij mij is de lol er nu wel van af ..... als dit in de toekomst nog een paar keer gebeurt zien ze mij hier niet meer terug
Zoals aangegeven is het probleem doorgegeven en wordt er aangewerkt. Het heeft dan ook niet zo heel veel zin om het forum vol te spammen. We snappen heus wel dat het een en ander vervelend is, maar het 1 keer uiten van je ongenoegen is ruim voldoende.
 

DeletedUser1592

Guest
Ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen van het DEV team dat het probleem is opgelost. Soms kan het probleem misschien nog opduiken. Na even helemaal uitloggen en weer inloggen zou het probleem toch echt verholpen moeten zijn.
 
Hallo, ik speel Elvenar - Stedenbouw via mijn laptop on der de naam LeafErik. de afgelopen dagen is de internet-vebinding met jullie spel ongelofelijk traag; gewoon niet leuk meer om lekker te spelen. In het spel krijg ik voortdurend de mededeling Verbindingsprobleem, Opnieuw proberen. (En vandaag 28 jan. 2019 krijg ik helemaal geen verbinding meer; ook niet via mijn tablet.) Op mijn laptop heb ik alle mogelijke onderzoeken gedaan: Windows10 steeds opnieuw starten; ik gebruik Advance sysyem Care versie , Driver Booster, Smart Defrag 6 en dergelijke programma's om alles gezond te houden. Mijn email-verbindingen, Facebook, Youtube e.d. werken voortreffelijk.
 
Hallo, ik speel Elvenar - Stedenbouw via mijn laptop on der de naam LeafErik. de afgelopen dagen is de internet-vebinding met jullie spel ongelofelijk traag; gewoon niet leuk meer om lekker te spelen. In het spel krijg ik voortdurend de mededeling Verbindingsprobleem, Opnieuw proberen. (En vandaag 28 jan. 2019 krijg ik helemaal geen verbinding meer; ook niet via mijn tablet.) Op mijn laptop heb ik alle mogelijke onderzoeken gedaan: Windows10 steeds opnieuw starten; ik gebruik Advance sysyem Care versie , Driver Booster, Smart Defrag 6 en dergelijke programma's om alles gezond te houden. Mijn email-verbindingen, Facebook, Youtube e.d. werken voortreffelijk.

Dat klinkt heel vervelend.
Een vraagje, heb je al een factory reset geprobeerd op je router? (kijk even in de gebruiksaanwijzing hoe je dat moet doen)

Het klinkt mij namelijk in de oren als iemand (hoef je niet zelf te zijn, maar bv 1 van de kinderen) die aan de router settings heeft gezeten, meer specifiek de security settings.
Die veroorzaken bij spellen enorm veel packet loss als die verkeerd zijn ingesteld.

Een factory reset zou dat op moeten lossen.
 
Dat klinkt heel vervelend.
Een vraagje, heb je al een factory reset geprobeerd op je router? (kijk even in de gebruiksaanwijzing hoe je dat moet doen)

Het klinkt mij namelijk in de oren als iemand (hoef je niet zelf te zijn, maar bv 1 van de kinderen) die aan de router settings heeft gezeten, meer specifiek de security settings.
Die veroorzaken bij spellen enorm veel packet loss als die verkeerd zijn ingesteld.

Een factory reset zou dat op moeten lossen.
Hallo CrazyWizard, bedankt voor je reactie. Ik woon alleen, er dus niemand anders aan de router geweest; evengoed kan ik die resetten, maar.. Nu blijkt het spel op de laptop weer te werken, zij het zeer traag; en dat verschijnsel deed zich op de laptop al enkele dagen voor (Niet bij gebruik van ander zaken als Facebook of Youtube, die streaming verloopt vlot.). Ik ben van mening dat het toch in de verbinding van de laptop met de spel-cloud ligt. Ook doet het spel op de tablet het ook weer; maar die verbinding verloopt via een andere opslagmethode. Ik had ook al een klacht rechtstreeks aan InnoGames en een via www.klacht.nl ingediend, maar daar heb ik nog geen reacties op gehad.
 
Hallo CrazyWizard, bedankt voor je reactie. Ik woon alleen, er dus niemand anders aan de router geweest; evengoed kan ik die resetten, maar.. Nu blijkt het spel op de laptop weer te werken, zij het zeer traag; en dat verschijnsel deed zich op de laptop al enkele dagen voor (Niet bij gebruik van ander zaken als Facebook of Youtube, die streaming verloopt vlot.). Ik ben van mening dat het toch in de verbinding van de laptop met de spel-cloud ligt. Ook doet het spel op de tablet het ook weer; maar die verbinding verloopt via een andere opslagmethode. Ik had ook al een klacht rechtstreeks aan InnoGames en een via www.klacht.nl ingediend, maar daar heb ik nog geen reacties op gehad.

Het spel heeft er net tijdelijk even uitgeleden.
Maar als jij al even problemen hebt en de rest klaagt niet dat klinkt het misschien vervelend maar zit het probleem helaas aan jou zijde.
Als het forum overloopt aan klachten dat kan je het naar innogames schuiven. dan zit daar duidelijk een probleem.

De taken die je net opnoemt zijn redelijk basale taken, zelfs processoren met net voldoende rekenkracht voor bv een spel als quake uit 1996, hebben ingebakken processen om HD video's de decoderen.

Als het enkel je laptop is kan deze ook bv aan het einde van zijn levensduur zitten, zo kan die oververhit raken waardoor laptops slecht gaan functioneren.
Ook als je laptop maar een week oud is.
eenmaal oververhit geweest zijn ze meestal niet meer te redden.
Een bekend probleem is op de bank met een dekentje waardoor de warmte niet goed meer wegkan.
Je kan het voelen als ze erg warm worden, ook gaat de ventilator zelden meer uit.

Je zou bv een CPU temp programma zoals bv core temp kunnen downloaden (bij installatie wel ff de extra bloatware uitvinken)
Elke CPU heeft een ingebouwde temperatuursensor, als deze in de 70-80+ graden zit tijdens het spelen van elvenar dan weet je dat je een probleem hebt met de laptop. en dat betekend meestal vervanging of accepteren dat ze voor geen meter meer draaien tot ze het definitief begeven.

success.
 
Het spel heeft er net tijdelijk even uitgeleden.
Maar als jij al even problemen hebt en de rest klaagt niet dat klinkt het misschien vervelend maar zit het probleem helaas aan jou zijde.
Als het forum overloopt aan klachten dat kan je het naar innogames schuiven. dan zit daar duidelijk een probleem.

De taken die je net opnoemt zijn redelijk basale taken, zelfs processoren met net voldoende rekenkracht voor bv een spel als quake uit 1996, hebben ingebakken processen om HD video's de decoderen.

Als het enkel je laptop is kan deze ook bv aan het einde van zijn levensduur zitten, zo kan die oververhit raken waardoor laptops slecht gaan functioneren.
Ook als je laptop maar een week oud is.
eenmaal oververhit geweest zijn ze meestal niet meer te redden.
Een bekend probleem is op de bank met een dekentje waardoor de warmte niet goed meer wegkan.
Je kan het voelen als ze erg warm worden, ook gaat de ventilator zelden meer uit.

Je zou bv een CPU temp programma zoals bv core temp kunnen downloaden (bij installatie wel ff de extra bloatware uitvinken)
Elke CPU heeft een ingebouwde temperatuursensor, als deze in de 70-80+ graden zit tijdens het spelen van elvenar dan weet je dat je een probleem hebt met de laptop. en dat betekend meestal vervanging of accepteren dat ze voor geen meter meer draaien tot ze het definitief begeven.

success.
Wederom bedankt voor je uitgebreide toelichting. Dat het spel gisteren er even heeft uitgelezen heb ik via mijn tablet dus goed vastgesteld Al de door jou aangegeven zaken i.v.m. de laptop zijn me bekend, maar daar is hier geen sprake van; mijn werkzaamheden lagen destijds in het vlak van de informatica.
Ik woon in een dorp in Bretagne en ik heb in de omgeving nog eens navraag gedaan. Hier heb ik nog steeds de klassieke koperen telefoondraad en het is heel goed mogelijk dat die verbinding vanwege het aantal en de intensiteit van gebruikers het niet aan kan. Tot voor enkele weken was de verbinding best wel aanvaardbaar. De situatie voor goede verbindingen, zoals we in Nederland kennen, daarvan is hier nog lang geen sprake. Maar er wordt beweerd dat we met een jaar glasvezel zouden krijgen; ik wacht wel af. Bedankt zover voor de steun. Groeten LeafErik (Frans)
 
Toch blijf ik er bij dat aan de zijde van de Innogames iets aan de verbinding mankeert, want de onderstaande mededeling kreeg ik zojuist - dinsdag 29 jan. 12.15 u. - 2019; weer op mijn beeldscherm en dat gebeurt al meer dan een week en de afgelopen jaren NOOIT.

nl1.elvenar.com
 

Bijlagen

  • Screenshot_2019-01-28 Elvenar - Fantasie-stedenbouwspel.png
    Screenshot_2019-01-28 Elvenar - Fantasie-stedenbouwspel.png
    152 KB · Weergaven: 74
Toch blijf ik er bij dat aan de zijde van de Innogames iets aan de verbinding mankeert, want de onderstaande mededeling kreeg ik zojuist - dinsdag 29 jan. 12.15 u. - 2019; weer op mijn beeldscherm en dat gebeurt al meer dan een week en de afgelopen jaren NOOIT.

nl1.elvenar.com
het gebeurde vroeger ook, wat resulteerde in fabrieken die niet echt geleegd werden of chat die plots stil lag.
Omdat het moeilijk te detecteren was voor de speler hebben ze recent dus die pop-up toegevoegd. Dus nu krijg je de melding dat er mogelijks iets niet meer perfect werkt omdat je connectie even verloren was, vroeger gebeurde dat ook maar zonder melding :)
 

DeletedUser234

Guest
Hallo Billy77, bedankt voor je reactie. De beeldkwaliteit staat op hoog. Lees anders ook even mijn berichten-wisseling die ik met CrazyWizard. Groeten, LeafErik (Frans)

Die heb ik gelezen, maar daar zag ik er niks over staan en eerlijk gezegd gaat wat jullie allemaal bespreken boven mijn pet. Ik heb er geen verstand van, maar heb 1x eerder gehad dat iemand met heel veel verstand ervan té moeilijk dacht en het gewoon iets simpels was, wat een leek als ik dan net weer wel weet, veel verder dan gaat mijn kennis niet.

Ik had dezelfde klachten als jij, maar sinds mijn beeldkwaliteit op laag staat, heb ik nergens last meer van....goedbedoeld dacht ik dat het je misschien kon helpen, al was het natuurlijk met een expert erbij als CW een longshot. :D
 
Wonder nar en Billy77, dank jullie voor jullie reacties. Sinds Billy77 zijn beeldkwaliteit op laag staat werkt het bij hem dus goed; op zich is dat fijn voor hem, maar voor een spel als Innogames is het belachelijk dat het zo dan bij hem moet. Ja, Wonder nar, dat ze dan een Pop-Up toevoegen is leuk, maar lost het eigenlijke probleem ook niet op! Suggestie is/was dan dat de verbinding even verloren was.... en dat blijft een slecht antwoord.!
Want in mijn geval blijkt nu na veel uitzoekerij, dat ik de beeldkwaliteit gewoon hoog kan laten staan, en...
als ik in het spel rechtsonder in het scherm op Instellingen (radertje) klik verschijnt het vierkantje 'volledig scherm'. Daarna werkt het spel weer even vlot als voorheen. Hoera! Probleem opgelost.
Nu gebruik altijd al Mozilla-Firefox als browser (ben ik heel erg tevreden mee) en dan zou je kunnen stellen dat die browser de beeldkwaliteit, zoals het spel van Innogames verlangt, niet goed meer zou kunnen ondersteunen. Dan is de vraag waarom dat het met deze browser al jaren goed gaat en dan opeens enkele weken geleden niet meer. Dat is de vraag die ik toch bij de makers van het spel Innogames neerleg; misschien is hun antwoord heel begrijpelijk, wacht ik af.
Dus werk zo nodig met Volledig scherm; is op die knop eenvoudig in- en uit- te schakelen. Groeten aan allen. LeafErik (Frans)
 

DeletedUser2989

Guest
Het lukt me niet het spel in te komen op de laptop ( Mac/safari). Bj het opstarten blijf ik hangen op 17/26. heb resets gedaan van pc en router. Helpt niks. Andere programma en de app werken ok. Ik kreeg gister een paar keer een melding dat ik geen updates zou kunnen ontvangen. Nooit eerder zoiets gehad.
Iemand enig idee wat er aan de hand is?
 
Bovenaan