• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuws van de Beta of andere fora (kan spoilers bevatten)

DeletedUser5121

Guest
Uhm, volgens mij T8 wel hoor Bor: T8 = Ethereal Aerosois, Wonder Wax, Finest Flying Powder (geen idee hoe ze het gaan vertalen naar NL)
En Yogi, de percentages die je noemt bij uppen huizen en wp's gelden volgens mij voor de magische huizen en wp's.
 
Even ter verduidelijking.
Ze geven wel aan dat je de T8 goederen kunt gaan maken maar in de ontwikkelboon zijn ze niet nodig om ontwikkelingen te ontgrendelen.
Ik denk wel dat je T7 en misschien ook T8 goederen nodig gaat hebben om gebouwen te plaatsen maar daar ging de eerdere opmerking niet over.
 
o_O Gelukkig maar dat we ze nodig gaan hebben. Heb mijn zijdefabrieken al in de inventaris staan. :rolleyes:
En voorlopig bouw ik nog verder aan de toverstof fabrieken voor hoofdstuk 20. ;)
 
Wetende dat het in de zijde fabriek wordt gemaakt, dan zou ik het eerder vertalen naar vliegend tapijt poeder.
Ik weet het is wat erg vrij vertaald maar sluit meer aan bij wat het is en waar het vandaan komt.
 

DeletedUser5121

Guest
T8 = Ethereal Aerosois, Wonder Wax, Finest Flying Powder (geen idee hoe ze het gaan vertalen naar NL)

Ik kan best leuk vertalen, maar dit zijn context-vertalingen waarbij de vertaler de vrijheid heeft om naar een context te vertalen. In H19 is de context tovenaars. Persoonlijk zou ik kiezen voor:
Ethereal Aerosols: Etherische spray
Wonder Wax: Wondercrème
Finest Flying Powder: Verfijnd vliegpoeder

Verfijnd in de betekenis die Albert aangeeft: beste (kwaliteit). Vliegpoeder gebruiken de tovenaars in Harry Potter ook als brandstof om zich te verplaatsen. We wachten af wat de vertalers ervan maken;)
 

DeletedUser5121

Guest
Voor de goede orde: Bor heeft gelijk dat voor de onderzoeken geen T8 nodig is. Maarja, daarna heb je wel meteen T7 en T8 nodig om de onderzochte gebouwen te plaatsen.
Verder viel me nog iets op. Voor de onderzoeken heb je ook bijna 3 miljoen T3 nodig. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar voor mijn stadje betekent het dat ik pittig moet voorbereiden om de productie van T3 drastisch te verhogen.
'T is maar een weet en nu ga ik Christmas Carols zingen:eek:
 
Voor de goede orde: Bor heeft gelijk dat voor de onderzoeken geen T8 nodig is. Maarja, daarna heb je wel meteen T7 en T8 nodig om de onderzochte gebouwen te plaatsen.
Verder viel me nog iets op. Voor de onderzoeken heb je ook bijna 3 miljoen T3 nodig. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar voor mijn stadje betekent het dat ik pittig moet voorbereiden om de productie van T3 drastisch te verhogen.
'T is maar een weet en nu ga ik Christmas Carols zingen:eek:
T3 geen probleem. Heb genoeg omdat hoofdstuk met T3 10x te kunnen doen.
T7/8 moet ook geen probleem zijn. Unurium die je daar voor nodig hebt is een ander verhaal maar met tempel der geesten op een redelijk level icm toren heb je die ook zo. En met een event raap je ook voldoende unurium op dan.
 
Bovenaan