• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuws van de Beta of andere fora (kan spoilers bevatten)

Desondanks is het 'maar' een gerucht @rodeon De bron van het gerucht aka gamefiles heeft de neiging om zo af en toe een 'geintje' uit te halen en de klok te wijzigen. Soms vanwege technische uitdagingen en soms omdat het beter uitkomt in de kalender. :oops:
Okay, in elk geval dank! Ik had de melding van de 'grappenmaker' nog niet voorbij zien komen, maar toch is mijn vertrouwen nu wat groter, want onlangs (over de start van het laatste BSA) was dat de enige bron die het juist had!
 
het heeft naar mijn mening niets met een grappenmaker te maken. Inno heeft niet graag dat we die begindatum uit de gamefiles lezen. Dus nu proberen ze soms om een arbitraire datum in te vullen vooraf. En de dag voordat het start wijzigen ze die dan nog.
Dus de datum die in de gamefiles staat kan je min of meer wel beschouwen als het laatste moment dat het kan starten, het kan wel zijn dat het nog vroeger start dan wat in de gamefiles staat
 

Aeva

Chef
het heeft naar mijn mening niets met een grappenmaker te maken. Inno heeft niet graag dat we die begindatum uit de gamefiles lezen. Dus nu proberen ze soms om een arbitraire datum in te vullen vooraf. En de dag voordat het start wijzigen ze die dan nog.
Dus de datum die in de gamefiles staat kan je min of meer wel beschouwen als het laatste moment dat het kan starten, het kan wel zijn dat het nog vroeger start dan wat in de gamefiles staat
En dat is waarom 'geintje' in mijn post tussen aanhalingstekens staat... Ze hebben trouwens nog gelijk ook :)
 
@Yogi69 ik denk ook niet dat je als H3 speler in onze BS zou komen, de aartsmagiër houd de regel strikt aan of 100.000 punten of in H7 of hoger spelen.
Dus die 1600 punten zijn dan te doen
en Ja, wij vragen om actieve toernooi spelers en daar is niets mis mee.
Mocht het zo zijn dat een speler dinsdag avond mee speelt en woensdag het ziekenhuis in gaat dan passen wij echt wel een fatsoens- regel toe.
Mij als toernooispeler hoef je niet te overtuigen.
A) Heb van tevoren niet eens gekeken welke BS je zit en wat de minimale vereisten zijn.
B) Ben zelf aarts van een BS op Winyandor en voorheen aarts geweest op Arendyll. Ken ondertussen wel de klappen van de zweep.

Ik blijf het gewoon vinden dat kp afstaan gewoon ordinaire broodroof is.
Helemaal de aantallen die jullie hanteren. Geen toernooi spelen levert dan meer op dan wel spelen.
De OW van spelers die wel hoog in toernooi scoren zijn schijnbaar belangrijker dan iemand die het toevallig iets minder doet.
Bij die spelers duurt het dus alleen maar langer dat zij de vecht OW op peil kunnen krijgen.

PS. Ook bij ons is er nog een plekje vrij om ons weer compleet te maken. Gegarandeerd een blauwdruk elke week. En je hoeft geen kp af te staan.
 
Ondanks de gamefiles ga ik er vanuit dat het op maandag 7-12 begint.
Begint het toch eerder is het ook prima. Tijd genoeg om de opdrachten te kunnen voltooien.
Zie vanzelf wanneer er een mooie dagprijs langskomt. En zo niet levert het weer veel fragmenten op.
 

Aeva

Chef
Het is een relaxt evenement bedoeld om op je dooie gemak te spelen. Het duurt tenslotte meer dan een maand...
Er zijn genoeg leuke prijsjes en dagprijzen die je al dan niet tijdelijk goed kunt gebruiken. En die evoluerende uil is geweldig om te zien, alleen al daarom zet je 'm neer. Het is ook niet moeilijk om alle levels binnen te halen.
Kortom: leuk winterevenement :)
 
Laatst bewerkt:
Oh een nieuw winterevent! Altijd goed om mijn ijsverzameling weer uit te breiden of te vernieuwen. Je kan nooit genoeg ijs in je stadje hebben. :D
 
DIt lees ik op EN forum:

December 3rd, 2020 until January 4th, 2021 dus mogelijks start het overmorgen al. al krijgt EN werelden soms een update enkele dagen vroeger dan de rest, dus misschien is dat nog steeds niet zeker :)
 
1606852514592.png
 
Op beta start nu een proef in de toren met feniks artefacten.
Je hebt dan de mogelijkheid om 6 week lang die te kunnen winnen.
In die 6 week kan je dan geen maansteenbieb winnen.
Na die 6 week zal worden bekeken of men terug gaat naar het oude of dat ze verder gaan met andere artefacten.
Spelers die in H3-5 zitten kunnen ook geen portaalspreuken meer winnen en krijgen daar nu munt of hamer instants voor.
 
Dus voor mij persoonlijk nog een slechtere motivatie om de toren te doen. Ben nu in chapter 4, hamers en munten waren tot nu toe geen probleem geweest, vaak genoeg goederen opgekocht bij de groothandelaar, en ik heb alleen tot nu toe 4 WP's staan. De bieb was de enigste redenen om de toren te spelen. De feniks heb ik niet, moet ik dus maken in de Aca, waar ik dan combinatieversnellers nodig heb, die ik moet maken of die ik in de paar ronden toren kan krijgen die ik kan spelen - en nee, ik ga zeker niet al mijn goederen uitgeven voor onderhandelingen - plus dat ik relikten nodig heb, waar ik ook niet veel van heb. Dan moet ik denken aan de BSA, waar ik ... welk een verrassing combinatieversnellers en relikten nodig heb om badges te kunnen maken. Wat leuk... en wat voor een motivatie.. Oh, ik spreek alleen voor mij en hoe ik het zie.

En voor dat iemand zegt, dan kan je gaan vechten... welk een verrassing ... troepen en ontbrekende OW's die ik ook nog niet heb, en al zeker niet hoog genoeg uitgebouwd, die je wel nodig hebt om te vechten, zeker in de toren. En ja ik heb mij al in de Academie Valoriaanse en Orkstrategen gehaald.. en toch red ik het niet ver in de toren. Wel bij het toernooi, dan spaar ik liever mijn troepen voor het toernooi en de BSA.

:cool:
 
Laatst bewerkt:
Het gerucht gaat dat na die 6 weken een nieuwe set in de toren wordt geïntroduceerd i.p.v. de maansteenbibliotheek.
Nou doe voorlopig die maansteenset niet weg uit mijn stad. Heb er 5 aan elkaar gekoppeld en die versnellers en fragmenten zijn altijd welkom.
Kan zo continu recepten blijven maken en lekker vaak mijn mystiek object vol krijgen.
En met een nieuwe set erbij gaat het misschien nog leuker worden. Zal mooi zijn als die dan ook versnellers geeft.
Nadeel met de oude set dan, het boekrol probleem blijft bestaan. Vanwege de versnellers is niemand die hem weg doet.
Er is maar 1 oplossing voor de maansteenset en dat is dat die bonus+1 of +2 gaat geven. Zolang dat niet gebeurt gaat een nieuwe set daar geen verandering in geven.
 
@SummerRobijn > veel spelers doen er maanden/jaren over om een behoorlijke voorraad van alles op te bouwen, rustig aan dan breekt het lijntje (lees Motivatie) niet. Dus beklim de toren zover je kan, maak in de MA wat je leuk vindt (of later nog kan gebruiken) en ga gewoon de nodige (lees Niet Te Ver Vooruit) provincies verkennen. Maar maak niet fout die velen (lees IK) gemaakt hebben door te snel, te veel te willen. :cool:
 
@Yamar bedankt. En dat heb ik ook niet voor, ik kan niet alles ophalen wat oudere spelers over jaren gebouwd hebben, ik ga kijken wat ik heb en wat ik kan en wat ik kan doen. Toernooi spelen vindt ik een leuke onderdeel in het spelletje, net als dat bouwen. Provincies, voor het lopende evenement nog maar 1 provincie gescout en ook nog niet uitgespeeld. Probeer deze fout te vermijden.

Bedankt Yamar. :) Fijne zondag gewenst.
 
Ben nu in chapter 4, hamers en munten waren tot nu toe geen probleem geweest, vaak genoeg goederen opgekocht bij de groothandelaar, en ik heb alleen tot nu toe 4 WP's staan.

Maar maak niet fout die velen (lees IK) gemaakt hebben door te snel, te veel te willen

Dat laatste is inderdaad wel de crux. Dit spel vraag geduld, veel geduld. Niet alleen omdat dingen steeds langer duren, maar ook omdat het door de hoofdstukken heen steeds verandert en je je stad moet aanpassen.

Ander punt is dat toen ik instapte was er geen toren was en geen BSA. Je bouwde je stad en deed toernooi. Nog oudere spelers begonnen zonder toernooi. Als je nu begint heb alles tegelijk, terwjil je niet de ervaring hebt om er chocola van te maken. Je denkt dus dat je alles moet doen. Dat hoeft helemaal niet. Tijd later gooi je die prijsgebouwen toch weer weg.
Nu krijgt een beginner alles tegelijk op zijn dak: stad, toren, toernooi, BSA, event. Dat is echt anders dan toen wij begonnen, omdat ze 1 voor 1 kwamen en wij de tijd hadden ons aan te passen. De kunst is voor de "jonge" rustig door en op-bouwen. Ondertussen de echt goede prijsgebouwen meepikken. De mindere kun je ook gewoon negeren.

Summerrobijn, begin maar met 10 werkplaatsen op de max neer te zetten. 3-4 magische kun je je permiteren als in hoofdstuk 17 bent en een goede vechter met alle relevante wonderen op lvl 20.
 
Dat laatste is inderdaad wel de crux. Dit spel vraag geduld, veel geduld. Niet alleen omdat dingen steeds langer duren, maar ook omdat het door de hoofdstukken heen steeds verandert en je je stad moet aanpassen.

Ander punt is dat toen ik instapte was er geen toren was en geen BSA. Je bouwde je stad en deed toernooi. Nog oudere spelers begonnen zonder toernooi. Als je nu begint heb alles tegelijk, terwjil je niet de ervaring hebt om er chocola van te maken. Je denkt dus dat je alles moet doen. Dat hoeft helemaal niet. Tijd later gooi je die prijsgebouwen toch weer weg.
Nu krijgt een beginner alles tegelijk op zijn dak: stad, toren, toernooi, BSA, event. Dat is echt anders dan toen wij begonnen, omdat ze 1 voor 1 kwamen en wij de tijd hadden ons aan te passen. De kunst is voor de "jonge" rustig door en op-bouwen. Ondertussen de echt goede prijsgebouwen meepikken. De mindere kun je ook gewoon negeren.

Summerrobijn, begin maar met 10 werkplaatsen op de max neer te zetten. 3-4 magische kun je je permiteren als in hoofdstuk 17 bent en een goede vechter met alle relevante wonderen op lvl 20.

10 WP's ??? o_O Ik heb nog geen magische WP's...en vechtwonderen al helemaal niet. Ben nog heel minimalistisch onderweg. Betekent, dat ik van de bonusgoederen die ik heb, 3, 3, 2 fabriekjes staan heb en al blij ben, hoe ver ik deze verbouwd heb. Met de toren hou ik het zo: Denk voor je gaat gokken over drie dingen na: de regels van het spel, de inzetten en de stoptijd” ... spreekwoord uit China. Dus heel ver kom ik nog niet :) Maar echt 10 WP's ??
 
Bovenaan