• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuws van de Beta of andere fora (kan spoilers bevatten)

Voor wie op Beta spelen: in hoeverre heeft de nieuwe opzet van het toernooi invloed op de toren. Veranderd dat ook. Is dat dan zwaarder of blijft dat gelijk zoals het in oude vorm ook zo is.
 
Wat ik uit veel van de hiervoor gegeven reacties haal, is dat het zeker invloed heeft, waarbij dat in de meeste comments als negatief wordt ervaren. Verder zijn veel spelers heel duidelijk over het feit dat het vooral afhangt van je eigen keuzes voor gebouwen, stadsinrichting en strategie.. en als ik het goed heb begrepen, kan zelfs het handhaven van open plekken in je stad (t.b.v. BSA's en/of events) invloed hebben!
 

DeletedUser4585

Guest
Voor wie op Beta spelen: in hoeverre heeft de nieuwe opzet van het toernooi invloed op de toren. Veranderd dat ook. Is dat dan zwaarder of blijft dat gelijk zoals het in oude vorm ook zo is.
Geen invloed, toren en toernooi gebruiken een vergelijkbare formule maar staan verder los van elkaar. Toren blijft net zo lastig/kostbaar als dat die nu al is. In toren moet je zelfs sentient goederen gebruiken bij onderhandelen dat hoeft bij nieuwe stijl toernooi gelukkig niet, daar is het beperkt tot T1/2/3, Orcs en mana.
Is natuurlijk wel zo dat je alle extra verliezen die je door nieuwe toernooi formule lijdt zal missen in de toren en vice versa. :p
 
Je bedoelt die groep mensen die niet op dag 0 hebben gezien dat als je aan iedereen gebouwen weggeeft die boekenrollen produceren, je een probleem aan het creeren bent voor de boekenrol spelers?

Diezelfde mensen gebruiken nu een toernooi kosten-formule die ze zelf in de kern niet begrijpen. Alles met elkaar vermenigvuldigen is leuk en simpel, maar onhoudbaar. De kosten die daar uit komen groeien sneller dan je kunt bijbenen in je stad. Ook dat hebben ze dus niet gezien.

In de toren zit een soortgelijke formule. CW heeft daar nu een probleem met munten en voorraden. Over een paar hoofdstukken echter heb je veel meer grotere spelers, en die gaan ook allemaal dat probleem krijgen.

En die mensen moeten het "goed uitvogelen"? Zolang ze de formule niet overboord gooien heb je de garantie dat ze er niet goed uit gaan komen. Dat ding krijg je nooit van zijn leven in balans voor iedereen (zowel nu en in de toekomst). Een echt goede ontwerper was niet eens begonnen aan deze formule, en had nooit maansteen gebouwen met een vaste produktie voor iedereen in het spel gebracht.

Dat boekrolprobleem heb ik op dag 1 al aangegeven :(
Je mag er vanuit gaan dat er helaas geen "powerplayers" werken bij elvenar alleen "casuals" waardoor dit soort zaken niet direct worden onderschept bij creatie.

De beschrijving van Mirandor is vooral een algemene richting van het doel van de verandering. In zijn algemeenheid een leuk verhaaltje, maar algemene verhaaltjes zijn altijd wel leuk want dan kun je lekker vaag blijven over details waar altijd het venijn pas duidelijk wordt.
Zoals afgerekent worden op je wonderlevels omdat je graag zaden wilt hebben, en extra kosten krijgen door lege 5x5 vakjes omdat je graag ruimte houdt voor hoofdstukken en events etc.
Nee, ik doelde op de sterkte van de tegenstand in het nieuwe toernooi systeem en hoe die bij meer provincie toeneemt. Zie uitgebreide post van Mirandor op beta forum, pagina 17 van discussie over nieuwe toernooiopzet na lancering.
Dat boekrollen probleem vind ik los van de toernooien staan. Ik zag trouwens net dat mijn stadhuis upgrade naar lvl 37 maar liefst 1300K boekrollen vereist dus heb ik binnenkort wel een bestemming voor die dingen. Maar daarna hopen ze natuurlijk weer op dus is dat maar tijdelijk. Overigens zijn ze er volgens DonFrank wel over aan het nadenken. Dus wie weet.

Het zal gewoon afwachten worden of ze bereid zijn echt naar het probleem te kijken en opnieuw te beginnen of dat het met pappen en nathouden er wat wordt gesleuteld om het "tijdelijk" te repareren.

Zoals Albert al aangaf is die formule nooit in balans te krijgen, al zouden ze het vandaag redelijk op orde toveren door zaken dichtbij elkaar genoeg te krijgen zodat het voor nu "accepttabel wordt", op de lange termijn komt het probleem weer net zo hard terug. (dony''s voorstel was de weging van wonderen met 90% te reduceren waardoor het verschil tussen spelers van 415+% naar 41.5+% wordt gebracht, dit is dus z'n toverfix die het onderliggende probleem niet oplost en dus komt het op termijn gewoon keihard weer terug, 3 hoofdstukken later is dat gat gewoon weer 150% en groeiende)

Maar 1 keer eerder is het gebeurd dat ze echt opnieuw zijn begonnen (groothandelaar), en dat ging niet echt vrijwillig, ze verloren zoveel spelers dat ze geen andere keuze hadden. ik ben dus zeer benieuwd of ze dit keer wel die keuze zelfstandig durven te nemen.
 

DeletedUser2578

Guest
Op elvengems zie ik dat op Beta op 8 augustus broederschapsavontuur is gestart. Wss zal het op live a.s. maandag/dinsdag starten? was weer een tijd gelden, leuk als we het binnenkort ook kunnen spelen :)
 

Aeva

Chef
Op elvengems zie ik dat op Beta op 8 augustus broederschapsavontuur is gestart. Wss zal het op live a.s. maandag/dinsdag starten? was weer een tijd gelden, leuk als we het binnenkort ook kunnen spelen :)
Ik mag hopen dat het BSA niet op deze maandag begint. Het evenement met de Golem is morgenavond pas afgelopen. Dan zit er meestal toch wel een week tussen (of twee). Kunnen we even ademhalen en voorbereiden c.q. schrap zetten.
 

DeletedUser2578

Guest
Het is me opgevallen dat als het op Beta start daarna een week of twee weken ook op live start, maar er zal wel eerst een aankondiging komen.
 

Aeva

Chef
Tuurlijk komt er een aankondiging, twee dagen voor het begint :oops: maar dan wil ik wel alle sheets enzo klaar hebben staan voor de leden.
Er is in ieder geval een nieuw evenement rond 22 september met een nieuwe beer (info van beta). Tussen het BSA en die zal ook iets van een week rust moeten zitten. Ik gok erop dat het BSA in de laatste week van augustus valt of de eerste van september, dat laatste hoop ik dus maar ik denk het niet.
 

DeletedUser4585

Guest
Niks geen maandag of dinsdag. :p
1597496223364.png
 
Tuurlijk komt er een aankondiging, twee dagen voor het begint :oops: maar dan wil ik wel alle sheets enzo klaar hebben staan voor de leden.
Er is in ieder geval een nieuw evenement rond 22 september met een nieuwe beer (info van beta). Tussen het BSA en die zal ook iets van een week rust moeten zitten. Ik gok erop dat het BSA in de laatste week van augustus valt of de eerste van september, dat laatste hoop ik dus maar ik denk het niet.

Sheet kan je de afgelopen 2 weken al klaarmaken ;)
 

Aeva

Chef
Sheet kan je de afgelopen 2 weken al klaarmaken
Kijk, dat jij een BSA nou niet leuk vindt en je opoffert voor je BS door ook iets te droppen... :cool:
Gaat niet alleen om de invuloefening, we doen wel iets meer dan dat aan voorbereiden want wij vinden die BSA's heel erg leuk :p
 
Kijk, dat jij een BSA nou niet leuk vindt en je opoffert voor je BS door ook iets te droppen... :cool:
Gaat niet alleen om de invuloefening, we doen wel iets meer dan dat aan voorbereiden want wij vinden die BSA's heel erg leuk :p

Nog steeds kan je al die 2 weken voorbereiden, dit heeft niets te maken met maandag, donderdan of een week later, die voorbereiding kan je altijd treffen zodra je een goed vermoeden bezit dat het "snel" gaat komen.
 
Dat zou de eerste keer dat een BSA op donderdag start dus is waarschijnlijk de update die donderdag komt. BSA dan de maandag daarna. Da's de meest logische (INNO) conclusie. Maar we zullen het moeten afw88 :cool:
 
Bovenaan