• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuws van de Beta of andere fora (kan spoilers bevatten)

Deleted User - 467871

Guest
Vuurfeniks en ijsbeer is een mooie extra voor tornooien
Maar wie heeft die staan, juist de tornooispelers die hoge scores halen en er iedere week voor gaan
Ik merk in mijn BS dat de mindeze tornooispelers (wekelijks tss 400 en 1K) geen vuurfeniks of ijsbeer gezet hebben maar gekozen hebben voor de gouden feniks en panda voor goederen (om te onderhandelen in tornooi ipv troepen te verspillen door gebrek aan wapenkamers en OW die je kazerne continu doet trainen).
Zal wss ook in vele andere BS'en zo zijn
Ik denk dus niet dat die spelers plots 6 rondes in tornooi gaan doen, hopelijk vergis ik me maar vrees ervoor.

Als ik het beta forum lees lijkt de overgrote meerderheid er van uit te gaan dat wel allemaal beren en feniksen hebben.
MAAR Er zijn ook spelers (zoals ik in begin Dwergen) die nooit de kans hebben gehad om feniksen en beren te winnen. Ook nog geen OWs kunnen onderzoeken die flink helpen met toernooien (behalve vechtklooster, maar dat zet nog niet echt zoden aan de dijk met veel kps nodig om te kunnen uppen). Zou verstandig zijn om hier ook eens rekening mee te houden
 

Aeva

Chef
die spelers plots 6 rondes in tornooi gaan doen,
Het lijkt mij ook niet de bedoeling dat je je hele leven om een spel laat draaien. We hebben allemaal wel andere zaken die belangrijker zijn.

Redelijkerwijs moet je 1600 punten kunnen halen zonder dat je daar een dagtaak aan hebt, en 1000 punten is absoluut gemakkelijk haalbaar. Het probleem zit bij de spelers die hoge puntenaantallen scoren. Hoe meer provincies je doet, hoe duurder het wordt.
 

Aeva

Chef
Op het beta forum is op dit moment de consensus dat het toernooi nieuwe stijl voor kleine spelers juist gemakkelijker wordt. En dat klopt ook. Zowel in ervaringen als uit de cijfers van een aantal analisten. Daarbij zie ik niet staan dat iedereen denkt dat nieuwe kleine spelers een ijsbeer of feniks hebben.
Nieuwe kleine spelers kunnen al heel snel gemakkelijk rond de 1000 punten halen, omdat het toernooi van kleine spelers aanzienlijk minder goederen/troepen vraagt dan van grote spelers. Dat geldt voor het toernooi nu en dat geldt voor het toernooi nieuwe stijl nog meer.
 
Tot afgelopen week had ik geen tijdsprong hier. Ik doe wel al heel lang elke week 6 ronden met een ijsbeer...

ijsbeer kan mits je die hebt.
6 ronden is anders alleen te doen mits het in je werk schema past niet iedereen kan om 5 uur opstaan, om voor 6 uur een ronde te doen, om dan weer om 21.00-22:00 een nieuwe ronde te doen, vroeger paste dat toevallig precies in me werkschema dus was dat voor mij geen probleem. maar dat betekent niet dat dat voor iedereen geld.
 

Deleted User - 467871

Guest
Op het beta forum is op dit moment de consensus dat het toernooi nieuwe stijl voor kleine spelers juist gemakkelijker wordt. En dat klopt ook. Zowel in ervaringen als uit de cijfers van een aantal analisten. Daarbij zie ik niet staan dat iedereen denkt dat nieuwe kleine spelers een ijsbeer of feniks hebben.
Nieuwe kleine spelers kunnen al heel snel gemakkelijk rond de 1000 punten halen, omdat het toernooi van kleine spelers aanzienlijk minder goederen/troepen vraagt dan van grote spelers. Dat geldt voor het toernooi nu en dat geldt voor het toernooi nieuwe stijl nog meer.

Het wordt anders vaak genoeg genoemd, ook hier trouwens (zie het bericht van Spooky bijvoorbeeld wat ik citeerde).

Ik haal idd gemiddeld zo'n 1000-1200 punten in toernooien (meer voor bonus relics toernooien). Echter het kost mij veel moeite! Ik train me suf, en gebruik legereenheden alleen in toernooien (toren en provincies onderhandel ik), maar ik red het niet met trainen zonder tijdsboosts en hamertjes in te zetten. Als ik dat niet doe is mijn kazerne na ronde 3 leeg! En nee ik heb niet de niet-verplichte troepenonderzoeken gedaan, dus daar ligt dat niet aan.

Toernooien zijn pas goed te doen voor hogere resultaten, als je legereenheden klasse 3 zijn (bij mij nog allemaal 2 en in het oefenterrein 1), en je wat OWs hebt die je kunnen helpen. Of dus die "gouden" eventgebouwen die ze voor mijn tijd hebben aangeboden.

Ik bewijfel daarom ten zeerste dat het nieuwe toernooi voor kleinere spelers echt gemakkelijker zal zijn. Ipv 3 van de 4 confrontaties per toernooiprovincie vechten en die ene onmogelijke onderhandelen. Zou ik dan in 1 klap van enorm veel legereenheden verliezen, en dan vervolgens nog een bulk goederen om toch verder te kunnen. NO FUN
 
Het lijkt er wel op dat er op arendyll voluit wordt gegaan onder het motto nu kan het nog.
Zie meer hoge scores dan normaal. en het is pas vrijdagochtend
Toevallig hadden we bij onze BS al afgesproken om deze week de Toren eens te gaan bestormen, na het plaatsen van de gespaarde 2x2 bonussen en het voeren van de vuurfeniks was het logisch om ook het toernooi extra te bezoeken. :cool:
 

Aeva

Chef
@Dirico Op beta wordt genoemd dat het voor grotere spelers aanzienlijk moeilijker wordt om veel punten te halen, en dan vooral om in de tweede ster heel veel provincies te doen voor de kp's. Er wordt ook gezegd dat het voor kleine spelers een stuk gemakkelijker wordt.
Ik speel zelf op beta als dwerg en ik heb in dit toernooi inmiddels 14 provincies elk 3 keer gedaan (vandaag nog niet gespeeld). Mijn ervaring is dat dat gemakkelijker gaat dan voorheen.
Onderhandelen is duidelijk goedkoper. Vechten is even wennen, maar omdat je maar 1 gevecht per provincie hebt in plaats van 4 kun je kiezen voor handmatig. Dan win je je gevechten en je bent per saldo ongeveer evenveel tijd kwijt.
 
Vechten is even wennen, maar omdat je maar 1 gevecht per provincie hebt in plaats van 4 kun je kiezen voor handmatig. Dan win je je gevechten en je bent per saldo ongeveer evenveel tijd kwijt.

Maar dan klikken we wel al gauw net zoveel als 4 x autofight...
Er is dan geen of althans nauwelijks een vermindering van het aantal kliks.
 

Aeva

Chef
@Buizerd Inmiddels is op beta namens Inno zeer uitgebreid gereageerd op de feedback door de community manager Marindor.
Er wordt een aantal aanpassingen doorgevoerd.
Een ervan is dat de random troepen (waardoor je dus handmatig moet/gaat vechten) minder random worden. Dat zal autofight verbeteren en je kunt weer iets plannen bij het trainen van je troepen. Waarschijnlijk zit dit al in het toernooi van volgende week.
Een andere wijziging is dat de curve die nu erg steil is, waardoor topspelers te snel aan een plafond komen, wordt bekeken. Dat is echter lastiger om te wijzigen en dat zal dus even duren.
 
Laatst bewerkt:
Uitgebreide en duidelijke toelichting van Marindor wat ze proberen te bereiken en hoe ze daar nog niet zijn. Pagina 17 van de discussie na lancering voor wie het wil lezen.
 

Aeva

Chef
De eerste twee veranderingen in het toernooi nieuwe stijl worden geïmplementeerd voordat het volgende toernooi begint.
1. De facultatieve upgrades troepenomvang (die veel toernooispelers hebben overgeslagen) kunnen voortaan zonder gastrasgoederen worden gedaan. Dus als je ze alsnog wilt doen, dan kan dat.
2. De tegenstanders zijn niet langer compleet random. Een bepaalde tegenstander zal vaker in een bepaald toernooi verschijnen. Meer zoals het nu is dus.
Ik vind het goed :cool:
 
@Buizerd Inmiddels is op beta namens Inno zeer uitgebreid gereageerd op de feedback door de community manager Marindor.
Er wordt een aantal aanpassingen doorgevoerd.
Een ervan is dat de random troepen (waardoor je dus handmatig moet/gaat vechten) minder random worden. Dat zal autofight verbeteren en je kunt weer iets plannen bij het trainen van je troepen. Waarschijnlijk zit dit al in het toernooi van volgende week.
Een andere wijziging is dat de curve die nu erg steil is, waardoor topspelers te snel aan een plafond komen, wordt bekeken. Dat is echter lastiger om te wijzigen en dat zal dus even duren.

De reden waarom je handmatig vecht is om schade te beperken bij (zeer) grote aantallen.
als je met troepenomvang van 30-110K * 5 slots werkt is zelfs een zeer minimaal verlies al mega groot, je vecht dus handmatig om de schade te beperken. in het meest extreme voorveeld zet je 163 troepen in 1 gevecht een verlies van 5% is dan al gigantisch.
 

Aeva

Chef
Als intuïtieve vechter kan ik je vertellen dat ik handmatig vecht als ik vind dat ik teveel verlies of als ik langer met mijn troepen wil doen om veel kp's binnen te halen bijvoorbeeld. :)
 

DeletedUser2578

Guest
Ik heb geprobeerd het bij te houden maar er zijn zoveel veranderingen gaande dat ik het niet meer bijhou. Elvenar lijkt wel een bouwput; steeds in verandering, ze houden ons zo goed bezig:) Als het er allemaal is dan zie ik het wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hou een aantal uitbreidingen leeg, ten bate van events, bsa, gastrassen, en verbouwingen.
Morgen gaat me dat dus toernooikosten geven.

Voorlopig komt de toernooiwijziging nog niet naar de live werelden. Ze willen het eerst op de beta goed uitvogelen en in balans zien te krijgen. Zie verhaal Mirandor.
Sowieso start toernooi op dinsdag. Morgen verschijnt de toren weer.
 
Ze willen het eerst op de beta goed uitvogelen en in balans zien te krijgen.
Je bedoelt die groep mensen die niet op dag 0 hebben gezien dat als je aan iedereen gebouwen weggeeft die boekenrollen produceren, je een probleem aan het creeren bent voor de boekenrol spelers?

Diezelfde mensen gebruiken nu een toernooi kosten-formule die ze zelf in de kern niet begrijpen. Alles met elkaar vermenigvuldigen is leuk en simpel, maar onhoudbaar. De kosten die daar uit komen groeien sneller dan je kunt bijbenen in je stad. Ook dat hebben ze dus niet gezien.

In de toren zit een soortgelijke formule. CW heeft daar nu een probleem met munten en voorraden. Over een paar hoofdstukken echter heb je veel meer grotere spelers, en die gaan ook allemaal dat probleem krijgen.

En die mensen moeten het "goed uitvogelen"? Zolang ze de formule niet overboord gooien heb je de garantie dat ze er niet goed uit gaan komen. Dat ding krijg je nooit van zijn leven in balans voor iedereen (zowel nu en in de toekomst). Een echt goede ontwerper was niet eens begonnen aan deze formule, en had nooit maansteen gebouwen met een vaste produktie voor iedereen in het spel gebracht.
 
Je bedoelt die groep mensen die niet op dag 0 hebben gezien dat als je aan iedereen gebouwen weggeeft die boekenrollen produceren, je een probleem aan het creeren bent voor de boekenrol spelers?

Nee, ik doelde op de sterkte van de tegenstand in het nieuwe toernooi systeem en hoe die bij meer provincie toeneemt. Zie uitgebreide post van Mirandor op beta forum, pagina 17 van discussie over nieuwe toernooiopzet na lancering.
Dat boekrollen probleem vind ik los van de toernooien staan. Ik zag trouwens net dat mijn stadhuis upgrade naar lvl 37 maar liefst 1300K boekrollen vereist dus heb ik binnenkort wel een bestemming voor die dingen. Maar daarna hopen ze natuurlijk weer op dus is dat maar tijdelijk. Overigens zijn ze er volgens DonFrank wel over aan het nadenken. Dus wie weet.
 
De beschrijving van Mirandor is vooral een algemene richting van het doel van de verandering. In zijn algemeenheid een leuk verhaaltje, maar algemene verhaaltjes zijn altijd wel leuk want dan kun je lekker vaag blijven over details waar altijd het venijn pas duidelijk wordt.
Zoals afgerekent worden op je wonderlevels omdat je graag zaden wilt hebben, en extra kosten krijgen door lege 5x5 vakjes omdat je graag ruimte houdt voor hoofdstukken en events etc.
 
Bovenaan