• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuws van de Beta of andere fora (kan spoilers bevatten)

bij jouw is dat 300-2000 punten per toernooi voor haar is het 5000-10000 punten per toernooi,

Helder dat daar het verschil ligt. Al doe ik nu wel elke week zo'n 2500-3000, maar dat is meer om de KP voor de onderzoeken in H16 binnen te harken dan dat ik de toernooien nou opeens zo leuk vind (al gaat het op telefoon inderdaad een stuk makkelijker dan op PC). Het is inderdaad een keuze waar je dingen aan besteed en dat maakt het voor ieder anders.
 
Op BETA zit ik in het begin van Orks en Goblins, met nog 2 niet ontwikkelde troepenomvangupgrades in de vorige hoofdstukken. ik heb 30 levels OW verdeeld over de drie eerste OW. (ga binnenkort wel de vecht/troepen OW plaatsen !)
9 provincies in de eerste ronde gedaan, 6 in de twee, en ga 3 in de derde doen. (runen en rune-scherven verzamelen)
Vechten is makkelijk en verliezen zijn bijna helft minder dan in oude systeem; afkopen niet nodig maar lijkt me ook bijna 40% goedkoper te zijn.
Omdat daar nu ook het evenement gaande is wacht ik met wereld- en torengevechten tot een opdracht daar om vraagt.
Ik vermoed <> gebaseerd op de stevige basis van de mededeling die regelmatig bij opstarten voorbij komt dat de moeilijkheid van gevechten en kosten van afkopen komt door de verkenningskosten !!!! <> dat dit ook bij toernooien nieuwe stijl dit van invloed is.
ERGO = spelers die ooit te ver vooruit verkend hebben en dus moeilijke en zeer moeilijke provincies hebben zullen het in die provincies het extra zwaar krijgen. In hoeverre dat ook in het oude systeem van toepassing is ? Dat weet @CrazyWizard vast wel.
 
Het heeft niets te maken met verkennen,
- (verplichte)onderzoeken
- uitbreidingen (inclusief premium)
- Wonderlevels
- Relekwie bonus

Dezelfde factoren als in de toren der eeuwigheid, alleen is de formule niet helemaal hetzelfde.
Alle andere factoren doen er niet toe (zo ver we weten en zover is geconformeerd)

9-6-3 provincies dan heb je in het huidige systeem ook geen verliezen :(
 
de moeilijkheid van gevechten en kosten van afkopen komt door de verkenningskosten !!!!

Dat is dan indirect. Eerst verken je ze dan maak je ze open en als je er genoeg gedaan hebt, krijg je een uitbreiding en pas als je die plaatst telt die mee en wordt het zwaarder. Dat vind ik wel een erg ingewikkelde manier om ons iets duidelijk te maken.

Ik denk dat ze met de mededeling doelen op provincies op de kaart en niet in het toernooi.
 
dacht even dat de moeilijkheidsgraad van de wereld(kaart) doorgezet was in het toernooi.

zelfs met deze provincies waren de verliezen (hoe klein ook) minder dan vorige week en de weken daar voor.

Had eens 9/9/9 geprobeerd en het dan vergeleken, je hebt nu zo ongeveer enkel de "gouden" gevechten eruit gepikt
In ronde 1 heb je gevochten tegen tegenstanders die 12.6%-106.2% van je eigen troepenomvang was
In ronde 2 heb je gevochten tegen tegenstanders die 25.2-88% van je eigen troepenomvang was
In ronde 3 heb je gevochten tegen tegenstanders die 37.8-63% van je troepenomvang was.

Dat is inderdaad het deel van het toernooi waar je de krenten uit de pap kan halen.
Of je verliezen ook echt lager waren weet ik niet maar houd er wel rekening mee dan 2% van 500 meer is dan 10% van 50
Je moet dan echt de getallen (eenheden) van vorige week hebben opgeschreven hebben en die van deze week om ze te kunnen vergelijken. maar mogelijk heb je door in die eerste paar provincies nauwelijk tegenstand gelijk.

Daarnaast omschreef karvest het op beta geweldig
new mechanics favors mid chapters casual players, no wonder you like it.

Dus op zich meer dan terecht dat het jouw bevalt
 
Eens topic gelezen op Beta betreffende vernieuwde tornooivorm.
Als concept zonder redelijke aanpassingen naar live-server komt ziet dat er echt niet goed uit.
 
Als concept zonder redelijke aanpassingen naar live-server komt ziet dat er echt niet goed uit.
Inderdaad… heel spooky! Ook de publiciteit die Inno op allerlei plaatsen de wereld ingooit waarin men probeert spelers kritiek wegwimpelt met opmerkingen dat rekening wordt gehouden met de feedback en niet alles wat op Beta is getest ook 'live' werd, stemt bepaald niet gerust… het zal zeker niet de eerste keer worden, dat iets waar de meerderheid tegen was, toch wordt geimplementeerd...
 
Op zich kan het systeem wel, maar ze moeten de factoren die de zwaarte berekenen een flink eind naar beneden schroeven, zodat het spel nog een beetje leuk blijft. Dat is de grootste pijn bij velen. Daarnaast moeten de beloningen in het toernooi aangepast, zodat we bij minder provincies vaker doen ook redelijk wat KP kunnen binnen hengelen zoals nu kan door veel provincies 2 rondes te doen. Zo moeilijk is het niet om dat te veranderen, lijkt me. Mits ze willen. Als de doelstelling is de KP af te knijpen en het grootste deel van de spelers de toernooien uit te jagen, zijn ze prima bezig. Het hangt er dus geheel van af wat ze nou echt willen bereiken en niet zozeer van wat er in dat filmpje gezegd wordt.
 

Aeva

Chef
Ik ben op beta net aan dwerg (wel de woonhuizen geupgrade, nog geen portaal geplaatst).
Voor de nerds onder ons: vuurfeniks op level 8, vechtklooster en naalden op level 6 plus afgrond op level 16, 116 provincies in totaal en als extra een dwergenwapenkamer.

Ik heb voor dit toernooi (elixer) 14 toernooiprovincies. Die heb ik nu allemaal drie keer gedaan. Het onderhandelen is duidelijk goedkoper in goederen, maar er worden nu relatief veel munten en voorraden gevraagd, die ik wel heb zonder gedoe. Goederen worden echt minder gevraagd en ook die heb ik gewoon op voorraad. Een keer vechten is niet echt moeilijk, als je handmatig vecht. Door de random troepen van de tegenstander is kiezen en op auto klikken een groter risico. Ik heb een keer een gevecht net aan verloren, toen dacht ik dat auto wel kon...

Per saldo is voor een kleine speler met niet zoveel provincies de nieuwe manier van vechten minder gedoe en interessanter.
 
Per saldo is voor een kleine speler met niet zoveel provincies de nieuwe manier van vechten minder gedoe en interessanter.
Ben ik het helemaal mee eens. Voor de kleinere spelers en dus ook de kleinere BS'sen (zoals op Winyandor) is dit een verbetering.

Als ik de commentaren en berekeningen moet geloven ( en dat doe ik ) is het voor grote spelers en dus ook grote BS'sen <> vooral op Arendyll <> een slecht ding.

Voordat INNO dit op de live-servers gaat toepassen, moeten ze toch hun huiswerk maar even nakijken. Ik hoop in ieder geval dat ze wachten tot na het komende evenement; en niet tijdens, zoals op BETA.
 
Het onderhandelen is duidelijk goedkoper in goederen, maar er worden nu relatief veel munten en voorraden gevraagd
Zo te lezen bij je zullen steden die vooral gebouwd zijn op vechten (zoals de mijne) volledig in het nadeel zijn, en steden die enkel op farmen ingesteld zijn plots alle opties open hebben om een goed tornooi te spelen :confused: :rolleyes:
Als ze dat dan willen doen is een andere vraag
 

Aeva

Chef
Zo te lezen bij je zullen steden die vooral gebouwd zijn op vechten (zoals de mijne) volledig in het nadeel zijn, en steden die enkel op farmen ingesteld zijn plots alle opties open hebben om een goed tornooi te spelen :confused: :rolleyes:
Als ze dat dan willen doen is een andere vraag
Ik ben ook een vechter, hier en op beta. Zoals jij het opvat, heb ik het niet gezegd. Over vechten meld ik juist dat het voor kleine steden minder gedoe en interessanter is.
 

DeletedUser4164

Guest
Ook voor windy is dit geen verbetering, veel BS die 10 kistjes halen rekenen daarvoor gedeeltelijk op betere toernooispelers die met hoge scores lagere scores van kleintjes compenseren, dit gaat er in sommige BS voor zorgen dat er meer spanningen komen omdat er van iedereen nu hogere scores gaan nodig zijn om de minder hoge scores van de groten te compenseren. Ik ga ervanuit dat dit bij ons geen probleem zal zijn omdat we voldoende overschot hebben, maar voor BS die maar net de kistjes halen weet ik echt niet of het vlotter zal gaan.
Ook mensen met minder tijd die nu 2 rondes veel provincies doen en zo hun bijdrage leveren wordt het veel moeilijker. Niet iedereen heeft tijd voor 5 of 6 rondes
 
Vuurfeniks en ijsbeer is een mooie extra voor tornooien
Maar wie heeft die staan, juist de tornooispelers die hoge scores halen en er iedere week voor gaan
Ik merk in mijn BS dat de mindeze tornooispelers (wekelijks tss 400 en 1K) geen vuurfeniks of ijsbeer gezet hebben maar gekozen hebben voor de gouden feniks en panda voor goederen (om te onderhandelen in tornooi ipv troepen te verspillen door gebrek aan wapenkamers en OW die je kazerne continu doet trainen).
Zal wss ook in vele andere BS'en zo zijn
Ik denk dus niet dat die spelers plots 6 rondes in tornooi gaan doen, hopelijk vergis ik me maar vrees ervoor.
 
Bovenaan