• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuws van de Beta of andere fora (kan spoilers bevatten)

Ik heb het een beetje doorgenomen, er komen idd. goede toernooiverbeteringen! Als ik het goed heb begrepen hoeven dat we bij toernooi provincies niet meer 4 confrontaties te doen maar 1! Wow, en we hoeven ook niet meer in de provicie te komen om de confrontaties te doen want dat doe je dan in één keer op de wereldkaart en kun je weer verder naar de volgende provincie!:D:D:D

Er zit echter wel een prijs aan verbonden,
We gaan namelijk naar iets dat zeer veel lijkt op de toren formule, mocht je veel (premium) uitbreidingen bezitten of veel wonder levels dan zou het zomaal kunnen zijn dat het toernooi zga. onmogelijk wordt om te spelen voorbij zeg 8 provincies.
 

DeletedUser2578

Guest
En weg zijn de tijden dat je een muishand/arm/elleboog opliep van Elvenar :cool:
Dat werdt eens tijd!
Er zit echter wel een prijs aan verbonden,
We gaan namelijk naar iets dat zeer veel lijkt op de toren formule, mocht je veel (premium) uitbreidingen bezitten of veel wonder levels dan zou het zomaal kunnen zijn dat het toernooi zga. onmogelijk wordt om te spelen voorbij zeg 8 provincies.
Wat betreft wat we hiervoor moeten inleveren weet ik niet. Bij de uitleg staat er een heleboel tekst met een aantal berekeningen die ingewikkeld uitzien, had het verder niet gelezen. Jij zal het wel weten want je speelt op Beta en daar zijn ze meestal vooruit met nieuwe ontwikkelingen.
Nee daarintegen mag je straks alles handmatig gaan vechten ipv het automaatje
Dit is dan wel weer jammer want ik speel bijna alles automatisch, ben niet zo goed in handmatig vechten en het neemt best veel tijd in beslag.
Eh... dat deed ik al voor de helft :p
oei, oei....ik niet:confused: het wordt dan oefenen om handmatig te leren:rolleyes: Ze houden ons wel bezig zeg! lol
 
Dat werdt eens tijd!
Wat betreft wat we hiervoor moeten inleveren weet ik niet. Bij de uitleg staat er een heleboel tekst met een aantal berekeningen die ingewikkeld uitzien, had het verder niet gelezen. Jij zal het wel weten want je speelt op Beta en daar zijn ze meestal vooruit met nieuwe ontwikkelingen.
Dit is dan wel weer jammer want ik speel bijna alles automatisch, ben niet zo goed in handmatig vechten en het neemt best veel tijd in beslag.
oei, oei....ik niet:confused: het wordt dan oefenen om handmatig te leren:rolleyes: Ze houden ons wel bezig zeg! lol

De formule als voorgesteld in het filmpje heeft heeft onzetten veel weg van de toren.
Het idee is dat je ipv 4 gevechten 1 gevecht hoeft te doen, maar daarvoor moet je dan wel 4x zoveel troepen inzetten, een verlies van een gevecht is dan ook meteen 4x zo groot.

Zoals zeker (beginnende) speler eerder aangaven vonden ze de toren niet leuk, 1 verloren gevecht en ze waren meteen 2 dagen aan troepenopbouw kwijt, dit is wat het huidige toernooi zo goed maakt, die opbouw waarbij je in het beginfouten kan maken zonder veel consequenties. deze consequenties worden net als in de toren veel groter.

Een tweede probleem van de toren is de invloed van wonderen en expansies, als je voorbij een door hun gestelde waarde gaat dan wordt alles ineens heel duur, zo kost een onderhandeling in de toren voor mij ondertussen tot meer dan 4.000.000 munten per inzet.
Zit wordt veroorzaakt doordat ik veel wonderlevels bezit en veel premium uitbreidingen.

Als je een speler bent met een beperkt aantal wonderen en geen premium uitbreidingen zal hun claim redelijk correct zijn.
Maar als voorbeeld ik zit op een punt waar een premium uitbreiding ondertussen 12500 diamanten kost, maar de toren direct zoveel moeilijker maakt dat ik er minimaal 10 had moeten krijgen voor die prijs om het rendabel te maken.

Hoe verder je in het spel bent, of hoe meer geld / gratis diamanten je aan het spel hebt uitgegeven hoe zwaarder je wordt gestraft in de toren.

Als deze "formule" in vergelijkbare vorm naar het toernooi wordt wordt geimplementeerd gaat dit inhouden dat je hiervoor zeer zwaar zal worden afgestraft.
Ik ken diverse spelers die behoorlijk wat geld in het spel hebben gestopt en zeer actief zijn in de toernooien buiten van buiten mijn eigen gilde en die gaan straks flink de deksel op hun neus krijgen.
Tenzij er een aantal dingen flink gaan veranderen van wat ze vandaag hebben aangekondigd en wat uiteindelijk naar de live werelden gaan komen.
 

DeletedUser2578

Guest
Het idee is dat je ipv 4 gevechten 1 gevecht hoeft te doen
Hiermee ben ik vooral blij om! Het is logisch dat je 4x zoveel troepen moet inzetten, je moet wel heel goed weten welke je inzet want anders is het verlies van troepen in één keer heel groot, dat is zuur :confused: en je moet ook alles in één keer handmatig goed spelen.....ehm...doet me nu wel twijfelen of ik ik dan zo blij ben met deze verandering.
Tenzij er een aantal dingen flink gaan veranderen van wat ze vandaag hebben aangekondigd en wat uiteindelijk naar de live werelden gaan komen.
Ik hoop van wel, dat moet haast wel want anders zijn toernooien op deze manier niet meer te doen en wordt het een exclusief onderdeel voor spelers die heel goed handmatig vechten en weten welke juiste eenheden in te zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hiermee ben ik vooral blij om! Het is logisch dat je 4x zoveel troepen moet inzetten, je moet wel heel goed weten welke je inzet want anders is het verlies van troepen in één keer heel groot, dat is zuur :confused: en je moet ook alles in één keer handmatig goed spelen.....ehm...doet me nu wel twijfelen of ik ik dan zo blij ben met deze verandering.
Ik hoop van wel, dat moet haast wel want anders zijn toernooien op deze manier niet meer te doen en wordt het een exclusief onderdeel voor spelers die heel goed handmatig vechten en weten welke juiste eenheden in te zetten.

Als ze de (optionele) troepenomvang uit de huidige formule hadden geschrapt, naar 1 gevecht waren gegaan die dan helaas maar 4x zo duur is, en extra kistjes hadden toegevoegd had ik hier ook staan te juichen.

misschien nog een klein nadeeltje hier en daar om de provincies wat te beperken en dat was prima geweest.

Ik ben met het huidige idee totaal niet gelukkig.

ps. met het uitkomen van de toren hebben we het elvenar team (via beta) direct aangesproken dat we het idee achter de toren niet zagen zitten en bang waren dat dit de volgende stap zou zijn en dat we er bang voor waren, er is toen ons belooft dat ze hier niet aan zouden komen

Die belofte heeft niet heel erg lang stand gehouden :(
 
4 gevechten in 1 is erg slecht, je kunt dan niet meer de 3 gemakkelijke vechten, en die ene moeilijke afkopen.

En in 2 torens heb ik helemaal geen zin.
 

Aeva

Chef
Ik ben erg benieuwd naar de reacties als we een week spelen op de nieuwe manier achter de rug hebben op beta. En ik ben ook erg benieuwd als er statistieken komen over hoe wat werkt die goed in elkaar steken, zodat wat er nu wordt gedacht ook daadwerkelijk bewezen kan worden.
 
Ik ben erg benieuwd naar de reacties als we een week spelen op de nieuwe manier achter de rug hebben op beta. En ik ben ook erg benieuwd als er statistieken komen over hoe wat werkt die goed in elkaar steken, zodat wat er nu wordt gedacht ook daadwerkelijk bewezen kan worden.

Het heeft MinMax gamer heel veel tijd en moeite + hulp van de community gekost om de torenformule te ontrafelen verzamelen van heel veel datapunten), ik verwacht niet dat deze nu zomaar wordt ontrafelt in een week tijd. en ik verwacht niet dat het elvenar team deze keer wel bereid is deze vrij te geven.
De vorige keer hebben we hier specifiek om gevraagd met als motivatie dat we daardoor zicht zouden krijgen en deze zouden kunnen helpen te verbeteren of te accepteren, het heeft nu bijna een half jaar gekocht om deze te ontrafelen en tegen die tijd was het al te laat.

2de probleem is dat er weinig mensen op beta echt spelen en dat hierbij weinig steden echt vergelijkbaar zijn met live steden. zo bezitten maar weinig steden veel premium uitbreidingen en wonderlevels, zelfs als ze in de laatste hoofdstukken zitten.
Hierdoor krijg je niet altijd een goed beeld van puur de beta stats, hiervoor heb je echt een live wereld nodig. of een formule zodat deze is door te rekenen in alle situaties.
 

Aeva

Chef
Ben het met je eens CW. Maar vooralsnog is het alles wat 'we' kunnen doen om aan meer onderbouwde informatie te komen. Dat de meeste steden niet op live steden lijken op beta vind ik ook. Dat is erg jammer, want het testen komt volgens mij dan ook minder uit de verf. Bovendien heb ik ook wel vraagtekens bij wat uitspraken uit het filmpje.
 
Aangezien ik ook nog een baan heb en daardoor weinig tijd overhoud om te spelen deed ik met toernooi alles automatisch. Elke avond 40 provincies ofwel 160 gevechten met de hand doen is voor mij niet te doen.
Juist door op auto te spelen houd ik in de avond tijd over voor andere dingen met mijn stad.
Ik ben daardoor ook niet zo bedreven in het handmatig spelen van provincies. Sterker nog heb er geen bal verstand van.
Nu word het wel minder confrontaties spelen maar als het zo moeilijk gaat worden zoals CW beweerd gaat voor mij de lol er vanaf met toernooi spelen en denk met mij vele anderen.

En als je daardoor minder provincies gaat spelen zal het ook lastiger worden om voldoende relics te behalen die je nodig hebt om de MA draaiende te houden. Je zal tocht echt 252 per cyclus nodig hebben om je MA draaiende te houden + een beetje extra om evt. wonderen te kunnen uppen.

Ik heb er niks op tegen dat de kleinere spelers het wat makkelijker gemaakt word maar daar hoef ik toch niet voor te bloeden. Ik ben ook klein geweest en heb daar hard voor moeten knokken om te staan waar ik nu ben.

Ik ben bang zoals het nu geschetst word dat er behoorlijk wat spelers gaan stoppen en dus veel plekken vrij komen bij BSen. En niemand die zijn BS wil opgeven dus zal lastig worden om een volle BS te krijgen. En die wel vol zijn zullen dus elke week wel redelijk gaan scoren met toernooi en zal je alsnog een groot verschil krijgen op de ranglijst. En een niet volle BS heeft dan ook gevolgen met de resultaten die behaald worden in de toren.
 

Aeva

Chef
10 kisten met iets van 15 goede spelers is geen enkel probleem, maar de toren wordt inderdaad erg lastig.
 
10 kisten met iets van 15 goede spelers is geen enkel probleem, maar de toren wordt inderdaad erg lastig.
Als de grotere spelers in een BS wat minder toernooi gaan spelen en de kleinere spelers gaan niet meer doen ga je minder halen met toernooi.
Zal denk ik niet het geval zijn in onze BS maar bij veel andere wel
 

Aeva

Chef
Jouw BS scoort anderhalf keer wat je nodig hebt, de mijne ruim twee keer en die van CW bijna drie keer. Maar we zitten allemaal in de top 10 en we hebben genoeg spelers. Als zoals jij stelt er mensen stoppen, dan zak je van bijna vol naar iets van 15. Dat blijft voor de top dan goed te doen (die 10 kisten in het toernooi), maar de toren is dan een verloren zaak.
 

Aeva

Chef
Als de moeilijkheidsgraad omhoog gaat, richting toren, dan gaat het toernooi heel anders worden dan nu. Zou kunnen dat veel spelers er dan niks meer aan vinden.
 
Bovenaan