• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuws van de Beta of andere fora (kan spoilers bevatten)

Aeva

Chef
:eek: Ik zie ook voordelen, maar blijkbaar ben ik de enige. :eek:
Nee hoor, ik zie ook voordelen. Vooral minder klikwerk lijkt me goed. Voor zover ik het begrijp is het voor pakweg de eerste 20 provincies de bedoeling dat het per saldo even moeilijk blijft, maar dat de verdeling anders wordt namelijk niet langer oplopend per ster (1 tm 6) maar per provincie, dat lijkt me ook goed.
 
Nee hoor, ik zie ook voordelen. Vooral minder klikwerk lijkt me goed. Voor zover ik het begrijp is het voor pakweg de eerste 20 provincies de bedoeling dat het per saldo even moeilijk blijft, maar dat de verdeling anders wordt namelijk niet langer oplopend per ster (1 tm 6) maar per provincie, dat lijkt me ook goed.
Moeilijkheidsgraad is helemaal niet vlak op dit moment.

Als je 10 gevechten doet in provincie 40 en 10 dezelfde in provincie 5, dan ben je in provincie 40 echt 8x zoveel troepen kwijt. Hun grafiek van allemaal even groen op dit moment is een leugen.
 

Aeva

Chef
Hun grafiek van allemaal even groen op dit moment is een leugen.
Ik denk dat dat van je interpretatie afhangt. Als je dat relatief ziet, klopt de grafiek wel. Gemakkelijk (groen) is namelijk geen absoluut begrip maar is een relatief begrip.

Hoeveel je kwijt bent met vechten hoef je mij niet te vertellen :cool: ik vecht me gek.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2578

Guest
Zou het wat zijn als we de kazerne oefenterrein en huurlingen kamp los van elkaar te kunnen trainen. dus Kortom dat ze je ze los van elkaar kan vullen en trainen en zo meer diverse troepen kan maken en daardoor ook iets meer. !!
Ik vind dit een heel goed idee Ayaina! Sowieso ook los van de toernooi veranderingen. Op deze manier kun je de kazerne, oefenterrein en huurlingenkamp tegelijkertijd draaiend houden en alle eenheden maken. Ik zou zeggen plaats het voorstel bij suggesties en ideeën ;)
 
In hoeverre dat al echt onwrikbaar vast zit gaan we nu ontdekken. Ben wel bang dat er eerst nog een ramp op live servers moet gebeuren voor ze begrijpen wat ze aan het doen zijn :(
Dat gaat ook gebeuren.
Ze hopen op deze manier de spelers weg te krijgen die iets teveel kennis van het spel hebben en gezien worden als lastpakken.
Zo houd je een grote groep makke schapen over die braaf volgen en hopelijk zitten daar wat betalende bij.
 
Ik vind dit een heel goed idee Ayaina! Sowieso ook los van de toernooi veranderingen. Op deze manier kun je de kazerne, oefenterrein en huurlingenkamp tegelijkertijd draaiend houden en alle eenheden maken.
Zo werkt het niet.
Alles in het spel draait om balans. Het eindresultaat moet ongeveer hetzelfde blijven.

Je kunt best alle 3x gebouwen tegelijk kunnen trainen, maar dan nemen ze ook aan dat iedereen dat doet. Iedereen heeft dan dus ook 3x zoveel troepen tot zijn/haar beschikking.
Om de balans te herstellen, krijg je er een extra verandering bij cadeau. Alle vijanden worden 3x zo groot.

Wij 3x zoveel winst, dan ergens anders 3x zoveel kosten. Alleen de zon gaat op voor niets.
 

Aeva

Chef
Nu krijg je voor een groene provincie 30 punten. Voor een rode 60
Ik hoop dat ze dat dus ook aanpassen punten niet meer afhankelijk van de ronde die je speelt maar afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van het gevecht
Hoe bedoel je? Volgens mij zie je spoken en staan de punten die je scoort in toernooien gewoon vast. Het gaat erom hoeveel je er doet en niet waar ze staan. En anders graag even heel goed uitleggen waar wij/ik dat dan kan zien.
 
Ik zie in elk geval dat er 75% minder vechten nodig is per nummer. Dat vind ik een groot voordeel. :D
Je vocht eerst 4 keer per toernooiprovincie en nu doe je ze allemaal tegelijk en kan het in 1 keer.
Juist als je al veel vrij hebt gespeeld, is het de saaiheid van alles aanklikken die het toernooivechten ontmoedigt, in mijn geval.
Ik word er echt flauw van. Door het te bundelen is dat probleem weg.

Goede beslissingen nemen met hoe je vecht is goed te leren. Er is een schema welke tegenstanders beter tegen welke vijanden werken. Gebruik dat ipv blind standaard troepen ertegenaan te gooien. Omdat je maar een vierde van het werk hoeft te doen, kan dat. Er is nu tijd om na te denken.
Ik speel altijd al door per gevecht te kijken wat mijn tegenstanders zijn en hoe ik die kan aanvallen. Niet handmatig, want hoewel ik dat het leukst vind, is er geen tijd voor omdat elke toernooiprovincie 4 gevechten heeft. Ik hoop dat ik straks de tijd krijg om weer eens handmatig te spelen.
Het zou goed zijn als het vechtschema snel in beeld te krijgen was tijdens het kiezen van je strijders. Vechten via de app is waardeloos en is dat denk ik nog steeds straks.

Ik vind wel dat er een tegemoetkoming moet komen voor de eerste keer in elk geval, omdat het heel moeilijk gaat worden om direct heel veel verschillende legeronderdelen te hebben. Maar dat kan met die unitboosters gebeuren. Geef die bij de introductie van het nieuwe toernooi en aak ze in elk geval tijdelijk volop beschikbaar in de events, de academie en de toren. Bij voorkeur ook ipv de gratis cultuurgebouwen die 9 van de 10 keer de versnipperaar in kunnen, die al vol zit als je ook de Toren speelt.

Als je eenmaal een flinke buffer hebt aan verschillende legers, kun je door strategisch gebruik die goed benutten in de nieuwe indeling. Als je het goed plant heb je voor het groene deel weinig verliezen en pak je die voordelen en punten in elk geval. Spelers die meer geïnvesteerd hebben in wonderen en vechtgebouwen, kunnen meer pakken en hebben dus ook meer voordeel. Wie wat investeert heeft wat. Het loont nog steeds om dat te doen. Alleen op een iets andere plek in het spel en een voordeel is niet meer permanent grandioos aanwezig. Ik heb zelf een volle vuurfeniks en ben mij absoluut bewust van het voordeel wat ik hiermee heb tov mensen die dat niet gehaald hebben. Mijn ene account is vet jaloers op mijn andere. ;)

Ik vond het toernooivechten in het grote account allemachtig saai worden. Zo saai dat ik nauwelijks de moeite kon opbrengen om nog 1000 punten te halen, terwijl ik daar door alles bij elkaar met gemak 3000 zou kunnen halen. Maar er is geen uitdaging meer. Met deze andere setting zou daar verandering in aangebracht kunnen worden en kan het misschien weer wat leuker worden ipv de eindeloze herhaling van gedachteloze zetten die het nu voor mij is. Onze ploeg haalt ook zonder mijn inzet de 10 kistjes met de vingers in de neus, dus waarom zou ik mij inspannen? Voor de wonderen die vechten nóg makkelijker maken? Maar die zijn al te makkelijk als ik standaard speel. En vooral veel gedachteloos klikken.

Dus ja; ik zie er wel voordeel in, zowel voor het oude account op Arendyll als voor het jongere (zit nu bij tovenaars) op Winyandor. Alleen om andere redenen. Maar we zullen zien. Misschien valt het zwaar tegen. Dat zien we dan wel weer. Ik koop nauwelijks tot nooit af, dus dat zou voor mij geen voordeel geven, maar het zou voor leden die het vechten helemaal niet leuk vinden wel een oplossing zijn dat het nu veel goedkoper wordt. Dan kunnen zij ook op hun manier spelen ipv gedwongen zijn te vechten om mee te kunnen komen met de rest. Ze halen dan beter het minimum aan punten, ongeacht hoe ze spelen en de mensen die het echt leuk vinden om te vechten en dat zien als uitdagend, kunnen de rest doen en zo de eerste 10 kistjes halen voor de BS.

Ik zie de kistjes die later gehaald kunnen worden als bonus, als extraatje voor mensen die meer willen. Niet als iets wat ook haalbaar moet zijn voor iedereen. Dat maakt waarschijnlijk ook verschil in mijn oordeel over de verandering. Maar we zullen zien.
 
Alleen als je wonderen bezit die troepen maken.
Deze geven x troepen gebaseerd op je troepenomvang, dit had in het veleden geen invloed omdat 1 troep 1 troep is, of die nu 150 of 500 groot is.
Deze invloed is relatief klein.



Logica rodeon. hoe moeilijker en duurder gevechten worden, hoe belangrijker het is om verliezen te beperken.
Handmatig is de beste manier om verliezen te beperken, als je dus nog een beetje leuk wilt presteren zal handmatig de oplossing zijn.

Ik pak graag deze quote van het us forum:


Dit zegt denk ik alles

Als dit zo is dan zullen ze eerst wat met het mobiele spel moeten doen. Want er zit nog veel verschil tussen app en pc. Op de IPad kan ik niet handmatig vechten. ( ambieer ik ook niet persoonlijk) en ik heb wel hard mijn relikwieën nodig om verder te kunnen. Tevens bij 4 provincie gevechten kan het zijn dat ik 2 bevecht en 2 onderhandel om verschillende reden... dus idd zoals beschreven ben bij foute keus ben je een hoop leger kwijt.
 
Zo als het er staat :) het is belangrijk dat er nog enige aanpassing komen. Anders wordt het een grote flop. Het enige positieve is 1 ronde per provincie/ wat ook gelijk weer negatief is met één klik ben je 4x zoveel troepen kwijt:eek:
1594508724007.png


Uit de videoclip 1e is huidige situatie evenveel groen als rood(donker oranje) de voorgestelde nieuwe situatie 2 en 3 veel minder groen. En meer rood.
Het wordt dus moeilijker om hoge scores te halen als ze het puntensysteem bij het oude laten.
Te veel onzekerheid hierover maar imho zouden ze de punten die je krijgt ook onafhankelijk van de ronde moeten zijn en afhankelijk van de moeilijkheidsgraad.
 
Huh? wat bedoel je?

Snap hem ook niet. Groene en rode provincies zijn op de kaart, niet in toernooi. Het is me nooit opgevallen dat het aantal punten dat je krijgt, zou afhangen van de moeilijkheidsgraad. Kan het niet zien, omdat ik alleen maar groene heb. Iemand die weet hoe dit zit?
 
Snap hem ook niet. Groene en rode provincies zijn op de kaart, niet in toernooi. Het is me nooit opgevallen dat het aantal punten dat je krijgt, zou afhangen van de moeilijkheidsgraad. Kan het niet zien, omdat ik alleen maar groene heb. Iemand die weet hoe dit zit?

De Ranglijstpunten die je krijgt op de wereldmap zijn afhankelijk van de ring.

In ring 1 (direct om je stad) krijg je 1 ranglijstpunt per gevecht
2 vakjes van je stad verwijderd (ring 2) 2 punten per gevecht enz.

Hoe verder van je stad verwijderd hoe meer ranglijstpunten je per gevecht krijgt op de wereldmap.
Blauw, groen, geel or rood is hierbij niet van belang, dat is gewoon de verhouding tussen de troepenomvang van de tegenstander en die van jouw, en dat hangt weer af van de scoutingskosten (die je met onderzoeken omlaag kan brengen) en je eigen troepenomvang (die je kan verhogen met onderzoeken)

Hoe de punten gaan tellen in het nieuwe toernooiformaat zien we denk ik morgen op beta.
 

Aeva

Chef
Gewoon naar het beta forum gaan Aeva
Waarom denk je dat ik daar niet al een hele tijd een stad heb???

En: het aantal punten per provincie staat vast, dat is per ster voor alle provincies exact hetzelfde. Zou zomaar kunnen dat @Gnilaw iets heel anders bedoelt dan dat hij letterlijk heeft opgeschreven. Hij kan ook vast voor zichzelf praten en antwoord geven.
 
@Gnilaw heeft hier boven enige uitleg gegeven. Je kan voor verdere uitleg, hem altijd even privé berichten
we zijn er op de wereld om elkaar te helpen niet waar ( er is ook een liedje van ) Hij is de super wiskunde onder ons ;)

Hij reageert op het forum dus hoef ik geen privebericht te sturen, jij reageert toch ook hier? en niet met priveberichten?

En hij geeft geen enkele uitleg, want hij heeft het over nu, en ik heb nu in een toernooi nog nooit groen of rood gezien, en de wereldmap werkt ook anders zoals je kan zien in de beschrijving hierboven.

Dus ik snap er nog steeds helemaal niets van wat die bedoelt met 30 groen en 60 rood.
Iets meer uitleg wat groen en rood betekend kan geen kwaad.
 
Bovenaan