• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Overig Kortere gast-rassen

Ik vond die veel te korte producties in het begin voornamelijk vervelend bij de ambassades voor de rest zie ik totaal het nut niet in kortere hoofdstukken.

Ik snap buizerd wel, die zit op hete kolen, zijn passie is BSA en hij heeft het liefste een kale stad en met de nederzettingen kan die geen ruimte maken.
Als er een BSA zou komen en hij breekt het gastras af dan is die daarna weer weken bezig met herbouwen,

Wij wil gewoon snel door dat hoofdstuk heen , snel vergeten en weer 100% BSA klaar zijn.
Mijn mening over BSA is redelijk duidelijk, en een korter hoofdstuk voor de BSA fans hoeft voor mij niet, liever het BSA afschaffen.

Hier moest ik echt even heel hard om lachen. Echt voluit.

Nope. Echt duizend keer nope. Nu sla je echt de plank mis.

Ik zit nooit op hete kolen. Ik kan makkelijk mijn stad leeg maken voor BSA. Easy, echt easy. Been there done that en gaat weer gebeuren. Op naar de volgende triomfboog. BSA heeft nou echt werkelijk helemaal niks, nada, niete, rien, nichts, nothing met dit topic te maken.

Ik heb dit idee geopperd, omdat H14 al vervelend was en H15 en H16 een drama. Ze zijn gewoon NIET LEUK om door te worstelen. Als het idee is spelers te frustreren en te laten afhaken is Inno prima bezig. Natuurlijk kom ik er uit eindelijk wel. Prima als ik daarvoor 100 euro per uur kan factureren; zou ik dat best redelijk vinden, maar ik vind het geen plan als het idee is dat het een spelletje is waarvoor ik mogelijk zou willen betalen (al weet ik niet waarvoor, maar dat is een andere discussie).

Ik wil graag een leuk spel met hoofdstukken die zowel te doen als niet saai, niet frustrerend, niet enz zijn ... is dat een rare vraag?
Ik probeer daarvoor alternatief te bedenken en opper een alternatief.

Prima dat dat afgebrand wordt, maar is er iemand met een beter idee???????????????????
 
Laatst bewerkt:
Vond H14 en 15 helemaal geen drama en waren prima te doen. Het enige wat ik minder vond aan H14 waren de gastrasgebouwen, die vond ik niet mooi. H15 had ik in 2 maand al af. Dat was een kwestie van voldoende T6 gebouwen neer zetten en een lading spreuken. H16 kan ik niet over oordelen omdat ik op Arendyll na H15 gestopt was omdat ik de energie niet meer kon opbrengen om met meerdere accounts voluit te gaan.
Heb ondertussen al begrepen dat die pittig is en dat alle facetten van het spel nodig zijn maar dat is nu juist de uitdaging om op een goede manier er doorheen te gaan.
En wil je zo snel mogelijk van een hoofdstuk af zijn dan moet je er voor zorgen dat je vooraf van alles voldoende gespaard hebt en voor lief nemen dat je met bepaalde goederen met verval zit en ook dat je niet ieder uur een kp kan sparen omdat je je balk helemaal vol laat lopen met gewonnen kp uit toernooi. 15 week volop toernooi spelen kan je met gemak 7000 tot 10000 kp in je balk opleveren en een flinke lading kp instants voor je nieuwe wonderen. Flink toren spelen om zoveel mogelijk boosters te verzamelen en uit je MA veel munten en hamer instants sparen alsmede pp spreuken. Das een leukere uitdaging dan alsmaar BSA spelen. Word al moe als ik aan een BSA denk.
 
Dat doe ik ook allemaal wel en daarom kom ik toch wel redelijk door H16 heen.
Als gezegd heeft BSA hier niet direct mee te maken.
Laat ik het anders proberen.

Stel je voor een hoofdstuk met 300 onderzoeken waar 50,000 KP in moeten en miljoenen aan goederen of wat er dan ook gevraagd wordt. De helft van die KP gaan in onderzoeken voor gastrasgebouwen die je na het hoofdstuk weer weg doet.

Dat klinkt misschien bizar. H16 eist ruim 7000 KP. Dubbel is 14,000, dubbel is 28,000 en nog een keer dubbel is 56,000 KP. Als ze bij Inno de huidige trend van min of meer expontiele groei in alles wat vereist wordt, die in de laatste hoofdstukken ingezet lijkt te zijn, doorzetten, zitten we in hoofdstuk 20 dus ongeveer met bovenstaande. Met 2 hoofdstukken per jaar is dat dus over 1,5-2 jaar. Zo bizar is dat dus niet en het gaat gewoon die kant op.

Aan allen, die zo enorm tegen een beetje normale en leuke hoofdstukken a la orks, draken of amuni zijn, de vraag: is bovenstaande dan wel een lonkend perspectief waar jullie reikhalzend naar uitkijken?

Of, derde en laatste keer dat ik het vraag, heeft iemand een beter idee?
 
Twee keer per jaar komt er een hoofdstuk dat in 3 maanden te doen is. KP vereisten zijn redelijk, het mag een complexe puzzel zijn en een uitdaging qua goederen, ruimte of wat dan ook, maar een actieve speler haalt het in 3 maanden
Als je bedoelt dat de nieuwe hoofdstukken gewoon onderdeel worden van de tech-tree/kennisboom, heb je mijn volledige support! Ik erger me - sinds de Contructen - ook aan de nieuwe koers die Inno aan het varen is. En voordat ook ik een berg commentaar krijg… ja, de hoofdstukken zijn best te doen, maar eindeloos bergen kp's en stapels sentient goederen - al dan niet met spreuken - maken, vind ik niet echt boeiend of uitdagend, eerder saai! Inno, wees creatiever in de opzet, maak er meer een puzzel van, bouw slimme workarounds in (zoals in de Amuni) en hou het als geheel interessanter. De plaatjes van het Ambassade hoofdstuk zijn prachtig, maar na een week heb je die ook wel gezien...
 

Deleted User - 124539

Guest
@Buizerd , misschien heb je het verkeerd verwoord, je zei dat we de hoofdstukken moesten beschouwen als een major event, en dat is denk ik slecht gevallen bij veel spelers, die denken dan dat je bedoelt als iets tijdelijks. Maar wij willen dat de hoofdstukken permanent zijn, en dus ook dat, als je op het moment zelf er nog niet zit, je het hoofdstuk later kunt spelen.

Zelf ben ik wel voor het deel van je idee van meer puzzelgehalte in het gastras. Op zich heb je die puzzel nu ook al, namelijk de puzzel van plaats creëren voor genoeg sentientproductie. Dat is echter een puzzel die we ondertussen al 16 hoofdstukken steeds opnieuw (proberen) op te lossen. Nu zijn we die beu aan het worden , en willen we iets nieuws.

Het grootste probleem aan de hoeveelheid kp die er wordt gevraagd, is niet de hoeveelheid denk ik, maar hoe het is gespreid over de onderzoeken. De hoeveelheid is veel ivm de hoeveelheid onderzoeken. Daardoor duurt het "lang" om een onderzoek te voltooien. Als je dat onderzoek nu eens split in veel kleine onderzoeken die minder kp vragen, zou dat psychologisch al minder aanvoelen alsof je "vastzit". De onderzoeken splitsen heeft inno al gedaan (meerdere onderzoeken om woongebouwen/wp/gastrasportaal te kunnen maximaliseren), maar ze hebben de hoeveelheid kp die benodigd is niet gesplitst, en net per onderzoek verhoogd. Dat zou ook moeten gebeuren.
Aangezien dan ook de benodigde hoeveelheid sentient (en andere goederen) gesplitst wordt, helpt het ook om te zorgen dat het niet als eindeloos wachten op genoeg daarvan aanvoelt.
Wat jij ook al ongeveer had gezegd, van hoofdstukken inkorten, zou inderdaad ook kunnen helpen. Maar waarom dan beperken tot 2 per jaar? Laat ze gewoon op hun tempo werken, als ze sneller klaar zijn (en ik vermoed dat kortere hoofdstukken maken minder tijd inneemt), dan posten ze meer hoofdstukken. En als veel kortere hoofdstukken maken toch meer tijd inneemt dan 1 lang hoofdstuk maken, dan kun ze ook ervoor kiezen om dat lang hoofdstuk in "delen" uit te geven. De stijl van het gastras blijft dan dezelfde, dus dat kost minder tijd om te ontwerpen, denk ik. Dat maakt het misschien ook makkelijker om de onderzoeken op te splitsen.
Nog een voordeel daarvan is dat wij minder lang moeten wachten tot het nieuwe deel, of nieuwe hoofdstuk er is.
Bsa kan dan gewoon zoals nu om de zoveel tijd gebeuren.

Wat vinden jullie hiervan?
 
@Buizerd , misschien heb je het verkeerd verwoord, je zei dat we de hoofdstukken moesten beschouwen als een major event, en dat is denk ik slecht gevallen bij veel spelers, die denken dan dat je bedoelt als iets tijdelijks. Maar wij willen dat de hoofdstukken permanent zijn, en dus ook dat, als je op het moment zelf er nog niet zit, je het hoofdstuk later kunt spelen.

Ik zie wat je bedoelt en heb dit nu aangepast. Nee, zo had ik het niet bedoeld al snap ik wel dat het zo op te vatten was. Hoofdstukken blijven gewoon permanent waar iedereen doorheen moet. Events zijn inderdaad tijdelijk en verdwijnen als ze afgelopen zijn. Wat ik bedoelde was dat we hoofdstukken gaan zien als iets waar we een tijd mee bezig zijn en dat er daarna een tijdje niks is. Dat we dus niet meer verwachten continue met een hoofdstuk bezig zijn en dan niet meer klagen als we even moeten wachten omdat de laatste klaar is. Wie nog niet zo ver is, kan uiteraard gewoon het ene na het andere achter elkaar doen. Alle huidige hoofdstukken tot en met ambassades blijven ook zoals ze zijn. Wie na ons komt mag er net zo doorheen ploeteren als wij. Het idee is bedoeld als benadering voor de hoofdstukken die nog gaan komen. Dat die niet steeds elke keer erger worden, maar wel weer leuk.

Zelf ben ik wel voor het deel van je idee van meer puzzelgehalte in het gastras. Op zich heb je die puzzel nu ook al, namelijk de puzzel van plaats creëren voor genoeg sentientproductie. Dat is echter een puzzel die we ondertussen al 16 hoofdstukken steeds opnieuw (proberen) op te lossen. Nu zijn we die beu aan het worden , en willen we iets nieuws.

Het grootste probleem aan de hoeveelheid kp die er wordt gevraagd, is niet de hoeveelheid denk ik, maar hoe het is gespreid over de onderzoeken. De hoeveelheid is veel ivm de hoeveelheid onderzoeken. Daardoor duurt het "lang" om een onderzoek te voltooien. Als je dat onderzoek nu eens split in veel kleine onderzoeken die minder kp vragen, zou dat psychologisch al minder aanvoelen alsof je "vastzit". De onderzoeken splitsen heeft inno al gedaan (meerdere onderzoeken om woongebouwen/wp/gastrasportaal te kunnen maximaliseren), maar ze hebben de hoeveelheid kp die benodigd is niet gesplitst, en net per onderzoek verhoogd. Dat zou ook moeten gebeuren.

Dat is waar. Als we veel kleinere moeten doen, voelt het meer alsof we toch vooruit komen. Ik zit nu tegen onderzoeken aan te kijken die 230-260 KP per stuk kosten en dat is gewoon niet leuk meer. Het voelt ook vooral alsof dat alleen maar bedacht is om ons af te remmen. Meer van zeg 100 of zo maakt dat minder erg.

Aangezien dan ook de benodigde hoeveelheid sentient (en andere goederen) gesplitst wordt, helpt het ook om te zorgen dat het niet als eindeloos wachten op genoeg daarvan aanvoelt.

Daar heb ik eigenlijk geen enkel probleem mee. De KP's zijn echt de beperkende factor. De goederen heb ik al wel op voorraad tegen de tijd dat al die KP er eindelijk inzitten. Maar splitsen zal inderdaad fijn zijn voor degenen die meer moeite met de goederen hebben. Dat vind ik prima.

Wat jij ook al ongeveer had gezegd, van hoofdstukken inkorten, zou inderdaad ook kunnen helpen. Maar waarom dan beperken tot 2 per jaar? Laat ze gewoon op hun tempo werken, als ze sneller klaar zijn (en ik vermoed dat kortere hoofdstukken maken minder tijd inneemt), dan posten ze meer hoofdstukken. En als veel kortere hoofdstukken maken toch meer tijd inneemt dan 1 lang hoofdstuk maken, dan kun ze ook ervoor kiezen om dat lang hoofdstuk in "delen" uit te geven. De stijl van het gastras blijft dan dezelfde, dus dat kost minder tijd om te ontwerpen, denk ik. Dat maakt het misschien ook makkelijker om de onderzoeken op te splitsen.
Nog een voordeel daarvan is dat wij minder lang moeten wachten tot het nieuwe deel, of nieuwe hoofdstuk er is.
Bsa kan dan gewoon zoals nu om de zoveel tijd gebeuren.

Dat laatste deel weet ik niet zo goed. Ik zei eigenlijk alleen maar 2, omdat ze nu met 2 per jaar komen. Ik denk dat er relatief veel tijd gaat zitten in het bedenken en tot in detail uitwerken van het plan voor een hoofdstuk (zeker als we om boeiende puzzels vragen), in het ontwerpen en fine tunen van de grafics, uitrekenen hoe het allemaal uitpakt en wat de balans wordt, bijwerken van de wiki en alle vertalingen, terwijl het voor het programmeren en invullen van de details niet zo veel uitmaakt of een hoofdstuk lang of kort is. Of een onderzoek nou 50 of 5000 KP kost is 1 keer een getal in de code zetten, terwijl aan het verzinnen van en thema en het ontwerpen van de puzzel van een hoofdstuk wel een flink aantal brainstormsessies vooraf zullen gaan. Dus of het uitbrengen van meer korte hoofdstukken nou zoveel makkelijker is dan minder lange, betwijfel ik eerlijk gezegd. Het lijkt me ook dat Inno wel met meer korte was blijven komen als dat makkelijker was (zou ook meer opleveren, vermoed ik). Ik heb meer de indruk dat ze het moeilijker gemaakt hebben juist omdat het tijd vergt en niet veel sneller kan. Naast hoofdstukken moeten ook events bedacht en gemaakt worden wat ook tijd en menskracht kost. Het opsplitsen van een gastras over meerdere hoofdstukken vind ik een goed idee als dat het probleem van eindeloos saai oplost. Prima om een gastras wat langer te laten staan. Dan voelt het ook minder alsof we enorm veel KP's en/of goederen kwijt zijn aan dingen die we vrij snel weer wegdoen.

Wachten op een nieuw hoofdstuk of deel vind ik niet erg. Met BSA, events, toren en toernooi is er genoeg te doen. Ondertussen kan ik aandacht aan mijn wonderen besteden wat altijd nuttig is.

Sorry, zag pas nadat ik klaar was dat als ik in een citaat toevoeg het lijkt als dat onderdeel van dat citaat is. Had het in stukken moeten doen. Heb mijn tekst nu in italic gezet.
 
Ik ben dus juist wel blij met de traagheid van het huidige hoofdstuk.
De stap is groot maar ook weer niet.
Het is redelijk normaal dat als je verder komt dat je ook meer moet investeren en er langer over doet, vergelijk hoofdstuk 1 maar eens met hoofdstuk 5 en hoofdstuk 5 met hoofstuk 10 en 10 met 15.

Als voor de amuni... tja de eerste paar dagen is dat puzzelen maar daarna is het net als elk ander hoofdstuk, gewoon produceren en wachten, ik zie het verschil niet erg. ook bij de amuni had je niet de vrijheid 2x zoveel ruimte te reserveren en je producties echt anders in te richten. In dat opzicht hadden we deze keer iets meer mogelijkheden, al was die 1 senaat, 1 dwergen en 1 feeenambassade wel een harde showstopper kwa brouwerijen en meditatiecirkels is het veel minder restrictief dan bv de amuni.
De tijden van zelf je productie hoeveelheid bepalen is al lang geleden vervlogen.

Waarom ik juist wel blij ben met dit "langzame" hoofdstuk waar veel kennispunten worden gevraagd is juist omdat we hierdoor de focus een beetje van het hoofdstuk kunnen afhalen.

Ik ben een fan van de toren, en ik hoop dat er in de toekomst andere spelelementen vergelijkbaar worden ingevoerd, zodat het spel nog diverser wordt. echter concurreert dit direct met de hoofdstukken. die dezelfde goederen willen gebruiken.
Ook was het commentaar van het elvenar hoofdstuk dat spelers steeds vast zaten met spirituele goederen, de onderzoeken zaten wel vol maar ze kwamen maar niet aan de goederen.

Doordat je nu beduidend meer kennispunten nodig hebt bestaat die klacht van ik heb geen spirituele goederen niet meer, je hebt nu namelijk alle tijd om deze bij elkaar te harken terwijl je onderzoeken langzaam vullen met kennispunten. hierdoor blijven er zelfs wat goederen over, om bijvoorbeeld te gebruiken in de toren.
Gooi de KP terug naar dat van de elvenar en die klacht van ik kan niet op tijd een de spirituele goederen komen komt ook weer net zo hard terug.
plus een spelelement als bijvoorbeeld de toren ligt dat gewoon 2-3 maanden plat omdat spelers geen goederen meer kunnen missen om daar te besteden, alles wat gemaakt wordt moet dan gewoon weer direct in de onderzoeksboom.

Ik denk dat je er gewoon bij moet neerleggen dat een hoofdstuk geen evenement is waar je na een maand weer vanaf bent.
Daarnaast hebben we het we met evenementen, toernooien, torens en evt andere zaken al druk genoeg, dus kan een hoofdstuk mooi op de achtergrond doorkabbelen.

Daarnaast bevalt het me wel als eindspeler dat je een hoofdstuk kan afronden en dat er dat een redelijke wachttijd bestaat tot het volgende hoofdstuk waarbij je de stad op orde kan maken en eventuele geesten en andere zaken kan inzetten. als ik 4 kortere hoofdstukken heb moet ik steeds 1 maand hoofdstuk(ruimte maken), 1 maand verbouwen, 1 maand rust 1 maand(stad weer afbreken)
Dat begint weer akelig veel op een BSA te lijken, daar heb ik geen trek in.
 
Ook was het commentaar van het elvenar hoofdstuk dat spelers steeds vast zaten met spirituele goederen, de onderzoeken zaten wel vol maar ze kwamen maar niet aan de goederen.

Doordat je nu beduidend meer kennispunten nodig hebt bestaat die klacht van ik heb geen spirituele goederen niet meer, je hebt nu namelijk alle tijd om deze bij elkaar te harken terwijl je onderzoeken langzaam vullen met kennispunten. hierdoor blijven er zelfs wat goederen over, om bijvoorbeeld te gebruiken in de toren.

Helemaal mee eens.
Ik ben er bijna doorheen. En moet nu op het einde wat inbinden met de toren omdat ik als een gek KP verzamel met toernooien. Goederen zijn schrikbarend aan het zakken en heb ze nodig om onderzoeken te doen. ;)
Maar als laatste onderzoek afgerond is kan ik rustig weer opbouwen en Kp stoppen in wonders enz.
 
ook bij de amuni had je niet de vrijheid 2x zoveel ruimte te reserveren en je producties echt anders in te richten.

Amuni is nou juist het enige hoofdstuk waar dat wel kan. Als je niet de voorgeschreven aantallen naar lvl 4 brengt, maar de prestige gebruikt voor veel meer lvl 1 ga je er harder doorheen, omdat die meer produceren per prestige en omdat je geen tijd kwijt bent aan het uppen van die dingen. Mits je daarvoor de ruimte hebt uiteraard.

In vele andere hoofdstukken ligt het aantal gebouwen inderdaad vast en is er geen alternatief.
 
Amuni is nou juist het enige hoofdstuk waar dat wel kan. Als je niet de voorgeschreven aantallen naar lvl 4 brengt, maar de prestige gebruikt voor veel meer lvl 1 ga je er harder doorheen, omdat die meer produceren per prestige en omdat je geen tijd kwijt bent aan het uppen van die dingen. Mits je daarvoor de ruimte hebt uiteraard.

In vele andere hoofdstukken ligt het aantal gebouwen inderdaad vast en is er geen alternatief.

Onder de voorwaarde dat je de opdrachten negeert, en het voordeel is zeer beperkt.
Daarnaast heb je nog steeds geen vrijheid want je kan niet zelf bepalen hoeveel je wilt zetten en wat je wilt uppen.
 
Onder de voorwaarde dat je de opdrachten negeert, en het voordeel is zeer beperkt.
Daarnaast heb je nog steeds geen vrijheid want je kan niet zelf bepalen hoeveel je wilt zetten en wat je wilt uppen.

Dat is waar ja. De opdrachten moet je dan in het volgende hoofdstuk doen of weigeren.
Het scheelt wel wat in tijd, omdat je minder lang bezig bent de gastrasgebouwen te uppen.

Je laatste zin, snap ik niet. Ik bedoelde veel gastrasgebouwen lvl 1 neerzetten en die niet uppen. De rest moet dan misschien maar later als het gastras er af is en de ruimte terug. Deze strategie vraagt namelijk wel een enorme smak tegels.
 
-1 Eindelijk heeft inno wat verzonnen dat het spel heeft vertraagd en dat het spel gespeeld wordt zoals het bedoeld is ipv alles met effecten te doen.

Maar de productie in de ambassades; idd. dat had wel wel beter kunnen zijn.
 
Eindelijk heeft inno wat verzonnen dat het spel heeft vertraagd en dat het spel gespeeld wordt zoals het bedoeld is
Volgens mij zijn ze daar al heel lang mee bezig! De toren was er onderdeel van, maar ook het veel minder gul zijn in events met tijdboosters of met zeer rendabele mana- en zaden gebouwtjes. Het spel is nu zo ingericht dat alles meer tijd kost en/of je voorraden uitput, de aanstaande wijzigingen bij het strijden op de wereldkaart (waarmee je legers eerder uitgeput zijn, nu in testfase op beta) is de volgende stap in die strategie… en als dat is zoals het bedoeld was, dan hebben ze het in eerste instantie aardig om zeep geholpen en proberen het nu met allerlei noodverbanden terug te draaien...
 
Vertraging spel: goed.
Manier van inno: bijna lachwekkend slecht.
Het toernooi drama is voor veel grote spelers de druppel en die zijn daar gestopt of stoppen alvast in andere werelden omdat het niet leuk meer zal zijn.

Het spel zo maken dat je heel rap moet zijn voordat het volgende GR er is; prima. Maar het is en blijft vreemd dat het lijkt alsof niemand daarzo dit spel speelt óf ze spelen op zo'n manier dat die niet overeen komt met hoe wij het spelen.
 
Bovenaan