• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Overig Kortere gast-rassen

Zoals je het beschrijft worden hoofdstukken net zoiets als events, die ± 2 x per jaar voorbij komen… hoe iemand die later instapt, of nog niet zover is het hoofstuk dan nog moet doen, zie ik niet, dus vraag ik er naar…

Ik bedoelde het voor nieuwe hoofdstukken. De bestaande kan iedereen doorlopen zoals ze zijn. Niet te doen daaraan te gaan sleutelen.

Het gaat me er vooral om dat hoofdstukken weer worden ontworpen met het idee dat ze leuk te doen zijn ipv alleen maar bedacht zijn ons zo lang mogelijk af te remmen.
 
Laatst bewerkt:
Het spel nog sneller maken dan dat het al is denk ik dat je juist meer spelers weg jaagt dan er bij komen.

Zo bedoelde ik het niet. Tot en met Constructen zijn het prima hoofdstukken en hoeft er niets sneller of langzamer. Elvenaren en Ambassades zijn een drama en gewoon niet leuk. Daar zie ik behoorlijk wat mensen op afhaken. Ik heb nog nooit gehoord van iemand die stopte omdat het spel te snel zou gaan, maar misschien zijn die er wel. Juist die eindeloze en saaie hoofdstukken lijken spelers het spel uit te jagen. Daarom probeer ik wat anders voor te stellen zodat het weer een beetje leuk wordt en mensen blijven spelen.

Op Winyandor ben ik net bij begin orks. Doe daar rustig aan, omdat je toch wel op de hoofdstukken inloopt zoals je zegt. Ondertussen neem ik nu wel de tijd mijn wonderen eerder op redelijk lvl te krijgen. Ik speel het spel daar inderdaad anders.
 
Ik vind het dan wel heerlijk doordat er nog maar zeer weinig spelers zijn die daar dan aanbeland zijn ik het rustiger aan moet doen
Los van het aantal spelers wat wel of niet zo ver is... je zou het sowieso rustiger aan kunnen doen, dat beslis je immers zelf?! :)
 
De bestaande kan iedereen doorlopen zoals ze zijn. Niet te doen daaraan te gaan sleutelen.
Het Dwergen hoofdstuk is onlangs aangepast en 'makkelijker' geworden… maar daar kwam wel gelijk kritiek op van spelers die het al uitgespeeld hadden en het oneerlijk vonden dat nieuwe spelers zo bevoordeeld werden...
 
Het Dwergen hoofdstuk is onlangs aangepast en 'makkelijker' geworden… maar daar kwam wel gelijk kritiek op van spelers die het al uitgespeeld hadden en het oneerlijk vonden dat nieuwe spelers zo bevoordeeld werden...

Oei dan moet ik nog flink gaan klagen over die verfoeide portaalboosters ;) ik heb veel van de hoofdstukken nog moeten doen in "maanden" ipv weken.

Tijden veranderen en wij veranderen mee.
 

DeletedUser3012

Guest
Het Dwergen hoofdstuk is onlangs aangepast en 'makkelijker' geworden… maar daar kwam wel gelijk kritiek op van spelers die het al uitgespeeld hadden en het oneerlijk vonden dat nieuwe spelers zo bevoordeeld werden...
Ik vond dat vooral vervelend omdat het volkomen nergens op sloeg. Dwergen was helemaal geen langzaam hoofdstuk en ik begrijp het nog steeds niet tbh
 

DeletedUser3012

Guest
+1 trouwens. Ik zit zelf nog niet in de elvenar (nu in constructen), maar heb wel spelers in mijn BS die daar nu zitten. Een van de spelers zit er nu al langer dan een half jaar in, en dat is ehm... niet helemaal normaal. Een andere speler zit er nu ook een paar maanden in en vraagt of dit normaal is, want zo lang heeft het nog nooit geduurt. Zeg maar even dat ik het erg prettig zou vinden als H17 weer wat meer als bijv. halflingen, amuni, maar ook orks of constructen is goed. Gewoon niet meer zo achterlijk moeilijk.
 
Dwergen was helemaal geen langzaam hoofdstuk en ik begrijp het nog steeds niet tbh
Ze hebben ongetwijfeld gemeten dat er veel spelers afhaken op het dwergen hoofdstuk, en dus moeten ze iets doen.
Je zult naar ik aanneem de verklaring vinden in de financieën van het spel.

[over Elvenar]
- Bloeiend handlaarsgilde is de sleutel om je rasgoederen produktie op te krikken.
- De meeste spelers hebben te weinig wonder levels om zinnige hoeveelheden zaden te krijgen, en dan zijn de gevraagde hoeveelhden sentient een ramp.
- Een ander puntje hier is dat je minstens 3 sentient fabrieken moet hebbben van T5 en T6 (je kunt er 1 wel zo nu en dan parkeren in de inventaris), en een bultje Betoverde voorraad spreuken.
- Leuk level van de tijdsprong en van de Simia sapiens helpen ook flink om sentient te maken en te behouden.
 

DeletedUser3012

Guest
@AlbertDeWijze dacht dat iedereen juist afhaakte bij orks, maar oké als dat echt zo is...
Leuk level van de tijdsprong en van de Simia sapiens helpen ook flink om sentient te maken en te behouden.
Dat zijn construct-wonderen. Die heb je nooit op tijd staan voor de elvenar.
Een ander puntje hier is dat je minstens 3 sentient fabrieken moet hebbben van T5 en T6
Daar heb ik nooit genoeg bevolking voor
 
Dat zijn construct-wonderen. Die heb je nooit op tijd staan voor de elvenar.

Toen ik aan Elvenar begon heb ik inderdaad eerste maar eens de tijd genomen om de Simia naar lvl 12 te krijgen. Je komt niet vooruit en daar heb je dan dus de tijd voor.

Ik heb net 30 provincies 2e ronde gedaan en dat levert dan KP op voor een half onderzoek. Is gewoon niet grappig meer. Ik wacht echt liever een half jaar op een volgend hoofdstuk dan dit.

Maar goed, als men niet voor kortere hoofdstukken met een leuke puzzeltje is waar we grofweg zo'n 3 maanden over doen, ben ik benieuwd naar andere ideeën hoe dit spel met bizar lange en saaie hoofdstukken wel weer leuk kan worden.
 
Dat zijn construct-wonderen. Die heb je nooit op tijd staan voor de elvenar.
Het bouwen van het portaal naar max level duurt lang, die tijd kun je gebruiken om je wonderen op te bouwen.

Bovendien weet je dat het eraan komt nu, dus je kunt bijv nu al kp instants gaan verzamelen, zodat je snel van start kunt. Iets soortgelijks heb ik gedaan voor het Ambassades hoofdstuk om de Vortex te kunnen zetten als nodig.

Daar heb ik nooit genoeg bevolking voor
Als je in de onderzoeken van Elvenar kijkt zie je dat er 300+K sentient wordt gevraagd. De vraag is dus hoe je dat gaat doen.
Mijn oplossing was een 3e fabriek neerzetten. Ik heb een T1 fabriek weggedaan, en ook maar weinig T3 fabriek. Je kunt ook wat fabrieken parkeren in de inventaris met teleport spreuken. Normale goederen worden steeds minder belangrijk. (Hoewel dat in een volgend hoofdstuk weer kan veranderen natuurlijk.)

Andere spelers doen het met 2, en een hele grote bult betoverde produktie spreuken, samen met (ik denk) het HandelsCentrum wonder. Is een betere optie als je krap in de zaden zit.

De Simia zorgt er dan voor dat je niet elke nacht weer 30K sentient lichter wordt, want dan blijf je bezig.

Zoals Buizerd zegt, de tijd nemen om je voor te bereiden op het hoofdstuk helpt echt.
 
Maar goed, als men niet voor kortere hoofdstukken met een leuke puzzeltje is waar we grofweg zo'n 3 maanden over doen, ben ik benieuwd naar andere ideeën hoe dit spel met bizar lange en saaie hoofdstukken wel weer leuk kan worden.
Ik ben niet tegen korte hoofdstukken, maar wellicht zou het hoofdstuk in fases opgedeeld kunnen worden en per fase moet je je halve stad gaan verbouwen of je produkties omgooien oid?
 

Aeva

Chef
Inderdaad een goede voorbereiding is het halve werk. Plus ik zie helemaal het nut er niet van in om door hoofdstukken heen te racen en daarna van eeuwigheid tot zaligheid te wachten totdat er een nieuwe klaar is. Tussen de hoofdstukken kun je juist lekker veel goederen oppotten die je dan in het hoofdstuk niet meer hoeft te maken.
 
Ik vond die veel te korte producties in het begin voornamelijk vervelend bij de ambassades voor de rest zie ik totaal het nut niet in kortere hoofdstukken.

Ik snap buizerd wel, die zit op hete kolen, zijn passie is BSA en hij heeft het liefste een kale stad en met de nederzettingen kan die geen ruimte maken.
Als er een BSA zou komen en hij breekt het gastras af dan is die daarna weer weken bezig met herbouwen,

Wij wil gewoon snel door dat hoofdstuk heen , snel vergeten en weer 100% BSA klaar zijn.
Mijn mening over BSA is redelijk duidelijk, en een korter hoofdstuk voor de BSA fans hoeft voor mij niet, liever het BSA afschaffen.
 
Mijn mening over BSA is redelijk duidelijk, en een korter hoofdstuk voor de BSA fans hoeft voor mij niet, liever het BSA afschaffen.

Kan ik best mee leven :rolleyes:, of bsa zodanig aanpassen dat verbouwing van een stad niet nodig is :p.

@Buizerd zit ik nog niet in het laatste hoofdstuk xD ga ook enorm langzaam hoor, waarom niet een event met meer boosters (tijdversneller, portaalboosters etc).. dan kan het wat sneller gaan toch?..
 
waarom niet een event met meer boosters (tijdversneller, portaalboosters etc).. dan kan het wat sneller gaan toch?..
Omdat dat juist niet de bedoeling is van dit hoofdstuk… Als je kijkt naar alle handige dingen die je tot voor kort o.a. in events kon winnen en/of verdienen (tijdboosters, wensputjes, zwarte lotussen etc.) waar veel spelers graag gebruik van maakten en die nu nog maar zeer beperkt (of niet meer) beschikbaar zijn en je begrijpt dat Inno een hele andere koers aan het varen is.
 
Bovenaan