• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Overig Kortere gast-rassen

Het is een idee en ik gooi het in de groep. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Hoofdstuk 16 is gewoon niet leuk. De eisen zijn zo bizar. Er wordt alom geklaagd en ik ben nog geen enkele fanatieke speler tegen gekomen die dit wel leuk vindt.
Hoofdstuk 15 was ook al eindeloos uitzingen. Ik zit nu al te twijfelen of ik dat op Winyandor wel of niet wil gaan doen.
We spelen een bouwspel omdat we dat leuk vinden en om de saamhorigheid. Maar het moet wel leuk blijven. Er haken al best veel eindspelers af als ik de kaart zo bekijk. Dat kan de bedoeling toch niet zijn. Ik vind het ook veelzeggend dat in het 5 jaar filmpje niemand van de Inno medewerkers de laatste hoofdstukken noemt als favoriet op 1 na die Elvenaren mooi vind (waar ik het mee eens ben, al is het speltechnisch een draak van een hoofdstuk met als grootste voordeel boswachter, valoriaanse kampioen en kikkerprins).

Gast-rassen en nieuwe hoofdstukken zijn natuurlijk een essentieel onderdeel van het spel, maar inmiddels is er veel bijgekomen. Het lijkt mij tijd voor een betere balans.

Mijn idee is om nieuwe hoofdstukken redelijker te maken. Twee keer per jaar komt er een hoofdstuk dat in 3 maanden te doen is. KP vereisten zijn goed te doen, het mag een complexe puzzel zijn en een uitdaging qua goederen, ruimte of wat dan ook, maar een actieve speler haalt het in 3 maanden en is daar dan ook trots op en niet alleen maar opgelucht er doorheen te zijn. Zoiets als Tovernaars en Draken, Halflingen, Elementalen of Amuni. Wie er voor kiest portaalwinsten, tijd-boosters, diamanten tegen aan te gooien is eerder klaar, maar dat is dan de eigen keuze.

Dat geeft dus 2 x 3 maanden nieuw hoofdstuk. In de 2 x 3 maanden daartussen is er 2-3 keer een BSA. Alle eindspelers staan dan niet vol met gast-ras en hebben dus plek. Dit geeft een meer gelijk speelveld en iedereen kan meedoen.

De seizoensevents kunnen dan tijdens gast-ras of tussen BSA's. Zo zit niks elkaar in de weg.

Ondertussen hebben we elke week toernooi en toren. Zo is er altijd wat te doen en is wachten niet erg.

Voordeel van 3 maanden gast-ras en 3 maanden niet is ook dat we dan 3 maanden hebben voor wonderen. We krijgen steeds meer wonderen die steeds meer KP eisen en dan een hoofdstuk dat een immense hoeveelheid KP vraagt. Terwijl de kleine prijsgebouwtjes die KP generen, zo'n beetje weggesaneerd zijn. Dat gaat allemaal niet samen.

Bijkomend voordeel is dat zowel wij als spelers als de medewerkers van Inno beter weten waar ze op lange termijn aan toe zijn.

En we beloven dan dat we nooit meer zullen klagen dat we moeten zitten wachten ;)
 
Laatst bewerkt:
zelf ben ik nog niet zover, maar ook ik hoor wel gegrom. Wat jij uitgedokterd hebt is in één woord hoe het zoveel beter kan, ik vind dit het proberen waard. Ander voordeel, degene die een nieuw hoofdstuk uitwerkt heeft ook meer tijd. Win win voor iedereen.
 

DeletedUser2578

Guest
Goed idee Buizerd, +1
De eisen zijn zo bizar.
Hoofdstuk Ambassades heeft prachtige mooie gebouwen en ik keek er naar uit maar door opdrachten die je noodgedwongen alleen per 3 en 1,5 uur kan maken en waarvan er een grote hoeveelheid wordt gevraagd werkt demotiverend. Het vertraagd het hoofdstuk en wordt er niet leuker op. Eerlijk gezegd heb ik zelfs aan gedacht om met het spel te stoppen. Ik kan niet constant om de 3 á 1,5 uur inloggen; in het leven zijn ook andere dingen die noodzakkelijk moeten gebeuren en tijd vragen. Hopelijk zal het bij H17 anders zijn waardoor het spelplezier toeneemt i.p.v. andersom.
 
Ben er nog niet helemaal uit of lengte nu echt het punt is.

Tot het Elvenar hoofdstuk was ik ook constant hoofdstuk aan het spelen, gewoon omdat het er al was voor ik aan dat hoofdstuk toe was. Daar was geen probleem mee dat je hoofdstuk aan het spelen was, je speelde altijd hoofdstuk, gedurende een jaar of 3. Dus ik vraag me af wat er veranderd is zodat hoofdstukken nu ineens korter moeten zijn?

Niets mis mee om bijv een jaar Ambassades te spelen lijkt me? Als dat een probleem is, waarom is het niet een probleem dat je bijv je t1 al vele jaren elke X uur een duw geeft? Zit ook geen beweging in sinds H1. Ja ze worden wat anders van vom en je krijgt wat meer elke keer, maar dat is het dan ook.

Ik heb ook wonderen ge-upped in die 3 jaar tot Elvenar, kan wel dus. Ja het gaat sneller als je wacht op het volgende hoofdstuk omdat je je kp nergens anders kwijt kan, maar is dat nu relevant? Je hebt zelf in de hand waar je de kp in gooit, niemand zegt dat je eerst Ambassades moet uitspelen voor je weer iets in wonderen mag duwen.
 

DeletedUser4312

Guest
Sinds hoofdstuk 15 ben ik zelf anders gaan spelen. Ik probeer niet eens om vlot door het hoofdstuk te komen en heb de minimale hoeveelheid gastrasgebouwen staan. Daarmee hou ik ruimte over om nog andere dingen te doen. Ja, ik ga er minimaal een jaar over doen. Ik beschouw het hoofdstuk nu als bijzaak en zie wel wanneer het af is.
 
Het is een leuk idee, maar volgens mij heel lastig om dat voor alle spelers mogelijk te maken, want de verschillen onderling zijn meer dan levensgroot… het betreft verschillen in de hardware die men gebruikt, de internetsnelheid, verschillen op het gebied van inzet en tijd om te spelen en verschillen in spelkennis en strategisch inzicht. Ik zie dan ook niet hoe Inno aan al die zaken een mouw zou kunnen passen... :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Het is een leuk idee, maar volgens mij heel lastig om dat voor alle spelers mogelijk te maken, want de verschillen onderling zijn meer dan levensgroot… het betreft verschillen in de hardware die men gebruikt, de internetsnelheid, verschillen op het gebied van inzet en tijd om te spelen en verschillen in spelkennis en strategisch inzicht. Ik zie dan ook niet hoe Inno aan al die zaken een mouw zou kunnen passen... :rolleyes:

Dit snap ik niet helemaal. Een productie van 3 uur duurt toch altijd 3 uur en een van 9 uur altijd 9 uur onafhankelijk van je hardware?
Verschillen in tijd, inzet, enz. gelden overal en altijd. Daar hoeft Inno zich niet druk over te maken, lijkt me.
 
nog korter lijkt me niet nodig....,Dit waren mijn cijfers: H1-5 12 weken, h6: 10 weken, H7 6 weken, H8 8 weken, H9 8 weken, H10 9 weken, H11 8 weken, H 12 8 weken, H13 7 weken, totaal 78 weken constant in de hoofdstukken daarna als eindgame: H14 8 weken, H15 8 weken. We zijn nu 11 weken in H16 en ik moet nog 6 onderzoeken, het is INNO gelukt om in ieder geval de lengte van het laatste hoofdstuk iets op te rekken. Ik ben niet de snelste, er zijn in onze bs, mensen die in 1 jaar van 0 tot hfdsk 13 zijn gegaan....
 
Dat geeft dus 2 x 3 maanden nieuw hoofdstuk. In de 2 x 3 maanden daartussen is er 2-3 keer een BSA. Alle eindspelers staan dan niet vol met gast-ras en hebben dus plek. Dit geeft een meer gelijk speelveld en iedereen kan meedoen.
Het zal - om de door mij genoemde bedenkingen - voor heel veel spelers niet haalbaar zijn. Productietijden zijn wat het zijn, maar er zijn veel meer zaken die invloed hebben op het tempo waarin een speler een hoofdstuk kan uitspelen. Als je daar een limiet van 3 maanden (of anders) aan hangt, zullen er altijd veel spelers zijn die het niet halen… hoe en wanneer moeten ze het dan inhalen? En hoe wil je dat regelen voor nieuwe spelers? Die kunnen een gemist hoofdstuk/event ook niet meer spelen...
 

DeletedUser2454

Guest
Ik vind het geen goed idee. Er zijn al events genoeg. Wat maakt het uit hoelang je over een hoofdstuk doet, het gaat om leuk bezig zijn met een stad bouwen.
Ik vind het vanaf Constructen ook niet meer zo leuk want ik vind dat ze er maar een ingewikkelde toestand van maken.
Er zijn gelukkig ook veel verbeteringen de laatste tijd, dus nog genoeg spelplezier in mijn optiek.
 
Als je daar een limiet van 3 maanden (of anders) aan hangt, zullen er altijd veel spelers zijn die het niet halen… hoe en wanneer moeten ze het dan inhalen?

Sorry, niet duidelijk gezegd. Ik bedoel een hoofdstuk dat in 3 maanden met redelijk normaal actief spel goed te doen is. Daar kun je dan uiteraard langer of korter over doen zoals altijd. Een hoofdstuk is af als je alles gedaan hebt. Wat ik niet meer wil is een hoofdstuk dat ontworpen is om er 6 maanden tot 2 jaar over te doen.
Kun je ajb de grote lijn van de oorspronkelijke post proberen te zien ipv op ingevulde details die niet kloppen een opmerking maken?
 
Kun je ajb de grote lijn van de oorspronkelijke post proberen te zien ipv op ingevulde details die niet kloppen een opmerking maken?
Twee keer per jaar komt er een hoofdstuk dat in 3 maanden te doen is.
Zoals je het beschrijft worden hoofdstukken net zoiets als events, die ± 2 x per jaar voorbij komen… hoe iemand die later instapt, of nog niet zover is het hoofstuk dan nog moet doen, zie ik niet, dus vraag ik er naar… Als ik moet gaan raden naar wat je bedoelt, is de kans op vergissingen nog groter en dat kan toch niet je bedoeling zijn? Assumption is the mother of all fuckups!
 
Ik zit nu op Winy en ben daar ook al aanbeland bij elementalen. Dat hoofdstuk zal ik nog redelijk snel gereed hebben (max 8 weken)
Bedenk wel die wereld is pas september vorig jaar gestart en dan is 12 hoofdstukken in 10 maand best wel snel als ik bij amuni ben beland.
Ik vind het dan wel heerlijk doordat er nog maar zeer weinig spelers zijn die daar dan aanbeland zijn ik het rustiger aan moet doen.
Je kan er niet eens tegen verkennen/veroveren om een zo snel tempo bij te kunnen benen zonder gebruik van boosters.
Alle tijd om een stad nog beter uit te kunnen balanceren, meer aandacht en kp in je OW te kunnen schenken.
En doordat het gastras wat langer blijft staan in je stad heb ik er totaal geen behoefte aan om die tijd te doden om een BSA te spelen. Iets wat sowieso maar weinig oplevert en een behoorlijke inspanning kost. Er zullen ongetwijfeld spelers zijn die dolgraag een BSA willen spelen maar 3/4 op Elvenar zit er niet op te wachten. Ik heb dan liever een groot event zoals we net hebben gehad die je rustig op je gemak kan spelen en zelf kan bepalen voor welke prijzen je wilt gaan. En voor veel spelers op Arendyll zullen de prijzen niet geweldig zijn maar dat zijn ze voor op Winy juist wel.
Het spel nog sneller maken dan dat het al is denk ik dat je juist meer spelers weg jaagt dan er bij komen. Nog meer events of BSA erbij lijkt me ook niet verstandig omdat dat juist verzadiging oplevert en spelers event moe worden.
Ik vind dat het spel behoorlijk veel variatie heeft en dus veel te bieden heeft en dus voor iedere stad zijn er andere uitdagingen waar je motivatie uit kan putten. Er zullen altijd spelers blijven voor wie het niet snel genoeg kan gaan. Als er morgen een nieuw hoofdstuk uitkomt dan waren ze het liefst gister al klaar. En als je eenmaal endgamer bent kan je bij een nieuw hoofdstuk nog heel erg snel gaan als je het heel slim speelt en behoorlijk gespaard hebt. En wil je niet zo snel gaan dan is er echt geen man over boord. Zelfs als je langzaam speelt doe je een hoofdstuk nog in 3 maand en dat zijn er dan 4 in het jaar en er komen er maar 2 per jaar bij dus alle tijd om endgamer te worden.
 
Bovenaan