• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Gevechten: gevechten te moeilijk, graag jullie mening.

DeletedUser

Guest
Onderhandelen en vechten zijn nauwelijks afhankelijk van elkaar omdat je bij vechten alleen voorraden gebruikt en bij onderhandelen de grondstoffen meestal de beperkende factor zijn. Goed, voorraden kan je via de groothandel omzetten in grondstoffen om te onderhandelen, maar dat loopt behoorlijk in de kosten. Ik denk dat troepen trainen toch de goedkopere optie is, zelfs met verliezen van 6-7 troepen. En bovendien is vechten veel leuker dan onderhandelen. Suggesties om dat mogelijk te laten blijven, ongeacht je voorgang, zijn wat mij betreft van harte welkom.

Alles in het spel is om te rekenen naar voorraden. Munten zijn 1/10e van voorraden en op die manier kun je dus ook goederen omrekenen naar voorraden. Zelf heb ik in excel een sheetje opgesteld waarin ik de kosten van het kopen van een gebied omzet naar alleen voorraden, vervolgens stel ik ook vast wat ik aan troepen inzet en schat ik in wat ik zal verliezen in een gevecht (en wat het dus kost om deze opnieuw te trainen). Dan kan ik zien wat goedkoper is, vechten of kopen.

Lord Jirre heeft gelijk wat dat betreft. Als je bepaalde gevechten nog niet kunt winnen kun je enkele beter kopen. Maar, vechten blijft het toch leukst.
 

DeletedUser1482

Guest
Heel misschien, met max aantal troepen en alle beschikbare eenheden, maar verder valt er (voor mij persoonlijk) met dat vechten geen moment lol aan te beleven. Geldt natuurlijk niet voor alle spelers, maar gezien het aantal reacties en pagina's van 'draadje', toch wel een teken aan de wand. Mijns inziens totaal niet in balans met orde van het spel.
 

DeletedUser990

Guest
Zelf merk ik omdat ik me nu aan de provincies in ring vrijspeel dat het vechten me aardig lukt.
Moet dus voor Orcen 160 provincies vrijspelen. (Heb er nu 164, begin aan ring 9.)
Natuurlijk onderhandel ik ook. Maar hoef nu niet meer de opdrachten weg te klikken met verdien 4 relekwiien met vechten.
 

DeletedUser448

Guest
Ik zit tussen de 190 en 200 provincies en moet nog beginnen aan upgradetroepenomvang 20 ( begin elven). Ik kan merken waneer er een nieuwe upgrade troepenomvang aankomt; met maximale troepenbouw van een dag redt ik slechts 1 provincie. Daarbij koop ik zo min mogelijk en nooit meer dan 2 gevechten per provintie. Voor mij zijn de gevechten niet te moeilijk en komen de troepenupgrades goed op tijd. Soms is het effectiever het vechten uit te stellen tot na een upgrade, maar het is tot nu toe goed te doen en erg leuk! Complimenten aan de makers dat het zo goed aansluit.
Ik heb in tijden al geen gevecht verloren (behalve om het veld te verkennen;)) en de gevechten die ik koop, zou ik ook wel kunnen winnen, maar zouden me te veel troepen kosten. Ik denk dat het een goed idee is om een andere speler een mogelijkheid te geven mee te kijken bij je gevecht, waarbij die tijdens het gevecht tips kan geven. Dit zal het zich vroegtijdig afkeren van het vechten kunnen voorkomen. https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/mentor.2329/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan