• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Gevechten: gevechten te moeilijk, graag jullie mening.

DeletedUser

Guest
Ik wil een gevecht doen met 5 x 84 langzwaarden, tegen 222 dieven en 37 kanonniers.
Bij het eerste schot van de kanonnier al 79 langzwaarden weg. Je hebt minstens 3 beurten nodig om bij de kanonnier te raken.
Dat kan je toch onmogelijk winnen?
En dat zou het "gemakkelijkste" gevecht van die provincie moeten zijn...
 

DeletedUser

Guest
Daarom is het ook belangrijk om andere eenheden configuraties te proberen, met 5 troepen van dezelfde eenheid ga je het niet redden in zulke gevechten. Je moet een combinatie van range en melee vinden waar jij wel dichter bij de vijand kan komen.
 

DeletedUser7

Guest
Wat Judgeoflife zegt klopt. Ook zul je soms zo ver komen dat je eerst een troepen-upgrade moet behalen voordat je een provincie kunt verslaan. Het kan best zijn dat de gevechten te zwaar zijn op dit moment omdat je achterloopt met je onderzoeksboom.
 

DeletedUser3

Guest
Stefan,

Graag zou ik willen weten waar je bent in je onderzoeksboom en hoever je van je stad bent. We zijn constant bezig om te onderzoeken of er balansverbeteringen kunnen worden gedaan. Mocht je niet verder komen met de tips hierboven, creeer dan een support ticket en geef de informatie waar ik hierboven om vroeg.
 

DeletedUser

Guest
Stefan,

Graag zou ik willen weten waar je bent in je onderzoeksboom en hoever je van je stad bent. We zijn constant bezig om te onderzoeken of er balansverbeteringen kunnen worden gedaan. Mocht je niet verder komen met de tips hierboven, creeer dan een support ticket en geef de informatie waar ik hierboven om vroeg.
Misschien is het een idee om een vorm van waarschuwing te geven als de kracht van de tegenstander onevenredig is met het troepenlevel van de speler?
 

DeletedUser7

Guest
Dat zou je zelf ongeveer ook moeten kunnen zien zonder een waarschuwing. Bovendien ligt het aan behoorlijk veel dingen of je een tegenstander wel of niet aan kunt (troepen die je gebruikt, obstakels die in de weg staan, tactieken die je gebruikt etc.)
 

DeletedUser

Guest
Dat zou je zelf ongeveer ook moeten kunnen zien zonder een waarschuwing. Bovendien ligt het aan behoorlijk veel dingen of je een tegenstander wel of niet aan kunt (troepen die je gebruikt, obstakels die in de weg staan, tactieken die je gebruikt etc.)
uiteindelijk zal de ervaring wel toenemen en daarmee het inzicht. Bovenstaande bedoelde ik eigenlijk voor beginnende spelers. (net als ik) net 3 x 35 bijlvechters kwijtgeraakt aan 3 lvl 2 kannonnies en 3 lvl2 orcs. het leek me vrij makkelijk. niet dus :(
 

DeletedUser

Guest
Ik zou je aanraden om altijd te vechten met complete troepen dus niet slechts 3 troepen en 2 leeg, dan heb je altijd een betere mogelijkheid om te winnen.

En zoals Lord Jirre zei, het is erg lastig om te bepalen of iets te sterk is door een combinatie van factoren, daardoor zal een waarschuwing erg lastig zijn om aan te geven.
 

DeletedUser

Guest
Stefan,

Graag zou ik willen weten waar je bent in je onderzoeksboom en hoever je van je stad bent. We zijn constant bezig om te onderzoeken of er balansverbeteringen kunnen worden gedaan. Mocht je niet verder komen met de tips hierboven, creeer dan een support ticket en geef de informatie waar ik hierboven om vroeg.

Ik zit in de onderzoeksboom aan staduitbreiding 8. En in de provinciekaart probeer ik nu sectoren te pakken die 5 of 6 vakken weg liggen van mijn stad. Momenteel 60 provincies voltooid.
-
Volgens mij zijn die kanonniers niet in balans als die met 1 schot bijna een hele troep kunnen wegschieten. Kanonniers hebben niet eens een bonus tegen zwaarddansers!
 

DeletedUser7

Guest
Kanonniers hebben gewoon hoge kans om heel veel schade te doen. Ze hebben ook gigantisch lage verdediging, dus als je snel bent kun je ze uitschakelen voordat ze echt veel schade kunnen doen, maar ja, als je dat niet doen dan zijn ze inderdaad behoorlijk pijnlijk. Ik raad je aan om iets te gebruiken dat snel een lange afstand kan overbruggen.
 

DeletedUser66

Guest
Op beta speel ik als mens, hier als elf, en mijn persoonlijke ervaring is dat mensen een beter leger hebben. In dit geval had ik 5 eenheden cerberus meegenomen, die lopen in 1 beurt naar die kannonniers, en ze hebben een grote bonus tegen korte afstands eenheden. Elfen hebben later de tovenares die dat ook zou kunnen, maar dan zit je al in het 4e gedeelte van de onderzoeksboom voordat je die kunt krijgen. Mensen hebben daarnaast ook de priester die een bereik van 14 heeft. Ook paladijnen zijn enorm sterk, plus die hebben een bereik van 2, ideaal om vanachter een obstakel toe te slaan.
 

DeletedUser121

Guest
Ik sla die kanoniers direct de kop eraf met mn zwaardvechters
 

DeletedUser

Guest
intussen weet ik dat het mogelijk is om te lopen, maar dat het niet hoeft: zo kan ik wachten met mijn zwaardvechters tot de cerberus binnen gevechtsafstand komt. afwachten loont soms beter dan domweg naar voren stuiven :D
 

DeletedUser

Guest
Ik zit nog maar aan ring 6, en ik word hier geconfronteerd met een troep van 37 Treant II. Hoe krijg je die stuk? Ik schiet daar op met 16 golems, maar het blijver er 37. Niets weg. En golems hebben daar zogezegd een bonus tegen?
 

DeletedUser7

Guest
Als het alleen Treants zijn, dan gebruik ik altijd boogschutters, die kun je zo plaatsen dat ze niet geraakt worden door de Treants, maar wel kunnen aanvallen.
Maar ik zeg ook niet dat je alles kunt vechten. Je haalt er ook wel een van de moeilijkere dingen uit. Kristal provincies daarentegen zijn ongeloofelijk makkelijk, aangezien je daar gewoon Treants op af kunt sturen.
 

DeletedUser

Guest
Tegen uitsluitend lichte melee eenheden (kristal provincie) kan je inderdaad wel winnen met treanten, maar al de rest... Ik heb nu 76 provincies, en nu moet ik vaak al tegen 3x zo veel eenheden vechten als ik er zelf heb. Met veel geluk wil het nog wel eens lukken. Indien niet, dan kan ik eerst terug een halve dag eenheden trainen om het nog eens te proberen. Dan kan je eigenlijk beter niet proberen te vechten en meteen onderhandelen.
 

DeletedUser7

Guest
Tja, elk spel heeft zo zijn "bottlenecks". Het kan best zijn dat je het nu even lastig hebt maar dat het een stuk eenvoudiger wordt zodra je een extra troepen uitbreiding/upgrade hebt behaald.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb die filmpjes in de FAC eens bekeken. Dat zijn gevechten van ring 5, terwijl Blasti technologisch een stuk verder staat dan ik. Dan is het niet moeilijk de gevechten te winnen.
In ring 7 moet je zelfs al behoorlijk opletten met treanten tegen lichte melee, want één troep van 8 treanten is niet opgewassen tegen 358 orks.
 

DeletedUser7

Guest
Ja, in dat geval ben je jezelf gewoon te ver vooruit. Dat kan altijd gebeuren, hoe makkelijk je vechten ook maakt, je zult op een gegeven moment tegenstanders tegenkomen die je gewoon niet kunt verslaan zonder eerst verder onderzoek te doen.
Maar orks zou je altijd met Treants moeten kunnen verslaan, want ze doen letterlijk 0 schade als je het op de juiste manier aanpakt ;)
 

DeletedUser47

Guest
Ja, in dat geval ben je jezelf gewoon te ver vooruit. Dat kan altijd gebeuren, hoe makkelijk je vechten ook maakt, je zult op een gegeven moment tegenstanders tegenkomen die je gewoon niet kunt verslaan zonder eerst verder onderzoek te doen.
Maar orks zou je altijd met Treants moeten kunnen verslaan, want ze doen letterlijk 0 schade als je het op de juiste manier aanpakt ;)
Daar heb je wel een tovenares voor nodig ;)
 
Bovenaan