• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Gevechten: gevechten te moeilijk, graag jullie mening.

DeletedUser449

Guest
ook ik verlies erg veel legers om provincie te veroveren.
Kan er een mogelijkheid worden gecreëerd om gezamenlijk een gevecht aan te gaan. Of als bijvoorbeeld een lid van het broederschap deze provincie al heeft verslagen de weerstaan ook procentueel afneemt en toeneem bij een niet verslag provincie. het moet natuurlijk wel een aangrenzend provincie zijn. Dit maak het leuk om een gezamenlijk te veroveren en te verdedigingen.
 

DeletedUser

Guest
ook ik verlies erg veel legers om provincie te veroveren.
Kan er een mogelijkheid worden gecreëerd om gezamenlijk een gevecht aan te gaan. Of als bijvoorbeeld een lid van het broederschap deze provincie al heeft verslagen de weerstaan ook procentueel afneemt en toeneem bij een niet verslag provincie. het moet natuurlijk wel een aangrenzend provincie zijn. Dit maak het leuk om een gezamenlijk te veroveren en te verdedigingen.

Ik zie niet in hoe je dat zou kunnen doen. Er staan voor iedereen andere legers in een bepaalde provincie. Dat is afhankelijk van hoe ver die provincie van jouw stad is.
 

DeletedUser449

Guest
vrij simpel als een lid van je broederschap dezelfde provincie heeft veroverd dan (groen is) dan heeft het volgende lid van dat zelfde broederschap bv 2% minder verzet en dan volgende 4% ect ect , Als er een lid de broederschap verlaat dan kom zijn % erbij.
 

DeletedUser7

Guest
Dat zou een behoorlijk nadeel zijn voor mensen in minder actieve buurten.
 

DeletedUser

Guest
Ik zou het al mooi vinden als je een leger in een provincie in stappen zou kunnen verslaan. Dus je vecht de 1e keer en verliest. Maar bij de volgende ronde staat er alleen wat er de vorige keer is overgebleven en hoef je niet opnieuw je halve krijgsmacht op te offeren, maar alleen het restant van de vorige keer te verslaan.
 

DeletedUser47

Guest
Ik zou het al mooi vinden als je een leger in een provincie in stappen zou kunnen verslaan. Dus je vecht de 1e keer en verliest. Maar bij de volgende ronde staat er alleen wat er de vorige keer is overgebleven en hoef je niet opnieuw je halve krijgsmacht op te offeren, maar alleen het restant van de vorige keer te verslaan.

Dat zou wel iets leuks zijn, daarmee kan je in principe de provincie zo moeilijk maken als je wil maar uiteindelijk kan het wel verslagen worden. Misschien ook iets met een timer totdat ze weer tot volledige sterkte gegroeid zijn, zodat mensen die alles in 1 keer willen verslaan die uitdaging ook nog hebben.
 

DeletedUser

Guest
Dat vind ik een heel mooi idee. Als de troepen van de tegenstander een trainingstijd toegewezen krijgen, kunnen ze net zo snel regenereren als je eigen troepen. Op die manier kan je ze wel verslaan als je genoeg troepen hebt voor meerdere gevechten achter elkaar, maar heb je geen voordeel als je vecht zodra je 5 setjes bij elkaar hebt. Zo komt er ook nog een stukje planning bij kijken.
 

DeletedUser

Guest
Je moet daar wel de bedenking bij maken dat het zowat een dag duurt om een volledig leger te trainen. Als je dan meerdere legers kwijt bent voor één enkele relikwie, dan kan je beter onderhandelen. Op 1 dag kan je genoeg goederen produceren om een behoorlijk zware provincie te onderhandelen.
 

DeletedUser

Guest
Voor nu zou ik die staal provincies inderdaad onderhandelen. Zodra je Golem II hebt, kun je ze echter heel makkelijk vechtend af :)

Dat klopt inderdaad. Een staal provincie van ring 8 win je zonder moeite met 5 x 22 Golem II. Hoogstens 1 of 2 troepen verlies per gevecht.
En ring 8 is toch al behoorlijk ver van huis.
 

DeletedUser

Guest
Je moet daar wel de bedenking bij maken dat het zowat een dag duurt om een volledig leger te trainen. Als je dan meerdere legers kwijt bent voor één enkele relikwie, dan kan je beter onderhandelen. Op 1 dag kan je genoeg goederen produceren om een behoorlijk zware provincie te onderhandelen.
Onderhandelen en vechten zijn nauwelijks afhankelijk van elkaar omdat je bij vechten alleen voorraden gebruikt en bij onderhandelen de grondstoffen meestal de beperkende factor zijn. Goed, voorraden kan je via de groothandel omzetten in grondstoffen om te onderhandelen, maar dat loopt behoorlijk in de kosten. Ik denk dat troepen trainen toch de goedkopere optie is, zelfs met verliezen van 6-7 troepen. En bovendien is vechten veel leuker dan onderhandelen. Suggesties om dat mogelijk te laten blijven, ongeacht je voorgang, zijn wat mij betreft van harte welkom.
 

DeletedUser449

Guest
Dat zou een behoorlijk nadeel zijn voor mensen in minder actieve buurten.
Ben ik het niet mee eens, want de tegenstand wordt nooit hoger als de huidige 100 % (dat veranderd niet) . de huidige gevecht maak het mij bijna
onmogelijk om een aan één gesloten pad te maken met een lid van broederschap (8 provincie van mij verdaan) ik ben ongeveer 2 weken bezig om
provincie (6) te veroveren met 4 verschillende gevechtseenheden en kazerne update op 5. en gezien de huidige discussie lijkt het erop dat ik niet de enige ben, die vind dat het nu te moeilijk is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
In dit spel kom je op een zeker moment op een punt dat je nauwelijks nog gevechten kan winnen (zie mijn eerste post). Maar dan komt de tovenares en golem II, en kan je plots weer een heleboel gevechten winnen. Maar alle gevechten winnen, dat is vrijwel onmogelijk. Of je moet heel veel geduld hebben en een behoorlijk stuk achterop lopen met de provincies. Ring 6 zou ik nu wel kunnen pakken met vechten alleen, maar zit ik wel al een stuk verder nu. Net een kristalprovincie van ring 10 gepakt. Geen probleem voor 5 x 12 Treant II.
 

DeletedUser449

Guest
En jij staan op 33 in de totaal overzicht, dan is het punt toch duidelijk.

Jep ik stop met vechten want weer het hele leger verloren in een provincie op 5 afstand voor een paar planken, is echt te gek.
ik waag me troepen er niet meer aan en weiger vanaf nu elke opdracht voor de provincie
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser7

Guest
Alleen omdat je niet elk gevecht kan winnen betekent niet dat je géén gevecht kan winnen. Te veel mensen hier schijnen te denken dat je alles vechtend af moet kunnen. Nou, dat kan ook wel, maar dan ga je gewoon ongelooflijk achterlopen op je medespelers. Degenen die een goede combinatie van vechten en onderhandelen gebruiken zullen het verste komen.
 

DeletedUser449

Guest
nou succes ik begin er niet meer aan, Als iemand die op 33 staat al probleem heeft met een provincie 10 (4 verder dan ik nummer 2033) dan is mij duidelijk dat vechten geen optie (ik onderhandel wel ) schil een hoop hamers (heb ik niet meer nodig voor leger opbouw en uitbreiding van deze gebouwen) vind het jammer maar het is niet doen
 

DeletedUser

Guest
nou succes ik begin er niet meer aan, Als iemand die op 33 staat al probleem heeft met een provincie 10 (4 verder dan ik nummer 2033) dan is mij duidelijk dat vechten geen optie (ik onderhandel wel ) schil een hoop hamers (heb ik niet meer nodig voor leger opbouw en uitbreiding van deze gebouwen) vind het jammer maar het is niet doen
sta la maanden in top 10 en win ook nooit zelfs niet met 9 wapenekamers die ik had op level 15 , dus ja net doen als mijn veel geoderen sparen en alles omkopen haha
 

DeletedUser

Guest
Wapenkamers maken de gevechten niet makkelijker, maar zorgen er alleen voor dat je er meer kan uitvoeren doordat je meer troepen produceert terwijl je langere tijd offline bent.

Onderzoeken naar nieuwe eenheden, upgrades van bekende eenheden en van de troepenomvang, brengen je inderdaad in een stroomversnelling waarin vechten weer even wel lukt. Maar er zijn toch regelmatig tussenpozen waarin de tegenstanders onverslaanbaar zijn tot het volgende onderzoek, wat lang duurt om te bereiken met alleen onderhandelen. Een manier om, met acceptatie van meer slachtoffers, toch de vechtfunctie te blijven gebruiken, is wat mij betreft nog steeds welkom.
 

DeletedUser

Guest
Wapenkamers maken de gevechten niet makkelijker, maar zorgen er alleen voor dat je er meer kan uitvoeren doordat je meer troepen produceert terwijl je langere tijd offline bent.

Onderzoeken naar nieuwe eenheden, upgrades van bekende eenheden en van de troepenomvang, brengen je inderdaad in een stroomversnelling waarin vechten weer even wel lukt. Maar er zijn toch regelmatig tussenpozen waarin de tegenstanders onverslaanbaar zijn tot het volgende onderzoek, wat lang duurt om te bereiken met alleen onderhandelen. Een manier om, met acceptatie van meer slachtoffers, toch de vechtfunctie te blijven gebruiken, is wat mij betreft nog steeds welkom.
hoe meer wapenkamers hoe meer legers je kan gebruiken kon eerst 22 treants per vakje sloop paar wapenkamers nu nog maar 17 . maar ja vecht nooit handmatig duurt me te lang , dus automatisch en lukt het niet omkopen die handel . dan maar paar goederen minder .
 

DeletedUser

Guest
Sommige handmatige gevechten duren inderdaad wel 10 tot 15 minuten, bijvoorbeeld als je met tovenaressen een grote troep Treant II wil uitschakelen. Met elk schot 0 of 1 schade. Maar het lukt wel, als je er in slaagt buiten het bereik van de Treanten te blijven.
 

DeletedUser7

Guest
Ik gebruik zelf altijd boogschutters voor Treants, aangezien die meer schade doen dan Tovenaressen (en dan duurt het dus ook minder lang).
En @ELF-OGGO; wapenkamers helpen alleen maar bij het trainen, niet bij het vechten.
 
Bovenaan