• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Gevechten: gevechten te moeilijk, graag jullie mening.

DeletedUser

Guest
De tovenares is alleen goed als ze buiten bereik kan blijven, dus tegen zware melee (maar dat kan ook wel lukken met boogschutters) of misschien tegen lichte melee, als de tovenares achter een muurtje kan blijven. Tegen afstandseenheden zijn tovenaressen te zwak.
De tovenares II is een stuk beter, maar wanneer ik die heb zal ik ook al een stuk verder zitten met de provincies zodat de gevechten nog moeilijker zijn.
 

DeletedUser7

Guest
Ik gebruik tovenares zelf juist altijd als een provincie alleen maar lange-afstands eenheden heeft (bijvoorbeeld boogschutters en mortieren). Ze doen letterlijk 0 schade als je elk van hun gewoon elke ronde opnieuw de debuff toebrengt :)
 

DeletedUser69

Guest
Ik gebruik tovenares zelf juist altijd als een provincie alleen maar lange-afstands eenheden heeft (bijvoorbeeld boogschutters en mortieren). Ze doen letterlijk 0 schade als je elk van hun gewoon elke ronde opnieuw de debuff toebrengt :)
Moeten ze wel als eerste aanvallen toch?
 

DeletedUser7

Guest
Ja, de eerste ronde loop je meestal wel wat schade op, maar meestal schieten ze niet allemaal op dezelfde. Dan houdt ik dus alsnog 5 troepen over en zolang de tegenstander 5 of minder troepen heeft loop ik de rest van het gevecht geen schade meer op :)
 

DeletedUser69

Guest
Ja, de eerste ronde loop je meestal wel wat schade op, maar meestal schieten ze niet allemaal op dezelfde. Dan houdt ik dus alsnog 5 troepen over en zolang de tegenstander 5 of minder troepen heeft loop ik de rest van het gevecht geen schade meer op :)
Gooi er een treant bij ,die pakken ze als eerste ,hebben de andere meer kans om als eerste aan te vallen.
 

DeletedUser7

Guest
Mortieren slaan Treants vrij makkelijk neer. Boogschutters hebben ook niet zo veel problemen met Treants. Ik geef de voorkeur aan Tovenaressen, aangezien die extra verdediging hebben tegen allebei.
 

DeletedUser

Guest
Ik gebruik tovenares zelf juist altijd als een provincie alleen maar lange-afstands eenheden heeft (bijvoorbeeld boogschutters en mortieren). Ze doen letterlijk 0 schade als je elk van hun gewoon elke ronde opnieuw de debuff toebrengt :)

Dat is inderdaad een goede tip. Eventjes getest: 5 x 27 tovenaressen tegen 2 x 602 bandieten. 602 bandieten leggen wel met 1 schot 27 tovenaressen om, maar daarna heb je geen schade meer zolang je beide troepen elke ronde aanvalt.
-
En tegen golems en steenlingen gaat het nog beter: die raken in de eerste beurt niet bij de tovenaressen, dus helemaal geen schade.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dat is inderdaad een goede tip. Eventjes getest: 5 x 27 tovenaressen tegen 2 x 602 bandieten. 602 bandieten leggen wel met 1 schot 27 tovenaressen om, maar daarna heb je geen schade meer zolang je beide troepen elke ronde aanvalt.
-
En tegen golems en steenlingen gaat het nog beter: die raken in de eerste beurt niet bij de tovenaressen, dus helemaal geen schade.


Heb je het dan over tovenaressen of tovenaressen II?
 

DeletedUser

Guest
ik vecht aes automtisch wat ik niet kan winnen koop ik om duurt me te lang dat handmatig vechten haha
 

DeletedUser69

Guest
Kristal provincies speel ik moeiteloos vrij met tovenaressen 11,maakt niet uit tegen hoeveel tegenstanders.
 

DeletedUser66

Guest
Kristal provincies zijn dan ook de makkelijkste voor Elfen.
 

DeletedUser39

Guest
Lol ik had serieus 1 tovernares over en moest daarmee en troep van 48 golems van lvl 2 mee neerhalen. Ik had gelukkig niks te doen :p
 

DeletedUser39

Guest
ja maar duurde nog lang... en vond had op zich ook niet heel veel beters te doen haha
 

DeletedUser

Guest
De AI is toch behoorlijk slim. Ik val 3 zware + 1 boogschutters aan met mijn tovenaressen. Dan plaatst hij de zware eenheden netjes rond de boogschutters, zodat ik niet bij de boogschutters kan zonder in het bereik van de zware eenheden te komen. En dan lukt het natuurlijk niet. Uiteraard op tijd teruggetrokken zodat ik niet te veel kwijt ben.
 
Bovenaan