• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback wintermagie 2020

Ik moest 8 torenconfrontaties doen maar na 6 moest ik 3 uur wachten. Toen ik de volgende dag verder wilde gaan was de toren weg.
Toen dacht ik dan doe ik 2 gewone confrontaties (vechten en winnen) maar die worden niet meegeteld. Heb dit gemeld maar kreeg een antwoord wat ik niet snap. Enfin de opdracht blijft dus staan en nu verlies ik veel tijd als ik moet wachten tot de toren weer terug is. Iemand anders een idee hoe dit op te lossen?
Van de middag om 4 uur begint de toren weer.
 
Iemand anders een idee hoe dit op te lossen?
De opdracht is 8 confrontaties OF 8 torenconfrontaties, dus als je er 6 in de toren hebt gedaan en dan overstapt op 'gewone' confrontaties, zul je er ook 8 moeten doen, die 6 van de toren tellen dan niet mee... of je kunt wachten tot vanmiddag de toren weer verschijnt en dan die laatste 2 doen? ;)
 

DeletedUser2124

Guest
dank jullie wel voor je reacties, ik wacht dan wel tot vanmiddag en ga weer verder...volgens mij had ik al wel 8 gewone gevechten gedaan maar omdat je dat niet kan volgen weet ik het niet zeker :) Wil zo graag eens alle upgrades halen :)
 

Aeva

Chef
volgens mij had ik al wel 8 gewone gevechten gedaan
Dat is niet zo. Het spel werkt als volgt: als je keuze hebt uit twee opdrachten maakt het uit hoe het is geformuleerd.
In dit geval staat er 'doe A of doe B'. Het spel telt dan tot 8 voor A en voor B. Wat je het eerste af hebt, dat is wat er telt.
Als er had gestaan 'doe A en/of doe B', dan mogen A en B door elkaar en telt het spel in totaal tot 8.
 
Laatst bewerkt:
Als er had gestaan 'doe A en/of doe B', dan mogen A en B door elkaar en telt het spel in totaal tot 8.
.de EN/OF opdracht komt bijna niet voor (dag opdracht van komende dinsdag is een uitzondering) en dus is het zaak om alle opdrachten goed te lezen. Zulke "geintjes" van INNO zijn zeker irritant, maar gelukkig is de vertraging van 2 dagen voor @Iliana wel in te halen en is dit avontuur voor een ieder die alle dagen aanwezig is tot een goed einde te brengen ( Mede dank aan de spelers die de opdrachten op de BETA server hebben gedaan en alles op Elvengems hebben geplaatst ) ;)
 
Ik beschouw de "gevechten" van Elvenar meer als een knokpartij
Dit geldt voor alle electronische varianten van vechtspellen. Begrijp niet waarom zoiets te vinden is bij een stedenbouwspel.
Dan nog liever dat je met een lantaarntje door een mistig en donker bos loopt. Maar ja, de makers bepalen het spel.

Tja, die toren ... Al heel veel eerder hebben anderen aangegeven dat 1) die prijzen (opbrengst) nauwelijks de moeite waard zijn 2) onderhandelen wel een erg dure variant van mastermind is. Bovendien heb ik de gevraagde T4/T5/T6 meestal niet op voorraad.
 
Begrijp niet waarom zoiets te vinden is bij een stedenbouwspel
Dat probleem ben ik ook nog niet geheel uit. Ik vermoed dat het de competitie-dwang van spelers die het zo aantrekkelijk maakt. Simpel genoeg voor iedereen, en iedere week weer iets anders.
Ik heb al eens geprobeerd een alternatief te verzinnen met soortgelijke eigenschappen, maar heb er nog niet 1 gevonden tot nu toe.

1) die prijzen (opbrengst) nauwelijks de moeite waard zijn
Dat hangt er vanaf wat je als prijs beschouwt. Een paar magische huizen en WPs heb ik er ondertussen al mee verdient, alsmede 125 dias gilde beloning elke week waar je een leuk aantal vakjes grond voor kunt krijgen. Combinatie-versnellers en spreukfragmenten kun je verbranden in de academie, en dan krijg je zo nu en dan best leuke cultuur, goede zaadgebouwen, en een enkele mystieke kist met 500 dias.

2) onderhandelen wel een erg dure variant van mastermind is. Bovendien heb ik de gevraagde T4/T5/T6 meestal niet op voorraad.
Voor het 1e en 2e level is onderhandelen best te doen zonder veel dias te spenderen als je niet te bang bent om vroegtijdig op te houden voor een volgende poging. Eindbazen zijn lastiger, dus zo nu en dan koop ik dan wel een beurt met wat dias die ik dan via de gilde beloning weer terugkrijg. Ook de kisten van de eindbazen is een optie, want daar zit ook vaak dias in met een vrij hoge kans.

De sentient goederen heb je idd nodig, maar een met 40-50k van elk kom je een heel eind. Aangenomen dat je dagelijks zaden krijgt is het vrij goedkoop om je voorraden op peil te houden, want dan hoef je alleen de verdampte goederen maar opnieuw te maken.
Als je een simia wonder hebt wordt dat alleen maar goedkoper.
 
Meedoen met evenementen, daar kun je haast niet onderuit. Dit is de enige manier om aan gebouwen met 'goddelijke zaden' te komen.
In H15 heb je daar iets meer dan veel van nodig en in H17 gaat je handelsgebouw (keuze) wat anders maken.

Maar soms vallen die opdrachten wat onhandig achter elkaar.
1608670941972.png

Bij #62 worden 2 betoveringsvoorwerpen verwacht en direct aansluitend komt #63 die er 5 vraagt.
En dan ishet toevallig maandag, de magische academie kan dat niet zo vlot en het toernooi laat nog op zich wachten.
Zover in de toren (10) ben ik nog nooit gekomen [zie ook boven]. En meer dan een provincie voltooien vind ik ook wat veel.

De aardigheid in het spel gaat zo wat tanen.
 
Dit is de enige manier om aan gebouwen met 'goddelijke zaden' te komen.
Het beste zaden gebouw is de festival kraam in de academie. Het enige event-gebouw wat daar gelijkwaardig aan is, is het Amunischip van het handelaren event, de rest is allemaal slechter, in verschillende mate van hoeveelheid.
 

Aeva

Chef
Over het algemeen kun je de evenementen gewoon spelen met wat je dagelijks ophaalt. Het is dan wel zaak om eerst de quest te bekijken en eventueel uit te voeren voordat je als een malle gaat oogsten... Meestal kun je, zeker in het eerste deel van het event, zeker wel een stuk of drie tot vijf van die quests zo uitvoeren.
 
@BeunTeun e.a. Als je de Tijdboosters gaat bewaren voor dit soort evenementen is het makkelijker om dat soort opdrachten ook achter elkaar te doen. Gewoon vooraf even op Elvengems kijken en daarop je tijdschema maken. :cool:
 
Gewoon vooraf even op Elvengems kijken en daarop je tijdschema maken.
Tja, heb ik wel eens gedaan, vooral op de PC, maar veel vaker zit ik op tablet of telefoon.
De gewone voortgang in het hoofdstuk is al lastig genoeg [mijn beperking], ik kan/wil dit alles niet bijhouden.

Meestal kun je, zeker in het eerste deel van het event, zeker wel een stuk of drie tot vijf van die quests zo uitvoeren.
Klopt. Uiteraard wordt het daarna iets minder eenvoudig.
Het is dat sommige opdrachten nogal eenzijdig zijn (vecht links/vecht rechts of #62:verzamel en #63:verzamel nog meer.)
Iets meer afwisseling is leuker.
 
Even feedback. Tja de opdrachten zijn wat saai, maar dat ligt toch ook gewoon aan Wlvenar. Er is gewoon te weinig te doen echt voldoende variatie te krijgen en moeilijkheid om de opdrachten niet saai te maken. Ik vind het wel fijn, dat er meer opdrachten opties hebben. Technologie opdrachten of verkenner opdrachten zijn niet meer te doen in de laatste hoofdstukken en dan is een alternatief erg fijn. Het event was goed te doen. Wel tijdboosters gebruikt voor de academie opdrachten.

En de grootste verbetering, de verandering van de husselaar en de keuze om hem in te zetten als je zelf wilt. Nu heeft dat ding nut en werkt ie niet meer tegen. Dat geldt ook voor het vergrootglas en de 2x bonus. Het geeft iets meer tactiek aan het spel.

Verder erg leuk dat er weer oude winterevent prijzen langskwamen en nieuwe zijn altijd welkom. Altijd fijn om mijn ijsverzameling aan te vullen of te upgraden. Ik hoop echt dat jullie ooit nog een keer Kasteel Sneeuwvlok of de Toren van de Winterkoning langs laten breken. Die ontbreken nog in mijn verzameling.

Het Uiltje, de hoofdprijs, is prachtig! Alleen word ik wel een beetje moe van die upgrade gebouwen... Ze zijn niet te teleporteren en ze moeten dus of al heel mooi zijn of heel goed wil ik ze plaatsen.
 
vraagje aan degenen die de opdrachten saai vinden: kunnen jullie een paar voorbeelden geven van opdrachten die jullie _wel_ leuk vinden? andere opdrachten dan die al in het spel zitten, om op die manier wat extra variatie te kunnen aanbrengen?
 
vraagje aan degenen die de opdrachten saai vinden: kunnen jullie een paar voorbeelden geven van opdrachten die jullie _wel_ leuk vinden? andere opdrachten dan die al in het spel zitten, om op die manier wat extra variatie te kunnen aanbrengen?
in juli 2019 is nog eens een voorstel topic gemaakt. https://beta.forum.elvenar.com/index.php?threads/a-new-kind-of-event-quest.13308/#post-76190 Deze topic is geeindigd met de opmerking van de CM: we hebben in het verleden al gelijkaardige suggesties doorgegeven dus we gaan nu geen suggesties meer doorgeven....

Ik wil er dus niet meer over nadenken, naar mijn mening zijn er al genoeg suggesties gedaan over de jaren heen en er veranderd amper iets, dus waste of time....
 
Op zich vond ik het event leuk, alleen jammer dat het me niet meer lukte om het af te maken. Stomme virus had ons te pakken dus geen puf voor het spel. Hoop dat in het vlgd bsa nog kans is om een uiltje te verkrijgen.
 
ja er staat ook voltooi 8 confrontaties of vecht en win .... er staat niet voltooi 8 torencontrontaties EN/OF win.... Daarom wordt het niet meeegeteld
 
Bovenaan