• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Verrijzenis van Eldrasil

Er lijkt een 'bug' te zitten in de opdrachten voor het verzamelen van x goederen. Tenminste, je kunt ze via een trucje wel erg makkelijk halen.

Als je bv. 37 kristallen moet verzamelen (opdracht 47), kun een aanbod in de handelaar plaatsen waarbij je die kristallen aanbied. Als je vervolgens het aanbod annuleert, krijg je de kristallen terug en telt dat mee voor de opdracht.

Zo wordt het wel erg makkelijk...

Update: het lijkt erop of alles wat je terugkrijgt, nadat je iets annuleert, meetelt voor de opdrachten. Voorraden verzamelen voor een opdracht? Even je eenhedenproductie annuleren en de voorraden die je terugkrijgt, tellen mee voor de opdracht.
Voor relikwieen heb ik het nog niet geprobeerd, maar dat zou dus moeten kunnen via de magische academie.

Ik vind dit niet passen in de geest van opdrachten voor een quest.

Is dit nog steeds zo?
 
zou door de dubbele kiemen ook prijs drie haalbaar kunnen worden of is de kans daarop nog steeds 5% ofzo?
ik denk dat de kans veeeeel groter is.
Ik hoorde van een spelers op us server (hoofdstuk 6 dacht ik), die de 3de prijs al binnenhaalde op de eerste keer dat die aanbieding kwam.
Maw met nog zeker 20 dagen te gaan was hij er al. (en dus 700 noten).

Persoonlijk vind ik de 3de prijs niet de moeite waard om veel noten te spenderen aan een reward die minder goed is :)
 

DeletedUser1796

Guest
ik denk dat de kans veeeeel groter is.
Ik hoorde van een spelers op us server (hoofdstuk 6 dacht ik), die de 3de prijs al binnenhaalde op de eerste keer dat die aanbieding kwam.
Maw met nog zeker 20 dagen te gaan was hij er al. (en dus 700 noten).

Persoonlijk vind ik de 3de prijs niet de moeite waard om veel noten te spenderen aan een reward die minder goed is :)
die had dan wel heel veel noten verzameld al, het is wel leuk om de 3de gebouw een keer te krijgen want die haal je zonder extra's nooit
 
Leuk event hoor...NOT... Niet bonusfabrieken ga ik dus niet neerzetten. Ik heb al chronisch ruimte tekort. Zal ik dan maar een uitgebouwde bonusfabriek eventjes weggooien om die hout en staal dingen neer te zetten voor verder te kunnen met noten vangen? Wie verzint er zoiets...
 

DeletedUser1796

Guest
Leuk event hoor...NOT... Niet bonusfabrieken ga ik dus niet neerzetten. Ik heb al chronisch ruimte tekort. Zal ik dan maar een uitgebouwde bonusfabriek eventjes weggooien om die hout en staal dingen neer te zetten voor verder te kunnen met noten vangen? Wie verzint er zoiets...
Het zijn maar kleine gebouwtjes en ze hoeven niet te blijven staan. je zal toch wel ergens een klein stukje over hebben.
Het is voor de mensen die nog niet zo ver zijn wel een leuk evenement en het is een keer wat anders, andere opdrachten en niet elke keer het zelfde
 

DeletedUser189

Guest
@Rubio ik kijk bij jou in de stad en zie dat je meer dan genoeg ruimte hebt om 2 staal en hout fabriekjes neer te zetten.
Ik zelf heb een hoop cultuur opgeruimd om er iets vlugger door te komen maar nodig was dat niet geweest en ben echt einde tech.
 
Nee daar heb ik geen plek voor. En dat t voor mensen die nog niet zo ver zijn leuk is is natuurlijk net zo'n onzin als dat het voor grote spelers leuk zou zijn om gebouwen neer te zetten die niks opleveren. Andere opdrachten prima maar geen opdrachten die verplichten tot neerzetten van nutteloze gebouwen waar geen plek voor is.
Sterker nog voor kleine spelers is dit nog minder leuk. Hoe groot is hun reserve aan bevolking om eventjes 2 gebouwen neer te zetten. En ze hebben nog minder plek vaak.
 
Nee daar heb ik geen plek voor. En dat t voor mensen die nog niet zo ver zijn leuk is is natuurlijk net zo'n onzin als dat het voor grote spelers leuk zou zijn om gebouwen neer te zetten die niks opleveren. Andere opdrachten prima maar geen opdrachten die verplichten tot neerzetten van nutteloze gebouwen waar geen plek voor is.
Sterker nog voor kleine spelers is dit nog minder leuk. Hoe groot is hun reserve aan bevolking om eventjes 2 gebouwen neer te zetten. En ze hebben nog minder plek vaak.

Mag ik daar als kleine speler op reageren.

Juist kleine spelers kunnen vaak sneller ruimte vrijspelen door middel van provincies voltooien of in hun onderzoek. De T1 fabriekjes zijn zo klein dat ze nauwelijks ruimte kosten en kwa bevolking valt dat ook reuze mee. En de bevolking heb je er ook zo bij door je huizen te upgraden of een extra huis neer te zetten. En als je klein bent, kost dat allemaal nog niet zoveel tijd. Kwa ruimte heb je maximaal een uitbreiding nodig, maar het kan met minder.

Ik heb zonder problemen twee staal en twee marmer (tweede account, H2, mensenstad) bij kunnen zetten. Als je dat als beginner niet vrij kunt maken, dan heb je je stad al veel te veel vol gebouwd met dingen die je nog niet nodig hebt. Want dat zie je vaak bij beginners, dat er gelijk veel werkplaatsen worden gebouwd terwijl je echt nog niet zo veel werkplaatsen nodig hebt in het begin.

Misschien vallen die nootjes af en toe wel zo uit de lucht, maar voor voltooien van de opdrachten mag je toch ook wel wat moeite doen, vind ik. Als je die 90 opdrachten er binnen een dag of een paar dagen doorheen knalt, is het ook maar een saai event.

En wat is er mis mee om even tijdelijk kleine gebouwtjes neer te zetten en na het event weer af te breken. Ik heb daar in ieder geval geen moeite mee. Mochten ze voor het volgende event weer nodig zijn, zet ik ze wel weer neer, of misschien laat ik ze wel staan.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1796

Guest
Ik vind wel dat je als kleine speler moeite heb met de grote aantallen relikwieën en zeker nu ze niet meer als kans/beloning in de notendopen zitten.
 

DeletedUser2278

Guest
Die niet-bonusfabrieken is niet zo'n probleem. Het kost je acht à tien vakjes (plus een par voor de weg), en het bouwen kost je maar een minuutje. Bovendien heb je dat een paar snelle opties voor de "Upgrade twee gebouwen naar niveau drie of hoger". Als ze vier keer een 9-uursproductie hebben gedraaid heb je de kosten er alweer uit.
Eventueel maak je even wat ruimte vrij door een cultuurgebouw te verkopen dat je straks toch gaat vervangen door een van de prijzen :)
 

DeletedUser2278

Guest
Ik vind wel dat je als kleine speler moeite heb met de grote aantallen relikwieën

Kleinere spelers kunnen relikwieën uit hun provincies halen; elke provincie levert er acht op.
Geeft meteen wat ruimte voor tijdelijke gebouwtjes.
Voor grotere spelers ligt dat lastiger; die moeten het eerder hebben van toernooien.
 

DeletedUser1796

Guest
Kleinere spelers kunnen relikwieën uit hun provincies halen; elke provincie levert er acht op.
Geeft meteen wat ruimte voor tijdelijke gebouwtjes.
Voor grotere spelers ligt dat lastiger; die moeten het eerder hebben van toernooien.
Dat weet ik maar als je een kleine speler bent heb je ook niet altijd de middelen/goederen om de provincies te doen of je nu vecht of afkoopt.
Toen je nog een kans had om te winnen was het beter had je al een gedeelte
 

DeletedUser990

Guest
Ik zit nu bij tovenaars en draken en heb dus nu van alle tier 1 bonusfabriek lvl 1 neergezet.
Omdat het wachten op mana en faculteitsgoederen is, moet je heel veel opdrachtendoor klikken, zoals "fabrieken, werkplaatsen, huizen" verhogen.
Blijft eigenlijk over; produceer 1 dagsproduktie; met gevolg dat ik dan te weinig bonusgoederen had om te bouwen, ruilen.
Kan nu zelfs weer af en toe provincie vrijspelen (onderhandelen).
 
Vraag over prijs. Ik heb 1e Hfd prijs gewonnen maar NIET geinned want zat nog net in hfd 5 (nog 10kp) en dacht als ik paar uur wacht hogere cultuurwaarde in hfd 6. Als ik nu echter kijk lijkt het niks uit te maken. In hfd 5 was hij 1930 cultuur en zou het nu ook zijn. Telt moment van winnen of moment van innen?
 
Die niet-bonusfabrieken is niet zo'n probleem. Het kost je acht à tien vakjes (plus een par voor de weg), en het bouwen kost je maar een minuutje. Bovendien heb je dat een paar snelle opties voor de "Upgrade twee gebouwen naar niveau drie of hoger". Als ze vier keer een 9-uursproductie hebben gedraaid heb je de kosten er alweer uit.
Eventueel maak je even wat ruimte vrij door een cultuurgebouw te verkopen dat je straks toch gaat vervangen door een van de prijzen :)

Voor een elf met bonus staal, kost 1 setje van niet bonus, je 4 vakjes.
voor een mens met bonus marmer, kost 1 setjes niet bonus, je 8 vakjes.
Er is toch wel een groot verschil tussen minimum en max afmeting, al vind ik 8 vakjes nu ook niet zo erg veel, desnoods doe ik paar straatjes weg en staat een huis tijdelijk niet aan de weg, om wat plaats te maken.

Je kan zeggen dat je voor dit event 2 setjes niet bonus nodig hebt, maar met 1tje gaat het ook hoor, dan gewoon 2 maal na elkaar produceren
 

DeletedUser1796

Guest
Vraag over prijs. Ik heb 1e Hfd prijs gewonnen maar NIET geinned want zat nog net in hfd 5 (nog 10kp) en dacht als ik paar uur wacht hogere cultuurwaarde in hfd 6. Als ik nu echter kijk lijkt het niks uit te maken. In hfd 5 was hij 1930 cultuur en zou het nu ook zijn. Telt moment van winnen of moment van innen?
zodra je hem wint
 
Bovenaan