• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Verrijzenis van Eldrasil

DeletedUser2278

Guest
Opdracht 46 zei:
Verken twee provincies of breid twee gebouwen uit tot niveau 10 of hoger.

Dacht ik 's nachts de kazerne maar eens te upgraden tot niveau 13, want die lag wat achter.
's Ochtends was de uitbreiding klaar, maar... opdracht niet vervuld.
Kennelijk telt de kazerne niet mee als gebouw.
Ik ben wel blij dat ik dat niet met een stadhuis heb geprobeerd.
 

DeletedUser239

Guest
Vroeger was er een bug dat upgraden van gebouwen alleen meetelde als je op moment van upgrade voltooid online was. Misschien is het die weer ?
 

DeletedUser2278

Guest
Vroeger was er een bug dat upgraden van gebouwen alleen meetelde als je op moment van upgrade voltooid online was. Misschien is het die weer?

Dat denk ik niet; bij werkplaatsen, woongebouwen en fabrieken werkt het wel goed. En bij wapenkamers, trouwens.

De uitbreiding wordt voltooid zodra je weer inlogt; als je een uitbreiding in gang zet en vervolgens een week lang niet on-line bent, dan blijft het betreffende gebouw een week lang in de steigers staan, zelfs als de uitbreiding maar anderhalve minuut duurt.

Stadhuizen genoeg in mijn buurt die dat bewijzen :-(
 

DeletedUser2491

Guest
Dit event heb ik bijna afgerond, nog 3 opdrachten te gaan.
En ik kom tot de conclusie dat de hoofdprijs van dit spel nooit gehaald kan worden op basis van de volgende rekensom:
Opdrachten : 3570 (totaal van de oplopende beloningen)
Dagelijks : 910 (totaal van de dag beloningen)
Vallende noten : 780 ( +/- 30 elke dag)
In totaal 5260 noten

Voor de hoofdprijs heb je nodig: 250 + 400 + 800 = 1450 uitlopers. Met 20 stuks uitlopers per 140 noten heb je dus 1450/20 x 140 = 10170 noten nodig.
Je komt ongeveer de de helft noten te kort. De toeslag percentages bij het inwisselen van de noten is onvoldoende om dit te kort aan te vullen.

Dus voor de hoofdprijs zal je in de buidel moeten tasten voor diamanten. Mijns inziens is de hoofdprijs dat niet waard, te meer als je nog aan de lagere hoofdstukken van het boek bezig bent, want dan is ook de waarde van de hoofdprijs lager.

Mijn advies is dus: Besteed je geld aan andere leuke zaken.

Wel succes met het afronden van het event, want bij de dagprijzen zitten best aardige "hebbedingetjes", die voor het spel nuttig zijn.

Groetjes
 

DeletedUser2278

Guest
Wel succes met het afronden van het event, want bij de dagprijzen zitten best aardige "hebbedingetjes", die voor het spel nuttig zijn.

Klopt Ik ben in dit geval niet erg in de dagprijzen geïnteresseerd. De cultuur valt tegen, en ik word te groot voor die combigebouwen. Ik heb liever kleine cultuurgebouwen die toch een grote bijdrage leveren. Ik begin te vrezen dat er dit evenement geen eenhoorns te winnen zijn, maar goed, ik heb nou eenmaal iets met die beestjes. Veel cultuur per vakje, en doordat ze klein zijn zijn ze makkelijk te plaatsen.

Maar ze zijn zo vaak te winnen geweest dat ik wel begrijp dat Innogames deze keer iets anders wilde.
Jammer alleen dat het geen eekhoorntjes zijn geworden (met een 1x2 footprint, dus net andersom dan de eenhoorns :) ).

Maar ik heb een hele reut 20 uur-boosters gewonnen die wel van pas gaan komen, en ik geloof dat komende zondag een 100% voorradenmeevaller gaat komen, op een dag met dubbele scheuten (als ik het goed gok). Dat is ook wel interessant.

Maar ik hoop toch dat er op het eind nog een paar leuke, kleine cultuurgebouwen komen.
(De devs hebben nog een paar dagen tijd voor die eekhoorntjes voordat ze op beta moeten, wink wink)
 
Och, ik weet niet. De prijs van vandaag boeit me niet erg, maar de 3 x 20-uurs boosters van vorige week vond ik toch wel interessant nu ik bijna door Dwergen heen ben. En volgende week een voorradenmeevaller van 100%, ook niet gek.
Ik vind het een beetje jammer dat bijna alle prijzen combi's zijn, en weinig puur cultuur. Ik vind combi's steeds minder interessant worden naarmate ik vorder.
Ik hoop dat we nog een paar eenhoorns of iets vergelijkbaars krijgen (eekhoorns misschien?); iets kleins met veel cultuur per vakje. Maar ik begin te vrezen dat dat er bij dit evenement niet in zit.
Geen van die boosters of meevallers boeit mij dan weer erg. Grote cultuur zonder inwoners is meestal omvangrijk, en wat doe je ermee eens je mana nodig hebt, dan is daar geen plaats meer voor. Dus misschien interessant voor feeën en orks, maar niet meer bij boselfen, en misschien ook niet van de start tot aan de dwergen.
 
Als kristal niet je bonus goed is, kun je kopen bij de groothandel. Dan telt de opdracht ook. Is het wel je bonusgoed, dan kun je het verkrijgen door een handelsaanbieding op de markt te zetten en dan kristal te vragen. Zodra je aanbieding is geaccepteerd, telt dat voor de opdracht.
Je kan in elk geval via handel proberen ;) en inderdaad groothandel kan ingeval het niet je bonus is, dan wordt dat daar in ieder geval aangeboden.
 
Kan iedereen even op het volgende letten: soms krijg je uit de kistjes van het evenement noten waarmee je dan nog een keer kan spelen. Let er eens op of ze wel degelijk bijgeteld worden. Ik klikte te snel op opnieuw spelen en had nog veel noten dus weet niet zeker of het wel bijgeschreven werd.
 
Ik vind het al niet echt leuk als ik een productie opdracht van een dag krijgt, maar dan nu alweer een productie van twee dagen.... eh ja dan gaat de lol van zo'n event er toch een beetje af.

Dan doe ik liever 30 keer een drie uur productie, dan 1 keer een twee dagen productie. Twee dagen wachten is echt super super super saai en ook niet leuk. Bovendien remt het ook je productie enorm, want ik kan meer produceren in dezelfde tijd met kortere producties dan met die enorm lange.

Dus mochten jullie wat met de feedback doen: liever geen 2 dagen productie opdrachten, doe dan maar veel produceren van 3 uur (of iets anders wat leuker is).

Verder vermaak ik me goed met dit event. Ik mis wel een beetje dat je nu geen relikwieen kan winnen en alleen maar boosters. Voor iemand die nog niet aan zijn max bonusproductie zit, zijn relikwieen ook wel erg interessant. Misschien kan er voor een volgend event naast de boosters nog een extra prijs ingebouwd worden dat je bonusrelikwieen kan winnen. Ook voor de boosters zie ik graag boosters met wat kortere productie tijden van een paar uur. Een klein stadje heeft nog niet zoveel aan een booster van 20 uur, want zo lang zijn de upgrade tijden nog niet. Dus misschien ook boosters toevoegen van 4 of 6 uur?
 
Kan iedereen even op het volgende letten: soms krijg je uit de kistjes van het evenement noten waarmee je dan nog een keer kan spelen. Let er eens op of ze wel degelijk bijgeteld worden. Ik klikte te snel op opnieuw spelen en had nog veel noten dus weet niet zeker of het wel bijgeschreven werd.

Ik had ze vanmorgen ook twee keer gewonnen, maar ze werden keurig bijgeschreven.
 

DeletedUser2316

Guest
Ik vind het al niet echt leuk als ik een productie opdracht van een dag krijgt, maar dan nu alweer een productie van twee dagen.... eh ja dan gaat de lol van zo'n event er toch een beetje af.
Je kunt gebruik maken van de spoiler (https://nl.forum.elvenar.com/index....oiler-eldrasils-ascending-dagopdrachten.4083/), dan weet je van tevoren dat er zo'n opdracht komt en kun je al vooruitplannen. Als je een speler bent, die niet van tevoren wilt weten welke opdrachten er komen,.... tja, deze staan er wel elk evenement erbij.
 

DeletedUser1427

Guest
Kan iedereen even op het volgende letten: soms krijg je uit de kistjes van het evenement noten waarmee je dan nog een keer kan spelen. Let er eens op of ze wel degelijk bijgeteld worden. Ik klikte te snel op opnieuw spelen en had nog veel noten dus weet niet zeker of het wel bijgeschreven werd.

Via support kunnen we altijd bekijken of de noten zijn bijgeschreven :) Hebben we een heel mooi overzicht voor ;)
 
Je kunt gebruik maken van de spoiler (https://nl.forum.elvenar.com/index....oiler-eldrasils-ascending-dagopdrachten.4083/), dan weet je van tevoren dat er zo'n opdracht komt en kun je al vooruitplannen. Als je een speler bent, die niet van tevoren wilt weten welke opdrachten er komen,.... tja, deze staan er wel elk evenement erbij.

Ja weet ik en ik gebruik de spoiler ook, maar zelfs met spoileren vind ik die opdrachten niet leuk. Eigenlijk vind ik spoileren al heel niet leuk bij een event, maar dat moet haast wel als er van die lange opdrachten tussen zitten. Dat wachten en niets doen met die fabriekjes, dat geeft me geen spelplezier. Ik wil wat doen en ik geef die fabrieken gewoon liever die twee dagen lang een paar keer een slinger dan dat ik wacht en wacht en wacht. Het gaat me echt alleen om de twee dagen productie opdracht. Er kan ook best wel wat tijd zitten in de spreukenverzamelopdrachten, maar die kan je ook op een andere manier verzamelen ipv alleen produceren in je Academie. En dat maakt die opdrachten dan wel weer leuk.

Max een dag wachten, dat kan ik nog wel waarderen (niet alles hoef maar zo gedaan te zijn), maar twee dagen.... liever niet.
 

DeletedUser1796

Guest
Ja weet ik en ik gebruik de spoiler ook, maar zelfs met spoileren vind ik die opdrachten niet leuk. Eigenlijk vind ik spoileren al heel niet leuk bij een event, maar dat moet haast wel als er van die lange opdrachten tussen zitten. Dat wachten en niets doen met die fabriekjes, dat geeft me geen spelplezier. Ik wil wat doen en ik geef die fabrieken gewoon liever die twee dagen lang een paar keer een slinger dan dat ik wacht en wacht en wacht. Het gaat me echt alleen om de twee dagen productie opdracht. Er kan ook best wel wat tijd zitten in de spreukenverzamelopdrachten, maar die kan je ook op een andere manier verzamelen ipv alleen produceren in je Academie. En dat maakt die opdrachten dan wel weer leuk.

Max een dag wachten, dat kan ik nog wel waarderen (niet alles hoef maar zo gedaan te zijn), maar twee dagen.... liever niet.
Eigenlijk snap ik de optie van 2 dagen produceren ook niet ik denk dat er maar heel weinig mensen die gebruiken.
En voor een evenement zijn die opdrachten ook zeker minder leuk, je moet juist vanwege die opdrachten de spoiler gebruiken/lezen.
Ze mogen in de evenementen die opdrachten wel weg halen en in het spel zelf ook wel. (verander de 2 dagen naar een productietijd van 12 uur *hint* *hint*)
 
Voor gewone productie heb ik niks tegen 2 dagen termijn, als al de rest van de timers ook op dergelijke periode ingesteld kan worden (hoewel je dan hamers tekort gaat hebben wellicht). Nu zijn er teveel verschillende timers.
Voor een evenement kan het voor mij ook, ik ben er niet altijd (niet dat dat dan altijd uitkomt, maar goed).

@Lionell : ik wou support niet lastigvallen. Als het nu bij anderen opduikt en een bug kan zijn, dan doe ik het wel.
 
Eigenlijk snap ik de optie van 2 dagen produceren ook niet ik denk dat er maar heel weinig mensen die gebruiken.
En voor een evenement zijn die opdrachten ook zeker minder leuk, je moet juist vanwege die opdrachten de spoiler gebruiken/lezen.
Ze mogen in de evenementen die opdrachten wel weg halen en in het spel zelf ook wel. (verander de 2 dagen naar een productietijd van 12 uur *hint* *hint*)

Ik zie daar op zich het nut wel van in voor als je een weekend weg ben en waarschijnlijk zijn er wel een aantal spelers die in het weekend niet spelen. Dan zet je je stadje gewoon in de twee dagen productie.

Maar ik mis zeker ook een optie voor 12 uur en ook eentje voor 6 uur. Soms is 9 net te lang of net te kort.
 

DeletedUser2557

Guest
Hey, Ik heb de laatste van de doorlopende opdrachten volbracht.
Ik had gedacht dat de opdrachten dan opnieuw zouden starten maar ik krijg er nu helemaal geen meer...
Is dit normaal?
Grt
 

DeletedUser1796

Guest
Hey, Ik heb de laatste van de doorlopende opdrachten volbracht.
Ik had gedacht dat de opdrachten dan opnieuw zouden starten maar ik krijg er nu helemaal geen meer...
Is dit normaal?
Grt
Ja er zijn 91 doorlopende opdrachten en dat is het, verder heb je dan alleen nog de dagopdrachten
 

DeletedUser2316

Guest
Hey, Ik heb de laatste van de doorlopende opdrachten volbracht.
Ik had gedacht dat de opdrachten dan opnieuw zouden starten maar ik krijg er nu helemaal geen meer...
Is dit normaal?
Grt
Grappig! Heel veel hebben last van evenementenmoeheid en jij wilt nog een ronde... :):):) .... en ja, da's normaal.
 
Bovenaan