• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Seizoen van dromen

Het "vernieuwen" knopje is wel heel erg subtiel, ik heb er een avond en een ochtend om gezocht voor ik het had gevonden.

(Voor andere zoekenden, rechts naast het voortgang-balkje van een wekelijkse opdracht staat een klein rond pijltje waar je op kunt klikken.)
 

Aeva

Chef
ah... ik had er meteen op geklikt en kreeg opdrachten waar ik een stuk minder blij van word
les: alleen aan dat knopje komen als je muurvast zit :p
 
Dit is uit mijn ervaring een hele verbetering ten opzichte van die circulaire opdrachten die we nu nog hebben maar er kunnen soms hele lullige foutjes tussen zitten.

voorbeeldje: vecht ?? keer in een provincie. Voor iemand die geen barak, oefenterrein en huurlingen kamp heeft staan.
Bij de week opdrachten is er een mogelijkheid om die zelf te vervangen maar bij de dag opdrachten moet je via support vragen voor een vervanging van een dergelijk probleem.

Er zullen vast nog wel meer onmogelijke opdrachten komen maar dat is een kwestie van vragen voor vervanging via support.

Als je opdrachten krijgt die je redelijkerwijs (omdat je bijv. nog geen MA kunt hebben) nog niet of (omdat je eindspeler bent) niet meer kunt uitvoeren, maak dan een support ticket aan en de moderators helpen je dan verder.. Het is namelijk een probleem wat er op beta in bleek te zitten en (nog) niet (helemaal) is opgelost...
Ik had gisteren een opdracht die ik onmogelijk kon doen. Dus supportticket aangemaakt. Tot nu toe helaas geen reactie gekregen. :(

Edit: Inmiddels reactie van de mods gekregen. Die kunnen er niet zo veel mee. De community manager verzamelt bugs en veranderingen op het forum en geeft die indien nodig door aan de makers.

Op beta had ik begrepen dat je onmogelijke opdrachten aan de mods moest doorgeven. En Bor en rodeon blijkbaar ook.
 
Laatst bewerkt:
Op beta had ik begrepen dat je onmogelijke opdrachten aan de mods moest doorgeven. En Bor en rodeon blijkbaar ook.
Op beta werd door de mod's uitgelegd dat de dev's nog druk waren met het verwijderen van alle onmogelijke opdrachten en werd dit als oplossing aangeraden... logischerwijs veronderstelde ik dat zolang 'onmogelijke' opdrachten nog kunnen voorkomen, dezelfde 'oplossing' ook op 'live' van toepassing zou zijn. Misschien dat de NL-mods hier niet van op de hoogte zijn en moet je in je ticket naar het advies op beta verwijzen?
 
Op beta werd door de mod's uitgelegd dat de dev's nog druk waren met het verwijderen van alle onmogelijke opdrachten en werd dit als oplossing aangeraden... logischerwijs veronderstelde ik dat zolang 'onmogelijke' opdrachten nog kunnen voorkomen, dezelfde 'oplossing' ook op 'live' van toepassing zou zijn. Misschien dat de NL-mods hier niet van op de hoogte zijn en moet je in je ticket naar het advies op beta verwijzen?
Dat was ook mijn veronderstelling hoor. En ik heb gisteravond in mijn ticket de mods naar het advies op beta verwezen. Ik heb ook gevraagd of ze op het forum aan willen geven wat hier het beleid is met onmogelijke opdrachten.
Het is nu afwachten.
 
Laatst bewerkt:

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
We wijzigen geen opdrachten wanneer die onmogelijk te voltooien zijn, ongeacht of dat komt door je speelstijl of door een technisch probleem. Er zijn wereldwijd honderdduizenden actieve spelers in Elvenar en we kunnen onmogelijk elke dag handmatig voor een bepaald percentage spelers de opdrachten wijzigen. Daarbij is ook nog niet helemaal duidelijk voor ons of het "as-intended" is dat bepaalde opdrachten niet te voltooien zijn (er is bij de wekelijke opdrachten niet voor niks de mogelijkheid om de opdracht te vervangen).

Buiten dat: Het is voor ons, net als bij de reguliere opdrachten, niet mogelijk om een opdracht te wijzigen. Wij kunnen er enkel voor kiezen de opdracht te voltooien, of de opdracht te weigeren. Het systeem wijst niet automatisch een andere opdracht toe bij het weigeren of voltooien, want pas op de nieuwe dag komen er nieuwe dagopdrachten.
 
Bedankt voor de info DonFrank.
Bij de wekelijkse opdrachten heb je inderdaad 2 mogelijkheden om een opdracht te wijzigen.
Als je een dagopdracht onmogelijk kunt voltooien heb je dus gewoon pech. Jammer :(
 
Om dit probleem te voorkomen zou voor de dag opdrachten tijdens het toe wijzen gecontroleerd moeten worden of een opdracht onmogelijk is of niet en die door het systeem te laten vervangen.
Het zou gewoon van de zotte zijn als iemand die op dit moment alle ontwikkelingen gedaan heeft en staat te wachten voor de eind muur, de opdracht krijgt om 1 technologie te ontwikkelen.
Zelfde voor gebruik van een portaalwinst spreuk of als iemand geen barakken/oefenvelden/huurlingen kamp heeft staan om die te verplichten om x aantal gevechten te winnen in plaats van x aantal confrontaties te winnen. (confrontaties kun je afkopen)

Voor de week opdrachten was mijn voorstel om iedere week 6 opdrachten te trekken waarvan er maar 4 zichtbaar zijn en 2 niet, en ze zijn alle 6 verschillend.
Als iemand een re-roll gebruikt op 1 van de week opdrachten dan kan het niet gebeuren dat je een opdracht die je niet wil of kunt doen terug krijgt terwijl je die net probeert te vervangen.
En ja, het gebeurd schijnbaar regelmatig op Beta, dat iemand 2 week opdrachten vervangt en dat de 2e vervanging de 1e opdracht terug plaatst.
 
Als iemand een re-roll gebruikt op 1 van de week opdrachten dan kan het niet gebeuren dat je een opdracht die je niet wil of kunt doen terug krijgt terwijl je die net probeert te vervangen. En ja, het gebeurd schijnbaar regelmatig op Beta, dat iemand 2 week opdrachten vervangt en dat de 2e vervanging de 1e opdracht terug plaatst.
Idd. Dat noem ik ook niet een opdracht vervangen.
 
We wijzigen geen opdrachten wanneer die onmogelijk te voltooien zijn
Dat was de vraag niet... en dat gebeurde op beta ook niet! Maar wel werden daar de onmogelijke opdrachten - via een support ticket - door de mod's voltooit. Het zou logisch zijn om - zolang dit probleem zich nog voordoet - dit in live ook te doen!
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Ik had het graag gedaan, maar begrijp ook goed dat, als 10% van de spelers een niet-mogelijke opdracht heeft, we meer dan 30.000 aanvragen per dag (!) hebben als iedereen dat via de support laat voltooien. Dat nog losstaand van de vraag of je voor een speler een beloning moet geven, terwijl de speler een opdracht niet voltooid heeft. Het beleid moeten we wereldwijd hetzelfde houden, anders krijgen we juist dit soort problemen, dat ze het op de Beta blijkbaar wel gedaan hebben, maar op "live"-markets niet mag. Er moet simpelweg snel een oplossing voor komen vanuit de techniek.
 

DeletedUser5047

Guest
@DonFrank

Is er een lijst beschikbaar van alle mogelijke dag- en weekopdrachten op de officiële wiki? Dat zou ook al voor een stukje helpen tot er een betere oplossing is.
 
@Atokirina
Als het gaat om de opdrachten lijsten gaan per hoofdstuk dan moet je kijken op de website Elvengems
Als het gaat om het geheimen van de alchemie evenement dan moet je hier op het forum zoeken.
Als het gaat om het Seizoen van dromen evenement dan heb je pech omdat die opdrachten voor iedereen random zijn en ook nog eens hoofdstuk afhankelijk.
 
De seizoen opdrachten staan allemaal op de iDavis site ( https://idavis-elvenar.com/seasons.html ).

Ik speel het seizoen nu een paar dagen, en krijg veel dagelijkse opdrachten die niet passen in mijn normale routine. Korte produkties, spreukfragementen verkrijgen, spreuken gebruiken, event spelen. Niet moeilijk, maar wel buiten het normale moment waar ik dat doe (of wil doen). Het staat me tegen dat ik dagelijks dingen moet gaan doen omdat het spel dat wil tegen nietszeggende prijzen.
Bijvoorbeeld de volgende prijs in het seizoen is voor mijn kleine stad (laatste onderzoeken constructen hoofdstuk):
- 5K orken (ik heb 975K),
- 5 lichte lange afstand (ik heb 91 en nog 125 aan instants),
- 1 5 uur tijdbooster (ik heb 589).

Bij mijn grote stad (eind hoofdstuk 20) stelt het nog minder voor:
- 20K orken (ik heb 5,9M)
- 5 lichte lange afstand (ik heb 1220 + 380 aan instants)
- 1 5 uur tijdbooster (ik heb 1507)

Voor mijn grote stad zijn opdrachten als 8x 3 uur WP al erg moeilijk zonder hulp. Ik heb 2 magische WP, dus die opdracht kost de hele dag.

Ik weet niet of het bestaat, maar iets als 3x 9 uur WP gaat al niet eens als dagelijkse opdracht met de normale WP, de dag is te kort daarvoor.

Voor het event heb ik een zwik level 1 WP en T1 staan, en die gebruik ik nu ook voor het seizoen, maar dat gaat dan een permanente opstelling worden op deze manier.
 
Laatst bewerkt:

Aeva

Chef
Grappig, veel van die opdrachten passen juist wel bij mij (hfd 19 eind). Zo speel ik altijd met spreuken op een paar fabrieken en werkplaatsen, heb ik honderden gebouwtjes die ik kan verbreken voor de fragmenten én ze komen uit de torenbieb. Maar ik heb ook een paar kleine level 1 staan voor het evenement en die komen inderdaad goed van pas.
 
Bovenaan