• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Seizoen van dromen

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
mainbanner_seasonofdreams.png

Beste mensen en elven,

We hebben een nieuwe functie om te introduceren: De seizoenen!

Vanaf 26 januari
kun je met nieuwe seizoenen beloningen verdienen door gedurende een lange tijd dagelijkse en wekelijkse opdrachten te voltooien!

Voor het seizoen van dromen, het eerste deel van de seizoenen, heb je tot en met 11 april 75 dagen de tijd om seizoensbloemblaadjes te verzamelen van dagelijkse en wekelijkse opdrachten.
Door seizoensbloemblaadjes te verzamelen, kun je vooruitgang boeken op de beloningsbaan en knooppunten bereiken.

De odprachten van de seizoenen kunnen worden voltooid als onderdeel van je dagelijkse routine van het spelen van het spel, na het verstrijken van verschillende evenementen!
Dit betekent dat je tijdens het seizoen veel beloningen kunt verdienen door simpelweg regelmatig Elvenar te spelen. Toch kunnen de opdrachten je ook aanmoedigen om delen van het spel te bekijken die je normaal gesproken niet vaak aanraakt.

Als onderdeel van de seizoenen-update vervangen we het systeem van herhaalbare opdrachten. We zijn van mening dat we door dit systeem naar de seizoenen te verplaatsen, interessantere opdrachten kunnen bieden, met zinvollere beloningen. Alle herhaalbare opdrachten die nog actief zijn, kunnen worden voltooid en er worden beloningen toegekend, maar met het begin van het seizoen van dromen worden er geen nieuwe herhaalbare opdracht meer gestart.


progression_seasonofdreams.png

Het seizoen heeft één beloningsbaan met verschillende soorten knooppunten:
Hoewel je met veel knooppunten gratis beloningen kunt verzamelen, bevatten sommige knooppunten premiumbeloningen die je kunt ontgrendelen nadat je de seizoenspas hebt gekocht. Bij sommige knooppunten kun je kiezen tussen twee of drie verschillende beloningen, dus in plaats van alle beloningen te krijgen die op dat knooppunten staan vermeld, kies je de beloning die je het meest aanspreekt.
Bovendien bevatten veel knooppunten verschillende gebouwen van eerdere evenementen, dus het ontgrendelen van alle beloningen die het seizoen te bieden heeft, kan je kans zijn om ontbrekende gebouwen te krijgen!

Hier is het hoogtepunt van het "seizoen van dromen" aan het einde van de beloningsbaan: De dromenpool!

A_Evt_Season_Dreams_XXII_Burning_Pool1_1_0012.png

4x3Cultuur en productie van voorraden/zeldzame goederen/mana, afhankelijk van hoofdstuk

We wensen je veel plezier met de opdrachten en beloningen van het seizoen van dromen!


Laat je mening achter in het discussietopic en bekijk de wikipagina voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team
We horen graag jullie feedback!
 

DeletedUser5047

Guest
Ze zouden die herhaalopdrachten ook eens mogen weghalen bij Forge of Empires. :D
 
Dit is uit mijn ervaring een hele verbetering ten opzichte van die circulaire opdrachten die we nu nog hebben maar er kunnen soms hele lullige foutjes tussen zitten.

voorbeeldje: vecht ?? keer in een provincie. Voor iemand die geen barak, oefenterrein en huurlingen kamp heeft staan.
Bij de week opdrachten is er een mogelijkheid om die zelf te vervangen maar bij de dag opdrachten moet je via support vragen voor een vervanging van een dergelijk probleem.

Er zullen vast nog wel meer onmogelijke opdrachten komen maar dat is een kwestie van vragen voor vervanging via support.
 
Prima toevoeging, alleen jammer dat - net als op beta - ook op live de week opdrachten niet synchroon lopen met een normale kalender week.
Het leidde op beta al tot de nodige verwarring en zal dat ongetwijfeld hier ook doen... het is nogmaals een illustratie van de indruk die bij veel spelers leeft dat het lijkt alsof de Dev's zich niets aantrekken (of niet leren) van de reacties op beta!
 
Ze hebben het dus echt niet per ongeluk zo gedaan.

Op zich is er iets voor te zeggen, op zondag ochtend kun je nu niets reguliers spelen, wellicht wouden ze dat gat dichten.
 
Dagopdracht: verzamel 480K mana. Ik ben wel klaar met het laatste hoofdstuk, maar toch.
Probleem is dat je nu maar een halve dag hebt om de dagopdrachten te doen. Ik ben ook klaar met het laatste hoofdstuk, maar moet 81,4K unurium verzamelen. Toren is al lang klaar en een aantal unuriumproduceerders per 24 uur had ik al lang geind voor de start van het seizoen. Verder moet ik een tovenaarsevenementopdracht voltooien, maar ik ben al met de gesloten opdrachten bezig. Die van vandaag had ik al klaar voor de start van het seizoen. Fijn begin dus. Ik heb contact opgenomen met support, ben benieuwd hoe die reageren.
Edit: unuriumopdracht is gelukt, maar de tovenaarsevenementopdracht is echt onmogelijk :(
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de opdrachten best wel leuk en verfrissend…maar ik ben ook nog niet zoals bovenstaand tegen deze problemen aangekomen.
 
Ik vind het op beta ook heel leuk, maar daar ben ik nog geen onmogelijke opdrachten tegen gekomen. Wel een aantal waar ik echt heel veel moeite voor heb moeten doen, maar dat vind ik geen probleem. Opdrachten die onmogelijk te doen zijn vind ik wel een probleem.
 
Als je opdrachten krijgt die je redelijkerwijs (omdat je bijv. nog geen MA kunt hebben) nog niet of (omdat je eindspeler bent) niet meer kunt uitvoeren, maak dan een support ticket aan en de moderators helpen je dan verder.. Het is namelijk een probleem wat er op beta in bleek te zitten en (nog) niet (helemaal) is opgelost...
 
zonder echt een extra kleine inspanning. Ik geef het graag een kans.
Inmiddels op beta gemerkt dat de weekopdrachten al snel behoorlijk pittig worden, maar ze waren tot op heden nog altijd te doen... én daar kun je er tenminste elke week 2 van 'vervangen'. Overigens kan het daarbij wel gebeuren dat je precies dezelfde quest terug krijgt!
 

Aeva

Chef
Ik vind het ook leuk.
Ik merk dat zowel in een grote (hfd 19) als in een kleinere (hfd 11) stad de opdrachten goed te doen zijn. Ik heb overigens wel de indruk dat het voor dagelijkse spelers stukken gemakkelijker is en meer oplevert dan voor spelers die een paar keer per week binnenkomen om toernooi en/of toren te spelen.
 
Inmiddels op beta gemerkt dat de weekopdrachten al snel behoorlijk pittig worden, maar ze waren tot op heden nog altijd te doen... én daar kun je er tenminste elke week 2 van 'vervangen'. Overigens kan het daarbij wel gebeuren dat je precies dezelfde quest terug krijgt!
Eerst wat opwarmen, zo gaat dat. Maar een verwittigde vrouw is er twee waard.
 
Ik heb overigens wel de indruk dat het voor dagelijkse spelers stukken gemakkelijker is en meer oplevert dan voor spelers die een paar keer per week binnenkomen om toernooi en/of toren te spelen.
Klopt (uiteraard) helemaal... die missen iig een aantal dagelijkse opdrachten én houden effectief minder tijd over voor hun weekopdracht. En zoals hierboven al gemeld: daar kun je er elke week 2 van 'vervangen' maar loopt wel de kans dat je precies dezelfde quest terug krijgt!
 
Een zwaar irritant probleem wat je niet alleen op beta kunt krijgen maar ook hier is het vervangen van 2 week opdrachten waar bij de 2e vervanging jou de 1e opdracht terug geeft.
Zwaar irritant is dan ook de opdracht om 2 portaal spreuken te gebruiken als je net je portaal verkocht hebt of je staat bij de eind muur of wat je reden dan ook is.
Vervang die en als je hem terug krijgt dan zit je er aan vast omdat support hem weigert te vervangen en het duurt een week voor je de re-rolls terug krijgt om die opdracht te vervangen.
 
Bovenaan