• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback release 1.45

@Perdurabo : 'positivisme' is een voorbijgestreefde stroming in de natuurwetenschappen ;) en wordt blijkbaar nogal veel gebruikt tegenwoordig als term voor overdreven of zelfs vals optimisme (suggesties om dat op een andere manier in 1 woord te vatten zijn welkom ;))
 
Dus is nu iedere keer van het zelfde laken een broek, hoe dikwijls gaan ze achteraf nog dingen wijzigen? Wordt dat stilletjes aan kotsbeu zelle!
Denk in het vervolg eerst even na over de eerlijkheid van de verdeling van gebouwen, smijt ze dan pas in een quest, zodat wij ZELF kunnen kiezen of wie die willen of niet!!!
hier dito,
ik word er helemaal niet gelukkig van.
 

DeletedUser2226

Guest
Een DIKKE MIN voor het Elvenar team voor deze update!!!

Vind het te gek voor woorden dat bestaande gebouwen aangepast worden. Had het dan voor toekomstige evenementen veranderd.
Nu krijg ik opeens geen voorraden meer (waarvan ik meestal tekort kom), maar T3 goederen (waarvan ik er meer dan genoeg heb).
Ik heb nu drie gebouwen de eerst heel nuttig waren, maar die nu nutteloos geworden zijn.

Je doet tijdens een evenement moeite om een gebouw met een bepaalde bonus te krijgen en vervolgens wordt die bonus zomaar gewijzigd. Hoe kun je nu nog weten of het zin om bij een evenement voor een bepaald gebouw te sparen? Het kan zomaar gewijzigd worden...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2226

Guest
Een DIKKE PLUS voor het Elvenar team

Elvenar draait om ontwikkeling

Toen ik in juli 2015 ben begonnen met dit spel waren er geen broederschappen, geen toernooien, geen broederschapsavonturen, geen evenementen ik was afhankelijk van men buren en we moesten het doen met 5 hoofdstukken.
Anno 2018 hebben we 6 gastrassen en het 7e gastras komt eraan en al die dingen die ik hier boven noemde zijn er nu wel plus dat we nu ook mobiel het spelletje kunnen spelen via de elvenar app.
En een app is ook nooit klaar, je krijgt altijd updates welke app je ook gebruikt.

Dus alleen maar mopperen,miepen en zeuren op het Elvenar Team vindt ik niet terecht , ze zullen vast wel eens wat fout doen maar dat doen we allemaal wel eens, daarvoor zijn we mensen niemand is perfect.

Deze reactie slaat de plak volledig mis: je doet een paar algemene uitspraken, terwijl de reacties hier over een specifiek probleem gaan: de wijziging van de gebouwenopbrengsten in de laatste update. Daarom staat in mijn vorige post ook dat de dikke min VOOR DEZE UPDATE is. Ik heb in dit topic geen reactie hier gezien die zegt dat alles wat het Elvenar team doet slecht is en dat is ook zeker niet mijn mening!

Als je het spel al zo lang speelt, weet je dat een van de grootste uitdagingen is om een goede balans te vinden in de producties van de verschillende benodigdheden (munten, voorraden, goederen e.d.): je hebt er niks aan om veel van het één te hebben, als van iets anders een flink tekort hebt. Door plotseling de opbrengsten van bestaande gebouwen te wijzigen, verstoor je de balans die de spelers in hun stad opgebouwd hebben. Dat is waar de meeste reacties in dit topic over gaan. En spelers willen graag een (enigzins) stabiel spel; uitbereidingen zijn leuk, maar niet opeens bestaande zaken wijzigen. Je krijgt dan het gevoel: wat gaat als volgende zomaar wijzigen? Of dat het plannen van je producties minder zin heeft.

Ik had er niks tegen gehad als deze wijzigingen voor toekomstige evenementen gelden. Dan kun je erop op anticiperen en een keuze maken of je wel of niet de moeite wilt nemen om een gebouw met een bepaalde opbrengst te winnen. Nu wordt deze keuze met terugwerkende kracht voor je gemaakt, zonder dat je daar invloed op hebt. Wellicht hadden veel spelers geen T3-productie gebouw nodig en hadden ze liever voor iets anders gekozen. Ook heb je spelers, die wel T3-productie hadden willen hebben, de mogelijkheid ontnomen om te proberen deze gebouwen te winnen (als ze er destijds voor gekozen hebben dit niet te doen: het leverde immers voorraden op!).
 

DeletedUser3148

Guest
Ik ben helaas ook niet blij met deze verandering, krijg veel liever voorraden. Ik kan me ook haast niet voorstellen dat dit een wens van de spelers was? Het zou wel fijn zijn als een mana-gebouw dat geen mana geeft omdat je nog niet in dat hoofdstuk bent - WEL Mana gaat geven op het moment dat je wel in dat hoofdstuk bent. Maar dat is iets anders dan wat nu gebeurd is.
 

DeletedUser2121

Guest
Ik ben absoluut niet blij met de verandering van voorraden naar T3 goederen!!! Ik heb die gebouwen speciaal gezet omdat ze mij de broodnodige voorraden leveren!! In het elixer stik ik want daar staat mijn markt overvol van!!! Met de kristalvuurtoren hebben ze dat ook al gelapt en vind dat echt niet kunnen!! Is een serieuze domper en voor mij een reden om grondig te overwegen een ander spel op te zoeken!! Ik wil zelf kunnen kiezen welke gebouwen ik zet en wat die moeten produceren zonder mij constant af te vragen of ze morgen nog hetzelfde gaan opbrengen!! Niet goed bezig zou ik zeggen!!

helemaal mee eens! ik heb die gebouwen speciaal neergezet voor de voorraden :(
 

DeletedUser2121

Guest
"Verbetering van de afhandeling van Kennispunt-beloningen die offline werden ontvangen" klinkt interessant, weet iemand al wat er precies veranderd is?

dit schept hoop! ik ben erg blij als dat probleem is opgelost!
 
ik had het idd verkeerd begrepen en was heel blij: ik dacht dat deze gebouwtjes "meegroeiden" en dus mana zouden gaan geven in een mana hoofdstuk. HELAAS. niets is minder waar. Ik heb allerlei gebouwtjes staan die tools gaven, waarvan ik hoopte dat ze na deze update mana zouden gaan geven, maar nu krijg ik elixer. Tools heb ik nodig, mana heb ik nodig, maar elixer....???? in zulke mini hoeveelheden? dan kan ik beter een elixerfabriek neerzetten toch? heel teleurstellend dus.
 
ik heb die manahut van het broederschapevenement 2 keer staan, nu krijg ik van beide elixier productie, en wat voor een hoeveelheid.....,ik had eentje van 5200 voorraden zonder cultuurbonus, waarvan ik toch geregeld tekort had en mijn troepen voor een groot deel mee kon maken. Nu krijg ik 430 elixier, cultuurbonus telt niet meer, wat ben ik daar nu mee... ik denk dat ik die manahut maar ga laten voor wat het is en de prullebak in gooi.
Of ik nog ga meedoen aan evenementen lijkt mij sterk in twijfel, de gebouwen die je daar ophaalt met bepaalde opties die je nodig hebt en waarvoor je dan ook je best doet om te sparen en hopen als je die dag gaat inleveren dat je hem ook nog hebt.
Het heeft nog weinig zin, ik zal de cultuur gebouwen vanuit de bouwlijst maar plaatsen, daar hebben ze tot nu toe nog niks aan veranderd.
 

DeletedUser2239

Guest
ik had het idd verkeerd begrepen en was heel blij: ik dacht dat deze gebouwtjes "meegroeiden" en dus mana zouden gaan geven in een mana hoofdstuk. HELAAS. niets is minder waar. Ik heb allerlei gebouwtjes staan die tools gaven, waarvan ik hoopte dat ze na deze update mana zouden gaan geven, maar nu krijg ik elixer. Tools heb ik nodig, mana heb ik nodig, maar elixer....???? in zulke mini hoeveelheden? dan kan ik beter een elixerfabriek neerzetten toch? heel teleurstellend dus.

De mana gebouwtjes gaan pas mana geven vanaf H9. Als ik het goed zie zit jij bij de orken (H8). Dus nog even doorzetten en dan gaan ze mana geven

Edit: dit laatste klopt waarschijnlijk niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dacht een leuke set gewonnen te hebben voor mijn kleine accountjes, kunnen die gebouwen nu ook alweer de prullenbak in. :( Men luistert echt niet naar feedback van de spelers. Op Beta werd volop geklaagd over deze wijziging en toch duwt men hem hier gewoon door onze strot. Nu moeten we ook al non-boosted T1 fabrieken gaan maken voor de Elementals, ik voel hier helemaal niks voor. o_O Ik wacht nog af hoe dat uitpakt op Beta maar heb op deze manier steeds minder zin in Elvenar. De beloofde dingen (zie "Sprookjes" door Inno G. Ames) komen niet en we worden opgescheept met iets wat we niet willen. :mad:
 
De mana gebouwtjes gaan pas mana geven vanaf H9. Als ik het goed zie zit jij bij de orken (H8). Dus nog even doorzetten en dan gaan ze mana geven

ik denk dat je hier toch fout zit, de gebouwen groeien volgens mij niet mee, ik zou daar ook blij om geweest zijn moesten deze meegroeien al naargelang je vordert in de onderzoeksboom.
Het is misschien een idee voor een volgende update.....:)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2239

Guest
ik denk dat je hier toch fout zit, de gebouwen groeien volgens mij niet mee, ik zou daar ook blij om geweest zijn moesten deze meegroeien al naargelang je vordert in de onderzoeksboom.

Dat zou goed kunnen, dan heb ik de uitleg verkeerd begrepen.
 

DeletedUser990

Guest
Groeien volgens mij ook niet mee, staat duidelijk in welk hoofdstuk ontvangen, of ontvangen hebt. (dit voor degene die ze nog in voorraad hebben). Dus ja gewoon wachten op volgende evenement en zo vlug mogelijk ruilen.
 

DeletedUser1427

Guest
De verandering van deze evenementsgebouwen heeft alleen betrekking op de beloning (voorheen voorraden, sinds de release 1.45 geven deze gebouwen afhankelijk uit welk hoofdstuk dit gebouw behaald is ook Tier 3 goederen), deze gebouwen groeien niet mee.
 

DeletedUser3150

Guest
Mijn mening over deze aanpassingen:
Natuurlijk moeten er zaken aangepast worden in een spel als een en ander niet lekker loopt of de balans is niet goed. Soms zijn die veranderingen positief, soms zijn ze negatief. Voor de een beter, voor de ander juist weer niet.
Maar ik vind niet dat je de prijzen/gebouwen die iemand heeft gewonnen zomaar kunt aanpassen in wat Inno zelf acceptabel vindt. Er is voor gespeeld en dit was de beloning. Als de beloning van het gebouw anders was, had men wellicht een andere keuze gemaakt. Geen dia's gekocht om alsnog de prijs binnen te kunnen halen.
Ik zie het al voor me dat een van de bekende loterijen dit doet. Je doet mee voor de miljoenen maar als je die grote geldprijs dan hebt gewonnen dan passen ze dat aan in een maand lang boodschappen. Worden we niet blij van.
 
Bovenaan