• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

"Sprookjes" door Inno G. Ames

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Er was eens een ontwerper die een mooi gebouw ontwierp voor Elvenar: de magische Academie. Helaas was niemand geïnteresseerd in dit gebouw dus bedacht hij een list: "Er zullen in de toekomst nog veel meer nuttige spreuken komen". En ja hoor, men ging massaal dit gebouw bouwen..... Nu, vele jaren later, zijn er nog steeds geen nieuwe spreuken beschikbaar en zit men opgescheept met een nutteloos te groot gebouw. :(

Om de Elvenaren toch tevreden te houden bedacht deze ontwerper iets nieuws: oude wonderen die je door middel van runen kan ophogen. Helaas braken deze runen vrij makkelijk en zat men al vrij snel met 10 scherven waar je niks mee kon doen. Geen probleem zei de ontwerper, dit gaan we aanpassen zodat je heel veel scherven kan bewaren. Ondertussen zijn we een jaar later en kan men nog steeds niet meer dan 10 scherven opslaan. :eek:

Weet je wat, dacht de ontwerper, het wordt tijd om weer iets nieuws de introduceren waar men niets mee kan doen, die domme Elvenaren hebben dat toch niet door. Zo geschiede en de blauwdruk werd geïntroduceerd.Overal in Elvenar droomt men over fantastische toepassingen voor deze blauwdruk maar ondertussen lacht de ontwerper geniepig is zijn vuistje. :cool:

Wordt vervolgt....

:rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Onlangs werd de ontwerper midden in de nacht wakker door een nachtmerrie. De Elvenaren vonden een gebouw dat hij ontworpen had fantastisch: de kristallen vuurtoren / de grote klokkentoren. Dat kan zo niet langer, daar moet ik iets aan doen dacht de ontwerper anders kan ik niet meer rustig slapen. Dus onder het mom dat het nodig is voor de toekomst en dat het voor de meeste Elvenaren voordeliger zal uitpakken deed hij een herbalancering van dit gebouw. o_O
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser189

Guest
en om ons elvenaren zoet te houden gooien ze het ene na het andere evenement over onze steden, dat we daar moei van zijn trekken ze zich niks van aan het is slikken of stikken.

:p
 

DeletedUser

Guest
Op een dag had het hulpje van de ontwerper een slechte boodschap voor de ontwerper. De Evenarianen klagen toch wel erg hard over dat nutteloze gebouw, ze beginnen weg te lopen! De ontwerper schrok hier van en moest snel een nieuwe list verzinnen. Hij sliep er een nachtje over, en kwam toen tot een oplossing. Oke, die lastige Evanarianen willen meer spreuken voor het nutteloze gebouw. Ik zal ze hebben, we geven ze nieuwe spreuken, maar noemen ze Directe Effecten, en die kunnen ze lekker niet maken in dat nutteloze gebouw. Blijft dat gebouw mooi nutteloos, maar daar zullen ze dan niet meer over klagen.

(wordt vast vervolgd ;))
 

DeletedUser

Guest
Het hulpje van de ontwerper, kwam toch weer met een slechte boodschap voor de ontwerper. "Ze klagen nog steeds" zei hij lichtelijk overspannen. Nu vinden ze weer dat ze teveel evenementen krijgen. "Wat!" zei de ontwerper boos, "Dat was mijn list om ze zoet te houden, nu moet ik weer wat nieuws verzinnen". Hij begon zich erg te irriteren aan die lastige Elvenarianen, want ze verstoorde zijn nachtrust. Na een nachtje woelen in zijn hemelbed, had hij toch weer wat verzonnen. "Weet je wat" zei hij tegen het hulpje, "Die Directe Effecten kunnen ze alleen winnen in Evenementen, dan moeten ze wel". En zo geschiedde het, en de ontwerper kon weer heerlijk rustig slapen in zijn hemelbed.
 

DeletedUser1143

Guest
Op een mooie zondag middag zat de Ontwerper heerlijk aan zijn capucino in een zalig
zonnetje. Hij zat na te denken over wat zijn hulpje allemaal had verteld over die
akelige ondankbare Elvenarianen.
Want zin in nachtmerries had hij niet meer en hij had wel wat geklaag nodig om te slapen maar teveel
maar zoals voor alles geld ook hier , te veel is niet goed.
Waarom zeiden zijn Elvenarianen dat het geen stedenbouwspel meer is , moet je nu eens
kijken naar al die prachtige gebouwen die hij ontworpen had.
En nog meer uitbreidingen nodig ?
Die zijn er toch , een paar dia's en ze kunnen hun stad zo groot maken als ze willen.
Iedereen moet investeren om te groeien , dat deed hij toch ook zo zittend in de zon.
Nee , zijn onderdanen vond hij maar ondankbaar. Maar om ze dan toch een beetje tegemoet te komen
zal ik er een prachtige aanbieding tegenaan gooien. 10% korting op een
uitbreiding , Geweldig , wat heb ik dat toch goed voor elkaar.
Ze moeten maar eens leren communiceren met elkaar en samenwerken , dat zal het geklaag wel
wat doen afnemen.
En zo werd het idee voor een broederschap Avontuur geboren.
En het is een MEGA succes !! Zie je nou wel , dacht de Ontwerper , ik ben echt geboren
om een Goede Ontwerper te zijn! Ze klikken zich wezenloos en hebben totaal geen tijd meer
om waardeloze posts te plaatsen op het forum.
Maar wat gebeurt er nu? Wat zeggen die Elvenarianen nu? We vinden het leuk?
Broederschapleden praten met elkaar? Het is gezellig op de chat? Nee , Nee , dat was niet
de bedoeling , als de sodemieter die chat onklaarmaken en we gooien er DIRECT nog een
Avontuur achteraan , ik zal ze krijgen , klikken zullen ze.
En de Ontwerper leunde met een tevreden zucht achterover , crisis afgewend.
Maar daar kwam het hulpje : 'kuch" , "oh Grote Ontwerper , het spijt me dit te moeten
zeggen maar er is iets fout gegaan. Het 2e Avontuur heeft een slechte start op
de Beta server , wat moeten we nu?"
"Gewoon Life gooien die handel !" schreeuwde de ontwerper.
En zo geschiede , Elvenarianen hebben het nu nog over de grote mislukking van het 2e Avontuur
wat nooit gekomen is.
De Ontwerper kan rustig slapen , het geklaag is als een slaapverwekkend muziekje in zijn oren.

(word vervolgd)
 

DeletedUser

Guest
In het prille begin van Elvenar kwamen er heel veel enthousiaste Elvenaren hun tijd rondbrengen in de mooie fantasie-wereld. De ontwerper vond het geweldig en bleef de wereld groter en groter maken. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde! Tot op een dag het hulpje meldde dat er toch best wel veel Elvenaren weer vertrokken waren, en dat de Elvenarianen die aan de rand van de wereld verbleven zich erg eenzaam begonnen te voelen. Dat vond de ontwerper wel vervelend, want aan de rand van de wereld verbleven juist de jongste Elvenarianen. De ontwerper vond dat jonge bloed veel beter, omdat die natuurlijk minder klagen. Dus hij verzon een oplossing: het jonge bloed moest verhuizen naar het hart van de wereld, en al het jonge bloed wat nog binnen wilde komen moest natuurlijk ook gelijk naar het hart. Deze geweldige "Oplossing" werd vol trots aangekondigd. De ontwerper was helemaal in zijn nopjes over zijn geweldige "Oplossing" en verheugde zich al op heerlijke rustige nachtjes in zijn Hemelbed.

Maar de oudere Elvenarianen waren helemaal niet blij met deze "Oplossing". In het hart van de wereld waren er juist veel Ghost towns ontstaan, en die bleven natuurlijk. Dus soms kregen deze oudere Elvenarianen wat jong bloed als nieuwe buur, maar die vertrok eigenlijk al weer snel. Het hulpje rapporteerde de klacht aan de ontwerper. Maar de ontwerper haalde zijn schouders er bij op. "Die oudere Elvenarianen zijn mij veel te lastig aan het worden", zei hij tegen het hulpje. Stiekum vond de ontweper dat die oudere Elvenarianen maar helemaal weg moest gaan. In het begin had hij ze nog nodig om zijn plannetjes te testen, maar nu begonnen ze toch overbodig te worden. Maar hoe kom ik nu van ze af? Hij moest hier een snode list voor verzinnen....

Wordt vervolgd ...
 

DeletedUser572

Guest
Nut van de acedemy:
- Event quests
- Dubbele kennispunten spreuk, de enigste die je constant kan gebruiken.
 
Ghost reageert op het vermelden van "ghost towns" ;););) Event quests zijn opgedrongen productie die niet bijdragen aan de groei van stadjes. Het andere is wel juist, maar heft een beperking deels op die de ontwikkelaar zelf eerst nuttig achtte (voor de verkoop of om niet teveel speelvrijheid te laten). Maar dit topic vertelt een verhaal, het is echt geen analyse of bespreking van de magische academie, dus de comment van @ghost en die van mij horen hier niet, tenzij herschreven in verhaalvorm :D Iets als:

Iemand die zich aangetrokken wist tot de Ghost Towns en eromheen zwierf, zocht een aanknopingspunt dat hij door z'n roze bril kon bekijken, en verloor zicht op de horde zombies die zich langzaam in beweging zette in de Towns, en dat in zijn richting :eek:
Een ander die een nabijgelegen kerkhof onderhield probeerde hem wakker te schudden zodat hij nog tijdig de benen zou kunnen nemen. Ghost trok z'n zwaard... :confused: :D
 

DeletedUser

Guest
De Ontwerper zat nog steeds op zijn plannetjes te broeden om van de eerste lichting Elvenarianen af te komen. Hij riep zijn hulpje en vroeg hem te bekijken hoe ver die oudere Elvenarianen eigenlijk waren in het spel. Hulpje wierp een blik op het spelersbestand en rapporteerde "Ze hebben alles al voltooid, en zijn nu vooral provincies aan het veroveren".

"WAT!" riep de ontwerper gefrusteerd, "Dat is niet de bedoeling, daar krijgen ze alleen maar sterkere steden door. Zo komen we nooit van ze af!" Hij moest iets verzinnen, om die eerste lichting Elvenarianen te ontmoedigen. De ontwerper bracht een aantal onrustige nachten door in zijn Hemelbed, maar op een mooie ochtend kreeg hij een lumineus idee. Als hij het vechten in provincies veel moeilijker zou maken, dan zouden die oudere Elvenarianen daar niet meer mee door kunnen gaan. Zo gezegd, zo gedaan: hij ontwierp een totaal ander gevechtsysteem, met wel 10 nieuwe legereenheden erbij. En om de eerste lichting Elvenarianen extra te frustreren, zorgde hij er ook voor dat ze verplicht waren deze nieuwe legereenheden te onderzoeken en dus dat ze weer terug in de onderzoeksboom moesten gaan. Als extra ontmoedigingstactiek zorgde hij er ook voor dat die nieuwe legereenheden stukken zwakker waren, zodat de oudere Elvenarianen ze helemaal niet wilde gebruiken.

Maar hulpje had wat bedenkingen. "Oh, Grote Ontwerper, het plan is goed, maar wordt het dan ook niet moeilijker voor de nieuwe lichting Elvenarianen?". Maar de Ontwerper had daar al over nagedacht. Hij gaf hulpje opdracht om vooral aan de nieuwe lichting Elvenarianen alles goed uit te leggen. De ontwerper bedacht ook de "Goldilocks zone" en gaf hulpje opdracht om dat ook vooral uit te leggen aan de nieuwe lichting Elvenarianen. "Let op Hulpje" zei de ontwerper "vertel ze vooral dat ze niet meer provincies moeten veroveren als dat ik aan einde van elk hoofdstuk als minimum ga zetten". "Oke", zei hulpje, "maar de oudere Elvenarianen zijn daar al ver overheen hoor". De ontwerper zei niets, maar het snode lachje op zijn gezicht sprak boekdelen....

(wordt vervolgd)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom heet dat eigenlijk "Goldilocks zone", iemand een idee? (liefst geen superoriginele of hoogstpersoonlijke invulling voor deze aub, met een definitie ben ik al blij ;))
@Didi1 : je vergat nog dat die nieuwe eenheden pas een upgrade krijgen in de nieuwste hoofdstukken en dus ook onbruikbaar zijn voor beginners. Voor iedereen eigenlijk, want een aantal upgrades zitten in de hoofdstukken die nog niet uitgebracht zijn. Er wordt dus wel degelijk naar een (naar verwachting van de Ontwikkelaar) schitterende toekomst gekeken, maar dat dat vandaag vooral amputaties en frustraties oplevert ontgaat iemand in een ivoren torentje blijkbaar nogal. :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
@Aiki De Goldilock zone is de bewoonbare zone binnen een planetenstelsel (wikipedia).
 
De Ontwerper, met middelen waarvan een god vroeger alleen kon dromen, droomde ervan zijn hemelbed bij de buren in Frankrijk neer te zetten, en overal ter wereld eigenlijk. Een goede verstandhouding met de buren, je moet dat aanmoedigen, bedacht hij. Als ik nu eens de extra's afpak die Elvenarianen krijgen met een Klokkentoren of Kristalvuurtoren, dan wordt hun motivatie om de buren te bezoeken er één van pure naastenliefde :D. En om ze nog meer te stimuleren, geven we ze er het raden naar of ze al bij deze of gene buur langs zijn geweest, een extra bezoekje kan nooit kwaad, tenslotte willen we dat er maximaal geklikt wordt (niet op die manier :rolleyes:). De groene handjes blijven dus na een burenbezoek groene handjes. Dat is ook nog eens goed voor jullie geheugen kindjes en oudjes! :D. Niks dan liefde en vooruitgang, wat een prachtig universum. Maar wacht eens, heeft iemand nu vergeten de godsdienst te introduceren die deze mooie luchtspiegelingen dient te ondersteunen, zodat ze niet uit elkaar vallen? Als er niet snel een schuldige aangewezen kan worden, liggen er alweer een paar slapeloze nachten in het verschiet. Was Hij dan niet onfeilbaar? :eek:
 

DeletedUser1427

Guest
Dit topic heb ik zojuist verplaatst naar het off-topic gedeelte, omdat dit niet direct een discussie is maar in een verhaalvorm omschreven wordt.
 

DeletedUser990

Guest
Ligt het aan mij, of mag ik niet meer op leuk klikken!
Zie het niet meer onder het vervolgverhaal staan.
Als je blieft ga zo door, dit is leuker dan klagen!

P.S. bij topic groene handjes zie ik wel nog Leuk staan!
Denk dat ik het al gevonden heb, omdat het off-Topic is geplaatst een leuk verhaal i.pv. klagen mogen we dit niet meer leuk vinden.
Als die andere opmerkingen hoe het spel heel langzaam verziekt wordt mogen we wel nog leuk vinden.

Zou dat wat over Inno mentaliteit zeggen, maar sluit goed aan bij het verhaal.
Ben benieuwd Didi1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, de hangplek kan je blijkbaar niet leuk vinden ;) het is een soort vagevuur, een zone voor twijfelgevallen :D
 

DeletedUser

Guest
(we gaan dapper door met "De Sprookjes" door Inno G Ames :p)

De Ontwerper had heerlijk gedroomd in zijn Hemelbed, over hoe de 1e generatie Elvenarianen wanhopig waren omdat hij het vechten in provincies voor hun onmogelijk had gemaakt. Het werd tijd om van Hulpje te horen hoe succesvol zijn snode plan was geweest. Hulpje kwam echter erg nerveus bij de Ontwerper aan om zijn verslag uit te brengen. "En?" vroeg de ontwerper "Zijn ze gestopt?" Hulpje durfde de Ontwerper niet aan te kijken "Uh .... sommige wel O Grote Ontwerper, maar anderen zijn doorgegaan met provincies veroveren, maar nu door te onderhandelen". De Ontwerper werd boos op Hulpje "Onzin! Zoveel goederen kunnen ze niet produceren, daar hebben ze de ruimte niet voor. En ze moeten ook Orken hebben om te kunnen onderhandelen". Hulpje zei niets en maakte zich zo klein mogelijk. "Je hebt je werk niet goed gedaan Hulpje", bulderde de Ontwerper, "Ga terug kijken in het spelersbestand en breng dan een goed verslag uit".

Nadat Hulpje weer weg was, bleef de Ontwerper stampvoetend in zijn Ivoren Toren rondlopen. Hij kon zich niet voorstellen dat zijn snode plan gefaald had, en dat de 1e generatie Elvenarianen hem te slim af waren geweest. Hij was per slot van rekening DE ONTWERPER en niemand kon het beter weten dan hij! Toen het tijd werd voor zijn schoonheidsslaapje, was Hulpje nog niet teruggekeerd, en de Ontwerper had daardoor een zeer onrustige nacht in zijn Hemelbed.

De volgende ochtend, na een zeer slechte nacht, was de Ontwerper in een enorme slechte bui. Hij brulde dat Hulpje verslag uit moest brengen. Bevend kwam Hulpje binnen, want hij begon erg bang te worden van de Ontwerper en had slecht nieuws voor hem. "O Grote Ontwerper, sommige van de 1e generatie Elvenarianen hebben ook diamant-uitbreidingen gekocht, daardoor hebben ze genoeg ruimte voor de productie van goederen en Orken". Dit nieuws kwam hard aan bij de Ontwerper. De diamant-uitbreidingen waren bedoeld om zijn Schatkist te vullen, dus dat was wel goed nieuws, maar zo kwam hij niet van de 1e generatie Elvenarianen af. Hij moest hier natuurlijk weer een oplossing voor verzinnen....

(wordt vervolgd)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan