• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback release 1.39

DeletedUser1032

Guest
echt belachelijk zeg !!! constant een berg tijd en geld geïnvesteerd in die kristalvuurtoren en nu dit !!! mijn interesse van dit spel loopt snel achter uit !!! de veranderingen zijn niet correct graag deze terug in oude staat terug brengen ,, de buren hulp werd eerst hier door gestimuleerd meer mensen deden hun burenhulp maar nu is het maar minimaal steeds minder
 

DeletedUser

Guest
Beetje deja vu gevoel hiero, net als met het faalgebeuren van het bs avontuur, daar is ook nooit een officieel antwoord van afgelasting gekomen.
Neem aan dat als we na anderhalve dag nog niks horen we ook niks meer te horen krijgen? Want op mijn eerdere comment, een dag geleden, hierop is ook geen reactie gekomen.

Communicatie, krijg dat eens onder de knie :(

@Crosshair Voor de volle 100% met je eens. De communicatie van InnoGames zelf (via de CM) is nooit geweldig geweest, maar wordt nu wel erg slecht helaas :(
 

DeletedUser

Guest
En jawel na amper 2 dagen verandering van het OW dat burenhulp zou moeten stimuleren, krijg ik nu dus nog maar heel weinig hulp van de buren.
Resultaat: mijn cultuurbonus die al maanden tussen de 160 en 170% schommelde, was vanmorgen gezakt naar 100%: nul-komma-noppes bonus :mad:

Het gevolg hiervan is dat mijn werkplaatsen aanzienlijk minder productie leveren, en ik nu dus niet meer non-stop kan trainen voor de toernooien. :(:(:(
Bedankt Devs voor weer een verandering die een hoop spelbederf veroorzaakt :rolleyes:

PS: Nog een extra negatief effect is dat de Wachttoren nu ook minder waard gaat worden, want zonder burenhulp krijg je ook daar de burenhulpbonus niet van :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser239

Guest
Sinds ik Elvenar speel bezoek (bezocht) ik een keertje of drie gemiddeld per week alle buren op de wereldkaart.
In het begin voor het geld (maar ik zit al een jaar te vechten tegen maximum munten en steeds meer te betalen voor mijn KP).

Toen de Kristalvuurtoren verscheen ben ik die beginnen up'pen. In het begin vooral voor de verlenging culturele bonus.

Alhoewel het uur per kaart dom klikken (speel op 2 servers) me steeds meer begon tegen te steken bleef ik het doen, op het laatst vooral voor de goederen via Kristalvuurtoren (waar ik VEEL KP heb in geinvesteerd).

Nu heb ik spijt van de KP die ik in kristalvuurtoren stak, voel ik me eigenlijk opgelicht op dat vlak ... en bekijk ik wereldkaart alleen nog om te zien of mijn scout bezig is, ik bezoek mijn buren niet meer, ik zie niet meer wie actief is, wie progressie maakt.

Dit is dus geen vooruitgang, eerder een bijna geslaagde poging mij weg te jagen van Elvenar.

Goed bezig, Innogames !
 
Is het te doen om zonder die wereldwonders te spelen?
Ik heb er enkele staan maar die zijn nog maar level 1, hoogstens level 3.
Als je zonder die dingen op een degelijke manier kan spelen dan breek ik ze allemaal af, dan heb ik ineens wel een hoop plaats want er staan er nu 7.
 

DeletedUser

Guest
Is het te doen om zonder die wereldwonders te spelen?
Ik heb er enkele staan maar die zijn nog maar level 1, hoogstens level 3.
Als je zonder die dingen op een degelijke manier kan spelen dan breek ik ze allemaal af, dan heb ik ineens wel een hoop plaats want er staan er nu 7.

In het begin is het nog te doen om zonder OWs te spelen, zij het dat de toernooien & provincies stukken lastiger worden om te vechten zonder sterkere legereenheden
Maar vanaf het boselvenhoofdstuk kom je toch zwaar in de problemen, want voor een fatsoenlijke manaproductie heb je toch echt OWs nodig
En de verzamelbonus voor de Zaden (vanaf halflingen) zijn afhankelijk van het aantal lvls OWs dat je hebt staan
 
Ook hier moet ik zeggen dat ik vind dat de verwachting van innogames m.b.t. de motivatie achter burenhulp niet op enig realisme gebaseerd is.
Maar gezien de woordkeus "het is onze verwachting" of "we zijn van mening dat" denk ik dat ze precies wisten wat de impact zou zijn, jammer dat ze niet gewoon recht voor zijn raap eerlijk erover willen zijn.

Feedback over 1.39 en dat met name de kristalvuurtoren-balans aanpassing.

De gevolgen voor mij en de 222 verkende provincies om mij heen:
1) Ik help mijn buren niet meer (hiervoor 4 keer per week alles) en zit te overwegen om de vuurtoren uit mijn dorp te gooien voor de ruimte.
2) Ik help nog wel iedereen die mij helpt, maar in mijn omgeving zijn dat 8 spelers ongeveer.

Onze omgeving was net weer volledig bevolkt met nieuwe spelers, deze krijgen nu geen hulp meer en dat zal zo zijn effecten hebben of die spelers blijven spelen denk ik.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1427

Guest
Beetje deja vu gevoel hiero, net als met het faalgebeuren van het bs avontuur, daar is ook nooit een officieel antwoord van afgelasting gekomen.
Neem aan dat als we na anderhalve dag nog niks horen we ook niks meer te horen krijgen? Want op mijn eerdere comment, een dag geleden, hierop is ook geen reactie gekomen.

Communicatie, krijg dat eens onder de knie :(

Momenteel kan ik enkel meedelen dat verdere reactie vanuit de post van @Desi even wacht. Er waren destijds veel posts die over de post ging van @Desi waarbij antwoord / opheldering is gegeven van het woord misbruik dat door enkele als beledigend is opgevat.

De communicatie van het voorgaande evenement was even mis gegaan, uiteraard erg vervelend voor de spelers die op een definitief bericht hadden gewacht. Dit willen wij uiteraard in de toekomst ook voorkomen.

----------------------------------------------------------------------------

Ik lees veel post met feedback, ondanks de emoties in deze posts wil ik jullie toch bedanken voor het geven van deze feedback met de verandering in de OW: kristalvuurtoren en de grote Klokkentoren.
 
In het begin is het nog te doen om zonder OWs te spelen, zij het dat de toernooien & provincies stukken lastiger worden om te vechten zonder sterkere legereenheden
Maar vanaf het boselvenhoofdstuk kom je toch zwaar in de problemen, want voor een fatsoenlijke manaproductie heb je toch echt OWs nodig
En de verzamelbonus voor de Zaden (vanaf halflingen) zijn afhankelijk van het aantal lvls OWs dat je hebt staan

Bedankt voor de uitleg, ik zal ze dan maar laten staan en ik hoop als ik bij de boselven ben aangekomen dat ze daartegen het wereldwonder van de manaproductie dan ook niet gaan veranderen.
Het is net zoals op pensioen gaan.... tegen de tijd dat je die leeftijd bereikt hebt dan veranderen zo ook alles ofwel je langer moet werken of minder uitkering krijgt....
 

DeletedUser572

Guest
In het begin is het nog te doen om zonder OWs te spelen, zij het dat de toernooien & provincies stukken lastiger worden om te vechten zonder sterkere legereenheden
Maar vanaf het boselvenhoofdstuk kom je toch zwaar in de problemen, want voor een fatsoenlijke manaproductie heb je toch echt OWs nodig
En de verzamelbonus voor de Zaden (vanaf halflingen) zijn afhankelijk van het aantal lvls OWs dat je hebt staan
Kan je me uitleggen hoe de wonderen die je t/m de boselfen krijgt gaat helpen met mana? Als ik het goed herinner is het eerste nuttige mana wonder bij de draken en tovenaren. o.o

In principe kan je zonder wonders spelen. Maar er zijn er een paar die je toch wel aanspreken als je naar de effecten kijkt, dat weet ik zeker. En Didi heeft zeker gelijk met de zaden, bij de halflings heb je er zeker profijt van.

Uiteindelijk ben je het beste af door te kiezen voor wonderen die iets doen wat bij je speelstijl past en ze omhoog te gooien als je vast zit in het onderzoek. Ik zou er zeker niet op richten als je de KP's anders kan besteden.
 

DeletedUser189

Guest
Momenteel kan ik enkel meedelen dat verdere reactie vanuit de post van @Desi even wacht. Er waren destijds veel posts die over de post ging van @Desi waarbij antwoord / opheldering is gegeven van het woord misbruik dat door enkele als beledigend is opgevat.

De communicatie van het voorgaande evenement was even mis gegaan, uiteraard erg vervelend voor de spelers die op een definitief bericht hadden gewacht. Dit willen wij uiteraard in de toekomst ook voorkomen.

----------------------------------------------------------------------------

Ik lees veel post met feedback, ondanks de emoties in deze posts wil ik jullie toch bedanken voor het geven van deze feedback met de verandering in de OW: kristalvuurtoren en de grote Klokkentoren.

@Lionell Desi wekt in zijn post anders wel de verwachting dat hij met nog meer uitleg komt, laat hem dat dan ook doen.
Mijn spel plezier word door hem naar het nulpunt gebracht :mad: het is dat ik hele leuke BS leden heb anders was het voor mij na die post einde verhaal geweest.

Nu zit ik te wachten op verdere uitleg en ook dat komt weer niet van die .......(Heb dit maar gewist)

Hier onder en print screen van het bericht.
Screenshot_2.jpg
 

DeletedUser1427

Guest
@Lionell Desi wekt in zijn post anders wel de verwachting dat hij met nog meer uitleg komt, laat hem dat dan ook doen.
Mijn spel plezier word door hem naar het nulpunt gebracht :mad: het is dat ik hele leuke BS leden heb anders was het voor mij na die post einde verhaal geweest.

Nu zit ik te wachten op verdere uitleg en ook dat komt weer niet van die .......(Heb dit maar gewist)

Hier onder en print screen van het bericht.
Bekijk bijlage 2745

Ik zal hem hier even op aanspreken of de bedoeling is geweest dat hij ook inhoudelijke reacties gaat geven waarbij hij aangaf de inhoudelijke argumenten te bekijken, niet wetende of hij dit bedoelt als het verzamelen van de feedback of juist ook antwoorden geeft op de reacties. Het lezen van deze post geeft mij namelijk niet meteen een doorslaggevend antwoord, ik leg het in ieder geval even neer bij @Desi
 

DeletedUser2080

Guest
Je voorgaande bericht met de overlading van 'een dikke like' is geen concrete aanvulling geweest op het onderwerp zelf. Al begrijpende dat dit geuit wordt is het bericht verwijderd omdat er verder inhoudelijk ook niets te melden was concreet over dit onderwerp.

Aardig dat jij alsnog reageert Lionell. Maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat degene die het prachtcommentaar van kers heeft verwijderd, en mijn dikke vette like post, dezelfde is die mijn mails van april nooit beantwoord heeft. (die gingen natuurlijk over push accounts, dat begrijp je :)
 
PS: Nog een extra negatief effect is dat de Wachttoren nu ook minder waard gaat worden, want zonder burenhulp krijg je ook daar de burenhulpbonus niet van :(

Dank voor de bevestiging @Didi1 moest ik er al niet zoveel in hebben gestoken had ik die tegelijk met de klokkentoren afgebroken. Ik overweeg het alsnog om ook de wachttorenruïne weg te doen.
 

DeletedUser2711

Guest
Ik vindt het jammer dat deze aanpassing er is. Ik vond het leuk om te zien om hoeveel ik kreeg per burenhulp.

Voordat het nieuwe systeem was ingevoerd in April, kreeg ik ongeveer 7 goederen op niveau 1 per burenhulp.
Na de invoering werd dit verhoogd naar 70 goederen per burenhulp op niveau 1.

Ik kan natuurlijk begrijpen voor hogere spelers die heel veel provincie vrij hebben gespeeld mogelijk meer profijt hebben ipv kleinere spelers.

Er was wat beter geweest als je burenhulp gebruikt dat meer kans maakt op goederen, kp, reliks etc. wanneer je kristalvuurtoren heb staan.
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat dan bij elke burenhulp wat krijgt. Wanneer je kristalvuurtoren hoger is de kans groter dat je iets krijgt.

Hierdoor blijft de burenhulp wat meer actief.
 

DeletedUser1888

Guest
Ik sluit mij volgaarne aan bij de negatieve reacties inzake de veranderingen van de Kristalvuurtoren. En van onze actiefste leden heeft inmiddels onze broederschap verlaten enkel omdat burenhulp haar niet meer genoeg oplevert om nog mee te kunnen doen aan de toernooien. Ook valt het mij op dat burenhulp minder wordt. (En daarmee bedoel ik 'buren', want de leden van onze broederschap blijven elkaar steunen.) Daarnaast klagen meer leden over de verandering. Een positieve reactie heb ik nog niet gehoord.
Het kan zijn dat deze verandering nodig was met het oog op toekomstige veranderingen (een overtuigende, bevredigende verklaring heb ik overigens nog niet gelezen), maar voer deze veranderingen dat tegelijkertijd door in plaats van actieve spelers zo te benadelen.
Voor de ingevoerde veranderingen en voor de communicatie hierover, verdient het Elvenar-team zachtst gezegd geen pluim.
 

DeletedUser

Guest
Kan je me uitleggen hoe de wonderen die je t/m de boselfen krijgt gaat helpen met mana? Als ik het goed herinner is het eerste nuttige mana wonder bij de draken en tovenaren. o.o

In principe kan je zonder wonders spelen. Maar er zijn er een paar die je toch wel aanspreken als je naar de effecten kijkt, dat weet ik zeker. En Didi heeft zeker gelijk met de zaden, bij de halflings heb je er zeker profijt van.

Uiteindelijk ben je het beste af door te kiezen voor wonderen die iets doen wat bij je speelstijl past en ze omhoog te gooien als je vast zit in het onderzoek. Ik zou er zeker niet op richten als je de KP's anders kan besteden.

Oeps sorry, ik haalde aantal voltooide provincies een levels OW door elkaar :oops:
Maar idd als je niet in het Halflingen hoofdstuk vast wilt lopen doordat je teweinig zaden hebt, dan zul je daarvoor toch al een aantal OWs levels bij elkaar gespaard moeten hebben met kptjes.
 

DeletedUser

Guest
Dank voor de bevestiging @Didi1 moest ik er al niet zoveel in hebben gestoken had ik die tegelijk met de klokkentoren afgebroken. Ik overweeg het alsnog om ook de wachttorenruïne weg te doen.

Pas wel op met teveel OWs weg te doen, anders kom je weer in de problemen in het Halflingenhoofdstuk ivm zaden
 

DeletedUser

Guest
Dus dit is wellicht het beoogde effect van de devs? Zodat men dus wel weer buren gaat bezoeken om dit effect weer teniet te doen....
Ipv afhankelijk van de OW's nu nog meer afhankelijk van burenactiviteit(, moet die er al wel wezen natuurlijk).

Burenhulp vanuit de wereld was bij mij al niet bijzonder hoog, omdat ik in de Desert of the Dead woon. Ik heb er juist veel tijd aan besteed om mijn actieve buren "te verleiden" om ook burenhulp te geven. Elke dag trouw bezocht, soms eens een mailtje sturen, hulp aanbieden voor handel e.d. Helaas zijn er sinds het BS avontuur een aantal grotere gestopt, en nu door de verandering van het OW is mijn "charme offensief" totaal teniet gedaan :(
 
Vraagje: is er al bekend wanneer we het nieuwe burenhulpsysteem in de browser kunnen verwachten? (als alles goed gaat uiteraard) Want dat zou de terugval in burenhulp die ervaren wordt weer wat kunnen compenseren.

Of zijn ze nog niet aan het overzetten naar de browser begonnen?
 
Bovenaan