• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback release 1.39

DeletedUser2080

Guest
overigens.... is mijn DIKKE LIKE etc post echt verwijderd? is dat niet wat sneu om te doen heren?
 
OK. het is dus gebeurd. voor het eerst ontvang ik bij het burenhulp verlenen opde wereldkaart, bij de spelers die ik al vanaf februari jl zo goed als dagelijks bezoek... GEEN hamertjes meer. Ze komen niet meer want geen goederen, en ik nu ook geen hamers meer. Dank je wel inno.

ik mis hier ook enkele buren die anders dagelijks bij mij op bezoek kwamen en nu niet meer, geen hamers meer wanneer ik bij hen de handjes gaan schudden....
 

DeletedUser2673

Guest
Ach in mijn deel an de wereldkaart kreeg ik toch maar van 6 dorpjes hamertjes en alleen 4 ervan zijn hoger als mij (altijd leuk om te kijken wat je kan verwachten lol). Paar eeuwenlange steden die al half jaar zelfde zijn en nooit help verlenen en de rest is recent allemaal van muntensteden naar inactieve steden gegaan op 2 accounts na, dus geen lol aan te beleven om te kijken wat ze doen en hulp heben ze ook niks aan als ze stadhuis in de steigers laten voor eeuwig of niks meer bouwen.
De extra goederen via de klokken toren (en ik had hem nog maar net niet op level 2) waren handig voor de Markthandel voor mijn BS leden. Maar goed niks aan te doen, mijn ochtenden met bakje koffie alles aflopen is wat saai geworden nu en doe ik dus ook niet meer, gezien ik in munten omkom en die meestal alleen omzet in KPs. De 6 blijven help geven net als ik naar hen en de BS natuurlijk, dan maar een kop koffie s'ochtens in plaats van 3 is ook gezonder lol..
 

DeletedUser1714

Guest
fantastisch is men weer bezig om spelers weg te jagen van dit spel weer een domme wijziging waardoor BH niet meer aantrekkelijk is, gefeliciteerd weer een stapje naar het stoppen hier
 
Van alweer de stream fout om middernacht naar onderhoud momenteel...

En weer OK
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2121

Guest
Goedemorgen allemaal,

Ik zie dat de aanpassing van de oude wonderen nogal wat stof doet opwaaien. Laat ik proberen om uit te leggen waarom deze wijziging is doorgevoerd.
Het komt erop neer dat de vorige situatie misbruikt werd door een aantal spelers. De opbrengsten waren hierdoor dusdanig hoog dat het in geen verhouding meer stond tot de kosten van de wonderen.

Met deze aanpassing willen we de balans daarin herstellen. Sterker nog, de meeste (en dat hebben we uitgezocht) gaan er zelfs op vooruit aangezien die meestal maximaal 24 burenhulp per dag geven. Dus in de basis komt dit neer op grotere beloningen voor minder moeite, want de kistjes komen al vrij snel, wat zou moeten leiden tot meer burenhulp. Deze wordt gegeven door veel spelers, zelfs als de spelers die altijd heel veel burenhulp gaven dit niet meer zouden doen.

Het uitendelijke doel is dus om meer spelers aan te zetten tot het geven van burenhulp en de beloningen voor hen te verhogen. Verder is het geven van de burenhulp alleen voor de hoge beloning niet de reden waarom wij denken dat je burenhulp zou moeten geven. De beloningen zijn eigenlijk een soort incentive (ken er geen goed Nederlands woord voor, misschien lokkertje..) om mensen ertoe aan te zetten. Burenhulp geef je om je broederschap en buren een handje te helpen.

Ik hoop hiermee enige duidelijkheid te hebben gegeven. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik ze graag.

Ik reageer niet vaak, maar bij het lezen van dit bericht moet ik gewoon even reageren.....

hoezo misbruik? ik ga gewoon langs al mijn buren er wordt hiervoor beloond.... hoe is dat misbruik? hoe zal dit meer BH opleveren? ik kan nu de gilde BH geven en al mijn bonusgoederen binnen halen (die overigens veel minder zijn) en that's it. Dit kan toch nooit meer BH gaan opleveren? Dit slaat echt nergens op. In plaats dat je mensen beloond straf je ze. Elvenar had ook de sterkte kunnen afzwakken als de BH zo makkelijk wordt in de toekomst, dan was het logischer geweest, dan wordt je beloond voor de hulp die je geeft dus zullen meer mensen BH geven. ik heb honderden KP's in dit wonder gestopt en baal er nu van dat ie zoveel ruimte inneemt.
 

DeletedUser

Guest
Als ik bij mezelf kijk bij de kristalvuurtoren (lvl 16) krijg ik per hulpkistje 4448 goederen.
begrijp ik het goed dat wanneer ik hem weghaal (de kristalvuurtoren) ook geen goederen meer krijg bij de hulpkistjes??
Een medespeler die een lager level heeft staan krijgt ook minder goederen dus vandaar mijn vraag (hoe lager lvl hoe minder goederen en geen kristalvuurtoren geen goederen???).
 
Als ik bij mezelf kijk bij de kristalvuurtoren (lvl 16) krijg ik per hulpkistje 4448 goederen.
begrijp ik het goed dat wanneer ik hem weghaal (de kristalvuurtoren) ook geen goederen meer krijg bij de hulpkistjes??
Een medespeler die een lager level heeft staan krijgt ook minder goederen dus vandaar mijn vraag (hoe lager lvl hoe minder goederen en geen kristalvuurtoren geen goederen???).

ten eerste, leuke slogan (handtekening)

Je krijgt enkel goederen in de kistjes als je een vuurtoren hebt. hoeveel goederen hangt af van het level van je vuurtoren en het aantal vrijgespeelde provincies.

Ik denk dat vooral bij dat laatste het schoentje wringde. sommige spelers zitten al in 457 + provincies, het max voor provincie uitbreidingen en misschien ook wel het maximum voor andere zaken. hierdoor werd het aantal goederen per buur te hoog en net daarom is dit gewijzigd (denk ik)
 

DeletedUser

Guest
Bedankt voor je antwoord Wonder nar,

Het gaat er namelijk om dat in onze BS somigen zeggen dat de kristalvuurtoren geen enkele zin meer zou hebben en hem weg willen halen.
Anderen zeggen weer dat hij moet blijven staan omdat hij (hoe hoger level) hoe meer goederen in de hulpkistjes zit.
Kortom een hoop onduidelijkheid nu er het een en ander (weer) veranderd/aangepast is.
 

DeletedUser572

Guest
En natuurlijk is Nederland -het kleine landje- het proefkonijntje bij uitstek, als ik het goed gelezen heb. Duidelijk toch! Als het hier lukt, zal het overal wel lukken.

Wie is er nu met eigenbelang bezig, als ik dat mag vragen?
Nope. De US was enkele uren daarna ook geupdate. Dat heeft echt alleen met tijdzones te maken en niets met proefkonijnen. Alleen de Beta is de echte test server.

De echte reden? burenhulp gaat sneller / makkelijker worden waardoor ze de reward te veel vonden. Plus het feit dat je zeg maar zo'n 20 mensen moest buffen voordat hij goed werd om te gebruiken, niet iedereen had daar zin in. Nu zit iedereen vast aan een max van 5 mensen, voor sommige een blessingen... voor de meeste van julile een straf.
 
Bedankt voor je antwoord Wonder nar,

Het gaat er namelijk om dat in onze BS somigen zeggen dat de kristalvuurtoren geen enkele zin meer zou hebben en hem weg willen halen.
Anderen zeggen weer dat hij moet blijven staan omdat hij (hoe hoger level) hoe meer goederen in de hulpkistjes zit.
Kortom een hoop onduidelijkheid nu er het een en ander (weer) veranderd/aangepast is.

Ooh de vuurtoren heeft nu een serieuze verandering achter de rug, maar daarom is hij nog niet nutteloos hoor.
de extra tijd die je krijgt bij een burenhulp, die is nog altijd leuk als je aan het groeien bent.

En je krijgt nog steeds extra goederen hé als je burenhulp geeft, misschien niet meer zo veel als voordien, maar het blijft iets extra en je moet er niet veel moeite voor doen.

Persoonlijk heb ik wel mijn vuurtoren weggedaan, ik wou hem net beginnen levellen om zo wat goederen bij te krijgen, maar hij was nog maar lvl 1.Dus voorlopig gebruik ik de plaats liever voor iets anders.
(Er zijn veel wonderen die leuk zijn, maar de plaats in je stad is beperkt, dus bij elk wonder is het afwegen als hij op dit moment wel de plaats waard is)
 

DeletedUser2386

Guest
Dus hoe deze wijziging het aantal burenhulp zal stimuleren (waar in de communicatie in volhard wordt dat het zal gebeuren) zie ik totaal niet :)

Super handig, want je krijgt nu binnen een aantal keer burenhulp alle bonus van je kristalvuurtoren.

Dit ben ik helemaal met je eens, bovenstaande opmerking uit mijn vorige post was dan ook behoorlijk sarcastisch. Nu ik die post en de reacties erop teruglees, snap ik dat dat niet goed is overgekomen. Ik heb gister bewust een paar keer gechargeerd gereageerd om de discussie aan te zwengelen. Ik ben blij dat op de laatste paar pagina's van dit topic dan ook wat meer inhoudelijke posts zijn geplaatst. Het voorstel van bijvoorbeeld @Katl1 voor extra kistjes na 10, 20, 30 buren vind ik een elegante manier om burenhulp extra te belonen.

Kritische feedback is te verwachten van mensen die bovengemiddeld burenhulp geven/gaven. Maar waar dit forum dan baat bij heeft, is als er ook inhoudelijke feedback komt. Een post met argumenten om duidelijk te maken waarom deze manier van wijzigen niet klopt, of met ideeën voor verbeteringen. Alleen maar plempen dat iets niet bevalt, dat je je bestolen voelt en/of dat je er vergoeding voor wilt, daar schiet niemand hier ook maar iets mee op.

En dan nog even voor de duidelijkheid: Ik baal zelf ook van de enorme wijziging, ik had de kristalvuurtoren eindelijk bij elkaar gespaard en was nu bezig om ruimte ervoor te maken. Hij heeft een flink formaat, vooral voor mijn stadje, maar was wel een uitstekend OW voor de wijziging. Misschien wel te goed, een wijziging was daarom ook hard nodig.
Ik twijfel nu enorm of ik hem ga plaatsen. Hij levert voor mij nu te weinig op, voor de plek die hij inneemt. Uit de data zal blijken of Inno gelijk heeft met deze wijziging, mocht burenhulp langzaam doodbloeden dan moeten ze wel gaan kijken naar een nieuwe methode. Gelukkig staan er hier dan al een paar suggesties :)
 

DeletedUser572

Guest
Ik heb hem gisteren in mijn tweede stad geplaatst (ik wist dat deze verandering er aan kwam). Ik ben daar net voor de dwergen en krijg van 3x burenhulp meer dan 750 goederen. Ik vindt hem nog steeds goed. Maar dan moet ik wel bekennen, hier voor vond ik hem erg slecht ook na de upgrade. Maar dat is puur omdat ik geen zin heb om 40x mensen af te gaan om dan eindelijk een goed aantal goederen binnen te halen. Dan kan je beter een extra fabriek neerzetten.

Voor mijn main account is hij prut en zal hij altijd zijn want goederen zijn daar een van mijn kleinere zorgen. Zelfs voorraden zijn daar nog lastiger... en die zijn al makkelijk. :p
 

DeletedUser973

Guest
Inno zal zodanig dit spel veranderen, keer op keer tot bijna alle spelers diamanten kopen en zij die het vertikken te doen stoppen, of zeker niet meer aan de top zullen staan in de ranking. De gratis spelers zijn een doorn in het oog van Inno, die zijn ze liever kwijt dan rijk. Daar gaar het om, pure bedrijfspolitiek. Op zich niets mis mee, maar wees dan eerlijk en kom met geen onzin af zoals reeds vaak is gebeurd, en deze keer in het kwadraat!
 

DeletedUser990

Guest
Inno zal zodanig dit spel veranderen, keer op keer tot bijna alle spelers diamanten kopen en zij die het vertikken te doen stoppen, of zeker niet meer aan de top zullen staan in de ranking. De gratis spelers zijn een doorn in het oog van Inno, die zijn ze liever kwijt dan rijk. Daar gaar het om, pure bedrijfspolitiek. Op zich niets mis mee, maar wees dan eerlijk en kom met geen onzin af zoals reeds vaak is gebeurd, en deze keer in het kwadraat!
Wat heerlijk speel dit spel dus gewoon voor plezier, niet voor de top 200 en ach doe ik er wat maandjes langer over hoef ik niet op nieuw gastras te wachten.
Is inderdaad wel eens vervelend zoals nu dus met die faculteit tijden 20 uur voor 39 stuks.
Maar ach heb leuk spel achter de hand om die 20 uur op te vullen. Township, zo leuk kijk ik met plezier naar hoe die fabrieken draaien etc. Dus de lange wachttijd van Inno vermaak ik me heel goed.
 

DeletedUser

Guest
Inno zal zodanig dit spel veranderen, keer op keer tot bijna alle spelers diamanten kopen en zij die het vertikken te doen stoppen, of zeker niet meer aan de top zullen staan in de ranking. De gratis spelers zijn een doorn in het oog van Inno, die zijn ze liever kwijt dan rijk. Daar gaar het om, pure bedrijfspolitiek. Op zich niets mis mee, maar wees dan eerlijk en kom met geen onzin af zoals reeds vaak is gebeurd, en deze keer in het kwadraat!

Eigenlijk hebben de spelers die voorheen diamantjes uitgaven, nu steeds minder redenen om diamanten te kopen. Doordat het spel steeds minder een strategisch bouwspel wordt en er aanzienlijk sterker wordt ingezet op toernooien, events en bs events valt er qua stad weinig meer te groeien en dus ook weinig meer diamantjes te investeren. Van veel geld stoppen in toernooien/events word je alleen maar armer in het eggie, veel effect op de groei van je stad zal het niet hebben.

Wat mij betreft is het spel nu al zodanig veranderd, dat al lang niet meer het spel is waar ik 2 1/2 jaar geleden voor gekozen heb
 

DeletedUser973

Guest
Wat ik nu zie Didi, is dat er op veel plaatsen magische werkplaatsen en -woongebouwen verrijzen enkel omdat uitbreidingen niet betaalbaar meer zijn.
Het is ook normaal dat Inno het speelveld niet te groot wil laten worden (speel maar eens op je phone). Hoe groter de steden hoe langer het laden ook duurt.
Wees zeker dat er heel wat gebrainstormd wordt in dit bedrijf met maar één doel: zoveel mogelijk winst maken en zoveel mogelijk spelers tevreden houden. Momenteel is dit voor Inno een moeilijke oefening, dansen op een dunne koord. Daardoor krijg je van die veranderingen waar heel wat spelers voor afhaken. Wat ik opgemerkt heb in een paar BSen, waar ik geleefd heb de laatste maanden, zijn diegene die stoppen vaak spelers die nooit iets hadden uitgeven....
 

DeletedUser1120

Guest
Wat mij betreft is het spel nu al zodanig veranderd, dat al lang niet meer het spel is waar ik 2 1/2 jaar geleden voor gekozen heb

Sluit me bij je aan didi ook al snap ik dat veranderingen natuurlijk erbij horen,
Toen ik lid werd was het spel net in de lucht ook, wat ik begeep was het opgezet voor vrouwen meero_O
Je had een keuze of je wilde vechten of je wild graag de goederen doen,

Dat sprak me aan omdat ik in een ander spel zat forge of empire , en daar wel op vechten gericht was heb ik dat verlaten voor elvenar,
Ging ook egt met veel plezier dit spel doen, (nog steeds is het met plezier)
Alleeen dat vechten vind er geen ,,,,,,,,,, aaan dus spaar veel goederen om zo me provincies vrij te kopen of me toerooi

Alleen die aanpassingen zijn steeds zo scheef, ik heb egt veel dias uit gegeven voor me ow, omdat het wachten op een vol rondje van ruines en steeds die gebroken scherve me :confused:maakte kp kopen met dia aanbiedingen om zo je ow te vullen

Ook de inzet die je heb als speler om mensen die het spel willen verlaten je best doen en zeggen joh blijf nou en overhalen
Altijd de mensen helpen met goederen, of uitleg, ook mensen die veel doen in forum,

Ook is het van de zotte dat iedereen nu 200 dias krijg , als er een onderzoek klaar is, Ik zelf zit niet te wachten op die dias
maar zou het niet is netjes zijn dat de langere spelers ook is werden beloond,

oook snap ik niet als er een beta elvenar is waarom moet er dan geklooid worden en bugs zijn in de gewone elvenar,

Lieve mensen tot laatst somig slaan veel text over desi had al een ber geplaatst en uitgelgd waarom ze die text zo geplaatst had
dus door blijven reageren op de eerste text van misbruik is nu lijk mij onnodig,
 

DeletedUser

Guest
Wat ik nu zie Didi, is dat er op veel plaatsen magische werkplaatsen en -woongebouwen verrijzen enkel omdat uitbreidingen niet betaalbaar meer zijn.
Het is ook normaal dat Inno het speelveld niet te groot wil laten worden (speel maar eens op je phone). Hoe groter de steden hoe langer het laden ook duurt.
Wees zeker dat er heel wat gebrainstormd wordt in dit bedrijf met maar één doel: zoveel mogelijk winst maken en zoveel mogelijk spelers tevreden houden. Momenteel is dit voor Inno een moeilijke oefening, dansen op een dunne koord. Daardoor krijg je van die veranderingen waar heel wat spelers voor afhaken. Wat ik opgemerkt heb in een paar BSen, waar ik geleefd heb de laatste maanden, zijn diegene die stoppen vaak spelers die nooit iets hadden uitgeven....

Tja ook ik heb 2 Magische werkplaatsen en 3 magische woongebouwen staan (woongebouwen eigenlijk voor de pop voor de werkplaatsen). Ik kwam anders niet aan genoeg hamertjes producties voor het non-stop kunnen trainen. Maar dit is voor mij eigenlijk wel de limiet. Ik blijf niet tot in het oneindige van die dingen kopen en het upgraden ervan wil ik toch eigenlijk alleen met blauwdrukken. 5 blauwdrukken zal iig goed lukken met onze toernooi inzet binnen mijn bs :) Ik zit zowiezo niet meer te wachten op meer te bouwen, eigenlijk vooral op eens wat anders te bouwen.

Mobiel kan mij eerlijk gezegd gestolen worden. Ik ga mijn stad echt niet op mijn phone zitten beheren, ik zou er helemaal gek van worden denk ik :eek:
Ik lees trouwens steeds enorm veel problemen op de beta met mobiel.

Eigenlijk denk ik dat InnoGames een ander doelgroep wilt aantrekken dan oorspronkelijk de inzet was. Toen Elvenar gelanceerd werd, werd het gepromoot als echt een game voor vrouwen en 50-plussers. Nu wordt het allemaal meer op tieners en jongeren gericht volgens mij.
 
Bovenaan