• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback release 1.39

DeletedUser3

Guest
Beste Elvarianen,

Zojuist zijn de releasenotes voor de volgende release geplaatst.

Graag horen we jullie mening!

Het Elvenar team.
 

DeletedUser274

Guest
Dussssss.... als ik t goed begrijp, krijg je met de kristalvuurtoren vanaf donderdag maximaal 3x (want max 3x een kistje) grondstoffen erbij als beloning voor burenhulp... Bummer. Dat zal ontzettend veel burenhulp minder (te ontvangen) worden!
 
Ik vind dit een achteruitgang van het spel. Mijn kaart is groot en ik moet minstens een uur doen voor ik alle buren heb gedaan, dus die tijd wordt mij vanaf donderdag bespaart.
Hopelijk krijg ik met die 3 kistjes meer dan ik nu kan ophalen.
119 buren x 67 goederen (level2 kristallenvuurtoren) = 7973 goederen in totaal.
Ik ben eens benieuwd........
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1026

Guest
Balansverbeteringen
  • Vanaf nu geven de oude wonderen "De grote klokkentoren" en "Kristalvuurtoren" een hogere beloning bij het geven van burenhulp.
  • Deze beloningen worden niet meer bij elke burenhulp gegeven maar alleen als er een schatkist wordt gevonden.
Dit lijkt mij een gigantische domme zet, daardoor gaat idd een heleboel hulp niet meer gegeven worden en dat gaat geheid ten koste van de sfeer en samenhang van veel Broederschappen en de directe buren. :( Ik vraag me af welke mensen/spelers dit soort rare zaken verzinnen...

(Ik ga er dan wel vanuit dat dit ook voor de munten- en voorradenbeloning geldt, als ik dit nog eens goed lees dan staat dat er eigenlijk niet, als die gewoon blijven zoals ze zijn, dan is het een ander verhaal :) ...)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb het OW niet maar weet wel van mijn BS genoten dat ze allemaal dit wonder wonderbaarlijk eruit kieperen omdat de ruimte dan te weinig opbrengt. Dus niet elke verandering is een goede en daar hoort deze slechte dus bij.

Gesteld dat ze terug komen op deze beslissing moet dat wel snel zijn want anders wordt iedereen dubbel gestraft die zijn ow wegdoet.

dom dom dom, bang dat spelers teveel goederen voorraad krijgen soms?
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1427

Guest
Ondanks dat er waarschijnlijk veel feedback zal zijn om de verandering van de oude wonderen: Kristalvuurtoren en de grote Klokkentoren willen wij jullie bij deze een redenatie geven waarom de verandering gaat plaats vinden. (mede dankzij uitleg van @Marindor op de beta willen wij dit dan ook met jullie delen)

De veranderingen in de Kristalvuurtoren en de grote Klokkentoren zijn gerelateerd aan zowel de balansverbetering van oude wonderen als de opkomende verbeteringen van het burenhulp systeem. Voor degenen die al hebben gespeeld op onze mobiele app: jullie hebben een beetje inzicht in de manier waarop we met burenhulp willen omgaan en de tijd die het nodig heeft. Omdat burenhulp veel minder tijd in de (nabije) toekomst zal hebben, zullen we hier ook rekening moeten houden met evenwicht, dus dat is altijd een beetje lastig. We willen jullie helpen om burenhulp minder saai en tijdrovend te maken, maar dit betekent ook dat we niet veel tonnen goederen kunnen geven voor iets dat bijna geen tijd meer zal duren. De werkelijke werktuigkundige, wanneer hij te veel wordt gebruikt, is eigenlijk veel te sterk in vergelijking met de kosten van deze oude wonderen en zal nog meer zijn wanneer de tijd om burenhulp uit te voeren, aanzienlijk zal worden verminderd.

Ook is het belangrijk om dit objectief te onderzoeken. Deze veranderingen hebben de grootste impact op onze meest actieve spelers, omdat de spelers die de tijd hebben gemaakt om burenhulp voor lange tijd te doen, natuurlijk het meeste voordeel hebben gehad uit de hoeveelheden goederen die deze beloond hebben. Objectief echter, doen de meeste van onze spelers (zelfs bij actieve spelers) niet veel burenhulp en zullen ze in de nieuwe situatie meer goederen hebben met minder inspanningen die nodig zijn.

We willen graag dat al onze spelers burenhulp gaan verrichten, veel doen het niet omdat ze het voordeel ervan niet zien. Met grotere en toegankelijke beloningen zal eigenlijk meer spelers leiden om de burenhulp in het algemeen te geven. Zo op wereldwijde schaal, zal meer hulp met deze verandering worden uitgevoerd ondanks het feit dat onze meest actieve gebruikers er waarschijnlijk op zullen vertragen. Voor de overgrote meerderheid van de spelers zal dit nieuwe systeem meer beloningen bieden (aangezien de meeste spelers meestal hun 24 leden van de broederschap helpen of minder) en met minder inspanningen. Grotere beloningen die minder inspanningen vereisen, zullen het aantrekkelijk maken voor meer mensen om tenminste de hoeveelheid burenhulp te verrichten die ze nodig hebben om deze beloningen te krijgen.

Wij geloven ook sterk dat de spelers die veel burenhulp geven, dit niet alleen voor de beloningen doen, en inderdaad zou het niet de belangrijkste reden zijn om burenhulp te geven. De beloningen zijn een stimulans, de gereedschappen en munten die je automatisch krijgt is een ander, en de tevredenheid om jouw in-game vrienden te helpen is de sterkste en belangrijkste voor ons. Als de spelers die veel burenhulp verrichten, geloven dat het over het geheel genomen niet de moeite waard is, kunnen ze er minder van doen en de tijd in andere aspecten van het spel doorbrengen.

Hopelijk kunnen we de redenering achter deze veranderingen nu nog meer uitleggen. We weten dat de veranderingen een heel effect kunnen hebben op zeer actieve spelers wanneer ze per dag honderden burenhulp presteren, maar we moeten ook rekening houden met wat het beste zou zijn voor de meerderheid van onze spelers. We nemen echter jullie feedback serieus en houden de statistieken aan de hand van de effecten die deze wijzigingen hebben voor verdere optimalisatie.

Over de timing van de wijzigingen: voor de ontwikkelaar is het niet altijd gemakkelijk om te wachten met het veranderen van bepaalde dingen totdat andere dingen zijn veranderd / toegevoegd. Ik begrijp het nadeel dat dit al tijdelijk heeft. Ik heb geen specifieke informatie over wanneer de wijzigingen plaatsvinden (het hangt nog steeds af van testresultaten, enz. Natuurlijk), maar zodra we meer informatie erover hebben, zullen wij het jullie laten weten.
 

DeletedUser990

Guest
Snap het eigenlijk niet goed, Klokketoren geeft extra burenhulp, maar nu als je de schatkist vind krijg je dus extra burenhulp, vervalt die andere extra burenhulp dan?
Moet ik dan aldoor die schatkist zoeken, sla hem regelmatig over omdat hij zo verstopt zit. ga 1x rond niet gevonden jammer dan.
Komt hij wel weer bij de volgende.
Hebben zeker daar weer een of ander leuk plannetje voor bedacht. Jammer hoopte dat het evenement Donderdag zou starten. Maar nu minder burenhulp! Lijkt Prinsjesdag wel!
 
Ik gaf dus idd burenhulp voor de goederen en grondstoffen die het me opleverden. vanaf nu krijgen alleen nog de 4 actieve buren burenhulp van me. De tijd die ik daar mee overhoud zal ik niet in dit spel steken, maar in iets anders. Soms kunnen veranderingen wel eens te grof zijn.

Dit zal bij mij dezelfde uitkomst hebben, enkel nog de bondgenoten en de actieve buren krijgen nog steeds burenhulp
 
en wie gaat naast de pc versie ook nog een telefoonapp erop na houden voor wat sneller BH te kunnen geven? Ik niet in ieder geval of telefoon of pc maar niet beide. En ik koos hiervoor omdat ik nu eens fatsoenlijk scherm voor mijn neus heb ipv die paar vierkante centimeters
 

DeletedUser1026

Guest
Als ik het goed begrijp blijven het aantal M u n t e n en V o o r r a d e n die je krijgt bij elke hulpklik gewoon zoals het was? Het betreft enkel de hoeveelheid g o e d e r e n die je door bijv de kristalvuurtoren/klokkentoren daar nog eens bovenop krijgt die gaan wijzigen? Kan ik daar een bevestiging van krijgen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus voor de leden die bij een startende BS zitten met niet veel actieve buren op de wereldkaart..... die zullen de pineut zijn. Versta ik het goed?
 

DeletedUser1427

Guest
en wie gaat naast de pc versie ook nog een telefoonapp erop na houden voor wat sneller BH te kunnen geven? Ik niet in ieder geval of telefoon of pc maar niet beide. En ik koos hiervoor omdat ik nu eens fatsoenlijk scherm voor mijn neus heb ipv die paar vierkante centimeters

De veranderingen zullen ook komen op de browserversies, dit wilt zeggen dat het voorbeeld van de mobiele app is gebruikt om burenhulp te gaan vereenvoudigen. Wanneer deze veranderingen allemaal geen plaats vinden is natuurlijk de grote vraag.

Als ik het goed begrijp blijven het aantal M u n t e n en V o o r r a d e n gewoon zoals het was? Het betreft enkel de hoeveelheid g o e d e r e n die gaan wijzigen? Kan ik daar een bevestiging van krijgen?

Dit betreft alleen de goederen die je bij elke burenhulp kreeg als je in het bezit bent van een Kristalvuurtoren of de grote Klokkentoren. De verandering is dat de beloningskistjes die je kan vinden tijdens burenhulp de goederen gaat bevatten die van de bonus komen van deze oude wonderen( je kunt maximaal 3 x een kistje vinden per dag).
 

DeletedUser973

Guest
Een massa bugs die aangepast zijn -NU PAS-.
Het spel is 2 keer gespeeld op beta, niet te begrijpen dat men het naar andere werelden gaat brengen als gatenkaas.
Te hopen dat er nu ook ALLE fouten uit zijn, wat niets is meer zeker in dit spel.
 

DeletedUser2673

Guest
Dit is een zeer effectieve manier om van de actieve spelers inactieven te maken. Gezien dat er niet veel waarde meer aanzit om de gehele provincies BH te geven, vanwege de vele inactieve dorpjes erin, ga ik achteruit in grondstoffen echter ook in het plezier van het spel. Ook zullen de nog actieven geen Bh meer verlenen en daarmee ga ik ook qua arbeiders en cultuur help zwaar achteruit.Meer inactieve dorpjes zullen ontstaan en mijn spelplezier daardoor verminderd. Tot nu hadden de inactieve dorpjes nog nut, dit vervalt daardoor nu dus geheel. Ik heb nu al een naar gevoel over het geven van buren help, een belangrijk aspect in het spel, dus ja...
 

DeletedUser

Guest
Wij geloven ook sterk dat de spelers die veel burenhulp geven, dit niet alleen voor de beloningen doen, en inderdaad zou het niet de belangrijkste reden zijn om burenhulp te geven.
Ik had het vorige week elders al geschreven, maar deze uitspraak is natuurlijk grote onzin. Met uitzondering van je BS-genoten en hooguit een enkele buur op de wereldkaart die je misschien toevallig kent, is de enige reden van het geven van burenhulp: de beloning.
Onbegrijpelijk dat Inno denkt dat wij zo dom en naïef zijn, dat ze aan die (drog)reden blijven vasthouden, en ik heb medelijden met de mods die hem hier aan ons moeten verkondigen.
Iemand die vanaf de nieuwe manier van burenhulp verlenen (wanneer komt die? toch wel tegelijk met de aanpassen van het OW mag ik hopen!!), dat opeens wél gaat doen, kan net zo goed al na 3x het kistje te hebben ontvangen ermee stoppen. Als je dan toch zo nodig wil gaan "balancen" waarom dan niet de ontvangen beloning per provincie ietsiepietsie (maar niet overdrijven) omlaag, in plaats van te verhogen en maar 3x te geven.
Ik als actieve speler (en velen met mij) worden hier echt wel enorm door benadeeld. En van je actieve spelers moet je het toch hebben!!!
 

DeletedUser1026

Guest
Dit betreft alleen de goederen die je bij elke burenhulp kreeg als je in het bezit bent van een Kristalvuurtoren of de grote Klokkentoren. De verandering is dat de beloningskistjes die je kan vinden tijdens burenhulp de goederen gaat bevatten die van de bonus komen van deze oude wonderen( je kunt maximaal 3 x een kistje vinden per dag).
Dankjewel voor deze uitleg, het goed om te weten dat de munten gewoon bij iedere hulpklik hetzelfde blijven en ook de voorraden indien op tijd hulp gegeven wordt. Ik geloof toch dat die 2 beloningen ook voor veel spelers een belangrijke reden zijn om hulp te verlenen. :) Alleen jammer voor bijv. de voorraadspreuken enzo die nu af en toe in de kistjes zaten, die zullen dan zeker verdwijnen?
 
Bovenaan