• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback release 1.39

DeletedUser2711

Guest
Burenhulp vanuit de wereld was bij mij al niet bijzonder hoog, omdat ik in de Desert of the Dead woon. Ik heb er juist veel tijd aan besteed om mijn actieve buren "te verleiden" om ook burenhulp te geven. Elke dag trouw bezocht, soms eens een mailtje sturen, hulp aanbieden voor handel e.d. Helaas zijn er sinds het BS avontuur een aantal grotere gestopt, en nu door de verandering van het OW is mijn "charme offensief" totaal teniet gedaan :(
Zolang je in de buurt bent blijf ik burenhulp geven. Dus mijn Charmes heb je. :)
 

DeletedUser2715

Guest
De aanpassing aan de oude wonderen "De grote klokkentoren" en "Kristalvuurtoren" is een grote achteruitgang. Ik heb veel tijd, kennispunten en geld geïnvesteerd om deze te upgraden om zodoende een leuk aantal extra goederen te krijgen voor burenhulp, maar het "wonder" is nu, in mijn ogen, waardeloos geworden. Als ik opnieuw zou beginnen zou ik hem niet eens bouwen.
Ik ben erg benieuwd hoe dit verlies gecompenseerd gaat worden...
 

DeletedUser1143

Guest
Ik ben erg benieuwd hoe dit verlies gecompenseerd gaat worden...
Niet.

Persoonlijk word ik ook een beetje moe van al dat gegil om compensatie enzo , kom op t is een spelletje . ( neemt niet weg dat ik het volledig eens ben dat ze vuurtoren vrijwel waardeloos hebben gemaakt) Maar kom met wat constructieve feedback in plaats van gillen om het hardst voor compensatie ( die je toch niet gaat krijgen) Lees bijv de post van @Katl1 eens ( paar pagina's terug) daar staat het goed en duidelijk verwoord en ik hoop ook dat ze haar post ter harte nemen.
 

DeletedUser2715

Guest
Niet.

Persoonlijk word ik ook een beetje moe van al dat gegil om compensatie enzo , kom op t is een spelletje . ( neemt niet weg dat ik het volledig eens ben dat ze vuurtoren vrijwel waardeloos hebben gemaakt) Maar kom met wat constructieve feedback in plaats van gillen om het hardst voor compensatie ( die je toch niet gaat krijgen) Lees bijv de post van @Katl1 eens ( paar pagina's terug) daar staat het goed en duidelijk verwoord en ik hoop ook dat ze haar post ter harte nemen.

Zeker mee eens dat de post van @Katl1 een en ander prima verwoord en prima suggesties geeft. Jammer dat Inno dat zelf niet heeft bedacht.
Vergeet echter niet dat er (nog) spelers zijn/waren die diamanten investeren en velen dit OW als een prima investering hebben gezien (wat het m.i. ook was)... Dan wordt je niet blij als je beloofde opbrengst ineens zo zwaar naar beneden gaat.
 

DeletedUser1751

Guest
Ik denk dat de verandering van de vuurtoren niet goed is geweest om de burenhulp te stimuleren. De mogelijkheid die er nog is volgens mij, is om extra kistjes uit te delen bij een minimum aantal spelers burenhulp geven (bij 50e speler een extra kistje, zoals door iemand anders in dit draadje ook al is benoemd (die zei bij 10e/20e etc.)). Echter, als dit zou worden toegepast, doe je eigenlijk de aanpassing die nu is doorgevoerd juist weer teniet. Ik kan me dus niet voorstellen dat dit zal gaan gebeuren.

Ik zelf gaf zo circa 35 buren hulp elke dag (dus verlies vrij weinig tov voorheen). Dat is mijn broederschap plus een aantal buren die ook mij hulp geven, de wereldburen ben ik nu mee gestopt en ik hou het simpel nog bij de broederschap. Een enkele keer ging ik ook de hele wereldkaart af, maar dit zal ik nu ook niet meer gaan doen. Ik moet nu gewoon iets beter op mijn voorraad hamers/munten letten, geen probleem voor mij, maar wel voor mijn buren die niet meer geholpen worden.


Waar ik wel benieuwd naar ben is, of er door Inno ook aan de neveneffecten is gedacht (bevestiging van een mod over de neveneffecten van deze wijziging?) zoals hierboven in de post een paar keer ter sprake is gekomen. De Wachttoren Ruine, verliest hierdoor ook flink in waarde. Aangezien er in het geheel (waarschijnlijk) minder burenhulp (dus minder cultuurbonus) gegeven zal gaan worden. Doordat zowel de Klokkentoren/Kristalvuurtoren en de Wachttoren Ruine, waarde gaan verliezen, zullen spelers geneigd zijn deze af te breken. Wat leidt tot een waardevermindering van de Troon Der Hoge Heren. Het effect van de aanpassing van 1 OW, heeft dus ook voor 2 andere OW een negatief effect. En tot slot zorgt dit ook ervoor dat er minder bonus-zaadjes (halflingen hoofdstuk) gekregen worden in het handelsgebouw, aangezien dit afhankelijk is van het aantal levels van je OW.
 

DeletedUser572

Guest
Oeps sorry, ik haalde aantal voltooide provincies een levels OW door elkaar :oops:
Maar idd als je niet in het Halflingen hoofdstuk vast wilt lopen doordat je teweinig zaden hebt, dan zul je daarvoor toch al een aantal OWs levels bij elkaar gespaard moeten hebben met kptjes.
Cool. Excuses voor de felle reactie. Ik was wat verbaasd en nog in de mindset van de topics die ik lees hierzo. ^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser990

Guest
Ben er nu dus paar dagen mee bezig, maar dat gaat steeds moeilijker.
Vind er eigenlijk niets meer aan burenhulp geven.
Krijg nu munten en alleen alleen met de gouden handjes nog hamertjes.
Waarom dan niet gewoon de aantallen percentages, verkleinen van de goederen, krijg je tenminste 2 dingen met hulp geven.
Jammer, maar het wordt steeds moeilijker om dit spel te spelen zoals Inno dat schijnt te willen.
 
nog een nieuw resultaat vanwege die verandering.......
mijn handel in boekrollen valt in duigen, de buurtspeler (bluesphere) die mijn kristal ruilde tegen boekrollen is gestopt.....:(
ik heb dringend nood aan boekrollen en op de markt is er niks te vinden....
op die manier werkt het hier nu ook niet meer.
:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

iemand een oplossing??????
 

DeletedUser

Guest
@Rudhes Ik denk dat er velen met dit probleem geconfronteerd worden. Sinds het eerste BA avontuur en nu weer na de verandering van de Vuurtoren/Klokkentoren zijn er in mijn buurtje al weer zo'n 10 grotere spelers gestopt. Al die grotere verlaten steden blijven natuurlijk ook voor eeuwig staan. Handel wordt een absolute ramp op zo'n manier :(:(:(
Ik ben mijn bs-leden aan het overvoeren met mijn bonusgoederen, maar uiteindelijk hebben zij daar ook ruim voldoende van .... en dan????
 

DeletedUser572

Guest
Random vraag voor mensen met de vuurtoren: Op mijn tweede account krijg ik tot nu toe alleen maar mijn bonus goederen. Dit is niet hoe ik me de vuurtoren herinner. Is dit verandert, of is dit luck of the draw?
 

DeletedUser189

Guest
Vuurtoren geeft alleen maar bonusgoederen nooit anders geweest.
 

DeletedUser2732

Guest
Dramatische uitvoering van een aanpassing in dit spel en wel op de klokkentoren. Schudden vanuit de wereldkaart is vrijwel nihil geworden. Volstrekt verkeerde inschattingsfout van degene die het bedacht en uitgevoerd hebben. Gelukkig geen enkele diamant besteed aan dit torentje anders zou ik mij echt bestolen hebben gevoeld. Nu baal ik slechts van de nutteloos besteedde KP's en het ongelooflijk beroerde handjes geschud. Ik hoop dat degenen die deze inschattingsfout hebben gemaakt proberen zich de volgende keer een beetje meer in te leven en misschien klein beetje te luisteren. Misschien was de hoeveelheid aan goederen wel erg veel, maar dan breng je het toch terug naar redelijke proporties om in ieder geval het geschud wat in gang te houden?
 

DeletedUser2732

Guest
Nou.. ze wilden "graag" weten wat we van de veranderingen vonden. Denk dat ze onze berichtgeving niet hadden verwacht en best wel beetje geschrokken zijn. Maar ja.. het is niet anders.... heb dat nutteloze ding maar weggedaan en verlies genomen.
 
Hmm, gisteren een update van de app gekregen... En meteen is het argument dat het te makkelijk werd om burenhulp te geven (via de app) verdwenen. Tot gisteren kon je je buren hulp geven met 2 klikken per buur (op de wereldkaart). Nu zijn het er 3 wat dus gelijk is aan wat je op de pc hebt. Het enige voordeel dat blijft op de app is dat je het dorp niet laadt (veel sneller) en niet moet gaan zoeken naar wat je hulp wil geven.
Maar ook daar is een nadeel, want (omdat je de stad niet laadt) je ziet niet wat die speler verkiest (ACS)
 
Een maandje op vakantie geweest, n na twee dagen burenhulp gegeven te hebben viel het me op dat ik geen goederen meer kreeg, als foutje gemeld en toen dus gehoord dat het een aanpassing betrof.
Hier een uurtje reacties gelezen, over het algemeen niet positief (understatement)
Persoonlijk heb ik altijd alle buren burenhulp gegeven ook toen ik nog geen grote klokketoren had, maar ja toen waren het er misschien 50-of 60, toen kreeg ik de klokketoren en de extra goederen, leuk dacht ik maar niet echt nodig ('t was nog een laag level natuurlijk). Nu zijn het 250 buren of zo, en level 12, dat gaat dus heel wat goederen minder opbrengen.
Ze voeren dit in ZONDER eerst de burenhulp eenvoudiger te maken (voor mij een uur werk, omdat ik alleen nog stadhuis doe, geen gezoek). Nu schaf ik de burenhulp in de provincie af, ik ga alleen nog geven van wie ik krijg, dit zal wel de bedoeling van Inno zijn, ik kan me niet anders voorstellen, die 8 KP aan munten die ik ermee kreeg heb ik toch niet erg hard nodig.
Ze willen het spel graag kapot maken , van alle strategie wijzigingen die ik al heb meegemaakt zijn er maar heel weinig positief, maar dat is hun keuze.
Het is dat ik zo'n gezellige broederschap heb anders was ik er allang mee gestopt.
 
Bovenaan