• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback release 1.10

DeletedUser472

Guest
Ik begrijp je niet helemaal @lord daniel

Zou je me willen uitleggen wat je bedoeld met het kopen van 33 diamanten bij de volgende update? Later spreek je over 33 provincies. Wellicht lees ik het verkeerd, maar het lijkt alsof het wat doorelkaar loopt.

o nu ik het terug lees heb ik het helemaal verkeerd gezecht foutje van mij heb het aangepast
 

DeletedUser3

Guest
deze hele tekst had ik bijna perfect gezien enkel een belangrijk feit dat bij de volgende update dat je 33 dias uitbreidingen kan kopen wanneer je wilt ook als beginner dus ik vind het een beetje raar dat je zegt dat jullie proberen om niet zo veel provincie mensen te laten doen zodat ze niet al bij de dwergen een volle stad hebben maar in theorie zou je binnekort wel bij het begin 33 uitbreidingen kunnen kopen vind dat een beetje onlogisch

Dat is een goed punt Daniel, echter is het zo dat het aantal uitbreidingen dat je met diamanten kunt kopen gekoppeld is aan het level van je stadhuis. Dat wil dus zeggen dat je in het begin slechts een paar kunt krijgen en telkens wanneer je stadhuis groeit, komt er eentje bij. Ook hiermee proberen we de groei van de stad geleidelijk te laten gaan.
 

DeletedUser613

Guest
Ja wacht eens even, je knipt de laatste regel uit een breder commentaar en overbelicht dat. Lijkt op selectieve verontwaardiging; waar het om mij om gaat staat er boven maar daar word niet op gereageerd:

Tot nu toe had je altijd de keus om te handelen of te vechten. Met de komst van de orks, worden we gedwongen om te vechten of te wachten tot we orks kunnen produceren. Bijzonder onlogisch; spelers die hun stad zo hebben ingericht om te handelen, moeten nu ruimte maken (vakjes, cultuur en mensen) om wapenkamers te bouwen tot hoog level en dan ook nog eens een hoofdstuk wachten voordat er orks geproduceerd kunnen worden.
Hierdoor is de kans groot, dat spelers dit direct merken in de classementen; stad wordt omgebouwd en dus niet harder groeien in punten, in ieder geval tijdelijk.
Daarnaast sluit ik me aan bij Didi1; Levende wezens inzetten als handelswaar?

Bovenstaande is naar mijn mening niet de meest briljante actie van de spelontwikkelaars...


Als bovenstaande niet duidelijk genoeg is, zal ik het proberen nog wat krachtiger samen te vatten.
- Tot nu toe was er een keus in speelstijl mogelijk: vechten en/of handelen
- Iedere update tot nu toe maakte beide speelstijlen mogelijk
- Met de laatste update wordt de keuze: vechten of ruime tijd wachten tot de orks gemaakt kunnen worden (voor mij een hoofdstuk)
- Een stad die nu ingericht is als complete handelsstad, moet nu verbouwen om de wapenkamer in te passen (en nog wachten totdat er orks ontdekt zijn)

Misschien is het mogelijk om op het belangrijkste stuk van mijn commentaar te reageren en niet de orkhandel te overbelichten?
Dank!
Die keus heb je nog steeds om te vechten of te onderhandelen, alleen als je dicht bij ring 10 bent en je bent nog niet bij hoofdstuk 8 dan zou je moeten vechten omdat je geen Orks hebt. Ik zit zelf nog bij de dwergen en bij ring 10. Ik kies er nu dus voor om meer mijn energie te leggen op het meedoen van toernooien zodat ik meer relikwieën binnen krijg een hogere productie krijg en ik gebruik het om mijn wonderen te uppen.
Ik vind de update best meevallen, denk dat voor een aantal spelers het ff pech is maar die hebben dan al meer provincies vrijgespeeld dus meer ruimte dan anderen die nog niet zover zijn. En de wapenkamer is nu niet alleen maar om de omvang training omhoog te krijgen maar ook om Orcs te produceren dat vind ik juist het leuke eraan. Ben daarom ook blij dat ze de Orks er niet uithalen :)
 

DeletedUser472

Guest
Dat is een goed punt Daniel, echter is het zo dat het aantal uitbreidingen dat je met diamanten kunt kopen gekoppeld is aan het level van je stadhuis. Dat wil dus zeggen dat je in het begin slechts een paar kunt krijgen en telkens wanneer je stadhuis groeit, komt er eentje bij. Ook hiermee proberen we de groei van de stad geleidelijk te laten gaan.

dat is nu ja en dat vind ik eerlijk gezecht ook mooi maar bij de volgende update kan je niet 21 dias uitbreidingen kopen maar 33 en die zijn niet gekoppeld aan het lv van je stadhuis als het goed is
 

DeletedUser613

Guest
dat is nu ja en dat vind ik eerlijk gezecht ook mooi maar bij de volgende update kan je niet 21 dias uitbreidingen kopen maar 33 en die zijn niet gekoppeld aan het lv van je stadhuis als het goed is

Je moet het ook zo zien, het spel moet ook betaald worden de makers werken ook niet voor niks. Dus als je geen zin heb om er voor te betalen kun je het spel gewoon gratis spelen dankzij de betalende spelers. als er helemaal geen geld binnen komt is het spel snel weg.
Dat die dan wat extra voordeel hebben is dan gewoon zo. een niet betalende speler kan ook wel aan de max aantal uitbreidingen komen alleen duurt het wat langer, maar is dan wel gratis ;) .
 

DeletedUser3

Guest
dat is nu ja en dat vind ik eerlijk gezecht ook mooi maar bij de volgende update kan je niet 21 dias uitbreidingen kopen maar 33 en die zijn niet gekoppeld aan het lv van je stadhuis als het goed is

Dat heb ik ook gezien. Echter kan ik alleen discussieren over de huidige versie die op deze server staat. Het discussieren van zaken die op dit moment op beta staan, horen daar gevoerd te worden. Immers het is beta en nog steeds onderhevig aan wijzigingen.
 

DeletedUser6

Guest
Ja wacht eens even, je knipt de laatste regel uit een breder commentaar en overbelicht dat. Lijkt op selectieve verontwaardiging; waar het om mij om gaat staat er boven maar daar word niet op gereageerd:

Sorry als dat zo overkwam, dat was niet de bedoeling. Mijn doel was zeg maar niet om inhoudelijk feedback te gaan tegenspreken. Ik vind het altijd het mooist om feedbacktopics zoveel mogelijk op hun beloop te laten omdat dan de werkelijke feedback en gedachtes van de spelers naar voren komen. Als er dingen in die feedback niet duidelijk zijn dan zal ik hier en daar om wat verduidelijking vragen en als ik merk dat dingen onder de spelers niet duidelijk zijn of er zijn misvattingen, dan zal ik hier en daar wat dingen proberen op te helderen maar ik bemoei me altijd het liefst zo min mogelijk met de discussie zelf omdat wat ik wil doorspelen naar de ontwikkelaars, in mijn optiek de feedback van de spelers moet zijn en het liefst zo min mogelijk gekleurd door onze eigen tussenkomst. Ik had in dit geval niet begrepen dat de rest van jouw post echt een vraag richting ons was, maar in dat geval wil ik hem zeker beantwoorden voor je :)

Tot nu toe had je altijd de keus om te handelen of te vechten. Met de komst van de orks, worden we gedwongen om te vechten of te wachten tot we orks kunnen produceren. Bijzonder onlogisch; spelers die hun stad zo hebben ingericht om te handelen, moeten nu ruimte maken (vakjes, cultuur en mensen) om wapenkamers te bouwen tot hoog level en dan ook nog eens een hoofdstuk wachten voordat er orks geproduceerd kunnen worden.
Hierdoor is de kans groot, dat spelers dit direct merken in de classementen; stad wordt omgebouwd en dus niet harder groeien in punten, in ieder geval tijdelijk.

(...)

Als bovenstaande niet duidelijk genoeg is, zal ik het proberen nog wat krachtiger samen te vatten.
- Tot nu toe was er een keus in speelstijl mogelijk: vechten en/of handelen
- Iedere update tot nu toe maakte beide speelstijlen mogelijk
- Met de laatste update wordt de keuze: vechten of ruime tijd wachten tot de orks gemaakt kunnen worden (voor mij een hoofdstuk)
- Een stad die nu ingericht is als complete handelsstad, moet nu verbouwen om de wapenkamer in te passen (en nog wachten totdat er orks ontdekt zijn)

Misschien is het mogelijk om op het belangrijkste stuk van mijn commentaar te reageren en niet de orkhandel te overbelichten?
Dank!

De situatie die je hierboven beschrijft, is eigenlijk niet geheel correct en zelfs in principe omgekeerd. Het was niet het geval dat beide speelstijlen volledig mogelijk waren, maar vechten werd op een gegeven moment onmogelijk en handelen bleef mogelijk. Hoe verder je komt op de kaart, hoe zwaarder de gevechten worden, zodat je op een gegeven moment wel technologieën moest onderzoeken voor "Upgrade troepomvang" om je legers groot genoeg te kunnen krijgen om die gevechten aan te gaan. Wanneer je end-tech speelt en die onderzoeken niet meer kon doen, werd je dus belemmerd om überhaupt nog verder te kunnen verkennen. Voor onderhandelaars was die belemmering er niet: Je moest wat meer geduld hebben maar door gewoon te blijven produceren (en eventueel misschien een fabriekje erbij te bouwen of slim te handelen), kon je maar door en door blijven gaan. Waar vechters dus op een muur stuitten, waren die grenzen er niet voor onderhandelaars. Dat geeft dus een onbalans die met deze wijziging is weggenomen. Ook voor onderhandelaars is er nu een soort van belemmering gekomen in tot waar je tot aan hoofdstuk 8 kunt verkennen. Her is dus niet zo dat voorheen beide speelstijlen mogelijk waren en nu niet meer, maar voorheen was er voor onderhandelen veel meer mogelijk dan voor vechten en dat is nu meer gelijk getrokken. :)
 

DeletedUser1427

Guest
ik kan me geheel bevinden in de balans tussen handelaars en vechters zoals marindor beschrijft. Ik denk ook dat voor de vechters eventueel nog wat verbetering in kan komen door de release van de troepen uit het huurlingenkamp ( hopelijk gebeurt dat snel ).

Ik vind de layout van de orks en kobolden erg leuk, ik ben bijna zover om in dit hoofdstuk te stappen en kijk er ook naar uit. Al met al wel vervelend van de huisjes om mijn hele stad omver te gaan gooien weer maar dat brengt ook wel een enorme uitdaging met zich mee.

ik hoop dat de meeste er toch wel plezier uit gaan halen in dit hoofdstuk :)

groetjes Lionell
 
Dat heb ik ook gezien. Echter kan ik alleen discussieren over de huidige versie die op deze server staat. Het discussieren van zaken die op dit moment op beta staan, horen daar gevoerd te worden. Immers het is beta en nog steeds onderhevig aan wijzigingen.

Tja deze maar als je verhaal het tegenovergestelde is met de acties van je werkgever op beta dan is Daniels response toch zeer relevant.
 

DeletedUser613

Guest
De situatie die je hierboven beschrijft, is eigenlijk niet geheel correct en zelfs in principe omgekeerd. Het was niet het geval dat beide speelstijlen volledig mogelijk waren, maar vechten werd op een gegeven moment onmogelijk en handelen bleef mogelijk. Hoe verder je komt op de kaart, hoe zwaarder de gevechten worden, zodat je op een gegeven moment wel technologieën moest onderzoeken voor "Upgrade troepomvang" om je legers groot genoeg te kunnen krijgen om die gevechten aan te gaan. Wanneer je end-tech speelt en die onderzoeken niet meer kon doen, werd je dus belemmerd om überhaupt nog verder te kunnen verkennen. Voor onderhandelaars was die belemmering er niet: Je moest wat meer geduld hebben maar door gewoon te blijven produceren (en eventueel misschien een fabriekje erbij te bouwen of slim te handelen), kon je maar door en door blijven gaan. Waar vechters dus op een muur stuitten, waren die grenzen er niet voor onderhandelaars. Dat geeft dus een onbalans die met deze wijziging is weggenomen. Ook voor onderhandelaars is er nu een soort van belemmering gekomen in tot waar je tot aan hoofdstuk 8 kunt verkennen. Her is dus niet zo dat voorheen beide speelstijlen mogelijk waren en nu niet meer, maar voorheen was er voor onderhandelen veel meer mogelijk dan voor vechten en dat is nu meer gelijk getrokken. :)

Daar heb je helemaal gelijk in is ook niet te doen dan met alleen maar vechten
 

DeletedUser472

Guest
Tja deze maar als je verhaal het tegenovergestelde is met de acties van je werkgever op beta dan is Daniels response toch zeer relevant.

we wachten wel 1 week dan hebben we een zeer goed argement voor dan en voor nu
 

DeletedUser3

Guest
Tja deze maar als je verhaal het tegenovergestelde is met de acties van je werkgever op beta dan is Daniels response toch zeer relevant.

we wachten wel 1 week dan hebben we een zeer goed argement voor dan en voor nu

Precies en dan maak ik weer een thread aan, genaamd feedback release 1.11 en dan kunnen jullie het daar inzetten.
Vervolgens zal ik daar mijn reactie op geven.

Dan kunnen we nu mooi weer door met de feedback op 1.10
 

DeletedUser613

Guest
Precies en dan maak ik weer een thread aan, genaamd feedback release 1.11 en dan kunnen jullie het daar inzetten.
Vervolgens zal ik daar mijn reactie op geven.

Dan kunnen we nu mooi weer door met de feedback op 1.10

hahahaha LOL
 

DeletedUser1143

Guest
In de uitleg van @Marindor staat de volgende zin : Vanaf de 10e ring rond je stad, zul je Orks nodig hebben en de hoofdreden daarvoor is om de balans in het spel beter te maken.

Maar ik vraag me toch echt af of ze zich niet een klein beetje vergist hebben in het bepalen van de ring van waar je orks moet gaan gebruiken. De reden snap ik en sta ik ook achter maar de meeste mensen zitten in het dwergen hoofdstuk al tegen en in ring 10. Dit houd in dat je heel het feeën hoofdstuk niks aan provincies kan doen. ( jaja , je kan vechten maar zoals al gebleken is , is dit voor heel veel mensen geen optie)
En als het merendeel van de spelers rond het dwergen/feeeen hoofdstuk al in ring 10 bezig is , dan is dit toch hoogstwaarschijnlijk omdat het spel hier ook om vraagt , je hebt tenslotte de ruimte nodig om te groeien in de hoofdstukken.
Het is misschien het overwegen waard om de orks , als ze het toevoegen van orks niet aan portal vrijspelen willen binden , pas in ring 12 / 13 toe te voegen.
Ik snap ook wel dat je nooit iedereen hiermee tevreden stelt , en er zullen altijd mensen zijn die zo snel door de provincies gaan dat je ze niet voor kan blijven , maar ik denk dat het dan ook voor die mensen bedoelt is om een beetje af te remmen , maar ik ben van mening dat orks in of vanaf ring 10 te vroeg is.
Als ik naar mezelf kijk , ik ga nu aan dwergen hoofdstuk beginnen en ik zit al in ring 9 , dus ook ik zal straks niet verder kunnen. ( voor nu nog meer dan genoeg te doen)
 

DeletedUser

Guest
Hallo allemaal! Allereerst bedankt voor jullie feedback en blijf dat vooral geven. [...]
Dit is een misvatting die ik ook graag meteen wil wegnemen. Onze spelontwikkelaars hebben het nooit gehad over handelswaar of slavernij. Dat is een verhaal dat een aantal spelers er zelf aan geven (net als de hele Zwarte Pieten discussie die ook draait om een paar mensen die Zwarte Piet proberen in verband te brengen met slavernij, terwijl dat nooit de bedoeling van het feest is geweest). Zo'n soortgelijke discussie gaan we in dit spel niet voeren. De officiële uitleg vanuit Game Design is dat je hoe verder je komt, hoe meer goederen nodig hebt om te kunnen onderhandelen. De orks helpen met het vervoeren van deze grote aantallen goederen en gaan na de onderhandeling weer gewoon hun eigen gang. Dit is het verhaal achter de orks die benodigd zijn voor de onderhandelingen in verder gelegen provincies en dat is ook waar we het gewoon bij houden, zonder verder in te gaan op allerlei andere verzinsels van een aantal spelers, die verder niks te maken hebben met de intentie van onze spelontwikkelaars. :)

Ik vind het altijd het mooist om feedbacktopics zoveel mogelijk op hun beloop te laten omdat dan de werkelijke feedback en gedachtes van de spelers naar voren komen.

@Marindor Je geeft aan dat je graag feedback wilt lezen en dat je het mooi vind dat de gedachtes van de spelers daarin naar voren komen. Prima, maar mijn principiële bezwaren tegen de wijze waarop de Orks bij de provincies geïntroduceerd werden, wuif je in het bovenstaaande citaat nu wel weg. Vind dit eerlijk gezegd een beetje kwetsend :( Het hele Ork gebeuren heeft nu een ander verhaal gekregen, maar in eerste instantie werd toch echt de suggestie gewekt dat Orks als handelswaar gebruikt zouden moeten worden. Het lijkt mij dan ook dat ook daar feedback op gegeven mag worden.
 

DeletedUser

Guest
Het grootste probleem hiermee is dat de enorme hoeveelheden voorraden ervoor zorgen dat spelers geen uitdaging meer hebben in de kosten van onderzoeken die ingesteld zijn. Verder kunnen zij zich heel eenvoudig onttrekken aan de markt. Ze hebben immers goederen genoeg.

@Desi Klopt idd Desi dat de enorme hoeveelheden voorraden ervoor zorgen dat spelers (waaronder ik) geen uitdaging meer hebben in de kosten van onderzoeken. Maar ik heb het grootste deel van mijn enorme hoeveelheid voorraden eigenlijk vooral opgebouwd met het wachten tussen de hoofdstukken. Ondertussen wel provincies veroverd, maar met 2 1/2 dag wachttijd wordt er daar uiteindelijk nauwelijks een deuk in de voorraad geslagen. Komt nog bij dat ik meestal vecht :D:D:D:D

Maar wees gerust, ik heb mij niet onttrokken aan de markt, maar probeer juist kleinere spelers te helpen met goederen ;) Alleen, ... als ik het hun gemakkelijk maak, gaan zij ook weer te snel en blijven we het probleem eigenlijk houden :oops:
 
Hallo allemaal! Allereerst bedankt voor jullie feedback en blijf dat vooral geven. Graag wil ik wel wat extra uitleg geven over een paar zaken en wat onduidelijkheid/misvattingen proberen weg te nemen.





Die portretten hebben inderdaad vertraging opgelopen met het implementeren, sorry daarvoor!


Dank je wel voor je reactie. Ik zie wel bij een aantal mensen portretten die ik niet kan kiezen, is er een select gezelschap dat wel andere portretten heeft? Niet heel belangrijk maar vroeg het me gewoon af ;)
 

DeletedUser3

Guest
Je kunt ook portretten krijgen als je bepaalde oude wonderen bouwt.
 
Bovenaan