• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback release 1.10

DeletedUser1108

Guest
Tot nu toe had je altijd de keus om te handelen of te vechten. Met de komst van de orks, worden we gedwongen om te vechten of te wachten tot we orks kunnen produceren. Bijzonder onlogisch; spelers die hun stad zo hebben ingericht om te handelen, moeten nu ruimte maken (vakjes, cultuur en mensen) om wapenkamers te bouwen tot hoog level en dan ook nog eens een hoofdstuk wachten voordat er orks geproduceerd kunnen worden.
Hierdoor is de kans groot, dat spelers dit direct merken in de classementen; stad wordt omgebouwd en dus niet harder groeien in punten, in ieder geval tijdelijk.
Daarnaast sluit ik me aan bij Didi1; Levende wezens inzetten als handelswaar?

Bovenstaande is naar mijn mening niet de meest briljante actie van de spelontwikkelaars...
 

DeletedUser239

Guest
Volgens mij is het al sinds de tornooien duidelijk dat je Elvenar niet volwaardig kan spelen zonder te vechten. In de tornooien kan je de eerste 2 provincies makkelijk afkopen, maar daarna wordt dat onbetaalbaar terwijl je met vechten amper troepen verliest (wel véél tijd en daardoor ook enthousiasme). Met de komst van de Orcs wordt dat nog duidelijker, maar is niet nu ineens een totale ommeslag,
 

DeletedUser1333

Guest
En nog steeds hoef je niet te vechten. Je moet gewoon een kazerne en wapenkamers hebben staan, net zoals spelers die alles vechten een handelaar moeten hebben staan en grondstoffen moeten betalen voor hun onderzoeken.
 
:eek: ONDER LUID PROTEST :eek: heb ik mijn eerste twee wapenkamers geplaatst om orks in uit te broeden.

Zo jammer dat er niet de tijd is genomen om daar speciale broedplaatsen voor te ontwerpen. Dat had een hoop aan weerstand van de leger-lozen gescheeld o_O
 

DeletedUser234

Guest
Dat is goed nieuws, dat met goedkoper worden vd verkenner, ook de tijd korter wordt, daar wordt ik heel blij van. :)
 

DeletedUser

Guest
Vind het jammer dat de elven huizen en de mensen zo op elkaar gaan lijken. Bij de dwergen had je al dat de staalfabriek van beide rassen hetzelfde waren, bij de feeën kwam daar de zijdefabriek bij en nu met de orks zijn zowel de toverstoffabriek als de wapenkamers ook hetzelfde voor beide. Natuurlijk zijn de cultuurgebouwen voor ieder gastras ook al hetzelfde. Op deze manier gaan de elven steden steeds meer op de mensen steden lijken. Ga er maar vanuit dat bij de volgende gastrassen dit ook gaat gebeuren met de andere fabrieken en dan is er geen onderscheid meer tussen elven en mensen. :(

Waarom veranderd trouwens de oriëntatie van de huizen alleen voor de elven ? o_O De mensen zijn hiermee enigszins in het voordeel omdat zij hun stadslayout daar al op ingericht hebben en dus niet hun hele layout omver moeten gooien.

De non-premium ork cultuur gebouwen brengen te weinig op om met hetzelfde aantal fabrieken verder te kunnen spelen. Al die moeite die niet-betalende spelers gedaan hebben om toch een redelijk aantal fabrieken te kunnen hebben wordt in één klap te niet gedaan. :mad:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1020

Guest
Kom ik ook orks tegen om een provincie te onderhandelen bij de dwergen... Ik had gehoopt dat deze onzin al opgelost was... niet blijkbaar. Dit is niet eerlijk tegenover 'kleinere' spelers die nog ruimte moeten vrijspelen om überhaupt tot bij die lelijke trollen te kunnen komen. Hoe kan ik nu in hemelsnaam een provincie vrijspelen als ik nog 2 hoofdstukken moet wachten om de technologie vrij te spelen. Door te vechten ja, maar dan geven ze zo van die vijandige legers waar mijn poezelige tovenaars en schattige ridders tot as van vergaan door er alleen naar te kijken. Het is dan nog niet eens zo ver van mn stad die provincie. 6 zeshoekjes weg om exact te zijn... 1300k met de dwergenverkenner.

Ik geef niet snel kritiek op iets waar ik mijn ontspanning uithaal, maar dit is pure waanzin.
 

DeletedUser1086

Guest
Doordat je heel veel relekwieen verzameld ztijgd je goederen productiebonus naar tot wel 700% (zonder wonderen)
Toen de toernooien uitkwamen zat ik al een tijd rond de 450-500% productiebonus.

nu halen ze ver binnen die tijd al 700% en hoeven ze zich niet meer te focussen op zoveel mogelijk bonusprovincies te veroveren omdat er een alternative manier is van het verzamelen van relekwieen waarmee je je eigen productie verhoogd.

Om die reden zullen spelers in dezelfde speeltijd als ons, verder komen omdat zij die iets meer kennispunten verzamelen en meer relekwieen.
Nieuwe spelers lopen wel achter maar hebben het "makkelijker" dan wij het hadden. ze worden in dat opzicht dus niet benadeeld.

Wel hebben zij het nadeel dat ze binnen een bepaalde tijd Orks moeten halen om niet op de wereldmap vast te komen zitten. ja kan/mag dus niet te fanatiek spelen want dan kan je in de problemen komen.
eeeuh, sorry maar niet iedereen heeft geïnvesteerd in troepen en speelt dus ook niet de toernooien he
ik vind het alvast niet kunnen.. ik zelf ben een tijdje geleden gestopt en terug begonnen vanaf nul, ik slaag er nu zelfs niet in om op een dag iets meer dan 1 volle troep treanten te trainen ...... niet correct. zeker niet voor de mensen die om welke reden dan ook altijd hebben geweigerd om te vechten ... en met de toernooien speel je geen provincies vrij he ... voor alle duidelijkheid ... dus wat mij betreft BS
 

DeletedUser1086

Guest
Hopelijk is dit goed nieuws : op de elvenar pagina hebben ze mij intussen 2 keer bevestigd dat ze de invoering van de orcs voor de onderhandelingen gaan opnieuw bekijken. Mogelijk verder naar buiten verplaatsen, hopelijk verwijderen of op een ander manier ? in alle geval het ziet er naar uit dat er wellicht binnenkort iets zal veranderen. Blijven protesteren mensen tot het zo ver is
 
Gandootje!! :) Zeker goed nieuws! Zou geweldig zijn als ik weer gewoon eerlijk in mijn gescoute provincies kan onderhandelen! Zo duurt het kennispunten verzamelen echt buitensporig lang en dus al helemaal voordat ik kan beginnen met orks te produceren en... (ik durf het bijna niet te zeggen maar het is nou eenmaal de werkelijkheid) ...Orks te verhandelen. We zijn benieuwd :rolleyes:
 

DeletedUser472

Guest
het zou me niks verbazen als ze hier over iets gaan zeggen bij de volgende innogames aflevering en laten we het hopen op het beste
 

DeletedUser472

Guest
snel ga ik van uit deze week denk ik hij komt altijd tussen de 25 en het einde van de maand komt de nieuwe innogames aflevering dus snel hoop ik
 
eeeuh, sorry maar niet iedereen heeft geïnvesteerd in troepen en speelt dus ook niet de toernooien he
ik vind het alvast niet kunnen.. ik zelf ben een tijdje geleden gestopt en terug begonnen vanaf nul, ik slaag er nu zelfs niet in om op een dag iets meer dan 1 volle troep treanten te trainen ...... niet correct. zeker niet voor de mensen die om welke reden dan ook altijd hebben geweigerd om te vechten ... en met de toernooien speel je geen provincies vrij he ... voor alle duidelijkheid ... dus wat mij betreft BS

Ik geloof dat in het begin de eerste provincies iets van 100 tier 1 en een paar hamer kost. (net even opgezocht op mijn chapter III account kost level 1 2-5 tier 1 goederen en 50-150 hamers per gevecht)
Mag aannemen dat je dat toch kan betalen?

Je hoeft niet mee te doen om de eerste 10 plekken. plek 300 is ook prima.
Alleen provincie 1 bv, die is dus betaalbaar voor iedereen levert je 16 relekwieen en 10 kp op.(5 van de 6 rondes)
Kan je provincie 2 er ook bij pakken(kost iets meer energie, maar op beginner nivo heb je vaak die 20/100/20 goederenquest), dan hebben we het zonder burenbonus al over 32 relekwieen en 22 KP (afkopen 50-200 tier 1 + 200-500 hamers)

Dat is dus 1 speeldag aan KP(elke week) en 4 bonusprovincies(per 3 weken). hoewel de 2de provincie iets meer energie kost, is dit voor elke beginner te doen (betekent natuurlijk niet dat je het doet)

Dus je hebt 0 troepen nodig. sterker nog, in het begin, en ook in het midden van het spel zijn toernooien helemaal niet te bevechten. het is onmogelijk een paladijn III te verslaan met de troepen die je kan produceren ze zijn gewoon te zwak, maar afkopen gaat dus meer dan prima voor de eerste 2 provincies, 3 en 4 worden vaak al veel te duur, al heb ik die ook wel eens gedaan in hoofdstuk 2. al moest ik daar wel echt moeite voor doen om de rommel bijeen te schrapen.
 

DeletedUser6

Guest
Hallo allemaal! Allereerst bedankt voor jullie feedback en blijf dat vooral geven. Graag wil ik wel wat extra uitleg geven over een paar zaken en wat onduidelijkheid/misvattingen proberen weg te nemen.

Even een kopie van een antwoord dat ik heb gegeven in een ander topic, dat hier met name relevant is:

Dank je wel voor je feedback. Misschien kun je er niet veel mee, maar puur een stukje extra uitleg: De introductie van benodigde orks is niet gedaan vanuit het oogpunt om enkel aan grote spelers of diamantspelers te denken, maar om te voorkomen dat spelers in een te vroeg stadium van het spel al te ver verkennen. Vanaf de 10e ring rond je stad, zul je Orks nodig hebben en de hoofdreden daarvoor is om de balans in het spel beter te maken. Onze spelontwikkelaars hebben een bedoeling met het spel en met hoe ver je in welke fase van het spel zou moeten kunnen verkennen. Er zijn een aantal spelelementen die het verkennen om die reden bemoeilijken: De kosten van verkenning (en het nodig hebben van de verminderde verkenkosten-technologieën in je onderzoeksboom om dat te kunnen doen), het nodig hebben van onderzoeken voor grotere troepen om verder van je stad af te kunnen vechten en nu als tegenhanger daarvan voor de onderhandelaars, de benodigde orks (die je pas vanaf hoofdstuk 8 zult kunnen maken).

Nogmaals, die uitleg is niet bedoeld om de feedback teniet te doen, maar puur ter verduidelijking zodat jullie dat standpunt kunnen meenemen bij het geven van jullie feedback. :)

Dan nog een paar individuele uitspraken die ik graag even wil aanhalen om onduidelijkheid weg te nemen:

Dat verklaart natuurlijk nog steeds niet waarom er voor gekozen is de nieuwe spelers te benadelen ten opzichte van de spelers die nu al verder zijn. Spelers die nu nog niet bij de orks zijn hebben door deze verandering minder mogelijkheden om de provincie te verkennen.

Er is niet zozeer voor gekozen om nieuwe spelers te benadelen ten opzichte van gevordere spelers, maar die laatste groep heeft in dit geval "gewoon" een voordeel omdat ze (onbedoeld) al verder waren met verkennen op het moment dat deze vereiste werd ingevoerd. Alle spelers zijn nu in principe aan dezelfde "limieten" gebonden maar eenmaal verkende provincies worden uiteraard niet met terugwerkende kracht ongedaan gemaakt.

Volgens de boom zou ik mijn portret al aan kunnen passen, maar ik zie er geen nieuwe bij staan. Komen deze nog?

Die portretten hebben inderdaad vertraging opgelopen met het implementeren, sorry daarvoor!

Levende wezens inzetten als handelswaar?

Bovenstaande is naar mijn mening niet de meest briljante actie van de spelontwikkelaars...

Dit is een misvatting die ik ook graag meteen wil wegnemen. Onze spelontwikkelaars hebben het nooit gehad over handelswaar of slavernij. Dat is een verhaal dat een aantal spelers er zelf aan geven (net als de hele Zwarte Pieten discussie die ook draait om een paar mensen die Zwarte Piet proberen in verband te brengen met slavernij, terwijl dat nooit de bedoeling van het feest is geweest). Zo'n soortgelijke discussie gaan we in dit spel niet voeren. De officiële uitleg vanuit Game Design is dat je hoe verder je komt, hoe meer goederen nodig hebt om te kunnen onderhandelen. De orks helpen met het vervoeren van deze grote aantallen goederen en gaan na de onderhandeling weer gewoon hun eigen gang. Dit is het verhaal achter de orks die benodigd zijn voor de onderhandelingen in verder gelegen provincies en dat is ook waar we het gewoon bij houden, zonder verder in te gaan op allerlei andere verzinsels van een aantal spelers, die verder niks te maken hebben met de intentie van onze spelontwikkelaars. :)

Waarom veranderd trouwens de oriëntatie van de huizen alleen voor de elven ? o_O De mensen zijn hiermee enigszins in het voordeel omdat zij hun stadslayout daar al op ingericht hebben en dus niet hun hele layout omver moeten gooien.

Het kan voorkomen dat bij bepaalde gastvolkeren de invloed op afmetingen van gebouwen groter is bij de Mensen dan bij de Elven (of andersom) maar zonder teveel te verklappen: Ga er maar vanuit dat er heus nog een moment kan komen dat dat weer omgedraaid wordt ;)

Nou, hopelijk hebben we hiermee wat duidelijkheid kunnen geven over een aantal zaken. Nogmaals: Blijf vooral je gedachten uiten, maar ik vind het wel belangrijk dat jullie dat allemaal op basis van de feiten kunnen doen in plaats van op basis van onduidelijkheden of misvattingen en dat jullie de gedachtegang achter bepaalde wijzigingen snappen. :)
 

DeletedUser1108

Guest
Dit is een misvatting die ik ook graag meteen wil wegnemen. Onze spelontwikkelaars hebben het nooit gehad over handelswaar of slavernij. Dat is een verhaal dat een aantal spelers er zelf aan geven (net als de hele Zwarte Pieten discussie die ook draait om een paar mensen die Zwarte Piet proberen in verband te brengen met slavernij, terwijl dat nooit de bedoeling van het feest is geweest). Zo'n soortgelijke discussie gaan we in dit spel niet voeren. De officiële uitleg vanuit Game Design is dat je hoe verder je komt, hoe meer goederen nodig hebt om te kunnen onderhandelen. De orks helpen met het vervoeren van deze grote aantallen goederen en gaan na de onderhandeling weer gewoon hun eigen gang. Dit is het verhaal achter de orks die benodigd zijn voor de onderhandelingen in verder gelegen provincies en dat is ook waar we het gewoon bij houden, zonder verder in te gaan op allerlei andere verzinsels van een aantal spelers, die verder niks te maken hebben met de intentie van onze spelontwikkelaars. :)

Ja wacht eens even, je knipt de laatste regel uit een breder commentaar en overbelicht dat. Lijkt op selectieve verontwaardiging; waar het om mij om gaat staat er boven maar daar word niet op gereageerd:

Tot nu toe had je altijd de keus om te handelen of te vechten. Met de komst van de orks, worden we gedwongen om te vechten of te wachten tot we orks kunnen produceren. Bijzonder onlogisch; spelers die hun stad zo hebben ingericht om te handelen, moeten nu ruimte maken (vakjes, cultuur en mensen) om wapenkamers te bouwen tot hoog level en dan ook nog eens een hoofdstuk wachten voordat er orks geproduceerd kunnen worden.
Hierdoor is de kans groot, dat spelers dit direct merken in de classementen; stad wordt omgebouwd en dus niet harder groeien in punten, in ieder geval tijdelijk.
Daarnaast sluit ik me aan bij Didi1; Levende wezens inzetten als handelswaar?

Bovenstaande is naar mijn mening niet de meest briljante actie van de spelontwikkelaars...


Als bovenstaande niet duidelijk genoeg is, zal ik het proberen nog wat krachtiger samen te vatten.
- Tot nu toe was er een keus in speelstijl mogelijk: vechten en/of handelen
- Iedere update tot nu toe maakte beide speelstijlen mogelijk
- Met de laatste update wordt de keuze: vechten of ruime tijd wachten tot de orks gemaakt kunnen worden (voor mij een hoofdstuk)
- Een stad die nu ingericht is als complete handelsstad, moet nu verbouwen om de wapenkamer in te passen (en nog wachten totdat er orks ontdekt zijn)

Misschien is het mogelijk om op het belangrijkste stuk van mijn commentaar te reageren en niet de orkhandel te overbelichten?
Dank!
 

DeletedUser1333

Guest
Ben het daarmee eens. Vind dat als je een nieuwe 'grondstof' introduceert voor onderhandelingen die uiterlijk in Hoofdstuk V geintroduceerd mag worden om speltechnische redenen. Als je lang wacht tussen het introduceren van nieuwe grondstoffen die interactie vertonen met de oude, zoals nu, leidt dat tot onvoorziene complicaties (en in dit geval is dat zeker zo). Met de Feeën en Dwergen was dat niet zo erg; vóór die hoofdstukken heb je die grondstoffen niet nodig en erna ook niet meer). Met de Orc grondstoffen is deze interactie er ook niet, maar met Broedkamers die interactie vertonen met de 'wereldkaart', dat is inderdaad zeker niet handig.


En ja, orks als onderhandelingsmiddel is ook een vreemde woordkeuze maar er zijn al genoeg suggesties gedaan om dat anders te verwoorden (zoals: Orks nodig om het gebied te bewaken)
 

DeletedUser3

Guest
Er is in de feedback een hoop te doen om de verplichting om orks te hebben om provincies te ontdekken die buiten een bepaalde straal van je stad liggen. Laat ik beginnen met zeggen dat ik de klachten hieromtrent wel begrijp. Het is een drastische ingreep waarbij sommige spelers op de wereldkaart echt tot een volledige stop zijn gekomen. Toch zit er wel een bepaalde gedachte achter. Ik zal proberen deze uit te leggen.

Eerder in het spel zijn er al schatkisten geintroduceerd om een minimaal aantal provincies af te dwingen in de onderzoeksboom, dit hangt eigenlijk direct samen met deze ingreep.

De reden dat er gestuurd wordt op het aantal provincies is om het spel uitdagend te houden. Als spelers op een relatief lage level al heel ver gaat scouten en ontdekken, krijgen ze eigenlijk teveel ruimte in hun stad op een niveau dat dit nog niet nodig is. Daardoor deze spelers grote hoeveelheden voorraden aan kunnen leggen. Er is immers genoeg ruimte om alles vol te bouwen met fabrieken die ook nog een hoge bonus hebben door alle gevonden relikwieen. Deze voorraden kunnen dan eenvoudig gebruikt worden om weer verder te ontdekken.

Het grootste probleem hiermee is dat de enorme hoeveelheden voorraden ervoor zorgen dat spelers geen uitdaging meer hebben in de kosten van onderzoeken die ingesteld zijn. Verder kunnen zij zich heel eenvoudig onttrekken aan de markt. Ze hebben immers goederen genoeg. Dit is een direct nadeel voor vele andere spelers, die niet zover zijn met scouten.

Naast de hierboven genoemde problemen, gaat het te snel uitbreiden van je stad ook in een later stadium van je spel ten koste van de spelervaring. Er zijn immers slechts een bepaald aantal uitbreidingen beschikbaar en als je daar bij de dwergen al tegenaan zit, zal het uitbouwen van je stad naar de orks een hele onaangename klus zijn omdat je dan flink zult moeten snijden in het aantal gebouwen dat je hebt.

De bedoeling is niet om spelers echt te beperken in hun vrijheid, alhoewel we begrijpen dat dit zo overkomt, maar we willen proberen om een zo optimale spelervaring voor iedereen te creeeren. Is dit ingrijpen op de manier hoe spelers het spel kunnen spelen? Misschien wel, maar dit gebeurd eigenlijk constant. Het vervelende is dat het nu gebeurd op een moment dat sommige spelers al buiten ring 10 zitten terwijl ze nog niet in hoofdstuk 8 zijn. We zijn ons er zeer van bewust dat het ingrijpen in een lopend spel altijd negatieve gevolgen kan hebben voor een groep spelers. Dit proberen we ook altijd tot een minimum te beperken, maar in dit geval zagen we ons genoodzaakt het toch te doen.

Niet iedereen zal zich kunnen vinden in bovenstaande argumenten en dat mag. Besef je echter wel dat deze beslissing niet is genomen om een aantal mensen dwars te bomen maar juist om het spelen van Elvenar voor iedereen op langere termijn leuk en uitdagend te houden.
 

DeletedUser472

Guest
De reden dat er gestuurd wordt op het aantal provincies is om het spel uitdagend te houden. Als spelers op een relatief lage level al heel ver gaat scouten en ontdekken, krijgen ze eigenlijk teveel ruimte in hun stad op een niveau dat dit nog niet nodig is. Daardoor deze spelers grote hoeveelheden voorraden aan kunnen leggen. Er is immers genoeg ruimte om alles vol te bouwen met fabrieken die ook nog een hoge bonus hebben door alle gevonden relikwieen. Deze voorraden kunnen dan eenvoudig gebruikt worden om weer verder te ontdekken.

deze hele tekst had ik bijna perfect gezien enkel een belangrijk feit dat bij de volgende update dat je 33 dias uitbreidingen kan kopen wanneer je wilt ook als beginner dus ik vind het een beetje raar dat je zegt dat jullie proberen om niet zo veel provincie mensen te laten doen zodat ze niet al bij de dwergen een volle stad hebben maar in theorie zou je binnekort wel bij het begin 33 uitbreidingen kunnen kopen vind dat een beetje onlogisch
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3

Guest
Ik begrijp je niet helemaal @lord daniel

Zou je me willen uitleggen wat je bedoeld met het kopen van 33 diamanten bij de volgende update? Later spreek je over 33 provincies. Wellicht lees ik het verkeerd, maar het lijkt alsof het wat doorelkaar loopt.
 
Bovenaan