• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback release 0.30

DeletedUser

Guest
Beste Mike en Lord Jirre,

Dit was mij ontgaan, ik meende te begrijpen dat voor iedereen dus ook de beginners de opdrachten gewijzigd waren.
Zij kunnen dus inderdaad nog wat opbouwen tot 4, maar dan gaat het voor hun ook best wel moeizaam worden.

Wij hebben allemaal nog kunnen pakken vanuit de opdrachten goederen verzamelen en met het doorklikken je munten kunnen binnenhalen zodat je daarbij ook nog eens 7000 voorraden kon meepakken. Dit is 'n mooie bonus geweest maar nu deze eruit is gehaald (en ik merk dat nu zelf al) gaat je saldo in munten en voorraden stukken langzamer en kan je lang niet zo makkelijk je goederen aanschaffen als voorheen.

Voor mij persoonlijk dan....... blijft het 'n sprong achteruit met deze vernieuwing.

Maar dank jullie wel dat ik even op dit puntje geattendeerd bent ;)
rosegarden dat uurtje of 2 dat je op forum zit kan je beter gebruiken wat ik al eerder zei laat je elden of jezelf tier 1 2 en 3 geoderen op markt zetten uurtje klikken en vooraad is weer vol
 

DeletedUser

Guest
Beste Elf-Ogggo,

Leuk dat mij adviseert wat ik het beste kan doen qua indeling aangaande mijn tijd op het spel of forum?

Ik ben op beide aanwezig,
ik speel,
ik lees,
ik reageer,
ik uit mij,
ik lach,
ik mopper,
ik werk wat,
ik schrijf,

Ik lees jou frustraties :mad: en tijdens al deze bezigheden bepaal ik uiteraard zelf hoe ik dit indeel!

Mijn spel draait met dit alles evengoed wel door, net zoals jij ook nog steeds je spel speelt ondanks te willen stoppen! :D

Veel leden in onze broederschap werken en we hebben 'n aantal kleine leden die te weinig goederen hebben om deze op de markt te plaatsen.
Daarnaast is het jammer dat onze markt (of in mijn provincie) veel spelers zitten die allemaal goederen aanbieden die zéér onredelijk zijn.

Dus ach...het is niet anders, ik haal zoveel mogelijk door te puzzelen mijn eigen goederen naar binnen, maar doordat de opdracht van >verzamel zoveel goederen < eruit is gehaald, duurt het jammer genoeg langer voor mij dat ik datgene kan binnenhalen wat ik nodig heb, m.n de voorraden.

En nu kan je wel aan de wederhelft van het koppeltje uit Alkmaar :) aangeven dat ik meer werkplaatsen moet zetten, maar helaas heb ik nog niet zoveel ruimte.

Toch bedankt Elf-oggo dat je even met mij mee hebt gedacht. ;)
jahoor ben niet altijd slecht in de forums lol
 

DeletedUser232

Guest
Ik vind het persoonlijk erg jammer dat bepaalde opdrachten eruit gehaald zijn en dat de verzamel x aantal munten nu is samengevoegd met hamers. Ja het zijn dan 2 werkplaatsen die 3 uur moeten draaien en de meesten zullen dat toch al doen. Het zijn echter nog steeds opdrachten die vooral NIET uitnodigen ff een halve middag door te spelen. En dat is nou juist wat je wel zou moeten willen anders verliezen mensen gewoon snel interesse als je toch steeds moet wachten. Daarnaast heb je ook hamers nodig voor die opdracht waarbij je een van je fabrieken een dag moet laten draaien. Dus de voorraden productie is centraal gezet maar je ontvangt in verhouding nog steeds te weinig voorraden. Heb de afgelopen 3 dagen wederom bewust geen opdrachten geweigerd maar dan kom je gewoon letterlijk hamertjes te kort.

Elvenar moet echt beginnen met MINIMAAL 5 opdrachten aan te bieden zodat je meerdere opdrachten kan afronden. Dat scheelt een hoop geklik met de muis. Want dan is het wat mij betreft niet erg om wat opdrachten te laten staan. Ik wil best een x aantal eenheden trainen, en die opdracht laten staan, als ik daarnaast een opdracht heb staan om een fabriek te upgraden, x aantal exixers te verzamelen, x aantal munten en hamers te verzamelen, en een provincie te voltooien etc. Meerdere opdrachten die af te ronden zijn, maar niet allemaal tegelijk, houd je bezig en geeft ook het gevoel dat je met minder muisklikken meer kunt doen.
Dan mogen ze wat mij betreft de mogelijkheid om te weigeren best eruit halen, zolang de opdrachten redelijk makkelijk te volbrengen zijn binnen 3-9 uur . Dan weet je zeker dat je elke dag minimaal 5 opdrachten kunt afronden. Als er dan een leuke beloning tegenover staat aan hamers zodat er geen onbalans bestaat, is het niet meer NOODZAKELIJK om opdrachten te weigeren. Nu is dat nog steeds zo want fabrieken vreten je hamers, en ook je eenheden trainen of eventueel onderhandelen. Hamers zijn nodig, en wil je alles draaiende houden moet je dus opdrachten weigeren om genoeg hamers te houden. Dat hoort niet. Ik heb 12 werkplaatsen, dat zou op zich een balans moeten zijn. Helaas is dat niet het geval, dus blijf je opdrachten weigeren, het is alleen wat minder interessant gemaakt.

Daarnaast kun je ook opdrachten verzinnen dat bh stimuleert. Bv geef x aantal bh. Dat heb je nu ook niet echt, sterker nog nu het muntenaantal met hamers gecombineerd is, is bh geven alleen nog maar minder interessant geworden. Tis heel makkelijk om lvl 1 werkplaatsen neer te zetten. Maar ruimte is ook al schaars.

Het spel is niet echt RSI vriendelijk ofzo, hoop dat ze een volgende update aangrijpen om vooral het spel te kunnen spelen met minder muisklikken.
 

DeletedUser68

Guest
Even doorbijten tot je werkplaatsen of 17 staan.
Daan verdrink je in de voorraden en zou je willen dat je er niet zoveel had . maar het is wel handig
 

DeletedUser232

Guest
Even doorbijten tot je werkplaatsen of 17 staan.
Daan verdrink je in de voorraden en zou je willen dat je er niet zoveel had . maar het is wel handig

Hamers heb je nooit genoeg, ook al zou je er in omkomen. Maar even doorbijten tot je werkplaatsen lvl 17 zijn. Dat is het max lvl. Dat is nou juist het punt. Als je bijna klaar bent met het spelletje kom je overal in om. Dan kun je:
-makkelijk kp weg geven in wonderen,
- dan heb je niks meer te upgraden,
- kun je van je munten extra kp kopen om in de wonderen te proppen
-kom je om in goederen, Die kun je dan verhandelen of gebruiken om ook weer extra kp te kopen,

Het spel hoort niet op het eind in balans te zijn. Het spel moet voor alle spelers in balans zijn. En de hamers, hoe je het ook went of keert, die zijn het meeste (lees bijna overal) bij nodig. De beloningen zijn wat dat betreft te karig, ofwel de werkplaatsen produceren te weinig, of wel andere fabrieken en het trainen van eenheden kosten te veel hamers.

Ik heb serieus meerdere malen geprobeerd geen opdrachten te weigeren en keer op keer eindig ik met een te kort aan hamers. Dat hoort echt niet, en moet gewoon veranderen. Ongeacht het level waar je speelt.
 

DeletedUser68

Guest
Ik heb altijd teveel hamers gehad
je kunt ook een dag geen fabrieken aanzetten en je voorraden komen weer hard omhoog of een dag niet vechten om voorraden weer gelijk te trekken.
Het punt is wij groeien te snel voor het verhaal lijn
En om daar iets op te zoeken waar en de spelers en de ontwikkelaars wat aan hebben kost tijd
Nu hebben ze de lage spelers aangepakt met de voorraden
De hoge spelers hebben ze aangepakt door de dwergen gebouwen goedkoper te maken in munten en voorraden en bouw tijd
Mijn idee ze weten zelf nog niet hoe ze het moeten doen om ons te stoppen
Ik kan je zeggen mijn leden hebben absoluut geen hamers te kort komen er ook in om en zitten ook spelers in die in het midden varen
de beloningen zijn niet te laag je eigen kosten te hoog en daar moet je een balans in zoeken
Niet alles tegelijk willen helpt waarschijnlijk een hele hoop
Het is niet voor niets een geduld spel
 

DeletedUser851

Guest
@Yunah; Ik ben met je eens dat het nu wat lastiger is om hamers bij elkaar te schrapen maar ik begrijp eigenlijk niet zo goed dat je met 12 werkplaatsen nu niet uitkomt. Ik sta bij je in de "buurt" (ranking) en ik heb "maar" 7 werkplaatsen (lvl 15) en 1 lvl 10 werkplaats. Ik heb geen ruim overschot maar ik red het daar nét mee. Vanwege de verandering van de questen heb ik nu 2 werkplaatsen erbij gezet (en 2x lvl 1 werkplaatsen die voorlopig ook zo blijven) waar ik nog geen hamers van ontvangen heb, omdat ze continue aan het uppen zijn.

Zoals je ziet heb ik aanzienlijk minder werkplaatsen en toch red ik het ermee.
 

DeletedUser232

Guest
@Anastacia: Ik red het wel hoor, ALS ik opdrachten blijf weigeren. En gewoon elke opdracht die je niet kunt afronden, oversla en de "makkelijkere" opdrachten ga afronden. En daar gaat het mij voornamelijk om. Ik wil eigenlijk niet steeds opdrachten moeten weigeren, al dat geklik! Ze willen zelf eigenlijk ook niet dat je opdrachten blijft weigeren om voorraden en munten te farmen, daar is het spel niet voor bedoeld. Daarom passen ze de opdrachten aan zodat het moeilijker wordt om 10 x de opdracht verzamel 200.000 munten te kunnen volbrengen want dan heb je nu ook 20 werkplaatsen nodig die je laat draaien. Het was wel een opdracht waarmee je lekker 3 uur bezig bent om iedereen bh te geven en leverde dan mooi hamers op.

Ik heb best wel geduld en laat ook mijn fabrieken wel eens stil, of maak geen eenheden. Waar het om gaat is dat het spel interessant moet blijven en dat je wat te doen wilt hebben... Je moet voorkomen dat mensen alleen maar online komen om hun goederen eens in de 3 uur binnen komen halen en dan vervolgens weer weg gaan. Maar als je dat alleen maar kan door opdrachten te weigeren omdat je geen zin hebt om te wachten tot je 150 tovenaressen eindelijk eens klaar zijn, dan wordt het spel wat eentonig en verliezen mensen hun interesse. Je mag van mij de opdrachten best moeilijker maken, maar je moet ook zonder "weigeren" van opdrachten fatsoenlijk kunnen spelen. En sommige opdrachten nodigen gewoon simpelweg niet uit. Als ik wacht op 150 tovenaressen kan ik in de tussentijd niet ergens anders hamers mee verdienen. Dus zet ik de opdracht ervoor waar ik dat wel mee kan, en zo blijft alles op pijl. Dat vind ik alleen erg jammer want daardoor doe je een hele hoop opdrachten nooit. De eerste speler die rond kan komen met hamers zonder ook maar 1 opdracht te weigeren en alles opdrachtje voor opdrachtje afrondt, moet ik volgens mij nog tegen komen. Of beweer jij dat jij wel alle opdrachten netjes afrondt en ook je fabriek rustig 1 dag laat draaien als die opdracht creer een geheimzinnig drankje dan de hele dag netjes laat staan? Kan hoor, maar kan het me moeilijk voorstellen. Ik vind gewoon dat ze een manier moeten vinden waarop je zonder dat je weigert als nog 5-10 opdrachten per dag kunt afronden, zodat iedereen meer doet dan alleen maar goederen aan zetten en ophalen
 

DeletedUser851

Guest
Laat ik voorop stellen dat ik niets beweer. Ik speel het spel op een andere manier en met beide manieren is niks mis mee. Opdrachten doe ik wel, enkel en alleen de opdrachten die mij uitkomen en als ik er zin in heb. Ik doe ze niet om munten en of hamers te vergaren, die krijg ik via mijn gebouwen voldoende binnen. Daarom vind ik de opdrachten ook niet echt van belang en voor mij mogen ze er zelfs uit (de repeterende).

Ik vroeg me alleen af waarom jij niet met je 12 werkplaatsen uitkomt terwijl ik minder werkplaatsen heb en er wel mee uitkom en we "ongeveer gelijk" spelen. Dit is geen kritiek hoor, ik vroeg het me alleen af.
 

DeletedUser232

Guest
Excuses voor mijn woordkeuze waarin ik stel dat jij iets beweert, dat had iets anders geformuleerd moeten worden, ik wil niemand persoonlijk aanvallen. Dan spelen we niet heel anders. jij zet ook de opdrachten ervoor die jou op dat moment uitkomen dat doe ik ook In de ochtend haal ik ook de opdracht verzamel x aantal marmer ervoor. Gevolgd door x aantal elixers en kristal. Als ik provincies ga bevechten dan zet ik de opdrachten met relikwieen erbij etc. Dan kom je dus wel rond met hamers. Maar kun je dat om wat voor reden een dag of 4 niet doen, zet je niet de juiste opdracht ervoor en laat je wel je goederen draaien dan dus niet. Maar waarom je zonder weigeren van opdrachten niet uitkomt daar heb ik onlangs een nieuw topic voor aangemaakt waarin ik bereken wat de werkplaatsen opleveren t.o.v. de kosten van je fabrieken. dan hoeven we er hier niet zo op uit te dijen. In dit topic is mijn stelling simpel. De opdrachten nodigen NOG minder uit om gewoon een vrije middag, het spel te spelen. Iets wat ik wel graag zou willen zien. Eindeloos weigeren van opdrachten is gewoon zonde van het spel, daar moeten ze iets op verzinnen, zodat je zonder weigeren ook opdrachten af kunt ronden.
 

DeletedUser68

Guest
Waar het om gaat is dat het spel interessant moet blijven en dat je wat te doen wilt hebben... Je moet voorkomen dat mensen alleen maar online komen om hun goederen eens in de 3 uur binnen komen halen en dan vervolgens weer weg gaan.
Daar heb je helemaal gelijk in
Het gaat niet om de munten krijgen of de voorraden maar om het bezig zijn
Daar kan ik het helemaal achter vinden
 

DeletedUser

Guest
Inderdaad, als je een boel werkplaatsen op 3 uur zet, dan kan je bij het dagelijkse burenbezoek er weer op los gaan klikken.
Tip: Leer de muis ook gebruiken met je linkerhand. Als je kan afwisselen heb je minder last van RSI.
Ik ben alvast perfect tweehandig met een muis. :)
 

DeletedUser

Guest
Daan verdrink je in de voorraden en zou je willen dat je er niet zoveel had
Als je er zoveel hebt waarom heb je er dan zoveel lv1 werkplaatsen bijgezet?
Misschien als je niet veel bouwt/uitbreid dat je minder nodig hebt ma zelfs mensen met 14 werkplaatsen op lv17 hebben net een balans en je hebt meer nodig dan een balans omdat je ook wel eens iets moet bouwen dat 100k hamers vraagt bv ...
 

DeletedUser855

Guest
Hmmm, tricky.
Er wordt hier gevraagd naar feedback over deze nieuwe release...maar als mensen aangeven waar ze tegen aanlopen krijg je om je oren dat je een zeur bent. Het nodigt denk ik niet echt uit om deel te nemen aan een discussie. Ik heb er niet zoveel van, daarom nog een keer mijn geklaag en gezeur :p
Er zijn maatregelen genomen zijn om het genereren van voorraden te beperken. Het zij zo.
Ik had echter liever gezien dat er ook wat energie was gegaan naar het verwijderen van bugs, want daar zijn er nog steeds genoeg van. (meest irriterend zijn de postbus en de razende getallen)
De opruimacties in de provincies zijn natuurlijk geweldig en ik begrijp de bedoeling...maar als ik mijn provincie steeds leger zie worden word ik altijd een beetje verdrietig. Nog verdrietiger word ik als de spookburen, diegene die permanent aan het verbouwen zijn, oftewel de nokkers waar niets te klikken valt, WEL blijven staan.
Ik heb dus aanzienlijk minder hamers EN door de vreemde ineffectieve schoonmaak acties nu weer een stuk minder munten. Leuk! Not!!

Zo....deze zeikert is klaar hoor :)
 

DeletedUser

Guest
De opruimacties in de provincies zijn natuurlijk geweldig en ik begrijp de bedoeling...maar als ik mijn provincie steeds leger zie worden word ik altijd een beetje verdrietig. Nog verdrietiger word ik als de spookburen, diegene die permanent aan het verbouwen zijn, oftewel de nokkers waar niets te klikken valt, WEL blijven staan.

Tja Moondrop, was mij ook al opgevallen dat de verlaten gehuchten waarin het stadhuis in de steigers staan, niet verwijderd worden. Heb nu vele buren minder, maar nog steeds de 6-8 met stadhuis al zeker 2-3 maanden in de steigers. Erger nog, krijg er mondjesmaat nieuwe buren bij, die hun stadhuis in de steigers zetten en ....... hun stad (voorgoed) verlaten :( Had net heel trots mijn Kristalvuurtoren wonder neergezet, dus niet alleen minder munten, maar ook minder goederen nu :(
 
de spelers met stadhuis in parkeerstand zijn idd klote.
echter de lege plekken zijn weer zicht op de toekomst, een keer worden ze weer gevuld, en met wat geluk is het een active speler.
1 extra active speler vind ik meer waard dan 5 of 6 stadhuisjes
 

DeletedUser68

Guest
Als je er zoveel hebt waarom heb je er dan zoveel lv1 werkplaatsen bijgezet?
Misschien als je niet veel bouwt/uitbreid dat je minder nodig hebt ma zelfs mensen met 14 werkplaatsen op lv17 hebben net een balans en je hebt meer nodig dan een balans omdat je ook wel eens iets moet bouwen dat 100k hamers vraagt bv ...

mijn level 1 werkplaatsen zijn voor de munten quest alleen de buren geeft al 130 k extra voorraden waar ik weer hout en staal mee koop
En die ruimte is gereserveerd voor het nieuwe volk
 
Bovenaan