• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback release 0.30

DeletedUser

Guest
Het is gewoon een nieuwe uitdaging. Wat fabrieken slopen, en werkplaatsen bij zetten tot het zaakje weer in evenwicht is. Het onderhandelen van de provincies zal nu wel wat trager gaan, wegens minder goederen. Maar dat heeft ook een voordeel: nu heeft het geen zin meer om de verkenner vooruit te kopen met diamanten. Elke dag een provincie lukt nu toch niet meer.
Ik ben al blij dat ik nu mijn munten kan innen zonder dat ik als een gek missies moet gaan weigeren om er nog wat extra voorraden bij te hebben.
 
Het is gewoon een nieuwe uitdaging. Wat fabrieken slopen, en werkplaatsen bij zetten tot het zaakje weer in evenwicht is. Het onderhandelen van de provincies zal nu wel wat trager gaan, wegens minder goederen. Maar dat heeft ook een voordeel: nu heeft het geen zin meer om de verkenner vooruit te kopen met diamanten. Elke dag een provincie lukt nu toch niet meer.
Ik ben al blij dat ik nu mijn munten kan innen zonder dat ik als een gek missies moet gaan weigeren om er nog wat extra voorraden bij te hebben.
yup stuk minder last van RSI nu :D
moet nu wel helaas veel meer fabrieken gaan plaatsen, kom veel te veel hout en staal tekort nu.
 
En jawel de eerste nieuwe bug. Als ik weer terugkeer naar mijn stad vanuit de onderzoeksboom, krijg ik als melding dat ik 59 nieuwe mails heb o_O, die er niet zijn maar de melding komt iedere keer terug
Deze bug wilde ik ook plaatsen Didi1. Vervelend dit. nu moet je onthouden hoeveel mails je hebt zodat je kunt zien of je er nieuwe bij hebt. Geen zin in :p
 

DeletedUser66

Guest
hoord ehet al dat je samen moet gaan vechten op ene prov m aar is dat met je broeder leden of buren , kijk me broeders die staan hoog genoeg maar me buren van de 200 spelen er 180 niet met allen stadhuis dus ja die gaan niet meevechten dus ben benieuwd wat ze gaan doen, willen ze buren pakken om samen te evchten zou ik zeggen zet dan de grote spelers in zelfde buurt aangezien onze tegenstanders veel zwaarder zijn .

Dat is nog even afwachten. Hopelijk krijgen we daar meer info over bij de volgende Inno TV
 
begin me steeds meer te ergeren aan alle geintroduceerde bugs, wordt gek van de niet bestaande berichten, de reperterende quest geluiden en de constant valse notificaties.

doe morgen maar vast versie 0.30_repaired.
 

DeletedUser

Guest
begin me steeds meer te ergeren aan alle geintroduceerde bugs, wordt gek van de niet bestaande berichten, de reperterende quest geluiden en de constant valse notificaties.

doe morgen maar vast versie 0.30_repaired.
Ik denk dat samen met jou velen zich irriteren aan alles wat er niet goed gaat en ook aan de veranderingen die naar mijn idee beslist geen verbeteringen zijn.
Als dit zo blijft doorgaan ga ik er echt over nadenken om te stoppen, hoe leuk het spel ook was met nadruk op was!
 
Ik denk dat samen met jou velen zich irriteren aan alles wat er niet goed gaat en ook aan de veranderingen die naar mijn idee beslist geen verbeteringen zijn.
Als dit zo blijft doorgaan ga ik er echt over nadenken om te stoppen, hoe leuk het spel ook was met nadruk op was!

Is mijn gevoel over deze specifieke update, niet die in het verleden.
Wel merk ik nu al dat nu de "bruikbare" questen weg zijn ik dus idd geen ruk meer te doen heb tussen de 3 uur wachttijd van de fabrieken door.
 

DeletedUser

Guest
Is mijn gevoel over deze specifieke update, niet die in het verleden.
Wel merk ik nu al dat nu de "bruikbare" questen weg zijn ik dus idd geen ruk meer te doen heb tussen de 3 uur wachttijd van de fabrieken door.
Zo denk ik er dus ook over CrazyWizard
 

DeletedUser7

Guest
Wel, om eerlijk te zijn hoop ik toch echt dat jullie voorheen niet 3 uur door questen zaten te klikken. Dan hou je geen vingers over.
Persoonlijk kom ik meestal maar eens in de 3 uur online om mijn fabrieken weer aan te zetten. Soms blijf ik wat langer online om een paar gevechten te doen of omdat een upgrade bijna klaar is, maar de quests ga ik alleen doorheen als mijn fabrieken en werkplaatsen klaar zijn met produceren.
 

DeletedUser

Guest
......................................
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser7

Guest
Ik snap prima dat mensen het spel anders spelen dan ik, ik begrijp alleen niet echt waarom mensen zeggen dat ze niets meer te doen hebben nu eenmaal de questen zijn veranderd.
Wat betreft nieuwe spelers, voor hen zijn de opdrachten niet veranderd. Tot aan hoofdstuk 3 kun je nog gewoon voorraden krijgen door munten te verzamelen.
En spelers kunnen wel een heleboel gratis voorraden e.d. willen, maar dat betekent niet dat dat goed is voor het spel. Tuurlijk gaat een groot deel van de spelers niet stemmen voor een optie die hun manier van spelen teniet doet. Maar als die manier van spelen op de lange termijn niet goed is voor het spel zal het toch moeten veranderen.
 

DeletedUser

Guest
Wel, om eerlijk te zijn hoop ik toch echt dat jullie voorheen niet 3 uur door questen zaten te klikken. Dan hou je geen vingers over.
Niet elke 3 uur maar 's avonds op de wereldkaart wel om aan voldoende voorraden te komen.
Doordat nooit iedereen in elke BS perfect op elkaar is afgestemd moet je wel buiten de eigen bonusfabrieken ook de anderen neerzetten, althans een aantal om de questen te kunnen doen.
Nu moet men noodgedwonegn fabrieken afbreken om daar werkplaatsen voor in de plaats te zetten.
In mijn geval scheelt het na bezoek 's avonds aan de wereldkaart ongeveer 8 keer rondklikken x 9000 voorraden = 72000 voorraden ga dit elke dag maar eens verdienen met werkplaatsen.
Er zouden er dan al minstens 8 werkplaatsen van lvl 15 bij moeten komen bovenop de 5 stuks van lvl 15 die ik heb staan en 1 van lvl 7.
Deze verhouding word alleen maar groter als er straks ook de dwergen bij komen.
Kortom er is nu vaak al een ruimtegebrek maar dat word vele malen erger als je het mij vraagt.
In feite zou men er door deze verandering al misntens 10-12 extra velden bij moeten hebben om het recht te kunnen trekken.
 
het gaat niet eens om de gratis voorraden, je moet gewoon bezig blijven.
ff nieuws checken, markt controleren. ah wat lokaal + in de gilde, even tegen elkaar uitspelen en een questje meepikken.
wat chatten op de gildechat, ah heb weer 40k in me huisjes, whoppa even questje pakken.
ff chatten op de chat dat je weer een questje had, ander lid, oh wacht ik moet nog xx hebben, zet ook wel ff een questje in de markt.

Gaat eigenlijk niet eens om de reward, meer om de actie, en de interactie via gildeleden.
om de verandering van voorraden is eenvoudig heen te werken.

inloggen 4 keer klikken, en 3 uur later komen 4 keer klikken. dat is geen spel spelen maar gewoon dom en oersaai.

Daarom ben ik ook fan van een world chat, ook dat is manier om bezig te zijn, praten met anderen over frikandellen, kroketten, mooie vrouwen, lekkere biertjes en weet ik veel wat voor onzin.
een beetje zoals jij waarchijnlijk de fora diverse afstruind als moderator en zo je tijd doorbrengt tussen de 3 uurs klikjes door.
 

DeletedUser

Guest
Door gezondheidsredenen zitten mijn vrouw en ik vrijwel de gehele dag aan huis gekluisterd.
Natuurlijk kunnen we tussen de paar keer klikken ook tv kijken of een boek lezen of what ever.
Echter kies je een spel om bezig te zijn en niet om als een domme een paar klikken te doen en dan weer wat anders te gaan doen.
Dus wat dat betreft ben ik het met CrazyWizard volledig eens.
Als volgens de Mods deze aanpassingen beter voor het spel in de toekomst zouden zijn dan ben ik al bang voor wat de toekomst gaat brengen.
 

DeletedUser

Guest
Beste Rosegarden,

Laat me beginnen te zeggen dat ik altijd met plezier je reacties lees. Je neemt de tijd ze goed uit te schrijven en blijft altijd beleefd. Heel fijn om te zien. Toch ben ik het niet met je eens.

Over speelstijl ga ik het niet hebben, die is inderdaad per persoon verschillend.

Maar goed, dat even tot zover, het gaat er nu om dat er heel veel tussenuit is gehaald waar m.n de kleinere spelers, geen voorraden met hun munten ophalen kunnen verdienen. Die voorraden heb je nodig m.n voor de werkplaatsen om die te kunnen upgraden.

Zoals Lord Jirre al liet merken zullen juist de kleinere spelers hier geen hinder van ondervinden. Toch vind ik dat ze dit eigenlijk wel hadden moeten doen zodat spelers (vooral nieuwe spelers) direct in hun stad rekening houden met de benodigde inkomsten en de verhouding werkplaatsen en fabrieken beter inschatten.

Alles is trager geworden en persoonlijk vind ik dat hierdoor spelers de brui eraan geven. Er zijn al heel veel legen dorpen, maar denk nu dat er veel lege provincies gaan komen.

Dit ben ik persoonlijk al gewend vanuit FoE, elk stedenbouw spel wordt trager naarmate je vordert in het spel. Omdat Elvenar nog niet is voltooid zijn er waarschijnlijk nog een groot aantal functies die geïntroduceerd moeten worden die de speler 'bezig houden' tussen zijn/haar productietijden in.

Degene die deze vernieuwing heeft ingebracht, kijkt naar mijn mening op 'n hele andere manier naar het spel dan de speler zelf.

Dit zal zeer waarschijnlijk ook het geval zijn.

Waarom niet eerst b.v 'n poll gehouden hoe de spelers denkt over de aanpassing?
Natuurlijk kan je het niet iedereen naar de zin maken en alles went, maar deze verandering is 'n grote sprong achteruit.

Tja, het is nu eenmaal geen democratie. Je geeft zelf al aan dat ze niet iedereen tevreden kunnen maken. Persoonlijk denk ik dat een aanpassing om de werkplaatsen weer nuttig te maken er al heel lang aan zat te komen en de redenen hierom zijn al in andere topics aan bod gekomen. Ik denk zelf dat het een vooruitgang is in de balans van het spel.

Ondertussen heeft ook Lifesaver een aantal punten geplaatst waar ik graag even op in ga.

Doordat nooit iedereen in elke BS perfect op elkaar is afgestemd moet je wel buiten de eigen bonusfabrieken ook de anderen neerzetten, althans een aantal om de questen te kunnen doen.

Naar mijn idee kun je altijd binnen een BS voldoende mensen vinden om een goede markt op te zetten vooral als je er een beetje buurt bij hebt. Natuurlijk zullen er goederen zijn waarbinnen het BS een tekort aan is maar daar kun je op termijn op sturen (leden aannemen met een bonus op de tekorten). Natuurlijk is er geen instant oplossing maar dat is naar mijn mening het hele idee achter het spel. Anticiperen op problemen die je kunt voorzien.

Er zouden er dan al minstens 8 werkplaatsen van lvl 15 bij moeten komen bovenop de 5 stuks van lvl 15 die ik heb staan en 1 van lvl 7.
Deze verhouding word alleen maar groter als er straks ook de dwergen bij komen.
Kortom er is nu vaak al een ruimtegebrek maar dat word vele malen erger als je het mij vraagt.
In feite zou men er door deze verandering al minstens 10-12 extra velden bij moeten hebben om het recht te kunnen trekken.

Ik heb vanmiddag al even bij je gekeken en vanavond weer. Als ik het goed heb staan er 13 tier 1 fabrieken, 7 tier twee en 4 tier drie fabrieken in je stad. Vindt je het zelf dan ook niet een beetje buiten verhouding dat die door 5 level 15 werkplaatsen plus nu twee nieuwe moeten worden gevoed?
 

DeletedUser

Guest
Beste Lervan,

Naar mijn idee kun je altijd binnen een BS voldoende mensen vinden om een goede markt op te zetten vooral als je er een beetje buurt bij hebt. Natuurlijk zullen er goederen zijn waarbinnen het BS een tekort aan is maar daar kun je op termijn op sturen (leden aannemen met een bonus op de tekorten). Natuurlijk is er geen instant oplossing maar dat is naar mijn mening het hele idee achter het spel. Anticiperen op problemen die je kunt voorzien.
Zoals ik in feite al aangaf klopt dat wanneer een BS perfect op elkaar ia afgestemd.
Als je goed gekeken hebt kun je zien dat er bij ons ook een aardig aantal beginnende spelers zit waardoor niet iedereen al in de hogere fabrieken zit en dus ook tier 1 en 2 fabrieken geplaatst moeten worden of men moet de goederen gaan kopen voor munten of goederen (de laatste word nu veel minder dus dat gaat niet meer lukken).

Ik heb vanmiddag al even bij je gekeken en vanavond weer. Als ik het goed heb staan er 13 tier 1 fabrieken, 7 tier twee en 4 tier vijf fabrieken in je stad. Vindt je het zelf dan ook niet een beetje buiten verhouding dat die door 5 level 15 werkplaatsen plus nu twee nieuwe moeten worden gevoed?
In feite heb ik hierboven al een antwoord op gegeven.

Nogmaals zou het in theorie wel kunnen maar dan zou je a: geen kleinere spelers in de BS moeten toelaten en B: spelers moeten verplichten om bepaalde fabrieken neer te zetten.
Kleinere spelers niet toelaten vinden wij uit den boze want deze hebben net zoveel recht op de gemakken van een BS en om mensen volgens een bepaald stramien verplichten te spelen is geen spel meer maar een vorm van hiërarchie die ons verschrikkelijk tegenstaat.
Als er geen mogelijkheid is om het spel te kunnen spelen zoals je zou willen en in feite gedwongen word om tegen je zin te spelen , dan speel ik liever niet.
 
Bovenaan