• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback release 0.30

DeletedUser845

Guest
Ik baal enorm van deze update. Ik had de oude wonderen bewust overgeslagen om eerst wat troepenomvang en stadsuitbreiding te kunnen doen. Ik had 78 van de 80 kennispunten voor geavanceerde verkenners, die staan dus voorlopig nutteloos te zijn want ik kan daar niet meer bij. Dat een verhaallijn opeens verandert vind ik al raar, maar had dan op zijn minst ervoor gezorgd dat ik die kennispunten kan overzetten naar de oude wonderen. Verder is het niet tof dat "Verzamel 120.000 munten" opeens is veranderd in "Verzamel 120.000 munten én 2 geavanceerde gereedschappen". Dat scheelt mij zo'n 30 á 40K voorraden per dag.
En wat hier al eerder is gezegd: meer cultuurgebouwen? Alleen met diamantjes ja.

Een niet blije speler.
 

DeletedUser68

Guest
mensen maak je niet zo druk met weer een prut oplossing om de questen aan te pakken
Zet er wat werkplaatsen op level 1 bij en elke 3 uur weer 13k gereedschap erbij voor niks
elvenarselvenbank helpt jullie de winter wel door hoor

En wat betreft het Cultuur wat te zeggen :oops::oops::oops::oops::oops:
 

DeletedUser66

Guest
Dit is zo gedaan omdat spelers normaal gesproken altijd eerst een hoofdstuk moeten afronden voor ze naar het volgende kunnen. De elfen/mensen oude wonderen moeten dus nu onderzocht worden. Voor spelers die al veel verder zijn kan dit vervelend zijn, maar uiteindelijk hoort het natuurlijk wel zo.

De 120k munten quest zorgde er voor dat het wel erg makkelijk was om veel voorraden te krijgen zonder al teveel moeite te doen. Nu ligt de focus toch wat meer op werkplaatsen. Zoals al door anderen eerder is aangegeven, je kunt ook wat level 1 werkplaatsen bouwen en die op 3 uur zetten.
 

DeletedUser

Guest
Om eerlijk te zijn vind ik update .30 erg magertjes.
1) De nieuwe cultuurobjecten zijn diamantgebouwtjes, en het wat netter geweest als dat in aankondiging al duidelijk was.
2) Fijn dat je je e-mail adres kan veranderen, maar hoe zit dat met die 2de mail naar je oude adres? Een aantal mensen binnen ons bs kunnen nog steeds niet op het forum komen en zijn al 2 dagen aan het stoeien met support daarover. Hun oude email adres is niet langer beschikbaar, dus hoe wordt dat nu opgelost?
3) Waar zijn de opdrachten met waar je rune-scherven voor krijgt? Dat was toch een maand geleden beloofd dat het met deze update geregeld zou zijn? Heb nog steeds de runes voor OWs niet bij elkaar, en met langer dan 1 dag verkenningstijd in provincies en ondertussen 16 gebroken runes begint het een onmogelijke opgave te worden. Het is niet te hopen dat er vaste opdrachten voor OWs gaan komen die je niet kunt weigeren, want dan is het voor mij einde verhaal vrees ik.
4) De balans verbetering is onduidelijk weet nu niet wat wel of niet geweigerd kan worden en wat wel of niet herhaald wordt
5) Leuk dat de kosten voor dwergengebouwen zijn verlaagd, maar dat is voor mij te laat. Ze staan er al ;-)
6) Het probleem van gebouwen die verdwijnen als ze klaar zijn met de upgrade, lijkt nog niet opgelost te zijn.

Hoop dat er wat bugs hersteld zijn en dat er geen nieuwe bugs zijn bijgekomen, anders heeft deze update erg weinig te bieden.
 

DeletedUser472

Guest
ik vind de nieuwe update echt persoonlijke helemaal slecht de quest zij zo anders ik heb al zo weinig vooraden nu moet kan ik ook niet mijn 120 k munten quest niet meer doen '

nu mmoet ik het uit de verzamel goederen allen maar die geven ook helemaal niks vind echt heel jammer
vind ook jammer dat wonderen nu verplicht zijn vond juist prachtig dat het niet verplicht was
 

DeletedUser

Guest
Dit is zo gedaan omdat spelers normaal gesproken altijd eerst een hoofdstuk moeten afronden voor ze naar het volgende kunnen. De elfen/mensen oude wonderen moeten dus nu onderzocht worden. Voor spelers die al veel verder zijn kan dit vervelend zijn, maar uiteindelijk hoort het natuurlijk wel zo.

Kan zijn maar dan had dat vanaf de introductie van de OWs moeten gebeuren, nu zijn er leden in ons bs erg boos, omdat ze niet verder kunnen met de opdracht in de boom waar ze mee bezig waren. Hun hele spelstrategie wordt zo in een klap onderuit gehaald. Lijkt mij niet de bedoeling om spelers zo te frustreren :mad::mad::mad:
 

DeletedUser

Guest
...................................
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser59

Guest
Helemaal mee eens, Ik denk zal mijn goederen even doen....NOP..:mad:die zit er niet meer in.

Waarom is die eruit gehaald..???

Zo lang je via handel die missie kan voltooien is die missie te makkelijk te misbruiken, heel goed dat ze die verwijderd hebben.

- Verwijdering van 'Verzamel 4000 goederen': Goed, maar verzamel 3500 / 4000 bonusgoederen zijn er nog steeds en kunnen ook misbruikt worden. Het zou beter zijn om het te veranderen van 'verzamel' naar 'produceer'.

- Verandering 200.000 munten missie: 2x geavanceerde gereedschap erbij ben ik niet tevreden over. Als we via de munten missie teveel voorraden krijgen, stel de beloning dan bij. Lage niveau werkplaatsen neerzetten ervoor lijkt me geen goede (permanente) oplossing, dan wordt het ook moeilijker om het maximale uit je stad te halen met lage niveau gebouwen er in.

- Verplicht stellen van mensen/elven wonderen technologie heb ik geen problemen mee, maar was het wel op tijd aangekondigd voor alle spelers zodat ze zich hier op voor konden bereiden?
 

DeletedUser845

Guest
Dit is zo gedaan omdat spelers normaal gesproken altijd eerst een hoofdstuk moeten afronden voor ze naar het volgende kunnen. De elfen/mensen oude wonderen moeten dus nu onderzocht worden. Voor spelers die al veel verder zijn kan dit vervelend zijn, maar uiteindelijk hoort het natuurlijk wel zo.

De 120k munten quest zorgde er voor dat het wel erg makkelijk was om veel voorraden te krijgen zonder al teveel moeite te doen. Nu ligt de focus toch wat meer op werkplaatsen. Zoals al door anderen eerder is aangegeven, je kunt ook wat level 1 werkplaatsen bouwen en die op 3 uur zetten.

Het is niet helemaal waar wat je zegt. In bijna elk hoofdstuk zit een technologie die "doodloopt", die dus niet ontdekt hoeft te worden om verder te komen. En nog los daarvan, ik blijf het raar vinden dat ik opeens terug moet. Als je de reeds ingezette kennispunten had kunnen overzetten was er niets aan de hand geweest.
 

DeletedUser

Guest
ik vind de nieuwe update echt persoonlijke helemaal slecht de quest zij zo anders ik heb al zo weinig vooraden nu moet kan ik ook niet mijn 120 k munten quest niet meer doen '

nu mmoet ik het uit de verzamel goederen allen maar die geven ook helemaal niks vind echt heel jammer
vind ook jammer dat wonderen nu verplicht zijn vond juist prachtig dat het niet verplicht was
Ben ik het voor de volle 100% mee eens!!
Had verwacht dat het wat aantrekkelijker zou worden, het tegendeel is waar.
Voor de gevorderde spelers is het nu al heel moeilijk om redelijk normaal te spelen en je zal dan ook gauw heel wat voorraden te kort gaan komen of je moet al 12 of meer werkplaatsen gaan neerzetten waar geen ruimte voor is.
Voor de beginner is het waarschijnlijk niet meer te spelen en zullen ze des te sneller afhaken en dus nog veel meer loze plekken in de wereldkaart.
Deze update is naar mijn mening een hele grote DOWNGRADE
 

DeletedUser59

Guest
Dat ze ervoor gezorgd hebben dat je meer werkplaatsen nodig hebt zie ik niet als een probleem. Het verschil in ruimte tussen huizen en werkplaatsen is in de meeste steden te groot. Goed dat ze dit veranderd hebben.

Wat wel van belang is, is communicatie. Als spelers ruim van te voren weten dat je in de toekomst meer werkplaatsen nodig hebt dan kunnen spelers zich fatsoenlijk voorbereiden.
 

DeletedUser68

Guest
Het goede nieuws ik heb nog geen bugs gevonden
Ik heb gewacht met buren ronde ga ik nu doe ben over een 30 minuten weer terug met de met de update
 

DeletedUser

Guest
Goryn zei:
De 120k munten quest zorgde er voor dat het wel erg makkelijk was om veel voorraden te krijgen zonder al teveel moeite te doen. Nu ligt de focus toch wat meer op werkplaatsen. Zoals al door anderen eerder is aangegeven, je kunt ook wat level 1 werkplaatsen bouwen en die op 3 uur zetten
level 1 werkplaatsen a 39 voorraden per uur ????
Dan mag er wel plek bijkomen om er een stuk of 40 bij te kunnen zetten.:confused:
 

DeletedUser

Guest
Dat ze ervoor gezorgd hebben dat je meer werkplaatsen nodig hebt zie ik niet als een probleem. Het verschil in ruimte tussen huizen en werkplaatsen is in de meeste steden te groot. Goed dat ze dit veranderd hebben.

Wat wel van belang is, is communicatie. Als spelers van te voren weten dat je in de toekomst meer werkplaatsen nodig hebt dan kunnen spelers zich fatsoenlijk voorbereiden.

Het is niet alleen meer werkplaatsen, maar ook nog meer huizen (werkplaatsen hebben inwoners nodig) en nog meer cultuurobjecten (werkplaatsen uppen kost cultuur), dus waar moeten we dat allemaal laten? Voor 1 volledige geupte werkplaats heb ik als elfje al 2 huizen extra nodig. En ik moet er wederom een groot cultuurobject bij gaan zetten. Gaat niet werken op z'n Rotterdams gezegd :mad::mad::mad:

En meerdere lvl 1 werkplaatsen is de grootste onzin die ik hier gehoord heb. Levert bijna niets op, maar neemt mega ruimte in beslag :rolleyes:
 
Ik heb nog steeds een quest waarmee ik hamers kan verzamelen zonder de werkplaatsen

Begion met 236k hamers eindigde na het resetten van de fabrieken met 337k hamers.
Jammer, nu moet ik een hoop marmerfabriekjes bijplaatsen want ik me staal en hout niet meer aanvullen met hamers
 

DeletedUser59

Guest
Het is niet alleen meer werkplaatsen, maar ook nog meer huizen (werkplaatsen hebben inwoners nodig) en nog meer cultuurobjecten (werkplaatsen uppen kost cultuur), dus waar moeten we dat allemaal laten? Voor 1 volledige geupte werkplaats heb ik als elfje al 2 huizen extra nodig. En ik moet er wederom een groot cultuurobject bij gaan zetten. Gaat niet werken op z'n Rotterdams gezegd :mad:

Werkplaatsen kosten minder inwoners/cultuur per hokje dan fabrieken, dus dat is geen probleem. Zoals ik al zei, de verhouding tussen huizen en werkplaatsen is te groot in de meeste steden. Wat fabrieken omzetten in werkplaatsen vind ik geen punt, vooral als je kijkt hoeveel ruimte je nog over hebt voor fabrieken (meer dan zat).
 

DeletedUser

Guest
Werkplaatsen kosten minder inwoners/cultuur per hokje dan fabrieken, dus dat is geen probleem. Zoals ik al zei, de verhouding tussen huizen en werkplaatsen is te groot in de meeste steden. Wat fabrieken omzetten in werkplaatsen vind ik geen punt, vooral als je kijkt hoeveel ruimte je nog over hebt voor fabrieken (meer dan zat).

Heb in totaal 15 fabrieken staat (6 marmer, 5 kristal, 4 elixer) en ben niet van plan om ze te slopen! Heb de goederen hard nodig voor de provincies om te kunnen onderhandelen. Zeg niet ga dan vechten, want dat probeer ik wel maar win per prov misschien 1 of 2 gevechten. En nee vecht niet automatisch.
 

DeletedUser

Guest
Wat wel van belang is, is communicatie. Als spelers van te voren weten dat je in de toekomst meer werkplaatsen nodig hebt dan kunnen spelers zich fatsoenlijk voorbereiden.

Helemaal mee eens Boko, Mike roept het volgens mij al een paar dagen maar hoe graag die misschien ook zou willen hij is geen officieel kanaal ;)
De standaard was om maar zoveel mogelijk missies te halen dan kon je de fabrieken non-stop laten draaien bijna ongeacht het aantal werkplaatsen.
De nieuwe standaard is dus inderdaad om meer werkplaatsen te hebben. Ik heb een beetje zitten rekenen en einde hoofdstuk V (dus nog voor de dwergen) heb ik bijna evenveel werkplaatsen (10) nodig als fabrieken (12) met mijn dan beschikbare ruimte. Ik verwacht dat ik dan met minimale hulp van missies door kan blijven draaien met de productie van goederen. Ik vind dit een verbetering aangezien de werkplaatsen nu ineens weer nut hebben.

De spelers die nu weinig werkplaatsen hebben ten opzichte van het aantal fabrieken gaan hier natuurlijk veel last van krijgen. Maar als je een aantal van die fabrieken opoffert heb je zo ruimte, inwoners en cultuur genoeg voor een paar werkplaatsen.

Heb in totaal 15 fabrieken staat (6 marmer, 5 kristal, 4 elixer) en ben niet van plan om ze te slopen! Heb de goederen hard nodig voor de provincies om te kunnen onderhandelen. Zeg niet ga dan vechten, want dat probeer ik wel maar win per prov misschien 1 of 2 gevechten. En nee vecht niet automatisch.

Misschien heb je dan teveel provincies gekocht voor het niveau van je troepen en zijn de gevechten te zwaar.

Daarnaast snap ik de frustratie dat mensen nu ineens eerst de wonderen moeten onderzoeken ook wel een beetje. Maar eerlijk gezegd lijkt het me sterk dat dit een hele spelstrategie ondermijnt. Het kost je een paar dagen extra om weer bij te komen.
 

DeletedUser

Guest
En jawel de eerste nieuwe bug. Als ik weer terugkeer naar mijn stad vanuit de onderzoeksboom, krijg ik als melding dat ik 59 nieuwe mails heb o_O, die er niet zijn maar de melding komt iedere keer terug
 
Bovenaan